MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint het moderntoernooi van 10 juli! **Gefeliciteerd!!!**
André en Rutger winnen de prereleases Core Set 2019 **Gefeliciteerd**
Ferrick wint de donderdraft van 5 juli! **Gefeliciteerd!**
Don wint de PPTQ van 1 juli! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 21 juni! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Contest 21-06 t/m 16-7-2008

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   ma jul 07 2008, 22:19

Urza schreef:
Ik zou er dan ook bij zetten dat hij dan wel kan aanvallen, anders heb je er niets aan (hij heeft tenslotte defender)

Euhm, Urza. Declare attackers, val met morph aan, eventuele block, unmorph!
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2043
Leeftijd : 33
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   do jul 10 2008, 07:20

Ik heb de art maar weer eens blauw gemaakt om er iets moois mee te kunnen maken :-)

Lekker Smerig met Cabal Therapy, I know Twisted Evil
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   do jul 10 2008, 17:40

Counterburn, op Mogg Fanatic.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   wo jul 16 2008, 22:55

Contest sluit met een uurtje.. ik hoop komend weekend een uitslag uit de hoge hoed te kunnen toveren.

greetzz
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   di jul 22 2008, 08:00

Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Wanneer komt de uitslag? Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag Klaag
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 36
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   di jul 29 2008, 16:48

bitch
whine
moan
nag
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   wo jul 30 2008, 01:11

laat, maar zo kan ik gelijk kijken of 't uploaden werkt. (de server die de meesten van jullie gebruiken lukt me niet.)

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   di aug 05 2008, 13:15

Sorry iedereen dat de uitslag er nog niet is. Ik heb al een heel stuk af, maar kan maar niet de tijd vinden om het restant te schrijven. Het zal ooit komen dat beloof ik jullie

greetzz
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5865
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   di aug 05 2008, 14:22

Ik ken het gevoel...

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   do aug 14 2008, 13:52

Ben benieuwd xD
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   zo aug 24 2008, 09:54

scratch
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2043
Leeftijd : 33

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   zo aug 24 2008, 11:28

Er is een nieuwe contest he om mee bezig te gaan Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   zo aug 24 2008, 13:03

dus? Razz
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3092
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   ma aug 25 2008, 09:54

begrijp je punt... maar door hier allemaal 'gaap'jes en 'kreun'tjes te posten zal Jasper niet sneller gaan. Heb dus geduld... of niet, dat kan natuurlijk ook! Smile

***Pauper to the People***
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   ma aug 25 2008, 21:17

Klopt. Maar kan toch zijn dat tie het per ongeluk is vergeten. Dan helpt dit wel als reminder ofzo iets
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3092
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   ma aug 25 2008, 21:19

ja, daar heb je gelijk in... maar ik denk niet dat ie het vergeten is... Very Happy

***Pauper to the People***
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   ma aug 25 2008, 21:36

Nja, ik weet niet. Het kan
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   do sep 04 2008, 19:59

Jasper is het zeker niet vergeten.. echter heb ik nog steeds niet de tijd gevonden om dit netjes af te handelen. (nou weet ik ook weer waarom ik er mee gestopt was :-)
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: UITSLAG UITSLAG UITSLAG   za sep 06 2008, 14:27

UITSLAG

Bart

Creatieve kaart. Ik vind jammer dat je het nodig hebt gevonden de art aan te passen, volgens mij waren er ideeën voldoende mogelijk met de art zoals deze is. Beurt twee op een mogg fanatic is inderdaad best eng. Ik denk dat ik de kaart beter vanishing 3 had kunnen hebben. Wel goed verzonnen!

Originaliteit 8,5
Power 7,5
Wording 9
Flavor 8

Eindcijfer 8,3

Bips

Je kaart is prachtig ontworpen. Ik had trample niet permanent gegeven maar alleen bij unmorphen, Je hebt er in een later stadium namelijk niet zoveel meer aan. Ik had de kaart ook maar iets van 3 of maximaal 4 mana laten zijn om als 2/8 wall te casten. 5 mana is echt te veel. De flavor is echt briljant, maximale score.

Originaliteit 7,5
Power 7
Wording 9
Flavor 9

Eindcijfer 8

Lordonno

Ik vind je kaart helaas niet zo goed. Voor drie mana kun je een -1/-1 counter op een beest krijgen. Voor maar 1 mana kan de controller deze er weer afkrijgen. Dat is te eenvoudig. Daarnaast is de wording niet helemaal correct. De juiste wording had iets moeten zijn in de trend van ‘When ~ comes into play, put a -1/-1 counter ‘

Originaliteit 7,5
Power 6,5
Wording 7
Flavor 7,5

Eindcijfer 7,2

Arne

Jou kaart klopt helaas niet. Alle groene permanents krijgen vanishing counters. En dan? Ze krijgen niet de abillity vanishing, dus blijven ze gewoon zoals ze zijn alleen met een hoop counters erop. Ik had de kaart ook eentje goedkoper gemaakt, misschien zelfs wel twee. Nu liggen er al een hoop groene permanents in het spell als jij deze cast. Het idee is prima, de uitwerking had wel iets beter gekund

Originaliteit 7,5
Power 7,5
Wording 5
Flavor 8

Eindcijfer 7,1

Shard

Jou kaart is niet zo heel sterk. Je mag pas in de volgende beurt 1 counter op een 1 beestje leggen. Daarna moet je al twee beesten vinden zonder counter en in de 4e beurt al drie beesten zonder counter, dat lijkt me stug dat je dat lukt zonder je eigen beesten van counters te gaan voorzien, dat betekent ook dat jij je eigen beesten moet gaan tappen als je de upkeep niet meer kunt/wilt betalen. Daarna valt je tegenstander jou vrolijk aan met je getapte beesten. Ik ben niet zo onder de indruk van deze kaart

Originaliteit 7,5
Power 6,5
Wording 9
Flavor 8

Eindcijfer 7,7

Lau

Mooi simpel equipment dat prima speelbaar is in limited, misschien zelfs wel constructed materiaal. Misschien iets te sterk door het untargetable zijn, dat heet trouwens tegenwoordig Shroud. Kaart is net iets over de top.

Originaliteit 7,5
Power 7
Wording 7,5
Flavor 7,5

Eindcijfer 7,4

Rith Primeval

Kaart is prima verzonnen. Vooral omdat de abillity op instant speed gespeeld kan worden. Kaart is zowel in limited als in constructed speelbaar. Ik vind alleen de naam ‘Oracle’ niet echt passen bij een enchantment als ik eerlijk ben, daar hoort eerder een creature bij.

Originaliteit 7,5
Power 8
Wording 9
Flavor 8

Eindcijfer 8

Bob

Twee abillities die niets meer elkaar te maken hebben, de flavor is wat lastig te vinden bij deze abillities. Uiteraard een limited bom en ik zou hem zeker spelen als ik hem in mijn sealed of boosterdraft zou hebben. Je kunt alleen nooit twee landjes zoeken met de sacrifice abillity omdat het sacrificen voor het crumble mechanisme ingebouwd zit in de trigger. Het sacrificen had misschien apart op de stack gemoeten, zodat je als speler erop kunt reageren.

Originaliteit 7,5
Power 7,5
Wording 9
Flavor 7,5

Eindcijfer 7,8

Urza

Veel te goed voor 4 mana. Ten eerste is het een soort Damnation met een dikke bonus. Regeltechnisch kan je kaart ook niet, ‘search’ impliceert dat je niet altijd iets hoeft te vinden. Als je twee landjes in je deck laat zitten dan moet dat kunnen, echter zegt jouw kaar ‘all land’. Dat conflicteert. Het had iets moeten zijn van ‘each player reveals his or her library and puts all land cards revealed this way into play tapped’
Als de kaart 1 van de abillities had gehad was hij al bijzonder sterk geweest.

Originaliteit 7,5
Power 6,5
Wording 6,5
Flavor 7

Eindcijfer 7

MagicalJ

Leuke kaart voor een eerste keer. Echter is creature destruction niet echt groen en volgens mij al helemaal niet voor Treefolks. Voor 4 mana is de kaart wel goed gebalanceerd, ik denk dat als je iets met zombies had gedaan en de kaart zwart was geweest het een betere kaart was geweest. Ik snap ook wel dat het plaatje dan weer niet mooi erbij past.

Originaliteit 7,5
Power 7,5
Wording 9
Flavor 6,5

Eindcijfer 7,6

Collectocrat

Jouw kaart is toch iets slechter dan Ivory Mask terwijl de kaart een zwaardere castingcost heeft. Je moet iets van een Wild Mongrel naast deze kaart hebben om hem ‘speelbaar’ te maken. Ik ben niet zo gecharmeerd van jouw kaart. Zwart is toch de kleur van discard, je tegenstander heeft daarom nog wel mogelijkheden om je targeten.

Originaliteit 8
Power 7
Wording 9
Flavor 7,5

Eindcijfer 7,9

Barachem

Kaart is heerlijk simpel en toch complex met keuzes. Zoals zovaak een prima entry van je. De flavor is zowel zwart als groen en de castingcost is prima. Werkt ook goed met andere persist beesten. Flavortekst is prima verzonnen. Zeker een kanshebber

Originaliteit 8
Power 8,5
Wording 9
Flavor 8,5

Eindcijfer 8,4

Jackalope

Ik had ook enchantments ‘sunlight counter’ gegeven, zodat het effect groter is en deze kaart zichzelf ook sloopt. Nu voor alleen artifacts denk ik dat ik liever een andere kaart zou spelen. Tegen affinity is deze kaart matig (cranial plating blijft twee beurten liggen, dan ben je meestal wel dood). Daarnaast was het misschien mooi geweest als je voor 2 of 3 mana ergens een sunlight counter op kon leggen (dan alleen voor artifacts en niet voor enchantments, anders is de kaart een beetje nutteloos geworden). Je kaart is niet slecht, echter ook niet bijzonder speelbaar)

Originaliteit 8
Power 7,5
Wording 9
Flavor 7,5

Eindcijfer 8

NiRVeS

{IMG]http://i41.servimg.com/u/f41/12/01/07/83/slaver12.jpg[/IMG]

Het equipen en attachen van equipment mag alleen maar bij je eigen creatures. Er staat wel ‘target creature’, maar volgens de comprehensive rules mag je alleen je eigen beesten targetten. Een conflict dus. Daarnaast een equipement dat je niet kunt equipen, maar alleen atachen vind ik ook niet echt sterk. Origineel is je kaart wel, daar krijg je genoeg punten voor. Ik denk dat je er geen equipment van kunt maken onder de huidige regels, eerder een enchantment. Met een activatiecost op het enchantment had je deze kunnen switchen.

Originaliteit 9
Power 8
Wording 6
Flavor 8

Eindcijfer 8

Magno

Je geeft je tegenstander elke beurt een extra kaart? Waarom is dat nadelig voor hem/haar? Ik zou graag zien dat mijn tegenstander deze kaart zou spelen. 4 mana verspilt om mij een extra kaart te geven ELKE BEURT jammie. Sorry magno je kaart is gewoon niet goed, ik kan praktisch geen situatie verzinnen waarin deze kaart goed is, misschien als je 3 Black Vise hebt liggen.

Originaliteit 8,5
Power 5,5
Wording 9
Flavor 7,5

Eindcijfer 7,8

Jedi-Rick

Leuk verzonnen, alleen tekstueel niet goed opgemaakt. Ten eerste moet na de 4 een dubbele punt staan en geen komma. Daarnaast kun jij geen kaarten discarden van je tegenstander, dat zou hij zelf moeten doen. Je kaart had iets moeten zeggen van “4: Choose a card in target player’s hand, that player discards that card”

Originaliteit 7,5
Power 8
Wording 5,5
Flavor 7,5

Eindcijfer 7,2

WINNAAR WINNAAR WINNAAR WINNAAR WINNAAR

Barachem, gefeliciteerd met de Cryptic Command. Als je kunt aangeven wanneer je weer in de lager der a te bewonderen bent zal ik hem meenemen voor je

Greetzz.
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1263
Leeftijd : 41
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   zo sep 07 2008, 10:02

Geweldig, gewonnen! cheers
Het harde werk, de voodoo poppetjes en de mind-control werpen hun vruchten af. Very Happy
En ik bedank hierbij Jasper en de gnomen die mij hielpen. Razz

Ik denk dat ik deze vrijdagavond nog effe langs kom kijken tijdens de draft, wellicht ook om eventuele ruil of koop te doen.
En anders ben ik zondag 21 of vrijdag 26 September er.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   zo sep 07 2008, 13:51

Jasper, ben jij zo eentje die geen tienen geeft maar altijd max een 9? Very Happy
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   zo sep 07 2008, 14:10

yup Very Happy
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   zo sep 07 2008, 14:28

Citaat :
Je geeft je tegenstander elke beurt een extra kaart? Waarom is dat nadelig voor hem/haar? Ik zou graag zien dat mijn tegenstander deze kaart zou spelen. 4 mana verspilt om mij een extra kaart te geven ELKE BEURT jammie. Sorry magno je kaart is gewoon niet goed, ik kan praktisch geen situatie verzinnen waarin deze kaart goed is, misschien als je 3 Black Vise hebt liggen.
Howling Mine geeft je tegenstander (maar ook jou) ook een extra kaart. Toch ziet die kaart wel spel

1) Je dunt zijn deck uit?
2) Je zorgt er constant voor dat je 1 kaart van hem weg kan gooien (Grave), 1 onderop kan leggen en 1 (mindere) kaart in zijn hand kan stoppen.

In T2 control zou ik deze kaart nog wel willen spelen. Voor 3 mana is hij al te goed. Heb de kaart een redelijk lange tijd op mtgsalvation ook gepost, daar werd hij wel positief ontvangen. Daar vonden ze hem eerder broken als slecht. Maar ja, verschil qua judges.
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   zo sep 07 2008, 15:45

Ik denk je tegenstander een extra kaart geven elke beurt kan niet goed zijn. Het deck uitdunnen:

60 kaarten in deck, 7 in openingshand nog 53 in deck. Beurt 4 wordt jouw kaart gespeeld dan heeft tegenstander nog 50 kaarten in zijn deck. Dan duurt het nog 25 beurten voordat deze door zijn deck is.

Howling mine wordt gespeeld omdat jezelf ook een extra kaart krijgt.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   zo sep 07 2008, 15:59

Magno schreef:
Citaat :
Howling Mine geeft je tegenstander (maar ook jou) ook een extra kaart. Toch ziet die kaart wel spel

1) Je dunt zijn deck uit?
2) Je zorgt er constant voor dat je 1 kaart van hem weg kan gooien (Grave), 1 onderop kan leggen en 1 (mindere) kaart in zijn hand kan stoppen.

In T2 control zou ik deze kaart nog wel willen spelen. Voor 3 mana is hij al te goed. Heb de kaart een redelijk lange tijd op mtgsalvation ook gepost, daar werd hij wel positief ontvangen. Daar vonden ze hem eerder broken als slecht. Maar ja, verschil qua judges.

Uit nieuwsgierigheid, mag ik je post op mtgsalvation zien? (een link er naartoe ofzo.)
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Contest 21-06 t/m 16-7-2008   

Contest 21-06 t/m 16-7-2008
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: