MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deel

Banningronde 2 juli a.s

Ga naar beneden 
AuteurBericht
JasperB
The Legend
JasperB

Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 41
Registration date : 24-08-16

1 - Banningronde 2 juli a.s Empty
BerichtOnderwerp: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimevr jun 29 2018, 14:14

Gezien de buy/out van Stoneforge Mystic is de verwachting dat deze unbanned gaat worden in Modern. Ik denk dat het wel kan, de impact van Jace was ook veel kleiner dan verwacht (ik had zelf ook meer verwacht).

Goblin Chainwhirler banned in standard ? Niet zo leuk, maar zou me niets verbazen

Roety
GMT Champ 2017

Aantal berichten : 537
Leeftijd : 33
Registration date : 11-11-14

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimevr jun 29 2018, 15:17

Ik dacht hetzelfde. Alleen denk ik dat ze Death rite Shaman ook wel eens kunnen bannen in Legacy, waar ik het overigens niet mee eens ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
rickwilbrink
Topper
Topper
rickwilbrink

Aantal berichten : 762
Leeftijd : 29
Registration date : 11-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimevr jun 29 2018, 16:34

@Roety schreef:
Ik dacht hetzelfde. Alleen denk ik dat ze Death rite Shaman ook wel eens kunnen bannen in Legacy, waar ik het overigens niet mee eens ben.

Denk dat DRS ondertussen het niveau van Brainstorm, Wasteland en FoW heeft bereikt, waar ie eigenlijk niet te bannen is. We gaan het zien. SFM unban is iets wat mij erg aanspreekt.

BarbaBAAS
afterparty05

Aantal berichten : 7523
Leeftijd : 118
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimevr jun 29 2018, 18:59

SFM unban in Modern zou moeten kunnen, control wordt dan wel erg gepusht samen met Jace unban, maar gezien het turn-3 formaat zou dat prima moeten kunnen. Voor Modern zijn Ancient Stirrings en Mox Opal ook ban-kandidaten, hoewel Tron op dit moment redelijk tegengewicht kan bieden aan de supersnelle decks en het zonder Ancient Stirrings misschien een te eenzijdige meta wordt.

DRS in Legacy kan niet gebanned worden, maar het zou kunnen dat ze Grixis Delver minder sterk en eenzijdig willen maken. DRS is daarin wel de verbindende factor die ervoor zorgt dat van al deze strategieën Grixis de sterkste is en andere varianten niet veel kans hebben.

Chainwhirler voor Standard lijkt me enigszins terecht, hoewel ik een artikel op CFB las waarin iemand voorstelde gewoon alles voor Standard te unbannen, aangezien er aardig wat kaarten tussen zitten die goed zijn tegen Chainwhirler en het formaat nog maar twee maanden blijft zoals het is. Maar ik denk dat de restrictie die Chainwhirler legt op deckbuilding te groot is en ie dus gebanned gaat worden.

AvdM
Spammer
Spammer

Aantal berichten : 1590
Leeftijd : 42
Registration date : 08-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimevr jun 29 2018, 19:20

@Roety schreef:

DRS is wel heel dominant tegenwoordig en zorgt ervoor dat een graveyard-strategie nauwelijks nog een optie is (ok, gevaarijke opmerking tegen Mister Monozwart-reanimate). Anders Mental Misstep unbannen?
afterparty05
BarbaBAAS
afterparty05

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimevr jun 29 2018, 19:24

@AvdM schreef:
@Roety schreef:

DRS is wel heel dominant tegenwoordig en zorgt ervoor dat een graveyard-strategie nauwelijks nog een optie is (ok, gevaarijke opmerking tegen Mister Monozwart-reanimate). Anders Mental Misstep unbannen?

Dat gaat nooit gebeuren, niemand wil die kaart omdat elk deck dan MM moet spelen om de MM van de opponent te kunnen counteren. Een counter voor U van een spell van 1 mana zou wel kunnen.

Rob
Brobbe
Rob

Aantal berichten : 3703
Leeftijd : 35
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimevr jun 29 2018, 21:46

Sfm unban. Mox opal ban. Heb ze net vwrkocht namelijk. En blijf van mn lootings af!
AvdM
Spammer
Spammer

Aantal berichten : 1590
Leeftijd : 42
Registration date : 08-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimevr jun 29 2018, 23:33

@afterparty05 schreef:
@AvdM schreef:
@Roety schreef:

Dat gaat nooit gebeuren, niemand wil die kaart omdat elk deck dan MM moet spelen om de MM van de opponent te kunnen counteren. Een counter voor U van een spell van 1 mana zou wel kunnen.

Had niet verwacht dat iemand dat serieus nam... Smile
Andre Pannekoek
Pro Player
Andre Pannekoek

Aantal berichten : 1147
Leeftijd : 40
Registration date : 27-07-15

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimema jul 02 2018, 16:45

Drs en Gitaxian Probe er uit in Legacy.
JasperB
The Legend
JasperB

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimema jul 02 2018, 17:49

Boeeee. Stom hoor Drs is een prachtige kaart

Roety
GMT Champ 2017

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimema jul 02 2018, 18:03

Ja jammer, heb ik helaas toch gelijk gekregen.
Sonny Tubbs
Kletskous
Kletskous
Sonny Tubbs

Aantal berichten : 276
Leeftijd : 119
Registration date : 11-11-15

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimema jul 02 2018, 18:13

Ik denk niet dat ik dan nog legacy blijf spelen.

Topper
Topper
rickwilbrink

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimema jul 02 2018, 18:26

@Andre Pannekoek schreef:
Drs en Gitaxian Probe er uit in Legacy.

Heftig, ben benieuwd hoe het formaat reageert hierop

GMT Champ 2017

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimema jul 02 2018, 18:38

1 pluspuntje. Ik kan m'n Nimble Mongooses wel weer afstoffen.Smile
afterparty05
BarbaBAAS
afterparty05

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimema jul 02 2018, 19:08

@Roety schreef:
1 pluspuntje. Ik kan m'n Nimble Mongooses wel weer afstoffen.Smile

1 - Banningronde 2 juli a.s 1621218713 1 - Banningronde 2 juli a.s 1621218713 1 - Banningronde 2 juli a.s 1621218713 1 - Banningronde 2 juli a.s 1621218713

En qua argumentatie zat ik lekker spot on Razz

Andre Pannekoek
Pro Player
Andre Pannekoek

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimewo jul 11 2018, 11:02

Ik heb ondertussen allerlei artikelen gelezen , ik heb steeds minder zin in Legacy
Rob
Brobbe
Rob

Aantal berichten : 3703
Leeftijd : 35
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimewo jul 11 2018, 11:18

Ja maar.... Zombie Bombardment kan weer
JasperB
The Legend
JasperB

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimewo jul 11 2018, 11:53

Och, het formaat zal er nog wel een tijdje zijn. Het is alleen jammer dat weer een deck dat ik speelde de nek is omgedraaid.. de Pro Tour zal vast prachtige nieuwe pareltjes produceren, gaan we weer verder kijken

Boerma
Geen Judge meer
Boerma

Aantal berichten : 2770
Leeftijd : 32
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimewo jul 11 2018, 16:28

#1 Creature: Simian Spirit Guide
#1 Land: Mountain

https://www.mtggoldfish.com/format-staples/legacy
http://boer.ma
rickwilbrink
Topper
Topper
rickwilbrink

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimedo jul 12 2018, 09:31

@Boerma schreef:

Is op zich niet raar, toch? In een vooralsnog onbekend formaat is het jammen van lockpieces best ok, denk ik

@André: dat sentiment deel ik wel, misschien ligt het aan mtgo, maar zonder DRS en Probe lijkt het formaat voorlopig wat saai imo

Pro Player
Andre Pannekoek

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimedo jul 12 2018, 10:05

@rickwilbrink schreef:
@Boerma schreef:

Is op zich niet raar, toch? In een vooralsnog onbekend formaat is het jammen van lockpieces best ok, denk ik

@André: dat sentiment deel ik wel, misschien ligt het aan mtgo, maar zonder DRS en Probe lijkt het formaat voorlopig wat saai imo

De kans dat ik mijn legacy ga verkopen is ongeveer 75%. Ik speel het amper, de reden dat ik het nog heb is puur sentimenteel
Boerma
Geen Judge meer
Boerma

Aantal berichten : 2770
Leeftijd : 32
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimedo jul 12 2018, 12:11

Niet raar, Rick, maar leuk is anders.
http://boer.ma
rickwilbrink
Topper
Topper
rickwilbrink

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitimedo jul 12 2018, 14:25

@Boerma schreef:
Niet raar, Rick, maar leuk is anders.

Dat ben ik absoluut met je eens

BerichtOnderwerp: Re: Banningronde 2 juli a.s   1 - Banningronde 2 juli a.s Icon_minitime

Banningronde 2 juli a.s
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: