MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Legacy toernooi 3 september in groningen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Legacy toernooi 3 september in groningen   wo sep 20 2006, 10:11

Bij deze een korte samenvatting van het legacy toernooi 3 sept in de oude drogisterij. Jammergenoeg heb ik alleen de levenstotalen bijgehouden dus het zal blijven bij een algemene indrukken van elke individuele matchup. Voor de moderator: Dit is gecopy-pasted vanuit de Ugw thres-thread, maar de desbetreffende posts zijn (iets) meer toegespitst op de threshold discussie. Echter, als ik ze moet verwijderen laat het even weten.Smile

eerst even een decklijst (niet optimaal, miste nog een paar dingetjes):

"Badplay Red Thres"
Lands:
2 flooded strand
2 island
2 mountain
3 polluted delta
4 tropical island
1 volcanic island
3 wooded foothills

Creatures:
1 fledgling dragon
4 nimble mongoose
4 werebear

Counter:
4 daze
3 counterspell
4 fow

Burn:
4 fire//ice
4 lightning bolt

Draw:
4 brainstorm
4 mental note
3 serum visions
4 sleight of hand

SB:
2 flashfires
3 naturalize
1 pithing needle
2 pyroblast
3 pyroclasm
1 red elemental blast
3 tormod's crypt

ronde 1: vs Mark met Rg goblins
Game 1: Beurt 1 resolved er niks engs (vial of lackey). Hij is gruwelijk gemanascrewed en misleid ik hem door een tweede land-drop te missen waardoor hij zijn wasteland gebruikt. Ik burn wat goblins opzij en swing voor de win met mongoose twins.
Ik board in pyroclasms, Mark wat t. crypts. Game 2 is Mark zo gemanaflood dat ik net zo goed had kunnen goldfishen...ook vindt hij geen t. crypts.
match 1-0; games 2-0

ronde 2: vs Douwe met solidarity (reset high tide)
Game 1 speel ik vroeg een mongoose en heb ik al snel threshold. Terwijl ik die mongoose talloze malen kantel en zo samen met wat burn de nodige levenspunten wegsnoep, optimaliseert Douwe zijn hand. Tot beurt 5 mist hij geen land-drop, maar dan vind hij het ook welletjes en speelt hij een high tide, welke ik probeer te counteren, die hij weer countert. Uiteindelijk resolved de high tide, maar hij fizzled, wat resulteerd in een win voor mij.
Ik board in 3 REB/blast voor bolt/draak/note (ik had er 2 burn uit moeten nemen).
Game 2 speel ik beurt 2 een werebear en die wordt geremand. Naja volgende beurt beter denk ik... Verder gebeurt er weinig spannends, totdat Douwe een high tide speelt. Ik heb 2 mana open en daze/REB/counterspell op hand. Ik besluit dat ik de REB voor magere tijden qua mana wilde bewaren en counter met een counterspell...Douwe's response: disrupt! AAAARGH! Had ik nu maar geREBed. Na wat gebakkelei van zijn zijde met de stack speelt hij een dubbele brain freeze, en dat is gg.
Game 3 speel ik weer een vroege mongoose en weet Douwe niet af te gaan. Wat ik nog wel even wil zeggen is dat er nog maar 5 minuten op de klok stonden toen deze pot begon en ik toen voorstelde om te drawen, maar Douwe zei dat nog een potje makkelijk kon. En dat terwijl hij wist dat het geen goede matchup was voor zijn deck. Respect, heel sportief!
match 2-0; game 4-1

Ronde 3: vs Allard met madness
De eerste pot counter ik zn mongrels, burn zn moeba's, quick win.
Ik board een pithing needle in. Game 2 resolved een crypt, maar ik recover snel, maar als er counters op zn jitte komen, is het gg voor mij. Zorg ervoor dat je opponent nooit een actieve jitte krijgt! De derde game remove ik weer zijn discard outlets, wat resulteerd in de volgende situatie: van mijn zijde een needle op moeba met drie mongoose versus een jitte equipped moeba met een crypt ernaast. Hij topdeckt geen creatures meer en ik win uiteindelijk.
match 3-0; game 6-2

Ronde 4: vs Andre met Rw goblins
Vial resolved en ik word overwhelmed, zelfs post-board pyroclasm helpt niet post-board. De tweede game wordt ik van 11 naar nul geschopt door 3 siege-gang commander tokens met een goblin pyromancer ernaast. Dat had ik niet verwacht...
match 3-1; game 6-4

Ronde 5: vs Stefan met mono-r landdestruction
Beide potjes gingen hetzelfde: hij legt tot beurt 3 niks op, ik peuter al levenspunten weg met vroege beaters. Landdestruction wordt gecounterd met dazes...Ik win vrij makkelijk.
match 4-1; game 8-4

Ronde 6: vs Fokke met rifter (Wr lightning rift control)
Ik had nog nooit tegen dit deck gespeeld maar ik had niet verwacht dat deze matchup preboard zo moeilijk zou zijn. Ik speel wat vroege beestjes maar die worden netjes opgeruimd door Fokke..Als uiteindelijk een humility resolved heb ik nog een sprankje hoop op een win, maar daar wordt al snel een eind aan gemaakt door een kudde soldier tokens van een decree of justice. snif.. Gelukkig heb ik een prima sideboard voor dat soort ongein. Ik board 2 flashfires en 3 naturalizes in. Aangezien Rifter niet countert, resolved zo'n flashfires vrij makkelijk en kan Fokke niet meer recoveren. Game 3 ging ongeveer hetzelfde: Ik had een hand vol counters, counter zijn boil en cast een flashfires in mijn beurt. De blood moon die hij daarna nog weet te resolven is ook niet meer zo indrukwekkend, ik leg er een basic island bij en val aan voor 10 met mijn draakje.
game 5-1; match 10-5

Ronde 7: vs Johan met Rg goblins
Beide potjes is Johan lichtelijk gamanascrewed (3 landen + vial ofzo). Ik ruim alles netjes op en swing for the win.
game 6-1; match 12-5

Ik eindig op de eerste plek!

pluspunten:
Andy, die het een en ander toch maar weer op poten heeft gezet!
De tegenstanders!
De diversiteit aan decks.
Mijn sideboard, voor elke matchup die ik ben tegengekomen zat er wel wat in...

minpunten:
Niet tegen Ugw threshold gespeeld en ik zou graag daar tegen testen.
Geen losse kaarten als price support silent
Gebrek aan voedsel in huis op zondagochtend...

Au revoir en tot het volgende legacy toernooi!
Terug naar boven Go down
Potje
N00b
N00b

Aantal berichten : 42
Leeftijd : 40
Registration date : 31-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi 3 september in groningen   wo sep 20 2006, 18:01

Citaat :

Vial resolved en ik word overwhelmed, zelfs post-board pyroclasm helpt niet post-board. De tweede game wordt ik van 11 naar nul geschopt door 3 siege-gang commander tokens met een goblin pyromancer ernaast. Dat had ik niet verwacht...
match 3-1; game 6-4
hehehe.....daar had ik je idd mooi getrucked met die pyromancer. Jij had verwacht dat je bij je volgende attackfase gewonnen zou hebben, maar gelukkig had ik een pyromancer op hand zodat ik ineens 12 schade deed. Altijd fun zulke dingen. cheers
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy toernooi 3 september in groningen   do sep 21 2006, 01:33

I-PoT schreef:
Citaat :

match 3-1; game 6-4
hehehe.....daar had ik je idd mooi getrucked met die pyromancer. Jij had verwacht dat je bij je volgende attackfase gewonnen zou hebben, maar gelukkig had ik een pyromancer op hand zodat ik ineens 12 schade deed. Altijd fun zulke dingen. cheers

Da's typisch goblins he...je weet nooit wat je van die enge mannetjes kan verwachten Very Happy
Terug naar boven Go down

Legacy toernooi 3 september in groningen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Legacy toernooi 3 september in groningen
» MWS Legacy toernooi! Ronde 5 tot woensdag 17-02-2010
» Game day: standard constructed
» Grand Prix schedule 2012 Q2
» Legacy 23 september Purperen Draak

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: