MAGIC GRONINGEN
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eldrazi Mimic

Ga naar beneden

Eldrazi Mimic Empty Eldrazi Mimic

Bericht van christiaanvh op za maa 05 2016, 21:44

De ability van Eldrazi Mimic is optioneel. Moet je deze ability aangeven zodra een ander beest het veld in komt, of geldt hier voor dat het pas hoeft op het moment dat het relevant is, namelijk in combat damage? Oftewel, als je bij het spelen van een ander beest niks aangegeven hebt en je zit in combat, is de trigger dan vergeten?

christiaanvh
Legend
Legend

Aantal berichten : 1202
Leeftijd : 33
Registration date : 04-09-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Eldrazi Mimic Empty Re: Eldrazi Mimic

Bericht van Boerma op za maa 05 2016, 22:55

Dan is de trigger vergeten. Als je een keuze moet maken bij het resolven van een trigger, moet je aangeven wat die keuze is voordat je verder gaat.

Edit: Zie ook hier.
Boerma
Boerma
Geen Judge meer

Aantal berichten : 2800
Leeftijd : 32
Registration date : 14-05-13

http://boer.ma

Terug naar boven Ga naar beneden

Eldrazi Mimic Empty Re: Eldrazi Mimic

Bericht van Sepp op za maa 05 2016, 23:18

Dan is Chapin hem net vergeten, maar rulede de judge anders...

_________________
Well, at least all of that arm-waving and arcane babbling you did was impressive.
Sepp
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 962
Leeftijd : 33
Registration date : 09-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eldrazi Mimic Empty Re: Eldrazi Mimic

Bericht van kwebie op zo maa 06 2016, 23:35

Is uitvoerig op het judge forum besproken en het antwoord van Boerma is dan ook de enige correcte.

Heeft de tegenstander van Chapin ge-appealed?

kwebie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 16
Leeftijd : 32
Registration date : 12-02-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Eldrazi Mimic Empty Re: Eldrazi Mimic

Bericht van danodan op ma maa 07 2016, 20:16

Alright, nog een judge vraag over Eldrazi Mimic (bedacht door Jonah).

Stel ik heb een Eldrazi Mimic en Eight-and-a-Half-Tails in play.
Ik cast een Endless One voor 3 uit mn hand en maak deze op de stack wit met mijn Eight-and-a-Half-Tails, als de Endless One resolved, triggered mijn Eldrazi Mimic dan en kan ik hem 3/3 maken?
danodan
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 971
Leeftijd : 26
Registration date : 31-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eldrazi Mimic Empty Re: Eldrazi Mimic

Bericht van AvdM op ma maa 07 2016, 21:28

Het lijkt me wel: de spell is wit, maar het creature dat in het spel komt is kleurloos. NB: een betere play zou misschien zijn een 4/4 Endless One te maken.

AvdM
Spammer
Spammer

Aantal berichten : 1601
Leeftijd : 43
Registration date : 08-07-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Eldrazi Mimic Empty Re: Eldrazi Mimic

Bericht van danodan op ma maa 07 2016, 21:29

@AvdM schreef:Het lijkt me wel: de spell is wit, maar het creature dat in het spel komt is kleurloos. NB: een betere play zou misschien zijn een 4/4 Endless One te maken.

Dat was mijn gedachte ook, maar de meningen verschilden er in Bologna nogal over, dus vandaar dat ik het hier vraag.
danodan
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 971
Leeftijd : 26
Registration date : 31-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eldrazi Mimic Empty Re: Eldrazi Mimic

Bericht van Boerma op ma maa 07 2016, 21:40

Wrong answer:
Relevant stukje CompRules:
603.6a Enters-the-battlefield abilities trigger when a permanent enters the battlefield. These are written, “When [this object] enters the battlefield, . . . ” or “Whenever a [type] enters the battlefield, . . .” Each time an event puts one or more permanents onto the battlefield, all permanents on the battlefield (including the newcomers) are checked for any enters-the-battlefield triggers that match the event.

TL,DR: Creature is kleurloos, Mimic triggert.

I stand corrected. Zie hieronder.


Laatst aangepast door Boerma op ma maa 07 2016, 22:34; in totaal 1 keer bewerkt
Boerma
Boerma
Geen Judge meer

Aantal berichten : 2800
Leeftijd : 32
Registration date : 14-05-13

http://boer.ma

Terug naar boven Ga naar beneden

Eldrazi Mimic Empty Re: Eldrazi Mimic

Bericht van Desmond op ma maa 07 2016, 22:21

De relevante comp rule:

111.4. If an effect changes any characteristics of a permanent spell, the effect continues to apply to the permanent when the spell resolves. See rule 400.7.
Example: If an effect changes a black creature spell to white, the creature is white when it enters the battlefield and remains white for the duration of the effect changing its color.


De endless one is dus wit, daardoor triggered de mimic niet.

Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 2247
Leeftijd : 31
Registration date : 20-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Eldrazi Mimic Empty Re: Eldrazi Mimic

Bericht van Admin op ma maa 07 2016, 22:33

Dat is weer precies wat ik dacht. :-). Goede vraag heren Danny en Jonathan

Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 120
Registration date : 23-08-06

https://magicgroningen.editboard.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Eldrazi Mimic Empty Re: Eldrazi Mimic

Bericht van danodan op ma maa 07 2016, 23:01

Alright, bedankt voor het antwoord, die regel kende ik nog niet!
danodan
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 971
Leeftijd : 26
Registration date : 31-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eldrazi Mimic Empty Re: Eldrazi Mimic

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum