MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de dondermodern van 18 augustus **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Banned and Restricted Announcement een week eerder!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 923
Leeftijd : 23
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 15:33

De Banned and Restricted Announcement is vandaag in plaats van over een week!
Als het goed is wordt het artikel over 4.5 uur gepubliceerd: https://twitter.com/wizards_magic/status/818457299203268609
Terug naar boven Go down
JasperB
The Legend

Aantal berichten : 795
Leeftijd : 38
Registration date : 24-08-16

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 15:36

Oeeh spannend.. wie durft een voorspelling te doen:

Standard:
Banned : Emrakul , the Promised End

Modern:
Banned : Iets van dredge
Unbanned: Jace, the Mindsculptor

Legacy
Geen veranderingen (heeeel misschien Sensei's Top eruit)

Vintage
No changes

Topper
Topper

Aantal berichten : 779
Leeftijd : 30
Registration date : 04-09-14

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 15:45

Die aankondiging geeft wel het sterke vermoeden dat er iets gaat veranderen, ben benieuwd!

Bans in Standard lijken me sterk.

Voor Modern verwacht ik een unban, JTMS zou prima kunnen. Ik hoop op een Blood Moon ban maar dat zal wel niet Smile

Legacy en Vintage zullen ze ook wel met rust laten.
Terug naar boven Go down
danodan
Pro - Kataki

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 15:46

Men heeft het erover dat ze Felidar Guardian gaan bannen in standard (infinite combo met Saheeli Rai etc.). Zeker gezien het een week eerder is en dit wel testing voor de PT impact kan het best dat ze een standard ban doen.

Ik durf ook wel een voorspelling te wagen:

Standard:
Banned: Felidar Guardian

Modern:
Banned: Golgari Grave-Troll (of iets anders van dredge)
Unbanned: Bloodbraid Elf & Jace, the Mindsculptor (al vind ik Jace wel wat ambitieus)

Legacy & Vintage: No changes
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 1987
Leeftijd : 29
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 15:50

“Legacy: Alles uit Conspiracy is banned zodat we het niet hoeven te coden op MTGO.”
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
danodan
Pro - Kataki

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 15:51

@Boerma schreef:
“Legacy: Alles uit Conspiracy is banned zodat we het niet hoeven te coden op MTGO.”

Please no, ik wil wel met Recruiter of the Guard en Sanctum Prelate spelen!
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7237
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 15:51

Standard:
Banned - Saheeli Rai (ik denk niet dat ze zitten te wachten op Splinter Twin in Standard).

Modern:
Banned - Prized Amalgam
Banned - Glistener Elf (wordt al geruime tijd het beste deck genoemd en heeft consistente resultaten)

Legacy:
Banned - Sensei's Divining Top

Bips
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 354
Leeftijd : 35
Registration date : 03-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 15:52

Of zouden ze een pre-ban doen op Felidar Guardian/Saheeli Rai?
Die combo is 3 color, 3&4 cmc, maar gaat nog jaren mee in Standard, na de laatste wijziging, toch?

Ik ken het formaat niet goed genoeg, dus wellicht is het toch Emrakul die de axe krijgt. Maar waarom dat nou een week eerder gemeld moet worden...?

Modern wat Jasper zegt.

Legacy zou wel Divining Top kunnen zijn, en dan komt Mind Twist terug (a man can dream).

Voor Vintage wordt er door een aantal mensen geroepen dat Ancient Tomb restricted zou moeten zijn, want Eldrazi en MUD zijn erg goed. Persoonlijk zou ik dat erg schadelijk vinden, want dan gaan Mentor en Paradoxical Outcome wel erg de bovenhand krijgen, terwijl er in sideboards ruimte komt om artifact hate te laten vallen en dus meer Dredge-hate komt, ergo er komt een Blue vs Blue meta.

Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 15:54

Overigens is dit ook het perfecte moment om een aankondiging te doen voor het aannemen van Frontier als officieel formaat Smile

Boerma
Judge
Judge

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 15:58

@Bips schreef:
Vintage wordt er door een aantal mensen geroepen dat Ancient Tomb restricted zou moeten zijn, want Eldrazi en MUD zijn erg goed. Persoonlijk zou ik dat erg schadelijk vinden, want dan gaan Mentor en Paradoxical Outcome wel erg de bovenhand krijgen, terwijl er in sideboards ruimte komt om artifact hate te laten vallen en dus meer Dredge-hate komt, ergo er komt een Blue vs Blue meta.
Als ze iets aan Vintage doen, hoop ik dat het Gush/Mentor kapot slopen is. silent
Terug naar boven Go down
christiaanvh
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 16:01

@danodan schreef:
Men heeft het erover dat ze Felidar Guardian gaan bannen in standard (infinite combo met Saheeli Rai etc.). Zeker gezien het een week eerder is en dit wel testing voor de PT impact kan het best dat ze een standard ban doen.

Een standardban zou inderdaad wel een prima verklaring zijn voor een week eerder aankondigen. Maar Felidar Guardian lijkt me sterk, als die combo echt zo krachtig is hadden ze dat tijdens ontwerpen wel ontdekt en die kaart niet geprint lijkt me. Daarnaast heb ik het idee dat iedereen die combo veel sterker inschat dan hij daadwerkelijk is.
Terug naar boven Go down
JasperB
The Legend

Aantal berichten : 795
Registration date : 24-08-16

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 16:13

Ze doen bewust de aankondiging een week eerder ivm voorbereidingen van de PT. Dat doe je niet als je niets te melden hebt. lijkt mij. A Change is gonna come.

Pro Player

Aantal berichten : 683
Registration date : 27-07-15

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 16:14

@afterparty05 schreef:
Overigens is dit ook het perfecte moment om een aankondiging te doen voor het aannemen van Frontier als officieel formaat Smile

Ik hoop het :-)
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1310
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 17:28

Ik ga voor bans op Cathartic Reunion en Become Immense in Modern. Legacy lijkt me fine as is, maar al een tijdje niet gespeeld. Standard en Vintage geen verstand van.

Verwacht niet dat ze Frontier gaan supporten eigenlijk, maar laat me graag verassen Razz.

Edit: Hoewel ik een JTMS ban zou toejuichen lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat ze dat doen. Denk dat het qua powerlevel wel zou kunnen, maar vermoed dat ze op safe spelen met een kaart die in standard toch vrij veel negatieve emoties teweeg bracht..
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2473
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 19:02

Mijn voorspelling voor Modern:

banned:

conflagrate (zou dredge speelbaar houden maar niet meer zo goed als nu)
gitaxian probe (zou infect een stuk minder goed maken, maar wel speelbaar)

Wellicht zijn het veel te creatieve bans, maar zo lijkt het mij prima.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 19:03

@Gijs schreef:
Ik ga voor bans op Cathartic Reunion en Become Immense in Modern. Legacy lijkt me fine as is, maar al een tijdje niet gespeeld. Standard en Vintage geen verstand van.

Verwacht niet dat ze Frontier gaan supporten eigenlijk, maar laat me graag verassen Razz.

Edit: Hoewel ik een JTMS ban unban zou toejuichen lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat ze dat doen. Denk dat het qua powerlevel wel zou kunnen, maar vermoed dat ze op safe spelen met een kaart die in standard toch vrij veel negatieve emoties teweeg bracht..

fixed!

Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3483
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 19:05

Moet wel om standard gaan dit toch. Geen bans in modern lijkt me. Maybe jtms unban.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 19:14

Misschien Jitte unbannen? Wizards wil een beestenformaat en Jitte is awesome met beesten zonder tutors als Stoneforge Mystic Smile (Ja ik weet dat dat ding erg overpowered is)

Boerma
Judge
Judge

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 19:23

Weet je wat ook goed is met beesten? Skullclamp. 😬😬😬
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 19:25

@Boerma schreef:
Weet je wat ook goed is met beesten? Skullclamp. 😬😬😬

Maar kaarten rapen is voor mietjes. Living from the top is awesome! CoCo kan nog net Wink

Boerma
Judge
Judge

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 20:07

Citaat :
Standard:

Emrakul, the Promised End is banned.

Smuggler's Copter is banned.

Reflector Mage is banned.

Modern:

Gitaxian Probe is banned.

Golgari Grave-Troll is banned.

Geen Skullclamp. 😢
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 20:09

Prima
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 20:10

Zo, wie callde de probe even dan? bounce

Ik vind troll wel een gare ban trouwens. Het deck wordt daardoor echt heel veel minder speelbaar. Ik had conflagrate een betere ban gevonden.

Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1310
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 20:15

Haha nice hoor die probe Razz.

Vind Grave Troll wel wat heavy handed, het zal moeten blijken maar deck lijkt me nu te veel verzwakt.
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 20:17

Ik vind de Standardbans prima. Vooral Emrakul en de helicopter.

Dredge krijgt een dreun, niet geheel onverwacht.

Probe had ik niet verwacht.
Terug naar boven Go down
christiaanvh
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 20:23

Hier kan ik wel achter staan Smile kan ik vanaf overmorgen weer standard op MTGO spelen, was daar behoorlijk klaar met alle thopters en emrakul's.

Gaat Dredge zoveel slechter worden als er nu een dredge 4 gespeeld moet worden ipv de grave troll? Het gaat misschien iets minder snel maar de graveyard vult nog steeds wel.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 20:33

Motherfuckers..
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 20:41

@christiaanvh schreef:
Hier kan ik wel achter staan Smile kan ik vanaf overmorgen weer standard op MTGO spelen, was daar behoorlijk klaar met alle thopters en emrakul's.

Gaat Dredge zoveel slechter worden als er nu een dredge 4 gespeeld moet worden ipv de grave troll? Het gaat misschien iets minder snel maar de graveyard vult nog steeds wel.

Troll is je backup-plan in de meer grindy matchups, elke beurt voor 5 mana een 9/9 casten wint je de pot op den duur wel. Daar zijn niet zo veel vervangers voor.

Overigens leek Smuggler's Copter mij ook, zag op mtggoldfish dat ding in werkelijk elk deck zitten. Maar ja, t voelde zo dom om hier te zeggen dat de Copter gebanned zou worden, onzinnige 3/3 voor 2 mana, daar durfde ik dan weer niet m'n geld op in te zetten Very Happy

Probe is wel een aparte ban. Ik weet niet of het primair mikte op Infect, maar het maakt wel een hoop meer slachtoffers. Aan de andere kant, het kan zo vervangen worden door Peek. Instant speed is een mooie bonus, en het maakt meer levens beschikbaar voor Apostle's Blessing (die er uit was omdat Mutagenic Growth én Probe én Blessing te veel van het goede was).

lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 21:30

@afterparty05 schreef:
@christiaanvh schreef:

Troll is je backup-plan in de meer grindy matchups, elke beurt voor 5 mana een 9/9 casten wint je de pot op den duur wel. Daar zijn niet zo veel vervangers voor.

Overigens leek Smuggler's Copter mij ook, zag op mtggoldfish dat ding in werkelijk elk deck zitten. Maar ja, t voelde zo dom om hier te zeggen dat de Copter gebanned zou worden, onzinnige 3/3 voor 2 mana, daar durfde ik dan weer niet m'n geld op in te zetten Very Happy

Probe is wel een aparte ban. Ik weet niet of het primair mikte op Infect, maar het maakt wel een hoop meer slachtoffers. Aan de andere kant, het kan zo vervangen worden door Peek. Instant speed is een mooie bonus, en het maakt meer levens beschikbaar voor Apostle's Blessing (die er uit was omdat Mutagenic Growth én Probe én Blessing te veel van het goede was).

Beurt 2/3 all-in gaan omdat je zeker weet dat de tegenstander geen removal heeft lukt niet met peek. De infect speler moet dus veel meer op tells, gevoel en analyse doen. Het deck blijft nu goed, maar niet meer speelbaar voor random mongolen die door probe niets meer fout konden doen. Minder 0-mana spells betekent ook direct dat become immense iets minder goed wordt.

Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 09 2017, 22:10

@lennartL schreef:
Beurt 2/3 all-in gaan omdat je  zeker weet dat de tegenstander geen removal heeft lukt niet met peek. De infect speler moet dus veel meer op tells, gevoel en analyse doen. Het deck blijft nu goed, maar niet meer speelbaar voor random mongolen die door probe niets meer fout konden doen. Minder 0-mana spells betekent ook direct dat become immense iets minder goed wordt.  
Eigenlijk doet het dus alles wat wij als elitaire magiccers supporten? Very Happy Very Happy

Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Banned and Restricted Announcement een week eerder!   ma jan 16 2017, 10:07

Heeft iemand toevallig een starcitygames premium account? Ben wel benieuwd naar het artikel van Tom Ross over Dredge en Infect.

Edit: geroggeld Smile
Terug naar boven Go down

Banned and Restricted Announcement een week eerder!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Top banned in Legacy, Probe and Gush restricted in Vintage

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: