MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Legacy in Groningen 3 sept. 2006

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2032
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Legacy in Groningen 3 sept. 2006   zo sep 03 2006, 22:17

Verslag van het Legacy toernooi in Groningen op 3 september 2006 in de Oude Drogisterij door Bart Holkenborg

3 september was er weer een Legacy toernooi in Groningen. Niet langer in het Picadilly, maar in de Oude Drogisterij. Ik besloot om niet met Threshold te gaan spelen, maar met een origineel rogue deck ‘Bird Soldiers’. Het plan was om minstens een potje te winnen door een Earthquake. De opkomst was 16 man en er werden 7 rondes gespeeld.

Bird Soldiers
4 Flooded Strand
4 Plains
4 Plateau
4 Tundra
3 Windswept Heaths

3 Cloudreach Cavalry
2 Daru Warchief
4 Sage owl
3 Soulcatcher
3 Stormscape Familiar
2 Suntail Hawk
4 Welkin Hawk

3 Battle Screech
2 Cataclysm
4 Earthquake
2 Fact or Fiction
3 Pithing Needle
3 Soulcatchers’ Aerie
3 Swords to Plowshares

Sideboard
4 Disenchant
3 Keeper of the Nine Gales
2 Pyroblast
1 Swords to Plowshares
2 Tivadar’s Crusade (uit principe)
3 Tormod’s Crypt

Ronde 1: Rob Werkman met Tribal Zombies
Ik ken Rob wel en heb hem vandaag twee Polluted Delta geleend. Toen ik wilde beginnen, begon hij te vertellen over de Polluted Delta’s in zijn hand en hoe grappig dit was aangezien ze eigenlijk van mij waren. Reden genoeg om gelijk in beurt 1 een Pithing Needle op Delta te zetten. Rob cast Dark Ritual en Lotus Petals en komt in de eerste beurt al met een Undead Warchief, gevolgd door een Lord of the Undead. Ik speel een Sage Owl en vind een Swords to Plowshares. Hij valt met beide 4/3 zombies aan. Ik ploeg de Warchief en blok vervolgens met de Sage Owl en Welkin Hawk de andere. Hij speelt nog een Sensei’s Divining Top, welke hij vervolgens elke beurt continu bleef activeren en terug legde op de library om kaarten te mogen rapen. Ik begin een nieuw vogelleger met een nieuwe Welkin Hawk en Soulcatcher. Rob speelt Unholy Grotto, Darkblast mijn Soulcatcher (laf.. geef hem een kans..) en cast een nieuwe Undead Warchief. Ik reageer met een Eartquake van twee. Met behulp van de Unholy Grotto brengt hij de Warchief weer in het spel en cast later nog een Withered Wretch. Deze moest ik zowaar blokken met twee Welkin Hawks. Er komt eindelijk een Soulcatchers’ Aerie in het spel. Er wordt heen en weer wat gevochten tussen kleine vogeltjes en zombies. Op een gegeven moment sta ik op 4 levens en heb een Earthquake in mijn hand. Als ik een land zou pakken, zou ik zijn beesten mollen en winnen, maar dat landje bleef zo’n zeven beurten uit. Net de beurt voordat ik het benodigde landje zou pakken, deed hij me twee schade, waardoor de Earthquake niet langer bruikbaar was. Gelukkig kreeg ik uiteindelijk een Battle Screech en Fact or Fiction door. Daardoor weet ik zoveel vogels te rapen, dat zijn Duress op mijn Cataclysm (zeker weten een win volgende beurt) niet mocht helpen. De vogels walsten over hem heen en brachten de stand van 2 – 15 naar 2 – 0. Het potje was erg spannend, omdat ik ruim acht beurten op twee levens bleef staan en daardoor geen Earthquake kon gebruiken. Gelukkig vond hij geen Gempalm Polluter, want dan had ik verloren ;-)

Het tweede potje begint hij met een Top, welke wederom elke beurt wordt misbruikt. Er komen weer wat kleine zombies en vogels die elkaar doodblokken (ik blok zijn aanval steeds), maar een Earthquake van twee maakt een eind aan zijn grondtroepen. De beurt erop cast ik twee maal een Battle Screech en weet ze beiden te flashbacken. De acht tokens in cominatie met wat andere vogeltjes beukten hem al snel dood.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Legacy in Groningen 3 sept. 2006   zo sep 03 2006, 22:17

Ronde 2: Andre Pot met Goblins
Eigenlijk zou ik principieel moeten weigeren om iets op te schrijven over een pot tegen goblins, maar aangezien ik hem zowaar tot 6 levens heb weten terug te brengen en hij groot respect had voor de kansloze vogeltjes, zal ik het toch kort even beschrijven ;-)

Het eerste potje ging niet eens zo slecht. Zijn goblins hadden in het begin vrij veel moeite met mijn vogels, welke bleven blokken. Ik weet een aanval van vijf goblins waaronder de Piledriver af te blokken, wat het bord bijna weer leeg maakt. Helaas komt er ineens een Siege-Gang Commander, maar ook met die goblins werd afgerekend. Dodelijk werd de Goblin Matron, gevolgd door de Ringleader en nog wat goblinsshit. Ik reageer met Fact or Fiction en kreeg de keuze tussen een Earthquake en vier andere randon kaarten. Uiteraard koos ik de Earthquake om vervolgens het bord schoon te vegen. Ik cast nog wat Welkin Hawks, maar uiteindelijk verlies ik toch aan de continue stroom van aardmannetjes. Ik wist hem uiteindelijk nog wel naar 6 levens te brengen.

Potje twee was enorm boeiend. In mijn aantekening staat na beurt 4 ‘Matron-Ringleadershit) gevolgd door een afname van 16 levens aan mijn kant en dan het bekende kruisje.

Ronde 3: Arne Haak met Threshold
Eindelijk mag ik een keer tegen Arne spelen. Op andere toernooien loop ik hem altijd mis.

Het eerste potje was helaas niet zo boeiend. Ik heb twee landen, maar een Sage Owl. Ik bekijk de bovenste vier kaarten om tot de ontdekking te komen dat ik de komende vier beurten niets zal kunnen doen. Hij gaat dan vrij snel met Accumulated Knowledges, Mongooses, Naturalize op mijn Aerie en uiteindelijk een dodelijke Meddling Mage op Earthquake. Zijn twee Werebears en Nimble Mongoose maken het al snel af.

Ik besloot de Keeper of the Nine Gales in te boarden, omdat deze ten eerste zeer gaaf zijn (en hij dit ook vond en ze er daarom in moesten ;-) en ten tweede ze Meddling Mage en Werebears konden bouncen. Ik begin met een Sage Owl, Welkin Hawk en Soulcatchers’ Aerie. Hij countert een Suntail Hawk met een Daze en valt wat aan. Hij kan moeilijk threshold krijgen en daarom kreeg ik de kans zijn Werebears en Mongooses door te blokken. Ik denk de winnende Keeper neer te kunnen leggen, maar weer was daar de Daze. Hij wist dat ik een Welkin Hawk op hand had, omdat deze de beurt geleden had geblokt. Daarom speelt hij een Meddling Mage op de Hawk. Ik had er helaas zelfs twee op hand. Mijn Cloudreach Cavalry vangt een StP en de Battle Screech weer een Daze. We kloten even door en uiteindelijk probeer ik een Fact or Fiction te casten, wederom een counterspell. Dan gaat het ineens hard. Ik pak geen vogels meer, maar hij wel Werebears en dergelijk. Mijn Tormod’s Crypt helpt eigenlijk bar weinig. Dankzij een Earthquake van twee, welke twee beesten van hem molde, kreeg hij weer snel threshold om mij vervolgens mee kapot te beuken. Op een gegeven moment staat het 2 – 15 voor Arne en cast ik een Welkin Hawk, omdat ik deze als blokker nodig had. Hij gaf me tevens wat tijd, omdat er nog twee in m’n library zaten. Helaas ving deze een Daze. Nu moest ik kiezen of ik mijn enige untapte land wilde gebruiken, Flooded Strand, om de extra mana te betalen. Ik denk even na en besluit het toch maar te doen. Ik krijg vervolgens nog een Fact or Fiction door, maar het is eigenlijk al te laat . Met een gepaste aardbeving van zes pleeg ik zelfmoord.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Legacy in Groningen 3 sept. 2006   zo sep 03 2006, 22:18

Ronde 4: Bastiaan Boel met UWR Control
Dit waren twee erg boeiende, leuke potjes. Ik begin met een Soulcatchers’ Aerie, Sage Owl (zie vier landen, dus leg fetch bovenop) en een Welkin Hawk. Hij raapt wat kaarten met Accumulated Knowledge en cast een Fact or Fiction. Het grote verschil tussen onze decks is dat hij kaarten blijft rapen en het belangrijke counterwerk doet en ik vooral meer beesten cast en dus schade kan doen. Aan het einde van zijn beurt cast ik FoF, welke een Force of Will vangt. Vervolgens speel ik aan het begin van mijn eigen beurt nog een FoF. Hij reageert met niet een, maar twee AK’s en later vertelde hij me dat er nog een derde in zijn hand was. Deze caste hij later. Hoe dan ook, hij kon geen counterspell vinden. Ik vind niet veel bijzonders en beuk hem naar 9 levens. Hij speelt een FoF en ik moet twee bijna gelijke stapels maken waarin een Wrath of God en Decree of Justice zat . Hij speelt uiteraard de WoG om alles te mollen. Hij cycled een Decree om zeven tokens aan te maken. Deze rotbeesten beukten even, maar ik cast later een Earthquake. Op een gegeven moment staat het 9 – 7 voor mij en weet hij een tweede Earthquake van zeven op wonderbaarlijke wijze te counteren: eerst speelt hij een AK voor vier, gevolg door een Brainstorm. Net de laatste twee kaarten die hij raapte waren een Force of Will en een andere random blauwe, grrr… Dan cast hij een WoG en ene Exalted Angel. Helaas kreeg hij nu levens en mijn Earthquake kon hem niet langer doden. Hij won door me kapot te beuken.

Het tweede potje mulligan ik naar vijf. Ik moest sowieso erg veel mulliganen. Is 19 land dan te weinig? Ik heb de Keepers weer ingeside en speel deze uiteraard. De Battle Screech wordt gecounterd, maar ik cast wat random birds. Hij blijft kaarten rapen en rekent met alles in een keer af middels een Pyroclasm. Deze had hij vier keer ingeboard en waren dodelijk voor mijn birds. Ik blijf elke beurt vogels casten en deel kleine schopjes uit. Dan st aat het 17 – 12 voor mij met een Welkin Hawk en Keeper in het spel. Speelt hij weer een Pyroclasm! Weer alles dood. Ik besluit het drastisch aan te pakken. Eerst een Earthquake van zeven (10 – 5), gevolgd door een tweede beving van vijf :-D Het is zowaar gelukt om iemand van 12 naar 0 dood te maken door Earthquakes en het counterdeck kon er niets aan doen :-D

Het derde potje gaat gelijk op. Ik speel een Soulcatchers’ Aerie en wat random vogels. Hij board de hele middag al Jötun Grunts in. Dat zijn 4/4’s voor twee mana, best irritant. Ik ben blij en denk aan de overwinning als de Battle Screech incl. flashback doorkomt. Helaas was daar weer de Pyroclasm. Gevolg was wel dat er vijf counters op mijn Aerie kwamen. Ik cast wederom een Sage om de goede kaarten te kunnen rapen. Bastiaan zien de Sage en zegt de belachelijke woorden: “die dingen zijn wel verrekte goed!”. Ik ben het uiteraard met hem eens. Het werd enorm spannend toen het 22 – 6 voor mij stond (hij castte vaak StP) met vijf counters op de Aerie. Elke random bird kon hem nu kapot maken. Ik bleef ook elke beurt nieuwe vogels rapen. Eerst werd er een Welkin Hawk gecounterd, toen een StP op een Stormscape Familiar, gevolgd door FoW op een Battle Screech, het ging maar door. Ik ploeg ondertussen nog een engel. De laatste vijf beurten gaan in. Beurten waarin ik bleef proberen om een vogel te casten en hem daarmee dood te beuken. Hij bleef ze echt er ploegen of counteren. Uiteindelijk moest een aardbeving het klusje klaren, maar ook deze kwam niet door. Hij speelt een WoG en het wordt een draw.

Ronde 5: Fokke Oosterbaan met Rifter (cycling)
Deze matchup was totaal kansloos voor mij en de partij niet bijzonder boeiend. Zelfs tegen de goblins had ik meer kans.

Het eerste potje kwam neer op een paar Slice and Dice die al mijn vogels kapot maakte. Ik blijf kleine stootjes uitdelen totdat hij op zes levens sta at. Het staat op een gegeven moment zelfs 6 – 6. Het vervelende was dat hij ook bepaalde kaarten cyclede die hem levens gaven (ik weet de naam niet meer), waardoor een Earthquake er niet in zat. Ik cast een Cataclysm in de hoop dat hij geen land meer op handen had, maar helaas. Hij cast nog even een Pulse of the Fields en dankzij de Lighting Rift ben ik uiteindelijk doodgebrand.

Het tweede potje ging ongeveer gelijk. Deze keer had ik Disenchants tegen zijn Lighting Rifts. Dankzij Humility bleven al mijn beesten continu slechts een schade geven en kon ik voor de Welkin Hawk geen nieuwe zoeken. Slice en Dice zorgde er wederom voor dat mijn leger af en toe massaal kapot ging. Hij blijft cyclen en ik blijf per beest een schade geven tot hij op een gegeven moment zijn Eternal Dragon tijdens de upkeep terug haalde naar zijn hand. Ik kon maar een ding doen om niet keihard dood te gaan en dat was Cataclysm. Daardoor had hij niet genoeg mana om de draak te kunnen casten. Omdat hij opnieuw mana moest opbouwen en mijn vogels goedkoop waren (helaas bleef de Humility), kon ik kleine stootjes blijven uitdelen. Ik kom tot 18 – 10; toen kreeg hij een Lighting Rift. Hij vuurde alles op mij af en ik wist het nog tot 8 – 8 te beuken. Ik had geen beesten meer en door mijn laatste Sage Owl wist ik dat de volgende kaarten aardbevingen zouden zijn. Ik had er al twee op hand en besloot voor de draw te gaan: elke beurt een aardbeving van twee. Iets beters zat er niet meer in. Het eindigde in 0 – 6, het verschil dankzij de Lighting Rift.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Legacy in Groningen 3 sept. 2006   zo sep 03 2006, 22:18

Ronde 6: Jan Willem met zijn Angels-deck
Jan Willem begon met een Mishra’s Factory, gevolg door de Urza’s Incubator op Angels. Nu kon hij goedkoop grote engelen casten. Ik had ondertussen een Soulcatchers’ Aerie, Welkin Hawk en nog wat vogels liggen. Ik cast Pithing Needle op de factory. Ik heb vogels en Aerie en hij heeft veel land (nodig). Daarom cast ik een Cataclysm: hij geen land meer en ik een opgepompte vogel. Toen hij op acht stond, ging mijn vogel dood door een Afterlife. Op een stand van 18 – 7 cast hij Pristine Angel, een engel met protection van alle kleuren zolang hij untapped blijft. Op zich geen probleem, een zo’n engel, want daar vlieg ik wel omheen. Dit lukte zeker toen de Aerie meer en meer counters kreeg. Helaas cast hij een Worship waardoor ik niet meer kon winnen. Ik had er simpelweg niets tegen in mijn mainbord. De enige manier om te winnen was door de Pristine Angel te ploegen. Dit kan alleen als hij er mee zou aanvallen en dat zou hij natuurlijk niet doen. Ik beuk lekker door, totdat hij op -23 stond. Ik besluit hem uit te lokken en viel gewoon weer elke beurt met alle vogels aan. Op een gegeven moment besloot hij aan te vallen met de Pristine Angel, waar hij werd opgevangen door een StP; een instant win :-D Op zich jammer van Jan Willem, want ik kon niet meer winnen.

Het tweede potje speelde hij weer een Factory en drie Urza’s Incubators. Verder speelde hij Enlightened Tutor voor de Worship en kwam die rottige Pristine Angel weer in het spel. Ik hield hem in de waan dat ik niet kon winnen (uiteraard geloofde hij het niet, maar ik wilde niet al te duidelijk maken dat ik twee Disenchants in mijn hand had tegen de Worship). Ik speel wat beestjes waaronder de Battle Screech. Er sterft het een en ander, waardoor de Aerie counters vangt. Ik beuk hem in een beurt van 16 naar -4 levens, maar hij leeft nog. Toen was het tijd voor de Disenchant…

Hierna speelden we nog een potje voor de lol. Op zich niets boeiends, maar ik wil jullie de briljante opmerking van Jan Willem niet onthouden: “Sta ik nou op 9 of jij op 17?” – het stond uiteraard 17 – 9 op dat moment ;-)

Ronde 7: Stefan Leidorf met Red Land Destruction
Stefan is een goede vriend van me en veel kaarten uit zijn deck waren van mij. Ik wist dan ook precies wat hij speelde (elke kaart) en vice versa. Helaas wist ik dus ook dat zijn deck veel meer kans maakte.

Het eerste potje begint hij met een Slith Firewalker. Ik blok deze dood met Welkin Hawk. Ik volg met Sage Owl en omdat ik wist dat hij met veel land destruction speelde, legde ik drie land bovenop (met de fetch als derde). Hij bleef landen mollen met Stone Rain, Molten Rain, Pillage en Avalance Riders, maar ik bleef nieuwe leggen. Ik bleef daardoor continu een of twee landen houden. Genoeg om goedkope vogels mee te casten. Deze gingen stuk per stuk kapot, tot er ineens 4 counters op de Aerie stonden en een Welkin Hawk hem in drie beurt en van 15 naar 0 bracht. Wat deed hij er aan: hij vernietigde mijn land ;-)

Het tweede potje was dramatisch. Ik moest mulliganen naar 3 en start met een Sage Owl en twee Plains aan een praktisch kansloos potje. Dit was het dan ook. Hij cast Stone Rain en Molten Rain en ik ben niet verder gekomen dan een tweede beurt Soulcatcher’s Aerie.

Het derde potje ging om de eer wie van ons hoger zou eindigen. Ik had al 7 punten en hij 6. De winnaar zou dus hoger eindigen. Ik speel in beurt drie een Earthquake van twee te vernietigen. Hij gaat door met land destr uction en ik speel wat beestjes. Ik val wat aan, hij valt wat aan en op een gegeven moment st aat het 11 – 12. Ik cast een Pithing Needle op Ghitu Encampmant; hij had er drie of vier. Toen kwam mijn eigen kaart waar ik al bang voor was: Pyrokinesis. Hij hardcaste hem nog wel, maar dat maakte hem niet minder dodelijk. Al mijn vogels gingen dood en zijn Wastelands en Avalanche Riders maakten het af.

Ik eindigde helaas 14e van de 16e, maar dat was gezien het deck wel te verwachten. Wel heb ik een keer door Eartquakes gewonnen en toch maar even 7 punten gesprokkeld. Hoe dan ook, het was wel lachen met de vogels.

Kaart van de dag: Sol Ring! Deze had ik eerst aan Stefan uitgeleend, zodat hij een beurt eerder een Stone Rain zou kunnen spelen. In de bus, een half uur voor aanvang van het toernooi, bedacht ik me ineens dat hij banned was. Desalniettemin besloten we dat hij toch de kaart van de dag werd :-D

Uiteindelijk is het gewonnen door:
1. Marcel (Threshold)
2. Allard (Madness denk ik, niet echt gekeken)
3. Andre (Goblins)

Props:
- Andi / Andy (ik weet niet hoe je het schrijft) was voor het eerst judge en deed het prima! Goed geregeld!!! Leuk dat iemand het van Douwe heeft overgenomen!!!
- Earthquake als alternative win!
- De gezellige sfeer en 16 man opkomst, super!
- Het behalen van de op twee-na-laatste plaats.

Slops:
- Wrath of God, Lighting Rift, Humility, Pyroclasm en Pyrokinesis :-)
- Geen kaartdraw in het deck, wat soms toch opbreekt.
- Daru Warchief, compleet nutteloos en totaal niets toegevoegd :-D
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy in Groningen 3 sept. 2006   ma sep 04 2006, 15:21

Ik ben blij dat er nog wel mensen zijn die aantekeningen maken; tof toernooiverslag! Voor de geinteresseerden nog even een opsomming van de aanwezige decks (in willekeurige volgorde):

1 bird soldiers
1 tribal angels
1 tribal zombies
1 vial goblins (white splash)
2 vial goblins (green splash)
2 threshold (white splash)
1 threshold (red splash)
2 solidarity (reset high tide combo)
1 uw landstill
1 urw control
1 madness
1 rifter (wr lightning rift control)
1 mono-r landdestruction
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3076
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Legacy in Groningen 3 sept. 2006   wo sep 06 2006, 15:04

Ja een geweldig toernooiverslag... ik vond ons potje ook mooi... volgende keer maar weer een rogue deck? ik denk dat ik ook maar eens wat in elkaar ga flansen...
Terug naar boven Go down

Legacy in Groningen 3 sept. 2006
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Legacy toernooi 3 september in groningen
» Legacy tijdens de NKQ te Groningen
» Legacy (GPT) Chicago Toernooi in Utrecht op 18 januari
» NKQ Groningen 10/04
» Magic Groningen Website

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: