MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Joep wint het moderntoernooi van 30 mei! **Gefeliciteerd**
Desmond wint de donderdraft van 23 mei! **Gefeliciteerd!**
Modern Deck Ei1e0i
Gijsbert wint het moderntoernooi van 16 mei! **Gefeliciteerd**
Modern Deck Ei1e0i
Andre wint het standardtoernooi van 2 mei! **Gefeliciteerd**
Modern Deck Ei1e0i
Rick wint de donderconstructed Modern van 25 april! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel

Modern Deck

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Pascalhoi
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 59
Leeftijd : 20
Registration date : 03-03-19

Modern Deck Empty
BerichtOnderwerp: Modern Deck   Modern Deck Icon_minitimema jun 17 2019, 21:42

Ik heb nu dit gemaakt als deck :
Iemand nog tips? En als iemand deze kaarten te ruil of te koop heeft hoor ik het graag Wink (vooral van de oudere sets)

Maindeck (60)
4 Experiment One
4 Fleecemane Lion
2 Hero of Precinct One
4 Voice of Resurgence
4 Loxodon Smiter
3 Wilt-Leaf Liege
1 Ajani Goldmane
3 Ajani, the Greathearted
4 Selesnya Charm
4 Advent of the Wurm
2 Rancor
2 Unflinching Courage
2 Canopy Vista
7 Forest
1 Gavony Township
6 Plains
1 Stirring Wildwood
4 Sunpetal Grove
2 Temple Garden

Sideboard (15)
2 Burrenton Forge-Tender
2 Knight of Grace
2 Qasali Pridemage
1 Knight of Autumn
1 Thrun, the Last Troll
1 Lyra Dawnbringer
2 Vivien, Champion of the Wilds
2 Stony Silence
2 Banishing Light
Terug naar boven Ga naar beneden
jonaah
Judge
Judge

Aantal berichten : 573
Leeftijd : 26
Registration date : 28-01-12

Modern Deck Empty
BerichtOnderwerp: Re: Modern Deck   Modern Deck Icon_minitimedi jun 18 2019, 11:32

Ziet er prima uit! Lekker aanvallen!

Er zijn een paar dingen waar ik me zorgen over maak. Het lijkt heel veel maar dit zijn opties, geen dingen die per se anders moeten:
- weinig interactie: op dit moment heb je voice of resurgence en selesnya charm. Misschien zijn thalia, guardian of thraben, path to exile en scavenging ooze kaarten om aan te denken? (of zelfs qasali pridemage maindeck)
- trage start: een deck als dit wil meer en betere dingen doen dan de tegenstander en meer mana hebben is dan heel belangrijk. Veel andere decks als deze spelen 4x birds of paradise en 4x noble hierarch. (nobles zijn heel duur helaas... misschien avacyn's pilgrim oid?) Meer gavony townships kunnen er voor zorgen dat je mana makers ook later nog relevant zijn.
- 4 mana kaarten die de game niet winnen: Modern is op dit moment een heel snel formaat, op beurt 3-4 is het potje eigenlijk al voorbij. Kaarten van 4 mana moeten dus zo goed zijn dat je meteen wint. Ik weet niet of de ajani's daaraan voldoen, de lieges wel omdat +2/+2 heel sterk is (misschien 4?). Wellicht zijn kaarten als Ajani, caller of the pride of nissa, voice of zendikar beter? Deze zijn namelijk 3 ipv van 4 mana.
Dit geldt ook voor advent of the wurm, ik weet niet of een 4 mana 5/5 goed genoeg is in modern (maar dit is zeker het proberen waard).

Tot zover mijn eerste gedachten, kaarten die ik wel echt zou veranderen zijn de unflinching courage, volgens mij is rancor veel beter (want 1 ipv 3 mana en komt terug) en moet je er daar gewoon 4 van spelen.

Veel soortgelijke decks spelen trouwens drie kleuren (met zwart erbij). Dit maakt de boel natuurlijk wel meteen weer een stuk duurder. Een voordeel is dat je dan toppers als lingering souls, seige rhino en thoughtseize kunt spelen.

Tot slot zou ik proberen het deck te spelen voordat je alle kaarten aan gaat schaffen. Via programma's als Xmage (een gratis magic online kloon) kun je makkelijk decks uitproberen. Dan kom je er snel genoeg achter wat wel en niet werkt. Een andere optie is om te proberen de kaarten bij mekaar te lenen en er een keer een dondermodern mee te spelen!

Kijk maar wat je hier mee kunt, ik ben benieuwd naar het resultaat!

NB. ikzelf heb enige tijd de 3 kleuren variant geprobeerd te maken en heb dus wel een aantal kaarten over. 2 lieges, 3 smiters, de charms, stirring wildwood
Pascalhoi
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 59
Leeftijd : 20
Registration date : 03-03-19

Modern Deck Empty
BerichtOnderwerp: Re: Modern Deck   Modern Deck Icon_minitimedi jun 18 2019, 13:09

Thanks voor de tips! Ik ga er even mee puzzelen
Ik heb in ieder geval wel belang bij de genoemde kaarten, zou je die kunnen meenemen naar de volgende keer modern? Dan zorg ik dat ik erbij ben

GR.
SHE
Needs to get a life.
Needs to get a life.

Aantal berichten : 2694
Leeftijd : 34
Registration date : 08-06-14

Modern Deck Empty
BerichtOnderwerp: Re: Modern Deck   Modern Deck Icon_minitimedo jun 27 2019, 20:54

Hi Pascal,

ik heb geen tips voor je deck maar heb wel wat kaarten te koop:

2 Stony Silence
1 Temple Garden
2 Rancor
1 Qasali Pridemage
4 Experiment One
4 Selesnya Charm

Voor 18,5 mag je het hebben Smile.

Verder heb ik nog:

4 Path to Exile (6 euro per stuk)
2 Thalia, guardian of thraben (9 euro per stuk)

En nog andere modern staples, mocht je daarnaar op zoek zijn.

lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2565
Leeftijd : 35
Registration date : 19-10-11

Modern Deck Empty
BerichtOnderwerp: Re: Modern Deck   Modern Deck Icon_minitimezo jun 30 2019, 10:53

Hoi Pascal,

De lijst die je geplaatst hebt doet mij vermoeden dat je combat gericht magic leuk vindt. Dus interactief magic, waarbij beide spelers keuzes maken in combat en hoe ze hun interactie gebruiken en steeds kleine voordeeltjes halen om zo uiteindelijk de pot te winnen.

Ik denk dat je qua spelplezier dan meer uit standard haalt dan uit modern op dit moment. Modern is op dit moment een formaat met veel lineaire decks die met zo min mogelijk interractie met de tegenstander hun eigen plan proberen uit te voeren.

Met een deck als G/W beats moet je dan SB hosers hebben zoals rest in peace tegen graveyard decks en thalia tegen combo. Je kan dan prima van dat soort decks winnen met een dergelijke lijst, maar ik vraag me af of je de lopsided games (pak je haatkaarten en wat mannetjes en dan win je en anders verlies je) met weinig echte keuzes van jouw kant op de lange termijn leuk gaat vinden. Jij gooit al je beesten op samen met je haatkaarten en hoopt dat het goed genoeg is, terwijl je tegenstander een totaal ander spelletje aan het spelen is waarvan zij hopen dat het goed genoeg is.

Als je een dergelijk deck wilt spelen in modern, zou ik in elk geval nog 4 pelt collectors als 1 cc creature spelen zodat je sneller meer druk zet. Verder is scavenging ooze denk ik een must op dit moment.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Gesponsorde inhoud

Modern Deck Empty
BerichtOnderwerp: Re: Modern Deck   Modern Deck Icon_minitime

Modern Deck
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: