MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Joep wint het moderntoernooi van 30 mei! **Gefeliciteerd**
Desmond wint de donderdraft van 23 mei! **Gefeliciteerd!**
Judge Programma wordt Judge Academy Ei1e0i
Gijsbert wint het moderntoernooi van 16 mei! **Gefeliciteerd**
Andre wint het standardtoernooi van 2 mei! **Gefeliciteerd**
Rick wint de donderconstructed Modern van 25 april! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel

Judge Programma wordt Judge Academy

Ga naar beneden 
AuteurBericht
JasperB
The Legend
JasperB

Aantal berichten : 1534
Leeftijd : 40
Registration date : 24-08-16

Judge Programma wordt Judge Academy Empty
BerichtOnderwerp: Judge Programma wordt Judge Academy   Judge Programma wordt Judge Academy Icon_minitimema jul 29 2019, 18:52

https://blogs.magicjudges.org/blog/2019/07/29/the-next-era-of-magic-judging/

Er is een nieuwe organisatie opgezet, de judge academy. Lidmaatschap kost 100, 200, of 400 dollar per jaar. Afhankelijk van je judgelevel. Daar krijg je een paar judgefoils voor terug. Klinkt alsof de judges het salaris van een directeur moeten betalen.

Andre Pannekoek
Pro Player
Andre Pannekoek

Aantal berichten : 1129
Registration date : 27-07-15

BerichtOnderwerp: Re: Judge Programma wordt Judge Academy   Judge Programma wordt Judge Academy Icon_minitimema jul 29 2019, 18:53

Dat zal motiverend werken ....
Terug naar boven Ga naar beneden
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2565
Leeftijd : 35
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Judge Programma wordt Judge Academy   Judge Programma wordt Judge Academy Icon_minitimema jul 29 2019, 20:32

Je zou die judges als organisatie moeten koesteren in plaats van uitmelken. Moet je kijken wat ze voor het spel betekenen!

Ik ben in elk geval erg blij dat er mensen zoals Dustin de Leeuw, Mark Dragstra en Anniek vd Peijl zijn die hun weekenden opofferen zodat ik leuk mijn spelletje kan spelen en daar hoort vanuit wizards of de TO gewoon een fatsoenlijke vergoeding tegenover te staan. Dit is daar het tegenovergestelde van. Geef die mensen afhankelijk van hun level en het aantal toernooien dat ze organiseren/Judgen gewoon een bult van die foils.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Boerma
Geen Judge meer
Boerma

Aantal berichten : 2749
Leeftijd : 31
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Judge Programma wordt Judge Academy   Judge Programma wordt Judge Academy Icon_minitimema jul 29 2019, 22:32

Ok doei.
http://boer.ma
JasperB
The Legend
JasperB

BerichtOnderwerp: Re: Judge Programma wordt Judge Academy   Judge Programma wordt Judge Academy Icon_minitimema jul 29 2019, 22:43

@Boerma schreef:
Ok doei.

Als ik reddit zo lees dan is de verwachting dat 85% tot 90% van de level 1 judges gaat stoppen. Waarschijnlijk wat hoog, maar al is het 50% dan is het een nekslag voor de judge community. CFB hoeft ook geen judges van de Judge Academy in te huren voor de MagicFests, een level 1 die niet aangesloten is bij de Judge Academy kan vanaf nu een GP runnen.. sweetness.

afterparty05
BarbaBAAS
afterparty05

Aantal berichten : 7521
Leeftijd : 118
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Judge Programma wordt Judge Academy   Judge Programma wordt Judge Academy Icon_minitimedi jul 30 2019, 01:29

Maar is dit een initiatief vanuit wizards of vanuit judges zelf? En waarom? Wat is het voordeel ten opzichte van een niet-aangesloten judge zijn? Gaat wizards voortaan alleen werken met judges van de JA? Oftewel: is dit een vervangende constructie zodat Wizards de judges niet meer hoeft te zien als werknemers omdat ze vanuit een externe organisatie worden ingehuurd? En hoe komen ze er in hemelsnaam bij om judges om een bijdrage te gaan vragen, het zijn al vrijwilligers die een karige beloning gaan krijgen. Op het moment dat je die nog verder gaat afknijpen in plaats van koestert, en ze stoppen, dan zal je pas zien hoe de boel instort. Slechte judges met slechte rulings, meer cheaten op GPs, minder motivatie om naar IRL toernooien te gaan, oftewel: nog snellere verschuiving naar alleen maar online.

In combinatie met die belachelijke daling in de price payout van de side-events op de GP heb ik het gevoel dat CFB zo'n beetje het slechtste is wat Magic de afgelopen jaren is overkomen (hoewel die buyout van de fetches in 2013/2014 ook niet al te sjiek was....).

Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 2201
Leeftijd : 30
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Judge Programma wordt Judge Academy   Judge Programma wordt Judge Academy Icon_minitimedi jul 30 2019, 18:56

Van wat ik heb meekregen komt dit vanuit wizards, vanwege iets juridisch. JA is inderdaad bedoelt om een aparte entiteit te zijn, al levert wizards wel de promo's (krom? i think so). Verder is het niet zozeer dat wizards samenwerkt met judges (regarding events), als vooral dat de TO's dat doen. CFBE heeft aangegeven dat je niet per se aangesloten hoeft te zijn bij JA om te kunnen judgen bij ze... maar er wordt gespeculeerd dat dit komt omdat de JA niet voor alle judges meteen toegangelijk is (zo'n 25% niet, en dat hangt af van welke area (globally) je judged, niet van je level). Het zou mij niks verbazen dat het zodra dat is aangepakt, lid zijn van de JA wel mandatory wordt.

Het komt op mij vooral over als ik ben een L2 judge, dus ik kan 16 promo's kopen voor 200dollar. En dan is het hopen dat dat het waard was. JA probeert zichzelf wel neer te zetten als toegevoegde waarde aan het judge programma, en dat je er daarom lidmaatschap voor zou betalen, maar ik zie het nog niet. Veel van wat ze beloven is voor mijn gevoel al beschikbaar op judgeapps. Wat me het meeste stoort is hoe onduidelijk het is waar het geld van het lidmaatschap heengaat. Er wordt een opmerking gemaakt door JA dat ze "need to ask non-employees for help, we intend to pay people for their effort." Het klinkt toch vooral alsof het merendeel van je contributie gewoon naar JA gaat en niet naar judges die projecten op zich hebben genomen, of judges die L1/L2 kandidaten mentoren.
Als het geld sowieso terug zou vloeien naar de judgecommunity zou ik er een stuk sneller vrede mee hebben.
JasperB
The Legend
JasperB

BerichtOnderwerp: Re: Judge Programma wordt Judge Academy   Judge Programma wordt Judge Academy Icon_minitimedi jul 30 2019, 19:41

Het is een profit-organisatie waar onder de streep een positief bedrag moet staan. Er is een verdienmodel en dat is de contributie (of lidmaatschap). Wat je zal zien gebeuren is dat JA het een keertje verkloot, ergens tussen nu en de komende jaren, WotC kan JA onder bus gooien voor de boze judges en alles is weer goed. Bedrijf wordt verkocht en we gaan gewoon verder. Het is specifiek voor WotC te doen om geen aansprakelijkheid meer te hebben. Ik vind het wel slim, maar het is puur een corporate beslissing. Winst maximaliseren en risico bij een andere partij beleggen

Boerma
Geen Judge meer
Boerma

Aantal berichten : 2749
Leeftijd : 31
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Judge Programma wordt Judge Academy   Judge Programma wordt Judge Academy Icon_minitimedi jul 30 2019, 23:05

Uiteraard. Alles wat ‘Wizards of the Coast LLC, a subsidiary of Hasbro, Inc.’ doet heeft als doel winst te maximaliseren. Dat hoeft niet per se haaks te staan op wat goed is voor de community, maar als WotC de keuze heeft tussen de spelers en de aandeelhouders, dan gaan de aandeelhouders voor.
http://boer.ma
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Judge Programma wordt Judge Academy   Judge Programma wordt Judge Academy Icon_minitime

Judge Programma wordt Judge Academy
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: