MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

"Kampioenschappen Lager der A" door Mark Dijkstra

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: "Kampioenschappen Lager der A" door Mark Dijkstra   ma aug 28 2006, 22:51

Een recapitulatie van de Lagederaa Kampioenschappen.

Door Mark Dijkstra.

Goedendag, [1]

Naar ik geloof is het stijl om na een overwinning een toernooiverslag te schrijven, dus dat doe ik dan maar.

Maar eerst een korte introductie over mezelf en het toernooi: Ik houd van dwergwerpen (hmm, mijn spellingscontrole pakt dat woord niet) en ik eet het liefst de schijf van twee [2] .

Het toernooi dat we speelden was de Lagederaa Kampioenschappen, wat betekent dat de beste 22 spelers in Groningen uitgenodigd worden om mee te spelen. Aangezien ik in Groningen woon en Magic speel, was ik ook uitgenodigd. Het toernooi zou bestaan uit 4 rondes OnBC en 2 rondes Highlander [3] . Daarna zou een top acht met Highlander volgen.

Ik had mijn strategie dagen van tevoren gepland: Één ronde OnBC winnen en de rest Highlander winnen.

Nu had ik alleen nog een deck nodig om één keer te winnen in OnBC.

Misschien weten jullie dat ik van plan was te stoppen met toernooien spelen (en anders verassing, trouwens Lindeman: haal die grijns van je snackbarharses). Dus heb ik wat onafhankelijken gevraagd om wat geheime tech. Ik citeer:

Dave: “Astral Slide is amazing, Mike.”

Andy: “Gebruik Tisseu-tech!”

Douwe: “Ik stuur je wel wat decklists toe die zo ontiegelijk duur zijn dat je ze toch niet kunt betalen.”

Jasper: “Dat kun je wel van mij lenen.”

Johan: “Speel een deck met alleen beesten van 1 en 2 mana, dan mana-screw je tenminste nooit”

Willem: “Het gaat erom wie het snelst zijn Pit-Fighter uitheeft, dus speel 4 explosive vegetation”

Mark: “Maar ik wil iets wat me twee Euro kost.”

Willem: “Bouw dan een deck met Eratic Explosion en 7-mana beesten. Dan krijg je voor je 2 Euro wat je betaalt.”

Mark: “Zou je dat voor me willen bouwen? Ik ga namelijk naar de leukste vrouw ter wereld.”

Oftewel, ik koos het deck uit met de meeste 7-mana drops, want dat leek me wel lachen. Dit is ongeveer hoe het deck tot stand kwam:

Willem: “Dit is 8 mana”

Mark: “Maar het cyclet niet eens, wat moet ik ermee in mijn hand dan?”

Willem: “Hier: Hundroog” (Hundroog – The Ferrett)

Dus ehm, zo ging dat dus. Voor meer super-secret tech: voer Willem dronken [4] . Na wat gelach over mijn deck van de Buschauffeur [5] , kon ik gaan beginnen.

Ronde 1:René Wiersma.

Ik stel voor te bepalen wie er begint aan de hand van een a-selecte steekproef onder één vrouw in de Universiteitsbibliotheek om te kijken wie de knapste is. René denkt dat ik dan toch ga verliezen en omdat hij wel zo eerlijk is, dobbelen we erom.

In het eerste potje mis ik vijf beurten lang mijn 7de mana om hem eruit te Searing Flesh-en. (en ja, ik weet hoe triest dat klinkt). En ik wordt overwonnen door een berg beesten.

Het tweede potje is een anticlimax. Ik doe net of ik een goudvis ben en zeg Blub Blub. Helaas is dat dus ook het enige wat ik doe. Ik ga nog wat buiten rondhangen.

Ronde 2: Johan Rots.

Potje 1 ram ik hem helemaal lens met een Rorix en wat Eratic Explosions. Het deck kan wel winnen! Ik zie allemaal kleine mannetjes met rare oren aan Johans kant van de tafel en wil net mijn hobbie dwerg-werpen gaan uitoefenen tot Johan me vertelt dat het elfjes zijn. Nou ja, soms ben je de marsenbras en soms wordt je gemarsenbrast [6] .

Potje 2 laat ik de wet van de grote getallen werken. Als je namelijk 7 keer zoveel land hebt als je tegenstander, wat best veel is, betekent dat dat je best een voordeel hebt. Dus Rorix en een andere draak beuken over zijn, met 1 land geproduceerde (!) 10 elfjes ofzo.

Goed: Ik verwelkom Willem en Dave in de Twilight zone: het deck heeft gewonnen. Dit blijkt dus de tech van het deck te zijn: één potje hard beuken met Rorix en dan nog één potje dat je tegenstander mana-screwt.

Ronde 3: Thijs van Aerde.

Potje 1 Hij begint sterk, maar ik heb de Balance van OnBC in mijn deck: Ik speel Aven Fateshaper en neem zijn twee Thoughtbound Primocs over. Daarna sterft weer wat en we spelen door en doen elkaar wat damage. Ik finish hem, net als hij lethal damage op tafel heeft, met een Searing Flesh [7] .

Potje 2 besluit Thijs mij (op uiterst gedistingeerde manier mag ik wel zeggen) een enorme berg beesten voor mijn kop te knallen. Tsja. Dat kan natuurlijk ook. Volgens mij miste ik mijn 7de land drop ook, wat in mijn deck best “mana screw” mag heten.

Potje 3 wordt Thijs gemanascrewd en legt zijn 4de land als ik net begin te Rorixen. Nou ja, je weet hoe dat soort dingen aflopen. Ik loop naar Willem en Dave toe om ze te vertellen dat het deck het goed doet. Jaja. Niet iedereen kan het spelen, maar in de goede handen is het een killer.

Ronde 4: Jarno Dongstra.

Jarno is zo vriendelijk om mijn draw aan te nemen (alles om geen OnBC te hoeven spelen). En ik ren naar de leukste vrouw ter wereld, die ik een half uur van haar studie mag houden. Hieruit blijkt maar weer wie van ons de verstandige is en wie zijn dag gebruikt om een spelletje te spelen. Samen eten we snel een broodje en helemaal verliefd loop ik weer terug, gevuld met nieuwe energie van de liefde (die ik gebruik om onderuit op een stoel te hangen, hmm).

Dus, al met al heb ik 2.5 uit 4 gespeeld met het deck. Tsja.

1) Wat zegt dit over het formaat?

a) Het gaat om de eerste Pit-Fighter.

b) Het gaat om of je “Je gaat sterbm” goed uit kan spreken.

c) Als je Rene Wiersma heet, win je.

d) Douwe is lekker op vakantie

Voor 2 aapjes.

Niet goed?

Ok, dan een andere:

2) Is, in het Mundel-Fleming model voor de kleine open economie met vaste wisselkoersen, een fiscale expansie een goed idee?

a) Ja

b) Nee

c) Er staan net zes tom poezen op het zebrapad.

En nee, je mag de fifty-fifty niet gebruiken (dat scheelt gezeur over naar boven of beneden afronden).

Aldus ga ik lekker de Highlander ronden in. De portier heeft geen gebroken been [8] (dit slaat wel ergens op, je moet er alleen even over nadenken).

Nu zullen jullie vragen: “Wat speelde je, Mark?”, of niet, maar ik zal het toch vertellen. Ik speelde mijn favoriete deck aller tijden (Ja inderdaad, van de twee ja), barrier-beatdown, werkelijk waar een fantastisch deck, waarvan Stinging Barrier een centrale kaart was. EN JA: STINGING BARRIER IS GOED! [9]

Het idee was ofwel forbiddian te spelen, dan wel Psychatog-Upheaval te spelen (dat is een combo), dan wel 20 damage te doen met een Barrier.

Iemand zou me echt eerder moeten vertellen gewoon verder te gaan met het toernooiverslag.

Ronde 5: Jasper Boelens

Eindelijk heb ik weer eens de kans om te zeggen: “Hallo, Jasper.” [10]

Jasper wil tegen iedereen, behalve tegen mij. Dat is een goed teken (dat, of ik stink). Ik ruik even aan mezelf en besluit dat ik hem kan hebben.

We wensen elkaar succes, plezier en bedanken elkaar.

Het eerste potje slik ik wat schade, want zijn Survival komt door, maar ik Upheaval-Psychatog doe, waar hij zelfs nog van herstelt, maar ik vind snel weer controle met forbiddian en Jasper scoopt.

Potje twee vindt Jasper geen zwarte mana en scoopt na een berg card-drawing van mij.

Ronde 6: Allard van der Made

Potje 1 mulligan ik en hij killt mijn hand. Dat zijn geen strakke [11] acties, Allard. Hij zet wat druk en nu is het mijn beurt om te sterbm.

Potje 2 is uitermate interessant. Hij weet mijn veels te vroeg gespeelde Psychatog af te maken en krijgt een Oversold Semitary (zo schrijf je dat niet) uit, met 3 creatures in zijn graveyard. Toch weet hij met Volrath’s Stronghold steeds een Crypt Angel en Ancient Hydra uit te krijgen. Ik ben een aardbeienijsje: één scoop.

Met 3.5 uit 6 kom ik als 4de de top 8 in. Dave is 6de. En Willem mist de boot, als 10de.

Willem: “Hmmm, nu moet jij maar winnen, hè?”

Mark: “Ik durf het bijna niet te zeggen, maar; Prima de dima!”

Willem: “Kreun”

Kwartfinale: Jasper Boelens

Jasper klaagt dat hij alweer tegen mij moet en hij vervalt weer in zijn oude patroon;

Jasper: “Veel plezier”

Mark: “Veel succes”

Jasper: “Bedankt!”

Potje 1 beukt Jasper me wat met een River Boa, maar ik weet te stabiliseren met een Upheaval-Psychatog.

Potje 2 gaat precies hetzelfde, alleen nu jat ik zijn boa. Arme Jasper. Owh.

Halve Finale: Thijs van Aerde

Op de één of andere manier weet ik in de top 8 alle mensen tegen te komen, waar ik al tegen gespeeld heb (zie ook finale).

Maar goed, Thijs speelt het coolste deck van het toernooi, nl. één of ander raar enchantment deck, dat Dave de vorige ronde al teveel werd.

Potje 1 counter ik al zijn spul en krijg op een gegeven moment forbiddian op tafel. Dat is niet zo leuk voor Thijs.

Potje 2 was heel erg zweten. Heel lang heb ik geen counter in mijn hand, terwijl hij allerhande shit op tafel smijt en kaarten raapt via een enchantress. Op een gegeven moment heb ik dan toch een Psychatog en een Finkel in het spel, en hij een Genesis en een Paralax Wave en een hoop enchantment bende. Ik Upheaval en hij gooit wat creatures in zijn wave, zodat mijn Tog geen lethal damage doet. Hij krijgt een Solitary Confinement op tafel en zit nog steeds te zoeken naar zijn Replenish. Één keer raden wat de allerlaatste kaart was? Juist. En één keer raden wat ik de beurt daarvoor opleg? Tormod’s Crypt. That’s game boys.

Hmm. Dat ziet er goed uit voor mij. Een dag lang strijden, inmiddels al wat bier op en ik zit in de finale. Het wordt tijd dat team “Believe In Jezus” [12] voor de tweede keer prevaleert in de Lagederaa Invitational. Allard is net uitgespeeld in een lang potje met Jarno en we besluiten eerst even een sigaret te roken. Dat zit best relaxed.

Potje 1 wordt ik een beetje gebeukt door een Chimeric Idol, totdat hij een Visara oplegt. Die laat ik door, eind van zijn beurt speel ik Fact or Fiction en in mijn upkeep Mystical Tutor ik voor een Force of Will, zodat mijn Control Magic doorkomt. Vanaf daar werd het potje redelijk voorspelbaar.

Potje 2 legt Allard 2 specters en een Sedge Troll neer en countert zelfs mijn Binding Grasp. Dat duurde geloof ik 6 beurten ofzo. Sterker nog: De sigaret die ik aanstak voor het potje, was nog maar voor de helft op. Iets teveel voor mij.

Potje 3 manascrewt Allard, wat ik nog iets erger maak met een Strip Mine. Ik heb alle tijd om Forbiddian te spelen met een Finkel en een Piehole, totdat hij op een gegeven moment mijn Forbid countert. Ik Bösium Strip mijn Forbid terug en win de beurt daarop.

Aldus zit ik, aan het eind van een dag met veel gespeelde potjes, het debielste OnBC deck ooit en Barrier Beatdown 2 [13] , als overwinnaar aan de tafel. Dat was wel cool en zo voelde het ook wel.

Dus nog even mijn arrogantie laten botvieren, wat dan ook wel eens mag en toen ben ik er maar weer eens vandoor gegaan, richting wat nog veel belangrijker is dan het winnen van dit toernooi, nl. de vrouw van wie ik hou.

Nog een paar bedankjes:

Jasper, bedankt voor het lenen en mijn succeswensen in ontvangst nemen.

Dave, bedankt voor het lenen. Het was Amazing.

Willem, bedankt voor het bedenken van het debielste deck in OnBC.

Malcolm, vet stoer dat je dit toernooi organiseert.

Met vriendelijke groet,

Mark Dijkstra.

--------------------------------------------------------------------------------

[1] “Ernie op tijgerjacht”, Wim T. Schippers et al. (1986)

[2] “De schijf van twee; Patat en Bier”, B.J.Heydra (2001)

[3] “There can be only one, an indepht analisys of the planet Zeist”, C.Lambert (1982)

[4] “Liefde is… nou ja je weet wat hier komt te staan Willem….en anders zeg ik het nog wel een keer, maar om het je nou zo lang in te wrijven vind ik ook wat lullig”, C.Teddy (2003)

[5] “Amaguba”, F.Holt (2003)

[6] “De marsenbras, een waargebeurd verhaal.”, B.Overvest (2002)

[7] “Je gaat sterbm.”, D.Boer en G.Geit (1990)

[8] “Nooit meer slapen”, W.F.Hermans (geen idee)

[9] “Houd je bek, Wouter, een exercitie in uitspraken die niet het beoogde resultaat opleveren”, M.A.Dijkstra (2003)

[10] “Hello, Newman”, J.Seinfeld (1995)

[11] “De Sint heb een kale kop”, Sinterhouse (1997)

[12] “Drink, Smoke and drop Acid……………Just kidding, believe in Jezus”W.Nijhuis, D.Hof, M.A.Dijkstra (2003)

[13] “Barrier Beatdown 2: Wild Research, the son of Barrier”M.A.Dijkstra (2002)
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5764
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: "Kampioenschappen Lager der A" door Mark Dijkstra   ma aug 28 2006, 23:43

Lololol! Deze report maakte me aan het lachen om meer dan 1 reden. B. Overvest en de geschiedenis van de marsenbras... gniffel... Als ik B. Overvest binnenkort nog eens spreek zal ik hem eens vragen of hij wist dat hij gequote werd in ee toernooiverslag Laughing
Terug naar boven Go down
Marky Mark
N00b
N00b

Aantal berichten : 17
Leeftijd : 36
Registration date : 28-08-06

BerichtOnderwerp: Bastiaan   di aug 29 2006, 01:38

Zeg Martijn,

Waar ken jij in vredesnaam Bastiaan Overvest van? Wist namelijk helemaal niet dat jullie elkaar kenden. Groningen is maar klein....
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5764
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: "Kampioenschappen Lager der A" door Mark Dijkstra   di aug 29 2006, 09:11

Allebei lid geweest van CSV Hendrik de Cock (tegenwoordig ASV Dionysos), en zelfs bij hetzelfde schap (lees: substructuur). Maar waar ken jij Bastiaan van dan?
Terug naar boven Go down

"Kampioenschappen Lager der A" door Mark Dijkstra
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» "Piccadilly" door Rene Wiersma
» [Artikel] "Mindtricks" door Lennart Lindeman
» "PTQ Zwolle" door Jasper Boelens
» [Artikel] Story : "Search for Thelion"
» Het grote "Ik vind dit over magic in Groningen' topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: