MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Vintage 1 mei 2005 (met Threshold)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2032
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Vintage 1 mei 2005 (met Threshold)   ma aug 28 2006, 16:10

Verslag Vintage toernooi Groningen 1 mei 2005 door Bart Holkenborg (barts_magic)

Zondag 1 mei was er in het Picadilly snooker- en bowlingcentrum een Vintage toernooi. Vorige maand was er hier ook al een toernooi en ik ben toen 6e geworden met mín Grow-A-Tog deckje. Vandaag zal ik echter met een ander deck gaan spelen: UGW Treshold.

UGW Threshold (beter bekend als Birdsh*t, maar dat vind ik een r*knaam)
3 Flooded Strand
1 Lotus Petal
3 Polluted Delta
1 Strip Mine
3 Tundra
4 Tropical Island
4 Wasteland

4 Meddling Mage
4 Nimble Mongoose
3 Ninja of the Deep Hour
4 Werebear

4 Brainstorm
3 Daze
4 Force of Will
1 Gush
2 Mental Note
2 Misdirection
3 Null Rod
1 Regrowth
1 Rushing River
2 Stifl
3 Swords to Plowshares

Sideboard (15)
3 Blue Elemental Blast
3 Energy Flux
3 Ground Seal
2 Oxidize
3 Seasinger
1 Swords to Plowshares

Ik had van te voren al een beetje over de META nagedacht: er waren 6 spelers met P9, maar daar had ik nog wel kans tegen i.v.m. de Misdirection (op Ancestral Recall), Null Rods en natuurlijk de normale counters. Waar ik absoluut NIET tegen wilde komen te spelen, was elfjes, omdat ik dan gigantisch hard gebeukt zou worden Smile

Excuses als ik namen van tegenstanders verkeerd spel; de printer die de pairings uitprintte, was nogal van slechte kwaliteit, dus de namen waren amper leesbaar.

Ronde 1: Remi van Zandbergen (Powered Oath)
Ik begin door te fetchen naar een Tropical Island en cast een Nimble Mongoose. De komende 3 beurten pakt Remi niets nuttigs en krijgt hij welgeteld 3 schade door mijn critter. Dan probeert hij een Intuition te casten naar Oath, maar deze wordt gedazed. Ik speel een Werebear en krijg stille hoop op de overwinning. Helaas kwam er de volgende beurt een Forbidden Orchard en een Oath of Druids. Binnen twee beurten zat ik een Spirit of the Night en Akroma, Angel of Wrath aan te kijken. Ik probeerde nog te ploegen, maar dat ging helaas niet door. Remi speelt Time Walk en nog iets wat ik gelijk tweemaal Daze, zodat mín graveyard 7 kaarten telde... helaas had hij genoeg mana over en werd er dan ook niets gecounterd.. Het mocht allemaal niet baten, want ik werd keihard gebeukt. 0 Ė 1.

-3 Null Rod, -1 Werebear, +3 Seasinger, +1Swords to Plowshares.
Ik mulligan naar 5 en Remi naar 6. Helaas wilde ik zelf beginnen, dus dat was nogal nadelig. Ik begin te fetchen en brainstorm. Remi dropt een landje. Ik speel Meddling Mage op Oath of Druids Smile. Remi antwoord met een Impulse en ik krijg een lesje errata toen ik hem erop wees dat ie zín library moest schudden Razz. Ik speel wederom Brainstorm en speel een Seasinger Ė laat die Oath maar komen. Hij pakt geen land en ik kan het rustig afmaken door nog twee critters te spelen en te beuken. 1 Ė 1.

Remi begint zelf met een Brainstorm. Ik fetch uiteraard en speel met behulp van mín Lotus Petal een Meddling Mage op Oath, welke hij probeert te counteren met Force of Will, maar dat werkt natuurlijk niet als ik dan Daze speel Very Happy. Als ik een volgende Meddling zou pakken, voordat hij een Swords to Plowshares trekt, zou ik winnen. Hij cast een Ancestral Recall, maar pakt niets nuttigs. Ik blijf lekker doorbeuken met mín tovenaartje en cast Werebear. Omdat ik threshold heb en het dus een 4/4 is, besluit hij te Mana Leaken wat ik vervolgens Fow.. Helaas had hij deze keer een Daze, dus dat ging niet door. Gelukkig pakte ik de volgende twee beurten 2 mages af en het was over. 2 Ė 1

Ronde 2: Xing Chen (Powered Oath)
Xing kennen elkaar uit de bieb van Emmen en zaten voor aanvang elkaars deck even te bekijken, dus we wisten allebei waar we tegen speelden.

Ik geloof dat ik mocht beginnen en ik fetch dan ook naar een Tropical Island}en Brainstorm. Xing Wasteland mijn eilandje, waardoor ik de volgende beurt een nieuwe moest opzoeken. Dan komt toch eindelijk een beurt 3 Werebear door. Xing pakt niets nuttigs en ziet een Meddling Mage gecast worden. Hij reageert met FoW, maar helaas had ik Misdirection en kwam hij door. Ik krijg threshold en het gaat ineens best hard. Xing besluit de beer te ploegen voor tijdswinst. Helaas pak ik een Regrowth waarmee ik Force of Will terug haal en daarmee zijn latere wanhoops Platinum Angel counter. 1 Ė 0.

-3 Null Rod, -1 Werebear, +3 Seasinger, +1 Swords to Plowshares
Hij begint en pakt niets nuttigs. Ik speel m.b.v. de lotus een 1st turn Meddling Mage en hoop stil al op de drie puntjes. Helaas speelt hij een Swords to Plowshares en begin ik te balen van mín openingshand met 1 landje. Helemaal wanneer deze wordt gewaste, er een Oath op tafel komt en ik tegen een Wasteland, Morphling en Pristine Angel aankijk. Het potje duurde nog 2 beurten. 1 Ė 1.

Ik begin, speel Tropical Island en een mongoosje. Xing antwoord met Tormodís Crypt (bah..) en waste mijn eiland. Later val ik aan en ninjutsu mijn Ninja of the Deep Hour, waardoor ik een kaart mag pakken. Hij speelt een Oath of Druids, wat ik FoW. Helaas had hij ook een FoW en hield het snel op voor mij. Overrompeld door een 5/1 vliegende Morphling, probeer ik nog een massa-aanval te doen met mijn 2 tokens, 3/3 critter en de 2/2 ninja... Gek genoeg deed hem dit niet genoeg schade en werd ik kansloos afgeslacht. 1 Ė 2.

Ronde 3: Tsjibbe van der Wal (Powered Replenish?)
We mulligannen allebei naar 6, wat ik niet zo heel erg vind, aangezien hij moest beginnen. Hij opent met Mana Crypt en een Bazaar of Baghdad. Dit was erg frustrerend, want elke komende beurt pakte hij dus gewoon 3 kaarten in zín upkeep en ik maar 1. Hoe dan ook, ik cast een Mental Note en later een Null Rod. Dit legt hem wel redelijk plat en hij incasseert behoorlijk wat schade van zín eigen crypt. Ik cast Werebear en heb ondertussen threshold. Hij staat nog op 10 levens, wanneer er een Seal of Cleansing doorkomt en de deze mijn Null Rod naar de grafbak stuurt. Vervolgens speelt hij een Balance en mín beertje is dood. Gelukkig speel ik een nieuw 4/4 monster. Deze krijgt wel 1 beurt de kans hem aan te vallen en dan speelt Tsjibbe een Time Walk, Ancestral Recall, drawt nog steeds door zín Bazaar, maar pakt blijkbaar helemaal niets nuttigs, want op 3 levens scoopt hij. 1 Ė 0.

-2 Stifle, -1 Mental Note, +3 Energy Flux
Hij begint met 6 kaarten en speelt wederom de bazaar. Gelukkig heb ik Wasteland op handen, waar Tsjibbe een nieuwe bazaar tegenover zet Sad. Ik speel beurt 2 Meddling Mage op Replenish. Dit was op zich een gok, want ik had nog geen idee wat zín kill was, maar ik zag vorig potje een Replenish in zín graveyard liggen en gokte daarop. Hij cast Tinker, welke een Daze treft. Helaas krijgt mijn Energy Flux een Force of Will. Dan komt er nog een Meddling Mage op Swords to Plowshares door. Zijn kansen waren aanzienlijk verminderd. Hij blijft kaarten rapen met zín Łberlandjes, cast Recall en Intuition, maar het mocht niet baten tegen mijn bijgeraapte Null Rod en Werebear. Ik vond het nog wel erg grappig dat hij tegen Remi (toeschouwer) zei: ďMijn enige redding is Balance.Ē Ik pak vervolgens toevallig een Meddling Mage en zet deze op Balance, haha Smile. 2 Ė 0

Ronde 4: Henri Biemans (Powered Welder)
Ik kende zijn deck van het vorige toernooi en wist dat ik snel met Null Rod moest komen om tijd te rekken. Het is trouwens te weinig gezegd dat hij Welder speelt, want er zaten veel comboís in, met bijvoorbeeld Tangle Wire, Smokestack, Eon Hub, etc.

Anyway, ik verlies uiteraard de roll en Henri begint met een Mishraís Workshop, speelt een Grim Monolith en geeft de beurt aan mij. Ik fetch naar Tropical Island, speel een Nimble Mongoose en pass de beurt weer. Hij raapt kaart, en speelt een Tangle Wire en Memory Jar. Erg vervelend, want nu kan ik vrij weinig beginnen (alles wordt getapt). Ik speel dan maar een Wasteland op zín Tolarian Academy. Hij krijg 2 Goblin Welders door, waarvan ik wel baal, want ik had maar 1 Swords to Plowshares op hand. Ik speel deze dan uiteraard ook en kan verder niets, omdat al het andere getapt ligt. Zelf tapt hij voor zín Tangle Wire steeds wat onnozele artifactjes.. De Jar wordt geactiveerd en er komt een nieuwe shitload aan artifacts op tafel en ik kan niet meer dan een weldertje ploegen. Vervolgens komt er een nieuwe Welder (het gaat maar door) en counter ik zín Tinker. Dan kan ik nog een Sphere of Resistance counteren met FoW en zelfs nog Null Rod casten. Helaas is het al onbegonnen werk als de Welder een Sundering Titan uit zín grafbak haalt. Ik had deze er helemaal niet in zien liggen, dus dat was wel ff schrikken.Dit was dus wel even vervelend, omdat al mín land naar de kl*ten was en hij er nog een Sphere of Resistance bovenop gooide... Scoop... 0 Ė 1

-3 Daze, -1 Stifle, -2 {=Mental Note}, -1 Rushing River, +1 Swords to Plowshares, +3 Energy Flux, +3 Ground Seal
Ik hoop dit potje in staat te zijn een Energy Flux te spelen of gewoon een Ground Seal, zodat de welder zín kracht verliest.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Vintage 1 mei 2005 (met Threshold)   ma aug 28 2006, 16:11

Ik begin en speel enkel een landje. Hij speelt net als in het vorige potje een Mishraís Workshop en cast Sphere of Resistance. Mijn deckje speelt zo weinig land, dat dit echt dodelijk is. Ik counter dan ook met Force of Will. Vervolgens speel ik Meddling Mage op de welder. Hij speelt wat ik al vreesde: een Tangle Wire Sad. Een paar beurten lang wordt alles van mij gewoonweg getapt en kan ik vrij weinig. Uit wanhoop speel ik een Regrowth op mín Lotus Petal, zodat ik de volgende beurt in staat zou worden een Energy Flux te gaan spelen. Deze kwam door, maar hij had genoeg mana om alles te betalen, dus dat was vrij jammer. Een andere Tangle Wire komt in het spel, mín tropische eilandjes worden gewaste en ook een Smokestack komt in het spel. Twee beurten later zaten er 2 counters op de schoorsteen en had ik nog een Meddling Mage (op welder), een Energy Flux en een landje liggen. Ik besloot mín enchantment te houden in de hoop dat hij geen welder had en dat zín artifacts het zouden begeven. Helaas ging het anders: hij speelt een Crucible of Worlds wat zou betekenen dat ik nooit meer dan 1 mana zou gaan krijgen. Ik dacht nog... ďmisschien, als ik ....Ē, maar het werd onderbroken door een Goblin Welder en een Sphere of Resistance, waardoor mín spells zelfs 2 gingen kosten. Dat was de druppel en ik scoop. 0 Ė 2.

Ronde 5: Desmond Scholtens (Elfclamp)
Ik kende Desmond ook nog van het vorige toernooi en hij was mijn Engineered Plagues ook niet vergeten Very Happy. Helaas heb ik deze leuke enchantments nu niet bij me.. Ik gooi de dobbelsteen en presteer het voor de 3e keer die dag een 1 te gooien en dus mag Desmond met zín razensvlugge elfjes beginnen.

Hij speelt een Llanowar Elves. Ik ben en fetch uiteraard naar een Tropical Island (zou ook eens anders beginnen) om daarmee Nimble Mongoose te spelen. Desmond komt op gang en speelt een Quirion Ranger en Birchlore Rangers. Ik kom uit met Null Rod voor het geval er een Skullclamp gespeeld gaat worden. Hij tapt zín land en een elf en cast Timberwatch Elf. Ik reageer met een Swords to Plowshares, maar dan begint Desmond te googelen met elfjes: untappen, forests returnen, tappen, etc met als gevolg dat zín Timberwatch hem ruim 15 levens op heeft geleverd. Ik pak verder alleen troep en wordt keihard gebeukt door zín elfjes. Ik kan nog wel een Meddling Mage spelen op Heedless One, maar ach.. er zijn zoveel verschillende soorten elfjes Smile. 0 Ė 1

-2 Stifle, -3 Null Rod, -1 Mental Note, +3 Seasinger, +2 Oxidize, +1 Swords to Plowshares

Hij mulliganned naar 5 en ik denk dus wel een goede kans te maken. Ik begin zelf en speel Brainstorm. Desmond komt uit met Skullclamp. Ik speel een Werebear, gevolgd door een Llanowar Elves en een Wirewood Hivemaster aan Desmond zijde. Ik kom er veel te laat achter dat ik mín Wasteland kan gebruiken voor zijn Gaeaís Cradle, waardoor ik hem 1 beurt zoín 5 mana heb gegund :S. Er komt een Concordant Crossroads en Glimpse of Nature. Gelukkig kan ik met Oxidize de clamp destroyen en speel een StP op zijn tokencreater, welke me iets te irritant wordt. Mijn beertje komt door en ik kan zowaar ninjutsuíen, woehaha, er komt zowaar een 2/2 ninja in het spel en ik mag een kaart pakken. Ik pak een Regrowth die ik mooi kan gebruiken om een Oxidize terug te halen om zijn nieuw gespeelde clamp te destroyen. Ik cast weer een Werebear en heb ondertussen ook al threshold. Helaas pakt Desmond een Heedless One (trample) en erger nog, een Taunting Elf. Bah! 0 Ė 2.

Ik had het eigenlijk ook wel verwacht dat ik van elfjes zou verliezen, maar het blijft bagger. We besluiten nog wat casual potjes na te spelen. Vreemd genoeg weet ik de twee daaropvolgende potjes met overtuiging te winnen :S. Maar goed, dat zul je natuurlijk altijd zien, achteraf..

Ronde 6: Arne Haak (casual Raven Guild Master)
Ik kende Arne wel, omdat we via het forum elkaar hadden toegevoegd op MSN. Ik vond het dan ook wel grappig hem eens een keer in het echt te ontmoeten. Hij legt uit dat hij een casual deckje heeft gemaakt rondom de Raven Guild Master. Er zitten 4 Whispersilk Cloaks in het deck, zodat de guild master vrij kan beuken.

Ik win zowaar de roll en doe mín standaard opening met de Nimble Mongoose. Hij dropt enkel een landje. Ik speel een beurt 2 Werebear. Dan speelt hij een Web of Inertia, maar daar maak ik me eerlijk gezegd weinig zorgen om. Ik speel vervolgens nog een Meddling Mage op de Raven Guild Master. Er komt nog een Web in het spel, maar verder niets, dus ik remove 2 fetchlandjes uit mín grafbak en beuk voor veel et voila, ninjutsu: mín ninja komt in het spel en bezorgt me een kaart. Arne had verder weinig te zeggen en ging vrij vlot naar nul. Zeker toen ik een Regrowth pakte en mín Force of Will weer naar mín hand deed Smile. 1 - 0

Ik weet niet precies meer wat ik sideboardde, maar er kwamen in het ieder geval Ground Seals, Seasingers en Oxidizes in.
Arne begint en komt uit met een landje. Ik pak vandaag gek genoeg continu een fetch en mongoose en speel deze dan maar. Er wordt gereageerd met een Chainerís Edict, dus van de critter blijft weinig over. Daarom besluit ik maar een Meddling Mage te spelen op de Raven Guild Master (probleem minder). Hij speelt een Withered Wretch en Whispersilk Cloak. Ik pak een nieuwe Meddling Mage en bluf door met mín andere aan te vallen. Hij blokt natuurlijk, omdat hij dan weer zín Guild Masters kan spelen. Helaas speel ik mín nieuwe tovenaartje en gaat dat avontuur dus niet door. Ik beuk hem een paar keer en speel nog een Ground Seal om mín threshold te bewaken. Dan speelt hij een morph. Ik had eerlijk gezegd geen idee dat de Raven Guild Master gemorphed kon worden en heb dan ook niets door (STUPID!). Zelfs niet als deze equipped wordt door de Silk. Gelukkig had ik een Oxidize en gebruik hem dan ook meteen. Door mijn 4/4 beer kan zín Guild Master natuurlijk ook niet aanvallen. Ik speel dan een Seasinger, waardoor hij eigenlijk nog 1 beurt had om een antwoord hierop te vinden, anders was hij zín eigen beest kwijt en ging ik HEM decken Very Happy. Helaas pakte hij een Whispersilk Cloak en cast deze en equipped uiteraard meteen. Ik word aangevallen en verlies 10 kaarten van mín library. Ik tel mín library en kom tot de conclusie dat ik na deze, nog 1 beurt te gaan heb, slik. Ik moet nu een Oxidize pakken. Helaas heb ik deze niet in mijn hand. Mijn enige redding zou een Mental Note moeten zijn die me dan een Oxidize moet gaan opleveren. Ik speel het en topdeck (!) zowaar een Oxidize waarmee ik zín artifact destroy. Vervolgens kan mín Seasinger zijn beest overnemen en probeer ik hem met zín eigen beest te beaten, alleen weigert hij door zín deck te gaan en scoopt Very Happy 2 Ė 0.

Dit was verreweg het leukste potje dat ik dit toernooitje had gespeeld, omdat ik dankzij een Mental Note een Oxidize had getopdecked Smile.

We moesten nog lang wachten tot de uitslag bekend zou worden gemaakt. We spelen dan ook nog 2 potjes, waarin zijn deck een maal mijn library weet te removen, wat natuurlijk erg vervelend is Very Happy. Arneís deckje krijgt in het ieder geval mijn originaliteitsprijs.

Eindelijk is het zover: de prijsuitreiking... wat spannend! wie zal de boosters met craprares winnen, de spanning is te snijden. Gelukkig eindig ik gedeeld 4e met twee anderen en win welgeteld 1 booster. Ik maak hem meteen open en bekijk de rare. Ik vraag Arne of hij nog iets zou doen met de kaartjes en besluit de Splinter te houden en de rest maar aan hem te geven. Hij verruilt deze vervolgens met Desmond voor een Skullclamp, haha!

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij werd Douwe van Noordenburg 3e Goblin Food Chain, Henri Biemans 2e en was Johny Can (sorry als de naam verkeerd is gespeld.. ik kon het niet goed lezen, omdat de printer slecht was) de grote winnaar. Gefeliciteerd! Ik heb je deck niet gezien, maar het zal ongetwijfeld terecht zijn Smile.

Ik weiger props en slops te doen, maar wil je nog wel even bedanken voor het lezen van het verslag, hoop dat je het leuk hebt gevonden en eis dat je er volgende keer ook bij bent Wink

Groeten, Bart
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3075
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Vintage 1 mei 2005 (met Threshold)   wo sep 06 2006, 15:39

Ja die goede oude tijd waarin ik nog met rukdeckjes aan kwam... oh wacht even, er is dus vrij weinig verandert... Very Happy

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Vintage 1 mei 2005 (met Threshold)   ma sep 11 2006, 12:26

Tijden veranderen.. ik maak steeds slechtere decks en jij steeds betere... mmm....
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Vintage 1 mei 2005 (met Threshold)   zo sep 24 2006, 18:47

ja, nu nog goed spelen met die betere decks en ik ben binnen!

Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Vintage 1 mei 2005 (met Threshold)   za jun 30 2007, 10:43

Ik bekeek het net nog eens, eigenlijk best briljant dat er 1 lotus petal in zit, hahaha Smile
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Vintage 1 mei 2005 (met Threshold)   za jun 30 2007, 11:37

tjah... vier mag niet he... t is vintage

Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Vintage 1 mei 2005 (met Threshold)   za jun 30 2007, 13:15

Ja, oke... maar dan nog, geen Chrome Mox, Mox Diamond, normale goede mox, maar een Lotus Petal, haha Smile

Denk dat ik komend toernooi maar ff 1 Mental Note main ga spelen voor de topdeckmodus Razz
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Vintage 1 mei 2005 (met Threshold)   za jun 30 2007, 13:28

zucht...

Terug naar boven Go down

Vintage 1 mei 2005 (met Threshold)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Zondag 2 augustus - Vintage (met proxies)
» Top banned in Legacy, Probe and Gush restricted in Vintage

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: