MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 september! **Gefeliciteerd**
Donald wint de PPTQ van 12 augustus! **Gefeliciteerd**
Niels wint het legacytoernooi van 19 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint de donderdraft van 16 augustus! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint het moderntoernooi van 9 augustus! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Tournament Report] Vintage met Pitch Dredge

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Bips
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 355
Leeftijd : 36
Registration date : 03-05-07

BerichtOnderwerp: [Tournament Report] Vintage met Pitch Dredge   zo okt 09 2016, 14:08

Dredge.
De Boogeyman van Vintage.

Ik speel nu ongeveer een 3/4 jaar met het deck en vind het heerlijk! Het is superconsistent (mull naar Bazaar; doe je ding) en flexibel te bouwen (Unmask, Pitch Counters, verschillende Dread Return targets, wel of geen mana, wel of geen Bloodghast, etc.).

Eén van de problemen van Dredge is dat je games 2 en 3 tegen alle haat moet opboksen. Grafdigger's Cage, Containment Priest, Leyline of the Void, Nihil Spellbomb, Tormod's Crypt, Ravenous Trap en Rest in Peace passeerden gisteren de revue.

Pitch Dredge heeft weinig te doen met deze kaarten, door na sideboarden te transformeren in een Dark Depths combo deck.

Pitch Dredge
Anne Frits Joldersma
8/10/2016

//Land (8)
4 Bazaar of Baghdad
4 Petrified Field
//Creatures (25)
1 Ashen Rider
1 Dragonlord Kolaghan
1 Elesh Norn, Grand Cenobite
4 Golgari Grave-Troll
4 Golgari Thug
4 Ichorid
4 Narcomoeba
4 Stinkweed Imp
2 Vengeful Pharaoh
//Other Spells (27)
4 Bridge from Below
4 Cabal Therapy
3 Dread Return
4 Force of Will
4 Mental Misstep
4 Mindbreak Trap
4 Serum Powder

//Sideboard (15)
4 Dark Depths
1 Riftstone Portal
4 Thespian's Stage
4 Urborg, Tomb of Yawgmoth
2 Vampire Hexmage

Mijn tegenstanders waren game 2 druk bezig met mullen naar haat en waren hun eerste beurten vooral door hun deck aan het graven naar meer haat. Hun gezichten waren dan ook priceless als ik beurt 2, 3 of 4 een 20/20 flying, indestructible Marit Lage had geassembleerd.

We waren met 7 spelers en speelden Round Robin.
Mijn matches zagen er als volgt uit:

Ronde 1: Jan (Nakamura Pitch Dredge)

G1: Na allebei de grafbakken vol te hebben, had ik als eerste een Dread Return gecast met Elesh Norn als target. Dat was game.

Ik transformeer niet

G2: Ik dredge erg slecht en kom nooit in de game.
G3: Zelfde als game 1, maar nu was Jan diegene die als eerste Elesh Norn had. Game dus.
0-1 (1-2)

Ronde 2: Arjan (5c DRS Mentor)

G1: Ik moet mullen naar 1 kaart en keep een Cabal Therapy. Ik scry een Ichorid naar de bottom. Beurt 2 trek ik Bazaar en win op turn 4.

Ik transformeer

G2: Arjan speelt beurt 1 een Ancestral Recall, welke ik Misstep. Hij is daar erg blij mee, want nu resolved zijn Grafdigger's Cage. Ik ga achtereenvolgens T1 Dark Depths, T2 Urborg & Hexmage en val T3 aan met Marit Lage.
1-1 (3-2)

Ronde 3: Bye
2-1 (3-2)

Ronde 4: Koos (Kelly Oath)

G1: Ik moet weer mullen naar 1, maar vind niet op tijd een Bazaar. Hij gaat beurt 1 Mox Emerald, Mox Ruby, Oath, Orchard. 2 beurten later heeft hij Auriok Salvagers, Black Lotus en Pyrite Spellbomb.

Ik transformeer

G2: Nadat Koos weer snel Oath en Orchard had, triggert hij. Bij die activatie gaat al zijn hate in de grafbak in (3 Tormod's Crypt, 2 Rest in Peace, 1 Nihil Spellbomb). Dat betekent dat ik gewoon kan dredgen. Gelukkig maar, want zijn Oath brengt hem een Magus of the Moat en een Blazing Archon. Daardoor kan ik niet aanvallen. Ik Dread Return een Ashen Rider, sloop zijn Archon. Daarna speel ik Cabal Therapy, sac Ashen Rider en sloop Magus. Daarna val ik voor 52 aan.

G3: Dit was de mooiste pot van de dag voor mij.
Er speelden 2 mooie situaties. De eerste was in het begin van de game. Ik heb Thespian's Stage, Dark Depths, Bazaar en Urborg. Hij heeft een Rest in Peace liggen en een Dromoka geOath. Koos valt aan met Dromoka. Ik besluit Marit Lage te maken en te blokken. In zijn tweede main speelt hij Balance. Hierdoor val ik erg terug en moet ik opnieuw de combo assembleren.
Zijn Mana Crypt brengt hem terug naar 6 levens. Hij wil hem Ancient Grudgen, maar dit counter ik. Een beurt later kan hij met Beast Within zijn Crypt alsnog slopen. Dit gaf mij de mogelijkheid om Oath te triggeren. Dit deed ik, maar had dat achteraf niet moeten doen. Ik had een nieuwe Dark Depths liggen en een Hexmage in mijn hand. Ik wist dat het laatste Oath-target van hem een Blazing Archon zou zijn, waar ik niet vanaf zou kunnen komen.  

Oath triggert en geeft mij Narcomoeba. Om nog een kans te maken, moet ik Hexmage spelen. Daardoor triggert Oath in Koos' voordeel en hij krijgt zijn Archon.
Door de dreiging van Marit Lage en het feit dat hij geen removal meer heeft en ook geen andere Oath-targets, komen we in een pat-stelling.
Uiteindelijk hebben we draw-go gespeeld en had hij minder kaarten in zijn library dan ik. Hij was zo aardig om te conceden.
3-1 (5-3)

Ronde 5: Rick (Angel City Oath)
G1: Geen schijn van kans. Hij speelt beurt 1 Time Vault, beurt 2 Key en activeert de combo. Beurt 3 speelt hij Dack Fayden en ik concede.

Ik transformeer

G2: Wederom geen schijn van kans. Rick speelt beurt 2 Tinker -> Sphinx of the Steel Wind en knaagt zo mijn levens weg, zonder dat ik een counter of het juiste combopiece pak.
3-2 (5-5)

Ronde 6: Rutger (PyroMentor)
G1: Beurt 2 gaat hij nuts met Black Lotus, Pyromancer, Gush, Time Walk en Treasure Cruise. De beurt erop weet ik zijn Mentor te counteren en speel een beurt later Dread Return voor Elesh Norn.

Ik transformeer

G2: Rutger graaft door zijn deck met meerdere cantrips, Gush en Ancestral Recall. Hij vindt geen hate. Wel heeft hij een Karakas liggen, welke mij weerhoudt van Elesh Norn of Kolaghan. Omdat hij geen GY hate heeft, dredge ik een eind weg en kan met Dread Return op Ashen Rider zijn Karakas slopen. Daarna Dread Return ik een Elesh Norn en dat is game.
4-2 (7-5)

Ronde 7: Allard (Eldrazi)
G1: Ondanks meerdere Wastelands, begin ik met 4 Ichorid snel zijn levens weg te snoepen. Hij weet echter mijn Bridges te verwijderen door een Endless One voor X=0 te casten. Mijn andere Bridges haalt hij weg door met een Reality Smasher aan te vallen terwijl ik een Vengeful Pharaoh in de GY heb. Die trigger is mandatory...
Uiteindelijk stabiliseert hij op 2 levens. Met een Narcomoeba breng ik hem nog naar 1, maar de tentakelmonsters zijn te groot en delen snel een definitieve klap uit.

Ik transformeer

G2: Allard begint met een Leyline of the Void. Hier heb ik 0,0 antwoorden op, dus ik moét het via Marit Lage winnen. Helaas heeft hij op tijd Wasteland. Desperaat cast ik dankzij een Urborg nog wat Thugs en Imps, maar die worden overtrampled door Reality Smasher en het is al snel game.
4-3 (7-7)

Conclusies
Al met al ben ik erg blij met het deck. Helaas heb ik niemand kunnen pakken met Mindbreak Trap en vond ik de Pharaoh's erg tegenvallen. Ook de Rifstone Portal in het SB doet niets, gezien je vaak geen GY hebt games 2 en 3.

MVP was Ashen Rider. Op aanraden van Koos was dit mijn 60ste kaart en dat heeft mee meerdere potten gewonnen, welke anders écht onwinbaar waren!

Uiteindelijk gedeeld 3e geworden (2 boosters) en krijg ook nog een booster voor het best presterende proxyloze deck. In één van de boosters zat een Smuggler's Copter.

Heerlijk om iedereen te zien genieten van bonkers beurten en sequences. Het blijft een schitterend formaat!
Dank voor de organisatie, het was weer top!!!

Terug naar boven Ga naar beneden
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2541
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Vintage met Pitch Dredge   zo okt 09 2016, 15:36

Leuk om te lezen! Sommige games zij natuurlijk wel afhankelijk van busted draws, maar er komt in de meeste games toch nog wel behoorlijk wat play kijken.

Ik snap alleen dit niet:

@Bips schreef:
G1: Ik moet weer mullen naar 1, maar vind niet op tijd een Bazaar. Hij gaat beurt 1 Mox Emerald, Mox Ruby, Oath, Orchard. 2 beurten later heeft hij Auriok Salvagers, Black Lotus en Pyrite Spellbomb.

volgens mij ga je hier niet infinite omdat je mana tekort komt, of zie ik dat verkeerd? Is dit dan echt een van de betere dingen die je met oath kan doen? (Cognivore klinkt voor iemand die vintage totaal niet kent wel een stuk beter/sneller, behoudens dat het niet zo goed is tegen GY-hate, maar dat is die spellbomb combo ook niet)

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2528
Leeftijd : 31
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Vintage met Pitch Dredge   zo okt 09 2016, 15:48

Oath millt Lotus en Spellbomb en legt Salvagers in het spel. Activeer Salvagers voor 1W om Lotus terug te halen, sac Lotus voor WWW, herhaal voor infinite witte mana, recur Lotus voor infinite rode mana, recur Spellbomb voor infinite damage.

Salvagers combo halen met Oath is chill omdat je Salvagers kan pakken en hardcasten als er een Grafdigger’s Cage ligt.
http://boer.ma
Bips
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Vintage met Pitch Dredge   zo okt 09 2016, 15:49

Lotus geeft 3 mana. 2 voor Salvagers activatie. Float 1.
Doe dat heel vaak. Play Spellbomb, activeer voor 2 damage en haal terug met Salvagers.

Het is een variatie op het thema. Je kunt veel met Oath, maar doordat je veel in je GY dropt en game 1 graveyardhate schaars is, is het vaak een instant win, mits je Lotus en Spellbomb hebt (hand of graveyard).

Bips
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Vintage met Pitch Dredge   zo okt 09 2016, 15:50

Haha, geninja'ed

lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2541
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Vintage met Pitch Dredge   zo okt 09 2016, 16:02

Ah, ik dacht weer te moeilijk....

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Bips
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Vintage met Pitch Dredge   zo okt 09 2016, 16:56

@Boerma schreef:
Salvagers combo halen met Oath is chill omdat je Salvagers kan pakken en hardcasten als er een Grafdigger’s Cage ligt.

En de combo van Lotus en Spellbomb ontwijkt ook Grafdigger's Cage en Containment Priest.

Koos Cramer
Leader of the Pack

Aantal berichten : 344
Registration date : 03-07-12

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Vintage met Pitch Dredge   zo okt 09 2016, 19:42

Leuk verslag Anne Frits! Het was weer prachtig, ondanks het treurige resultaat ;-)
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] Vintage met Pitch Dredge   

[Tournament Report] Vintage met Pitch Dredge
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: ALGEMENE INFORMATIE :: Artikelen-
Ga naar: