MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic the gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Peter Bonthuis wint de modern fnm van 19 mei **Gefeliciteerd**
Christiaan van Harten wint de dondermodern van 4 mei **Gefeliciteerd**
Ramon de Jong wint de GMTQ van 7 mei! **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de donderdraft van 11 mei **Gefeliciteerd!!!**
Rutger Bottema wint de tweede releasedraft van 30 april **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Puzzle Sealed Pool Amonkhet GP Bologna

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 940
Leeftijd : 30
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Puzzle Sealed Pool Amonkhet GP Bologna   ma mei 08 2017, 19:44

Tijdens GP Bologna had ik een zeer interessante sealed pool. Power zat hem in de uncommens en eigenlijk was elke combinatie van kleuren een optie. Maar alles wat ik bouwde was behoorlijk flawed en ik heb tot de laatste seconde nodig gehad met een hijgende judge in mijn nek om 40 kaarten te registreren. Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan gebouwd hadden. Over een paar dagen zal ik posten wat ik geregistreerd heb.

Pool:

text voor MTGO import:

Over de GP: Ik ben in een mad-dash 's nachts naar Bologna gegaan en zonder slaap een uur voor ik mijn pool moest registreren bij de site aangekomen. Vooraf tegen mezelf gezegd dat ik alleen dag 2 zou spelen als ik 8-1 over beter zou gaan en als ik een early loss zou pakken direct weer naar huis zou gaan om zo geen hotel etc. te hoeven regelen.
Ik ben alleen erheen gegaan voor de PWP's. Zoals Don zei: dat is wel heel veel commitment (politiek correct voor: je bent niet goed wijs, waar ik hem geen ongelijk in geef haha).
Anyway, ronde 3 al een loss te pakken, dus direct gedropt en lekker Italiaans gaan lunchen in oude stad van Bologna en daarna weer op mijn gemak naar huis terug gegaan.

Topper
Topper

Aantal berichten : 706
Registration date : 04-09-14

BerichtOnderwerp: Re: Puzzle Sealed Pool Amonkhet GP Bologna   ma mei 08 2017, 23:03

Erg lastige pool inderdaad. Ik heb er dit in eerste instantie van gemaakt:

18 land is niet ideaal in Amonkhet (en twijfel ik ook nog over), maar wit/groen met een zwarte splash lijken me het meest speelbaar en die combinatie heeft eigenlijk geen 2 drops en aardig wat 5 drops.
Decimator Beetle is een enorm sterke kaart dus die zou ik sowieso beide willen spelen. Zwart is verder alleen niet echt wat op Final Reward na. Groen/wit heeft verder wel een aantal krachtige kaarten. Prowling Serpopard is een prima beater, Gideon is een prima kaart, en de Colossapedes zijn me altijd erg goed bevallen in sealed. Verder zit er nog wat goede removal in, dus ik vermoed dat dit deck prima zou kunnen werken.

Mtgo pakte de lijst trouwens niet direct vanwege een paar typfouten, deze zou hij wel moeten pakken:
Spoiler:

Terug naar boven Go down
sourgummiworm
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 204
Leeftijd : 23
Registration date : 11-03-15

BerichtOnderwerp: Re: Puzzle Sealed Pool Amonkhet GP Bologna   wo mei 10 2017, 21:10

leuke pool om over na te denken, veel opties!
probeerde eerst een jeskai deck met drake haven te maken alleen dat leek me iets te inconsistent
denk dat dit deck uiteindelijk wel redelijk is geworden:

mana base wordt waarschijnlijk (1 evolving wilds) 2 swamps, 7 forests en 6 mountains
denk dat dit deck misschien niet het hoogste powerlevel heeft qua kaarten (gideon/cast out/drake haven)
maar wel solide removal en wat goeie synergie (supernatural stamina + warfire javelineer <3)
ben wel benieuwd wat jij ervan gebrouwen hebt
Terug naar boven Go down
christiaanvh
Topper
Topper

Aantal berichten : 706
Registration date : 04-09-14

BerichtOnderwerp: Re: Puzzle Sealed Pool Amonkhet GP Bologna   vr mei 19 2017, 09:31

Ben nog wel benieuwd wat jij gemaakt hebt Sepp Smile
Terug naar boven Go down

Puzzle Sealed Pool Amonkhet GP Bologna
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 21 Mei: Gratis Sealed Deck X610Z Toernooi
» GPT Madrid Sealed Deck 22-1-2012
» GP's 2013. Wie gaat mee waarheen?
» GP Bologna 4 - 6 maart 2016
» AVR Sealed - BUr