MAGIC GRONINGEN
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

spellskite

Ga naar beneden

spellskite Empty spellskite

Bericht van henko op vr sep 06 2013, 10:51

ik begrijp dat spellskite z'n ability niet werkt als hij zelf een illegal target is (go for the throat bijvoorbeeld), maar wat als het oorspronkelijke target van de spell illegal is, kan spellskite die dan nog wel pakken?

dus stel, iemand zou een giant growth doen op een artifact (als ie heel dom is), kan ik hem dan redirecten naar m'n spellskite voor hij fizzled?

_________________
chuj ci w dupie chodzi
henko
henko
Topper
Topper

Aantal berichten : 556
Leeftijd : 15
Registration date : 10-02-13

http://www.khomatech.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spellskite Empty Re: spellskite

Bericht van afterparty05 op vr sep 06 2013, 10:54

Als je tegenstander een illegal target aanwijst voert deze een illegale game actie uit. Dan roep je een judge, gaat de kaart terug naar de hand en untapt ie de gebruikte mana. Afhankelijk van het REL krijgt je opponent dan een warning of niet. Je kan daar dus zelf ook niet op reageren want het mag gewoon niet.

_________________
Why is my impressiveness
Written off like as it was ofcoursiveness
This is importantness!
afterparty05
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7523
Leeftijd : 119
Registration date : 15-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

spellskite Empty Re: spellskite

Bericht van henko op vr sep 06 2013, 10:55

eh ok, wat als de target ineens illegal wordt?

_________________
chuj ci w dupie chodzi
henko
henko
Topper
Topper

Aantal berichten : 556
Leeftijd : 15
Registration date : 10-02-13

http://www.khomatech.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spellskite Empty Re: spellskite

Bericht van Boerma op vr sep 06 2013, 11:15

Als ik mij niet vergis (“Judge!”), mag je wel redirecten als het target illegaal wordt terwijl de spell nog op de stack ligt. Bijvoorbeeld: ik speel Doom Blade met als target jouw Wild Mongrel. Jij activeert de ability van Wild Mongrel (+1/+1 and color of your choice until end of turn) om hem zwart te maken. Als Doom Blade nu probeert te resolven, lukt dat niet omdat z’n target illegaal is. Als ik voordat Doom Blade wil resolven hem redirect naar m’n Spellskite, dan merkt Doom Blade niet dat z’n oude target illegaal is en vernietigt hij m’n Spellskite.
Boerma
Boerma
Geen Judge meer

Aantal berichten : 2800
Leeftijd : 32
Registration date : 14-05-13

http://boer.ma

Terug naar boven Ga naar beneden

spellskite Empty Re: spellskite

Bericht van henko op vr sep 06 2013, 11:17

ja precies, maar dat is voor hij illegal wordt. ik kan ook niet echt een situatie schetsen die buiten de stack om zou gaan ben ik bang...

_________________
chuj ci w dupie chodzi
henko
henko
Topper
Topper

Aantal berichten : 556
Leeftijd : 15
Registration date : 10-02-13

http://www.khomatech.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spellskite Empty Re: spellskite

Bericht van Boerma op vr sep 06 2013, 11:30

Er wordt op twee momenten gecheckt of het target van je spell (of ability) legaal is: als je hem op de stack wil leggen (want dat mag niet als je geen target hebt) en als hij resolvet. Tijdens het resolven van een spell krijgen spelers geen priority, dus mogen ze geen nieuwe dingen (zoals de ability van Spellskite) op de stack leggen: het resolven van de spell wordt eerst in z’n geheel afgehandeld. Als je dus een spell wil redirecten waarvan het target illegaal is geworden, dan moet je dat doen voordat hij begint met resolven.

(Volgens mij. Denk ik. Als ik me niet vergis. Judge!)
Boerma
Boerma
Geen Judge meer

Aantal berichten : 2800
Leeftijd : 32
Registration date : 14-05-13

http://boer.ma

Terug naar boven Ga naar beneden

spellskite Empty Re: spellskite

Bericht van henko op vr sep 06 2013, 11:32

ja dat klinkt volkomen aannemelijk, je kan niet een resolution halverwege onderbreken natuurlijk.

_________________
chuj ci w dupie chodzi
henko
henko
Topper
Topper

Aantal berichten : 556
Leeftijd : 15
Registration date : 10-02-13

http://www.khomatech.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spellskite Empty Re: spellskite

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum