Magic the Gathering in Groningen

Forum voor Magicspelers uit Groningen

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Oswin ten Brinke wint de prerelease Avacyn Restored van 29 April **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de eerste prerelease Avacyn Restored van 28 April en Lotte Medendorp de tweede **Gefeliciteerd**
Johnny Niemeyer wint het legacy toernooi van 22 april **Gefeliciteerd**
Jolmer Grijs wint de FNM standard van 20 april **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de FNM draft van 20 februari **Gefeliciteerd**
Oswin ten Brinke wint de FNM standard van 13 april **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de FMN draft van 6 april **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de FNM standard van 30 maart **Gefeliciteerd**
André Pannekoek heeft Peasant van April gewonnen. **Gefeliciteerd!**
Tamar Ismail wint het standard toernooi van 11 mei. **Gefeliciteerd**

Deel | 

hoe maak je een goed deck?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Jedi-Rick
N00b
N00b

Aantal berichten: 29
Leeftijd: 19
Registration date: 09-06-08

BerichtOnderwerp: hoe maak je een goed deck?   di jun 10, 2008 9:41 pm

ik heb 2 vraagjes over hoe je een goed deck kan maken.

1. is het handiger om 2 types er in te doen of is het beter om gewoon 1 type te doen?

2. hoeveel creatures, spells, landjes, artifacts kan je er het beste in doen?

ik heb nu een blauwe mana en een Rode mana deck die nog niet goed zijn. misschien kan ik er 1 van maken. wat zouden jullie doen?

ps: misschien kan je er nie goed op antwoorden maar daar kom ik dan wel achter, want misschien is er te weinig info tongue
Terug naar boven Go down
Kwebie
Needs to get a life.

Aantal berichten: 2842
Leeftijd: 24
Registration date: 06-08-07

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   di jun 10, 2008 9:47 pm

Je kan beter decklijsten geven zodat mensen hier je wat hints kunnen geven over kaarten die er misschien beter uit kunnen. En kaarten die je kan proberen te regelen om er in te doen.

Rood en Blauw zijn beide deckes die veel afhankelijk zijn van spells en weinig van creature. Blauw van counter/disruptie en rood van burn.

Een goede verhouding kan ik dus niet geven op het moment. Moet daarvoor eerst je deck zien. (Misschien is een combinatie van je rood + blauwe deck nog wel sterker...)
Terug naar boven Go down
Jedi-Rick
N00b
N00b

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   di jun 10, 2008 9:50 pm

Magno schreef:
Je kan beter decklijsten geven zodat mensen hier je wat hints kunnen geven over kaarten die er misschien beter uit kunnen. En kaarten die je kan proberen te regelen om er in te doen.

Rood en Blauw zijn beide deckes die veel afhankelijk zijn van spells en weinig van creature. Blauw van counter/disruptie en rood van burn.

Een goede verhouding kan ik dus niet geven op het moment. Moet daarvoor eerst je deck zien. (Misschien is een combinatie van je rood + blauwe deck nog wel sterker...)

ok ik zal morge misschien wel ff men decks posten. daar heb ik nu geen zin meer in om te deon
Terug naar boven Go down
MagicalJ
Beginner
Beginner

Aantal berichten: 53
Leeftijd: 18
Registration date: 07-06-08

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   di jun 10, 2008 9:54 pm

Jedi-Rick schreef:
Magno schreef:

ok ik zal morge misschien wel ff men decks posten. daar heb ik nu geen zin meer in om te deon
Snap ik! Veel werk om te doen via je Ps3... Doe morgen maar op de pc Wink Tot morgen
Terug naar boven Go down
Jedi-Rick
N00b
N00b

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   di jun 10, 2008 9:55 pm

MagicalJ schreef:
Jedi-Rick schreef:
Magno schreef:

Snap ik! Veel werk om te doen via je Ps3... Doe morgen maar op de pc Wink Tot morgen

zit nu nie op men ps3 maar op de comp maar dat is als nog veel werk Smile
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

Aantal berichten: 1386
Leeftijd: 28
Registration date: 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   di jun 10, 2008 10:22 pm

Het is verstandig om te denken om de volgende dingen:

1. Manacurve

Probeer de kosten van je spells te spreiden over de hele linie. Dus niet alleen dingen met casting cost (de hoeveelheid mana die je moet betalen voor je spell) van 6, hoewel die kaarten misschien het sterkste lijken. Idealitair heb je een paarl 1 mana dingen en een aantal van 2 en 3 mana en een stuk of wat van 4 en meer. Als je veel kaarten speelt van meer dan 4 is het verstandig mana-acceleratie te spelen in de vorm van mana-elfjes (groen) of iets dergelijks.

2. Verhouding tussen beesten en andere spells

Hoewel er genoeg goede decks zijn met alleen maar beesten of juist alleen maar andere spells, is het in het begin verstandig een goede mix te maken. Als je 1/3 (land niet meegeteld) non-creature spells speelt zit je omgeveer goed.

3. Manabase

Als je twee (of meer kleuren) in je deck doet, moet je zorgen dat de kleuren mana die je landen je geven daarbij kloppen. Een makkelijke manier om dit te checken is: tel alle manasymbolen van 1 kleur bij elkaar op, ook voor de andere kleur. Gebruik dezelfde verdeling in je land.

BV (voor een heel klein deckje):
3:(g):Groene mana en 3:(g): en 4:(g):Groene manaGroene mana = 6x groen
3:(b): 4:(b): 2:(b):zwarte mana = 4x Zwart

Nu moet ongeveer 6 op de 10 landjes een forest zijn en de rest swamp.

Van deze drie punten is de eerste het belangrijkste. Probeer het eens te bewerkstelligen met je deck, je zult zien dat het opeens stukken sneller je tegenstander dood kan krijgen.
Terug naar boven Go down
http://www.geekstijl.nl
Dwarlorf
Want ik ben evil

Aantal berichten: 5844
Leeftijd: 37
Registration date: 28-08-06

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   wo jun 11, 2008 6:32 am

Zo leer ik ook nog eens wat bij!
Je telt gewoon letterlijk het aantal gekleurde mana die je nodig hebt.
Handig

Son, no one gives a shit about all the things your deck does.
You didn't invent it, you just netdecked it.
Anybody can do that.
Terug naar boven Go down
http://www.lifesucks.info/
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   wo jun 11, 2008 7:04 am

Je moet het als leidraad gebruiken hoor Niels. Tis geen wet.

6:(g): is namelijk minder mana-intensief dan 1:(w): omdat je met de laatste al in beurt 2 een witte bron moet hebben, terwijl dat met de laatste pas in beurt 7 hoeft. Als al je goedkope spells dus wit zijn en je dure groen, kun je beter iets afwijken richting wit (bijv).
Terug naar boven Go down
MagicalJ
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   wo jun 11, 2008 9:11 am

Citaat:
1. Manacurve

Probeer de kosten van je spells te spreiden over de hele linie. Dus niet alleen dingen met casting cost (de hoeveelheid mana die je moet betalen voor je spell) van 6, hoewel die kaarten misschien het sterkste lijken. Idealitair heb je een paarl 1 mana dingen en een aantal van 2 en 3 mana en een stuk of wat van 4 en meer. Als je veel kaarten speelt van meer dan 4 is het verstandig mana-acceleratie te spelen in de vorm van mana-elfjes (groen) of iets dergelijks.

Ik snap die stap 1 nog niet helemaal.. kun je nog keertje uitleggen scratch
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten: 1199
Leeftijd: 35
Registration date: 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   wo jun 11, 2008 9:32 am

Heel simpel eigenlijk.

De bedoeling is om zo snel als mogelijk te winnen bij magic [aggro en combo decks doen dit] of snel genoeg zoveel van de tegenstanders permanents en spells onschadelijk/onbruikbaar te maken dat je op den duur win [control en prison decks doen dit]. [let niet op de termen, daarkrijg je nog uitleg over]

Nu is het zo dat als je 24 land in je deck hebt en 36 spells die 6 mana of meer kosten, dat je minstens 6 beurten moet wachten vanaf het begin van het spel voordat je een van die spells kunt spelen.
En in die 6 beurten speelt je tegenstander vrolijk spells en meestal creatures en kan je ongestoord aanvallen.

Nu denk je "Aha, maar dan gooi ik er een zooi 1 mana cost spells in mijn deck en dan is het goed.", maar dat werkt evenmin, omdat er alleen een klein gedeelte 1 mana cost spells is die goed zijn en je tegenstander op een gegeven moment een pare dure spells in zijn hand heeft die jouw 1 mana cost spells effectief neutraliseert.
Toegegeven, in het laatste geval zijn er uitzonderingen, zoals met mono rood burn, maar dat is een enkele deck en ook dat deck heeft wat duurdere spells dan 1 mana cost.

Afhankelijk wat je wilt, wil je graag redelijk wat 1 cost spells spoeln, behoorlijk wat 2 cost spells spelen, redlijk wat 3 cost spells spelen en de rest opviullen met voornamelijk 4 cost spells en een paar die meer kosten.
Dit om ervoor te zorgen dat je in het begin wat kunt doen, maar later in het spel ook de krachtige spells kunt spelen.

Begrijp je het nu? scratch
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten: 1159
Leeftijd: 29
Registration date: 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   wo jun 11, 2008 9:56 am

Hier ook nog even een link die je als leidraad kan gebruiken voor het aantal landjes dat je in je deck moet doen.

http://www.starcitygames.com/php/news/article/890.html

En voor de rest: vooral blijven vragen. Wij zijn hier om je te helpen Smile
Terug naar boven Go down
Jedi-Rick
N00b
N00b

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   wo jun 11, 2008 2:34 pm

heel erg bedankt voor de tips die er nu zijn gekomen.
ik denk dat ik mijn deck wel beter kan maken met die tips.
ga gerust door met tips geven Very Happy
Terug naar boven Go down
MagicalJ
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   wo jun 11, 2008 3:05 pm

Ik snap het nu ook wel Very Happy Thx all cheers
Terug naar boven Go down
Jedi-Rick
N00b
N00b

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   wo jun 11, 2008 3:06 pm

heb nu in men Rode mana deck 22 dingen waar je 1-2 mana voor nodig hebt, 9 waar je 3 nodig hebt, 6 waar je 4 voor nodig hebt en 3 waar je 5 voor nodig hebt. en nog 18 Rode mana mana en nog 2 die als je die tapt nog 1 mana neer mag leggen. is dat een beetje goed?

edit: 20mana, 25 creatures en 15 spells
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: hoe maak je een goed deck?   wo jun 11, 2008 3:21 pm

Ziet er goed uit hoor. Misschien is iets meer land geen luxe.
Terug naar boven Go down

hoe maak je een goed deck?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Similar topics

-
» maak je eigen onderschrift
» Divine Healing Monk ( in de maak )
» My Blackwing Deck
» Hieratic Deck
» Cyberdark Deck