MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic the gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Christiaan van Harten wint de modern fnm van 16 juni **Gefeliciteerd**
Ferrick van Dongen wint de donderdraft van 8 juni **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de dondermodern van 1 juni **Gefeliciteerd!!!**
Jelmer Koopmans wint de donderdraft van 25 mei **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Peter Bonthuis wint de modern fnm van 19 mei **Gefeliciteerd**

Deel | 

Nieuwe Swords to Plowshares

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Nieuwe Swords to Plowshares   do dec 25 2008, 13:15

Kijk en huiver:

Path of Exile (W)
Instant
Remove target creature from the Game. That Creatures controller may search for a basic land card and put that card into play tapped. Shuffle that library afterwards.

Deze kaart is belachelijk goed.. in sommige situaties zelfs beter dan het origineel..

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gijsbert
Team Haaksman

Aantal berichten : 1287
Leeftijd : 34
Registration date : 13-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   do dec 25 2008, 13:42

Dit is best broken...
Terug naar boven Go down
http://www.travelersintime.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   do dec 25 2008, 13:43

Nu maar hopen dat ze hem geen rare hebben gemaakt. Anders zie ik de bui al hangen.
Terug naar boven Go down
Gijsbert
Team Haaksman

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   do dec 25 2008, 13:54

Mooi voor peasant.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3035
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   do dec 25 2008, 14:57

collectocrat schreef:
Nu maar hopen dat ze hem geen rare hebben gemaakt. Anders zie ik de bui al hangen.

Wat verwacht je dan dat ie gaat worden? Nee, dit wordt een stone-cold rare ben ik bang

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   do dec 25 2008, 15:20

@Arne schreef:
collectocrat schreef:

Wat verwacht je dan dat ie gaat worden? Nee, dit wordt een stone-cold rare ben ik bang

Uncommon. STP is tenslotte ook uncommon.

Reserveer dan alvast maar 100 euro voor een play setje.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   do dec 25 2008, 16:50

Waar staat dit?
Want kan het op salvation of i.d. nog niet terug vinden in spoiler. Kan mij ook niet voorstellen dat dit klopt. Zal wel verkeerd gespoilerd zijn dan.

Zal wel 1W of 2W gaan kosten. KAn mij niet voorstellen dat hij als W door de R&D komt

edit:
Wel teruggevonden, maar kan het me nog niet voorstellen eerlijk gezegd :\

Zal wel rare worden, ga dan gelijk in het begin een setje regelen, anders wordt het onbetaalbaar...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   vr dec 26 2008, 09:49

MTGSalvation heeft hem nu in z'n spoiler staan als uncommon. Kijk maar
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   vr dec 26 2008, 09:51

Laten we het hopen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   vr dec 26 2008, 09:55

Krijgen we een mooie chase-uncommon Twisted Evil
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

Aantal berichten : 1387
Leeftijd : 33
Registration date : 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   vr dec 26 2008, 11:00

Dat is pas een mannetje uit ploegen sturen.
Terug naar boven Go down
http://www.geekstijl.nl
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   vr dec 26 2008, 11:50

Doe mij 4

Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2025
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   vr dec 26 2008, 12:38

Ik dacht ook een nieuwtje te hebben, mm... haha. Deze kaart is inderdaad wel erg relaxed. Ik denk overigens dat het gewoon een uncommon wordt en dat de prijs wel gaat meevallen, d.w.z. max 10 euro voor een playsetje.

Hij lijkt inderdaad wel iets beter dan StP, hoewel dat nogal afhankelijk van je deck is..
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   vr dec 26 2008, 13:05

Hij is niet beter dan Plow zou ik zeggen. Misschien alleen in legacy zoo.

Wat me opvalt is de `shuffle that library afterwards' terwijl het tot nu toe altijd `Then that player shuffles his or her library' is geweest. Misschien een indicatie dat de wording niet helemaal goed is en er wellicht nog iets vergeten is (attacking oid).
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   za dec 27 2008, 16:23

Dat is wel scherp opgemerkt. Maar ik denk niet dat de kaart veel gaat veranderen. Het is een leuke concurrent voor StP.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 01:40

Ik heb er nog eens goed over zitten nadenken, maar ik denk niet dat dit een concurrent is van STP. Eerder van Condemn en dat vraag ik me al wel een beetje af.

Legacy:
Wat heb je liever? Dat je tegenstander wat leven krijgt of dat hij/zij een landje mag zoeken (Deck verdunnen + een extra landje in het spel)

Je tegenstander Tempo geven is misschien wel het laatste wat je wilt. Tenminste, dat lijkt mij?

Extended:
Ken het formaat niet echt.

Standard:
Alle decks hangen eigenlijk wel samen van de basic landjes. Dit op 5 color control na. Deze decks vinden het allemaal erg fijn om een extra landje in het spel te krijgen.

Tegen Demigod is hij misschien nog wel leuk, maar in 5cc zou ik denk liever nog condemn spelen. Je tegenstander Tempo geven is echt geen goed plan.

Denk dat Path misschien wel de meest overrated kaart gaat worden in het begin. Net als met Bant Charm in 5cc, die zie je nu ook amper nog
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 08:29

@Anne schreef:
Hij is niet beter dan Plow zou ik zeggen. Misschien alleen in legacy zoo.

Wat me opvalt is de `shuffle that library afterwards' terwijl het tot nu toe altijd `Then that player shuffles his or her library' is geweest. Misschien een indicatie dat de wording niet helemaal goed is en er wellicht nog iets vergeten is (attacking oid).

Ik denk dat deze kaart best wel in mijn zoo deck zou kunnen. En in sommige gevallen kan je hem op 1 van je eigen beestjes spelen als je een bepaald landje tekort komt.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 08:33

In een aggro deck beter als stp (levens)

Verder vraag ik me af hoe vaak er in legacy gezocht wordt naar een basic landje Very Happy
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 09:41

Hij maakt ook van al je beesten een Sakura Tribe Elder. Broken!!!
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 09:59

Hehe..

Ik ben het wel met de Pannekoek eens, het ligt helemaal aan je deck. In een RG Beatdown deck speel je liever deze over StP, maar in een deck met Wasteland en Stifle en zo speel je liever StP.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 10:15

Dat noem je Zoo, da's namelijk minstens een kleur meer.
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 10:34

Je kunt natuurlijk ook allebei 4x spelen.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 11:01

@Bart schreef:
Hehe..

Ik ben het wel met de Pannekoek eens, het ligt helemaal aan je deck. In een RG Beatdown deck speel je liever deze over StP, maar in een deck met Wasteland en Stifle en zo speel je liever StP.

een witte kaart in een RG beatdown deck Razz

you crack me up sometimes

Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 11:32

Zelfs 5-color Zoo is stiekum een RG beatdown deck.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 11:47

@Arne schreef:
@Bart schreef:
Hehe..

een witte kaart in een RG beatdown deck Razz

you crack me up sometimes

Rolling Eyes
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 12:16

Magno schreef:
Ik heb er nog eens goed over zitten nadenken, maar ik denk niet dat dit een concurrent is van STP. Eerder van Condemn en dat vraag ik me al wel een beetje af.

Legacy:
Wat heb je liever? Dat je tegenstander wat leven krijgt of dat hij/zij een landje mag zoeken (Deck verdunnen + een extra landje in het spel)

Je tegenstander Tempo geven is misschien wel het laatste wat je wilt. Tenminste, dat lijkt mij?

Extended:
Ken het formaat niet echt.

Standard:
Alle decks hangen eigenlijk wel samen van de basic landjes. Dit op 5 color control na. Deze decks vinden het allemaal erg fijn om een extra landje in het spel te krijgen.

Tegen Demigod is hij misschien nog wel leuk, maar in 5cc zou ik denk liever nog condemn spelen. Je tegenstander Tempo geven is echt geen goed plan.

uhm...het huidige standard hangt juist van de NONbasics aan elkaar. alleen kithkin en monorood spelen echt veel basics. En zoals al aangegeven is path beter in een aggro deck, en stp beter in control. maar aangezien stp niet legaal is in de helft van de formaten zal path veel play gaan zien. De enige keren dat je path niet wilt spelen is berut 1 tot 3, maar als mijn tegenstander accelereert in een woolly thoctar op beurt 2 mag hij van mij mooi een basic landje opzoeken!!

En mag je echt nog van tempo spreken als hij z'n zesde mountain op mag zoeken? Tegen een demigod ben ik wel blij met een path denk ik...

Extended:
Paar Tier 1-ish decks:
Elves:
Als hij zijn 20/20 predator dragon opgooit (devour) wil je hem echt wel pathen!
Of zijn heritage druid wordt een forest, nu tapt ie maar een keer voor mana in plaats van 28 keer!
Affinity:
Basic land???
Demigod stompy:
minus een diek beest, plus een mountain, goede deal!
Faeries:
Als je hem door de counters heen krijgt... een mistblind clique slopen is waarschijnlijk het beste wat ie kan doen. Okeej, als je het doet op het moment dat hij zijn zelfmoord bitterblossom heeft gechampioned is het tech, maar daar gaan we maar niet van uit. ow en basic land...meh!

Zoals altijd zal het van de situatie afhangen, soms had je liever een condemn gewild, soms een unmake, maar niets doet afbreuk aan het feit dat dit gewoon een heel dieke, goede removalkaart is/gaat worden die eerst voor 20,- per playset over de toonbank gaat, en dan zakt naar 10,-
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 12:33

Prima analyse. Alleen is 5c control wel degelijk het enige deck dat geen basicland speelt in standard, misschien reveillark ook niet. Zelfs iets als bant aggro speelt wel 2 of 3 islands.

Het formaat waar de meeste basics gespeeld worden (behalve limited) is denk ik gewoon Legacy. Met B2B en Wasteland durft tegenwoordig niemand meer dan 4-6 non-fetch-basics te spelen.

Anyway, ik ben het eens met je conclusie. Plow is wellicht beter, maar die mag alleen in Legacy. In alle andere formaten is deze gewoon dikke prima.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 12:43

Tja, jullie conclusie misschien. Ik kan me er gewoon niet in vinden Smile
PV (Paulo Vitor Damo da Rosa) denkt er net zo over. Iemand tempo verschaffen in T2 is op dit moment dodelijk. Het enige deck waar die goed tegen is, is 5cc en juist die decks zijn goede removal nodig (met 8 creatures in het deck...)

Wat Tier 1 decks die smullen als ze hun deck mogen verkleinen en een landje mogen op zoeken:
Fearies, B/W tokens, W/R Cruise, Kithkin, Mono Red en Blightning Aggro

En als je het type 2 kent, dan snap je dat Mono Red (Of Demigod Stompy) gewoon beide geen topdecks zijn op dit moment. Dus om hem tegen Demigod te gebruiken... tja...

Ik zou zeggen: Test de kaart maar. Ik heb het gisteravond een tijdje getest. Dit in en tegen huidige top decks en alleen tegen 5c is ie echt goed, want die hebben niks te zoeken. Tegen alle andere decks viel hij ons zwaar tegen. Firespout, Pyroclasm, Jund Charm zijn wat simpele voorbeelden van kaarten die ik zelfs fijner vind spelen.

Iemand tempo geven is nooit slim. Lifegain kun je nog wegbeuken...
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 13:23

Magno schreef:
PV (Paulo Vitor Damo da Rosa) denkt er net zo over. Iemand tempo verschaffen in T2 is op dit moment dodelijk. Het enige deck waar die goed tegen is, is 5cc en juist die decks zijn goede removal nodig (met 8 creatures in het deck...)

Wat Tier 1 decks die smullen als ze hun deck mogen verkleinen en een landje mogen op zoeken:

En als je het type 2 kent, dan snap je dat Mono Red (Of Demigod Stompy) gewoon beide geen topdecks zijn op dit moment. Dus om hem tegen Demigod te gebruiken... tja...

Ik zou zeggen: Test de kaart maar. Ik heb het gisteravond een tijdje getest. Dit in en tegen huidige top decks en alleen tegen 5c is ie echt goed, want die hebben niks te zoeken. Tegen alle andere decks viel hij ons zwaar tegen. Firespout, Pyroclasm, Jund Charm zijn wat simpele voorbeelden van kaarten die ik zelfs fijner vind spelen.

Wat een nare manier van argumenteren heb je. Ik tel 5 drogredenen met een irritant tintje. Maar dat terzijde

Ten eerste: hij is niet zo goed als StP, dat gelooft iedereen.

De concurrentie voor t2 is condemn, unmake en terror. Dat pyroclasm, firespout en jund charm beter zijn is een heel ander punt. Het formaat vraagt gewoon om mass ipv spot removal met al die tokens.

Terror is wellicht beter in een aantal decks dan PtE. Unmake is net zo'n tempo loss als PtE, maar PtE is beter vanaf beurt 5 ongeveer. Condemn is ok, maar te nauw in gebruik naar mijn smaak. Dat je met PtE niet een turn two knight of the meadowgrain moet gaan slopen lijkt me logisch, dat maakt de kaart nog niet slecht.

PtE geeft ook de mogelijkheid je eigen mana te fixxen of te acceleraten ten kosten van een token oid. Niet de hoofdreden om hem te spelen, maar een prima bonus.

Al met al denk ik, en ik citeer mezelf, dat het een prima kaart is. Ik denk de removal of choice in standaard na conflux, maar het heeft weinig zin om er heel stellig over te doen zonder te weten hoe standaard er na conflux uit ziet.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 13:57

@Anne schreef:
Magno schreef:

Wat een nare manier van argumenteren heb je. Ik tel 5 drogredenen met een irritant tintje. Maar dat terzijde

Ten eerste: hij is niet zo goed als StP, dat gelooft iedereen.

De concurrentie voor t2 is condemn, unmake en terror. Dat pyroclasm, firespout en jund charm beter zijn is een heel ander punt. Het formaat vraagt gewoon om mass ipv spot removal met al die tokens.

Terror is wellicht beter in een aantal decks dan PtE. Unmake is net zo'n tempo loss als PtE, maar PtE is beter vanaf beurt 5 ongeveer. Condemn is ok, maar te nauw in gebruik naar mijn smaak. Dat je met PtE niet een turn two knight of the meadowgrain moet gaan slopen lijkt me logisch, dat maakt de kaart nog niet slecht.

PtE geeft ook de mogelijkheid je eigen mana te fixxen of te acceleraten ten kosten van een token oid. Niet de hoofdreden om hem te spelen, maar een prima bonus.

Al met al denk ik, en ik citeer mezelf, dat het een prima kaart is. Ik denk de removal of choice in standaard na conflux, maar het heeft weinig zin om er heel stellig over te doen zonder te weten hoe standaard er na conflux uit ziet.

ik ben het met je eens Anne, bovendien hoeft niet iedereen alles na te blaten wat een pro zegt en dat als argument te gaan geven.

Een xtra landje in beurt 6 als er al 6 liggen maar je wel voor 1 mana een Oona kunt weghalen is ook maar relatief, tenslotte wat heb je liever tegenover je, 1 dik beest of een xtra landje
Terug naar boven Go down
Gijsbert
Team Haaksman

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 15:26

De kaart lijkt me ook prima voor combad advantage om de lage manacost. Einde van de beurt een beest removen kan game winning zijn. De landen komen getapped in het spel de extra mana krijg hij niet. Als je er 2 in je handen hebt kan je helemaal los gaan in de aanval. Je moet gewoon goed timen, bijvoorbeeld als hij uit tapped voor een dik beest. Uiteraard speel je deze kaart het liefste niet beurt 1,2 of 3.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   di dec 30 2008, 22:05

Oke, misschien dat ik mijn argumentatie iets netter had moeten geven.

Maar laat ik het anders zeggen, welk deck in het huidige standard will Path spelen? En waarom?

BW tokens, WR Cruise (Aka Lark) en Kithkin spelen liever een beestje of i.d. elke beurt
Merfolk, Fae, Blightning Aggro en Demigod Stompy kunnen allen geen witte mana produceren.

Decks die de kaart "misschien" interessant vinden:
5C control: Persoonlijk denk ik dat ze liever Wrath of God's, Pyroclasm e.d. zien met alle tokens deze dagen (Blossom, Procession etc.)
Planeswalkers: Al is het geen topdeck, toch zou het graag weinig creatures tegen zich willen.

(Overige) Decks die ik niet bij de toppers zie, maar wel vaak voorkomen:
Bant Aggro: Deck speelt nu ook geen removal. Hoogstens een keertje Oblivion Ring (Vaak nog op side ook). Dit deck kan zonder.

Naya Aggro: Speelt nu meestal Magma Spray, Naya Charm en Flame Javelin. Alle 3 best fijne removal waardoor Path niet echt nodig is (denk ik), maar kan het mis hebben.

Elves: Geen wit.

Doran Rock: ipv crib swap misschien.

Elementals: Dit deck doet het (door Fulminator Mage) eigenlijk alleen goed in een omgeving met weinig basic land. Tja, dan is Path ook gelijk goed. Zou in dit deck dus passen

Als ik dus persoonlijk kijk naar de formaten die ik graag speel (Standard en Legacy), dan zijn het mijn insziens de 2 formaten waar deze kaart niet echt tot zijn recht komt. Maar ik kan het mis hebben hoor :\ Dan geef ik graag mij ongelijk toe. Maar tot die tijd, denk ik dat hij iets te hoog ingeschat word

edit:
Dit alles blijft mijn mening
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   wo dec 31 2008, 00:08

Ik zie het zo:

Ik denk dat de kaart goed past in Kithkin. Ik heb veel Kithkin gespeeld en hoewel unmake een goede kaart is, is de mana een obstakel in de strakke curve. De unmake kost op relevante momenten meer tempo dan path, omdat je je figure niet kan pompen, je heights niet kan activeren of niet dat extra kabourtje op kan gooien. Condemn is geen alternatief, omdat je blokkers weg wilt halen, geen aanvallers.

Ik denk dat de kaart goed past in RW Tokens/ Boatbrew/ Lark of hoe het ook officieel mag heten. Met hun 22 land is de mogelijke rampath growth op jezelf voor een token een behoorlijke bonus. Hetzelfde geld in mindere mate voor BW Tokens, hoewel die in de huidige meta wellicht gewoon bij terror zullen blijven, of een combi van terror en path. Voor BW Tokens geldt zoals bij Kithkin dat unmake een flinke tempo loss is, een hele beurt welteverstaan.

In Naya Aggro zie ik hem behoorlijk goed zijn. Met Realm Razor is het bijna een combo te noemen. EoT Path, minder land in deck, speel Realm Razor, w00t.

In 5cc control zie ik hem nog niet over condemn gespeeld worden, Mass removal is beter, daarom zit condemn ook alleen op het sideboard. Verschil met de aggro decks is natuurlijk dat je meestal aanvallers wilt slopen, en blokkers niet zoveel uitmaken, dus kan condemn prima.

In de decks zonder wit zal hij uiteraard niet worden gespeeld Surprised
Terug naar boven Go down
Guus
Ik had meer dan 1000 posts

Aantal berichten : 660
Leeftijd : 28
Registration date : 10-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   zo jan 11 2009, 14:55

Waar vinden jullie al die conflux spoilers?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe Swords to Plowshares   zo jan 11 2009, 15:32

mtgsalvation.com
Terug naar boven Go down

Nieuwe Swords to Plowshares
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Thopter Foundry + Sword of the Meek + Planar Void
» Stand: actie nieuwe spelers
» Nieuwe set: MTG Conspiracy
» En weer een nieuwe noob in Gensokyo.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: