MAGIC GRONINGEN
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

paradox???

Ga naar beneden

paradox??? Empty paradox???

Bericht van Blizzard op zo apr 21 2013, 22:03

wat gebeurt er als je EN tempting licid EN corrupting licid op een creature zet??? krijgen je kaarten dan een blue screen? :p

Blizzard
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 15
Leeftijd : 24
Registration date : 20-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

paradox??? Empty Re: paradox???

Bericht van Admin op zo apr 21 2013, 22:20


Green, Tap: Tempting Licid loses this ability and becomes an Aura enchantment with enchant creature. Attach it to target creature. You may pay Green to end this effect.
All creatures able to block enchanted creature do so.

Corrupting Licid 2Black (3)
Creature — Licid (2/2)

Black, Tap: Corrupting Licid loses this ability and becomes an Aura enchantment with enchant creature. Attach it to target creature. You may pay Black to end this effect.

Enchanted creature has fear. (It can't be blocked except by artifact creatures and/or black creatures.)


Lijkt me niets bijzonders. Je tegenstander moet blocken met alle beesten die 'able' zijn. Door de Corrupting licid zijn dit alleen artifact en black creatures.

Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 120
Registration date : 23-08-06

https://magicgroningen.editboard.com

Terug naar boven Ga naar beneden

paradox??? Empty Re: paradox???

Bericht van Blizzard op zo apr 21 2013, 22:27

hmmm, en als desbetrefende creature uit zich zelf al unblockable is? en je "gooit" tempting licid er op?

Blizzard
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 15
Leeftijd : 24
Registration date : 20-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

paradox??? Empty Re: paradox???

Bericht van Admin op zo apr 21 2013, 22:43

Goede vraag. In magic wint 'niet' altijd van 'wel'. Je beest moet geblocked worden door alle beesten die kunnen, maar is tevens unblockable en kan dus niet geblocked worden. Unblockable wint en daardoor kan je beest niet geblocked worden.

Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 120
Registration date : 23-08-06

https://magicgroningen.editboard.com

Terug naar boven Ga naar beneden

paradox??? Empty Re: paradox???

Bericht van Blizzard op zo apr 21 2013, 22:58

aha, ik dacht dat als je dan zou aanvallen, de enemies in feite hun block verpesten en dus ook geen tweede aanvallend creature die wel blockable is dus niet kunnen blocken

Blizzard
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 15
Leeftijd : 24
Registration date : 20-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

paradox??? Empty Re: paradox???

Bericht van Shard op ma apr 22 2013, 11:24

De regel zegt dat je aan zoveel mogelijk eisen moet voldoen, en zo geen restricties mag breken.

EIS: alles wat mij kan blokken MOET dat doen
RESTRICTIE: niets kan mij blokken

ik probeer je unblockable beestje te blokken, zie dat dat niet mag, dan mag ik wel gewoon anderen blokken.

Laten we even terug gaan naar de twee lcicid situatie, stel je valt aan met 2 beesten, een met de dubbele licid, en een andere zonder abilities

EIS: alles wat mij (beest 1) kan blokken MOET dat doen
RESTRICTIE: enkel zwarte, of artifact beesten kunnen mij (beest 1) blokken.

als ik een beest van elke kleur heb (dus 5 beesten, geen multicolored Wink ) en ik blok met allen jouw andere aanvaller (beest 2) voldoe ik niet aan de eis, namelijk mijn zwarte beest MOET jouw licid beest blokken. De anderen mogen hem niet blokken omdat ze dan een restrictie breken.
Ik mag ook niet je beest ongeblockt laten, de eis zegt dat mijn zwarte beest jou moet blokken.

_________________
paradox??? Avatar10 Silence is golden... Duct tape is silver.
Shard
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 38
Registration date : 27-08-06

Terug naar boven Ga naar beneden

paradox??? Empty Re: paradox???

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum