MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Ook een GP report Lille

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3515
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Ook een GP report Lille   di aug 30 2016, 12:21

Omdat die van Lennart zo leuk om te lezen was, ik ook eens een fatsoenlijk resultaat op een GP neerzet en het graag voor mezelf even wil nalopen ook maar een GP report!
Ik maak nooit aantekeningen dus zal af en toe ergens een zwart gat hebben. Qua sideboarden ben ik zo goed als altijd -dakmor salvage -bloodghast -tormenting voice -loam -troll en afhankelijk van matchup -darkblast/conflagrate/axe voor anti haat.
Anyhoe, ik speel al een tijdje dredge en helaas zijn veel anderen er met mij achter gekomen dat het best heel goed is. Ik merkte op dit forum al dat iedereen het in zn eigen deck topic noemde en er bang voor was dus meer sideboard slots aan ging besteden. Beetje karig, maar mijn enige andere optie om te spelen was Grishoalbrand, wat ook last heeft van de dredge haat maar daarnaast ook een kakdeck is, dus ik moest maar gewoon door de haat heen rammen had ik besloten. Last minute nog besloten 4 leylines voor de mirror te spelen en engineered exposives te vervangen voor abrupt decay, omdat EE 2 beurten kost en decay niet en instant is.
De lijst:
Creature (24)
4 Insolent Neonate
4 Bloodghast
4 Prized Amalgam
4 Narcomoeba
4 Stinkweed Imp
4 Golgari Grave-Troll

Sorcery (13)
4 Faithless Looting
4 Tormenting Voice
2 Life from the Loam
3 Conflagrate

Instant (2)
1 Darkblast
1 Lightning Axe

Land (21)
4 Copperline Gorge
4 Wooded Foothills
4 Bloodstained Mire
2 Blood Crypt
2 Stomping Ground
1 Steam Vents
2 Dakmor Salvage
2 Mountain

Sideboard (15)
2 Nature's Claim
4 Leyline of the Void
3 Thoughtseize
2 Ancient Grudge
1 Gnaw to the Bone
3 Abrupt Decay

Ronde 1 vs Natalie Heylen

Belgische dame, leuke babbel. Erg prettig ronde 1 omdat ik praktisch altijd ronde 1 op een gp verlies door de zenuwen. Als dat dan nu weer moet dan maar van een aardige meid. De avond daarvoor had ik nog even tegen Sepp zitten spelen en daar werd pijnlijk duidelijk dat 1 landers met neonate en dredgers erg gevaarlijk zijn om te houden. Als je eenmaal bezig gaat met dredgen pak je nooit meer land, tenzij je een van je 2 dakmor salvages dredged. Het deck heeft echt 2 land nodig om te kunnen functioneren, en daarvan graag 1 groene source.
Dus wat doe ik ronde 1: keep een 1 lander met neonate.
Beurt 1 ga ik land neonate go. Zij gaat island vial en ik krak mn neonate. Netjes dredge ik daarmee een amalgam bloodghast en dakmor salvage en wordt niet gestraft voor mn keep. Ik begin een beetje met beaten en als ik beurt 4 haar adept, reejerey en cursecatcher met 1 conflagrate pak is het game.
Side artifact haat en gnaw tot he bone.

Game 2 mullt zij, ik houd een decent hand met een ancient grudge en business. Ze gaat mutavault vial, ik weer neonate, vevolgens gaat zij mutavault val aan met de eerste. Ik besluit dat de vial wel stuk mag en dat lijkt me de game te winnen omdat ze allemaal dubbel blauw kaarten vast heeft. Ik krijg niet zoveel gas dus uiteindelijk komt het toch nog op een race terecht omdat ze ergens 2 islands vind en een LoA. Haar mutavaults hebben islandwalk omdat ik besloten had om een steam vents te spelen…. Als ik vervolgens een gnaw to the bone dredge en van 9 naar 35 levens ga is het toch nog game.

1-0!

Ronde 2 vs Vincent Colard

Deze heer speelt Eldrazi Tax, een lastige matchup was ik eerder tegen Jasper achter gekomen. Ik ben op de play en houdt een prima hand (met 2 land). Ga neonate dredge, vind amalgams maar geen ghast of moeba. Beurt 2 tormenting voice en nog steeds geen beest in het spel maar wel een volle graveyard. Hij beurt 2: relic, krak relic…. KAK. Ik ga in mn derde beurt life from the loam voor 0, hij beurt 3 relic, tap. Ja oke das wel game.

Hij speelt vast op sideboard ook nog RiP dus ik merk in mn hoofd dat ik de match al bijna opgegeven heb. All the anti hate gaat mn deck in. Hij mullt zichzelf game 2 dood en ik mazzel er doorheen met nog een abrupt decay op hand. Game 3 gaat hij land go, na weer een mull. Ik thoughtseize hem beurt 1 en zie een thalia arbiter en alleen maar land. Ik pak de thalia en laat hem later de arbiter resolven. Ik kan een beetje aanvallen maar echt heel hard gaat het niet. Als hij vervolgens mij dubbel ghost quartert wordt het een beetje een lelijke game. Ik besluit maar kaarten te gaan pakken en pak netjes 2 land op rij. Hij kan alleen maar wasteland strangler zonder ability gaan maar inmiddels heb ik al een loam gecast en een conflagrate in mn graveyard. Die cast ik en dan is het klaar.
Lucky, had ik nooit mogen winnen denk ik met zoveel haat

2-0!

Ronde 3 vs Vjeran Horvat

Game 1: Hij gaat dood. Hij speelt jeskai control met cryptics en geist, dus ik board tegen RiP en anger.
Game 2 gaat lang, hij patht hier en daar wat en ik kom langzaamaan op lethal damage on board. Ik kijk eens naar mn board, hij moet mn team tappen met cryptic om niet dood te gaan, prima. Ik kijk eens naar mn board, zie 2 amalgam, 2 bloodghast en moeba. Graveyard nog een bloodghast en 2 amalgam. Ik speel een fetchland en laat de bloodghast lekker liggen. Ik denk, of hij angerd mn board en ik krak daarna fetch, of hij RiP’t en ik schop. Voel me dus vrij zeker van mijn zaak. Hij gaat vervolgens Geist, en in combat Snap path. Er komt nog wat damage door en ik zie na combat dat hij geen gekleurde source meer heeft. Conflagrate op je bakkes dus.

3-0!

Ronde 4 vs Alexandre Pane

Game 1 weet ik niet zoveel meer van. Dit geldt overigens voor de meeste games 1. Doorgaans dumpte ik 8-12 power op het bord op beurt 2 en was het game. Hij speelt Jund dus ik verwacht ooze, kalitas, evt anger en spellbomb/cage.

Game 2 is een enorme grind, ik krijg hem vrij snel vrij laag, kan een ooze axen en schop door. Dan gaat hij Pulse of Murasa voor Ooze (WAT!) in mn end step en vervolgens speelt ie kalitas. De kalitas sterft aan een conflagrate, maar dan moet ik dus op zoek naar een decay voor de ooze. Dit lukt niet in 7 draws met looting en als de ooze 14/14 is en ik op 14 levens sta is het game.

Game 3 vindt hij geen haat en cruise ik comfortabel naar de winst.

4-0!

Ronde 5 vs Matthieu Renaut

Deze meneer speelt abzan coco zonder combo. Prima matchup. Ik verlies snoeihard omdat hij game 1 coco voor dubbel ooze gaat en game 2 kakt mn deck op me na mulligan 5. Achja..

4-1!

Ronde 6 vs Javier Melero

Girxis delver, game 1 heb ik toevallig mn 1 off darkblast voor zn delver en conflagrate voor tasigur en ik win. Ik besluit random 1 natures claim in te boarden. Hij mulligant naar een leyline en ik heb geen claim. Nog maar een pot. Ik board de extra claim in, hij mulligant weer naar de leyline en ik heb netjes de claim in mn 7. Ja dan win ik wel.

5-1!

Ronde 7 vs Andrey Abramov, le chagrijnige rus

Temur delver met bedlam reveler. Game 1 win ik door mn deck. Game 2 duurt wat langer. Hij gaat beurt 2 thing in the ice en ik ga twijfelen aan wat hij speelt. Ik besluit wat rustiger aan te doen en krijg een anger om de oren. Ik maak die thing in the ice maar dood, ben er een beetje bang voor. Hij doet vervolgens niet zoveel en krijgt op een gegeven moment en bedlam reveler op tafel. Ik heb een stinkweed imp liggen omdat ik daar ook een beetje bang voor ben. We doen allebei weinig en aangezien mn meeste business in exile lag en hij niets doet maak ik maar een 9/9 troll. En nog 1. Dan steekt hij zijn had uit en laat alleen maar land zien.

6-1! Dag 2!

Ronde 8 vs Cristian Ortiz Ros
Hij speelt R/G tron, ik heb een prima hand, maar hij gaat beurt 3 wurmcoil, die moet ik conflagraten, maar de beurt 4 ugin maakt het af. Game 2 mull ik naar 5, hij heeft een cage en andere enge dingen dus ik verlies.

6-2,

Ronde 9 vs iemand

Hij speelt Abzan evolution, game 1 ga ik prima en kan ik zijn opgehaalde ooze conflagraten. Game 2 heeft hij helaas een anafenza opgezocht waar ik niet vanaf kan komen.
Game 3 is heerlijk, al had hij denk ik zijn hand niet mogen houden. Ik heb een darkblast vast welke zijn beurt 1 viscera seer doodmaakt. Ik heb een amalgam en bloodghast inmiddels. Hij speelt beurt 2 een selfless spirit, heee die kan ook dood aan darkblast! Doen we! Nog een bloodghast en een moeba erbij, schop hem naar onder de 10. Beurt 3 gaat hij pontiff, bloodghasts en moeba dood. Ik besluit de darkblast maar weer eens te dredgen, maak dat ding stuk, speel een landje en win.

7-2!

Ik had die dag al een paar keer gezegd en gedacht, als ik maar niet tegen Christiaan moet want dat is best een karige matchup. Christiaan heeft ook nog eens 3 cage en 2 RiP op side.

Dag 2, Ronde 10 vs Christiaan van Harten

Ik wil het er niet over hebben.

7-3!

Ronde 11 vs Paul Bris

Prima eerste hand met een neonate, ik win de dieroll en speel hem. Hij gaat beurt 1 elvish mystic, ik krak mn neonate en krijg een darkblast in de graveyard. Die wint me de game.
Game 2 zijn we aan het racen, ik kan mondjesmaat wat aanvallen en 1 archdruid slopen. Hij speelt een nog een archdruid en een ezuri, maar hij kan nog niet zoveel. Ik sta nog op 15 levens en denk dat het wel veilig is om met wat beesten aan te vallen omdat zijn archdruid nog ziek is en hij de ezuri dan nog niet kan activeren en in zijn volgende beurt alleen als hij de archdruid tapt, en dan is het niet lethal. Als hij een nykthos speelt klopt mijn berekening niet meer en gaan we naar game 3.
Ik heb de darkblast in mn beginhand, een lightning axe en een abrupt decay. Hij twijfelt in zijn eerste beurt, besluit dan toch maar een heritage druid te spelen. Feest! Dood dat ding. Dan doet hij het maar wat rustiger aan, ik ga ook niet zo hard, en hij krijgt een archdruid op tafel. Die moet dood, zo gezegd zo gedaan. Beurt daarna nog een archdruid, en mijn decay gaat daarop. Ik heb niet zoveel land dus kan naast die removal niet echt veel dingen doen. Beetje aanvallen maar het schiet niet echt op. Hij speelt vervolgens zn derde archdruid op rij, en ik denk godverdomme wat een vervelend mannetje is dit. Kijk naar mn graveyard en zie een conflagrate liggen. Heb in mijn beurt 2 kaarten vast en maak ook die dood. Daarna kan ik rustig mn gang gaan, hem laten chumpen en uiteindelijk winnen.

8-3!

Ronde 12 vs Max

2e keer jund dit toernooi, game 1 speelt hij in 4 beurten 4 dark confidants, ik maak ze allemaal dood en win makkelijk. 2e game heeft hij een kalitas welke ik niet direct weg kan halen. In zijn beurt sloopt ie vervolgens 2 van mijn beesten en houdt mana over om dat ding te pompen, out of reach voor een conflagrate dus ik scoop maar.
De derde game heeft hij aleen een goyf liggen en heeft wat manaproblemen. Ik heb een conflagrate in mn graveyard maar besluit dat de goyf niet eng genoeg is. Val wat aan met beesten en krijg de dode weer terug, hij vind een derde landje en speelt een finks. Fine. Val weer aan met beesten en hij blokt weer 1 amalgam dood. Ik druk wat damage door en krijg de amalgam weer terug. Dan speelt hij beurt 3 ooze remove conflagrate. Kut. Hij heeft in zijn volgende beurt 3 groene mana dus kan weer omhoog gaan kruipen en zo de game naar zich toe gaan trekken. Ik beluit dat ik op zoek moet gaan naar mn 2e en laatste conflagrate (ik had er 1 uitgeboard, niet zo slim). Dregde 6 voor mijn beurt, 12 voor een geflasbackte looting en vind zowaar de kaart. Val aan met het team, en hij blokt netjes mijn 2 amalgams met zijn goyf en finks. Ik speel een landje, krijg een bloodghast en speel een conflagrate voor 5 op zijn 4/5 goyf met 3 damage, zijn finks en zijn ooze, evil laughter.
Daarna probeer ik het snel af te maken, heb bijna geen kaarten meer in mijn deck en alle removal is opgebruikt. Hij pakt gelukkig geen anger bij en ik win.

9-3!

Ronde 13 vs Nahim Levenstone

Hij speelt burn, mulligant game 1 naar 5 en daardoor ben ik sneller.
Ik board artifact hate en mn gnaw to the bone in. Hij mullgant weer en gaat vervolgens beurt 1 land goblin guide val aan. Ik reveal de bovenste kaart van mn deck: Gnaw to he bone, lekker! Ik pak die kaart voor mn beurt en doe niks. Hij speelt beurt 2 geen land, gaat nog een goblin guide en valt aan. Ik reveal weer geen land, axe een een guide met imp, en dredge die imp voor mn beurt. Ik doe ook niet zo heel veel en krijg alleen 1 bloodghast. Hij lava spiket mij en valt aan, geeft de beurt door, ik dredge voor mn beurt een dakmor salvage zodat ik beurt 4 de gnaw to the bone kan gaan in de hoop dat hij niet land + atarka’s command heeft. Hij heeft het niet, ik dredge in mijn beurt wat beesten waaronder 2 moeba,s cast gnaw met de triggers op de stack en ga van 6 naar 18. Dan durft hij niet aan te vallen en besluit ik in mijn volgende beurt nog maar een keer gnaw te casten omdat hij nog steeds op 1 land zit. Weer voor 12 dus ik sta op 30. Vervolgens ga ik dingen vinden en wordt mijn tegenstander chagrijnig. Ik wens hem succes verder en hij zegt ja ja whatever. Ik loop met een brede grijns weg.

10-3!

Ronde 14 vs Aurelien Bigorne

Deze heer speelt ook bant eldrazi, net als Christiaan dus ik maak me op voor een pittige match. Ik houdt een hand met een looting imp en amalgam dus houdt. Ik loot en gooi imp en amalgam weg. Dredge in mijn beurt en kijk naar mijn graveyard: 3 looting 4 amalgam…. Okeeee, dat gaat vast ooit goed komen. Land tormenting voice voor helaas geen narcomoeba. Hij schopt onder tussen met een displacer, en als ik eindelijk de 4 amalgams terugkrijg heeft hij inmiddels al een reality smasher liggen dus ze moeten blokken. We zitten elkaar dus een beetje aan te kijken en ik ga mn hand maar vullen met loam. Hij doet in zijn beurt nog een smasher, valt aan, ik blok een smasher door en ga naar laag. Als ik dan mijn beurt aan neem tel ik de kaarten in mijn hand. Als ik loam cast heb ik 9 kaarten vast, hij heeft geen blink mana. Dat is dus een conflagrate, 3 op displacer, 5 op smasher en discard de laatste kaart voor de smasher ability. Dan win ik wel.

Game 2 is een nailbiter waar ik door vanalles heen moet grinden. Ik sta weer vrij gauw vrij laag en net als ik een beetje stabiliseer heeft hij een drowner of hope. Die moet maar dood dus conflagrate voor 6 op dat ding en een 2/1 flyer eldrazi. Daarna heeft hij gelukkig nog een drowner of hope, maar inmiddels staat ook hij vrij laag dus we kijken elkaar weer aan. Ik krijg veel blockers op tafel en kan een beetje gaan aanvallen met bloodghasts. Hij blokt ze steeds met eldrazi spawns en sact die om amalgams te tappen. Als op 1 na alle spawns dood zijn heb ik een imp en moeba als blokker liggen, rest is getapt. Vervolgens topdeckt hij een path, patht mijn imp tapt mijn moeba en valt voor precies lethal aan.

Game 3 dan maar, ik houdt een hand met mountain bloodstained mire. Ik weet helaas niet precies meer hoe het ging maar het kwam er op neer dat hij iets van een stirrings of 3/2 reveal kaart van je deck als die dood gaat heeft. Hoe dan ook ik zie dat hij een thought knot seer in zijn hand krijgt. En als ik die laat resolven heb ik een probleem. Ik moet dus wel fetchen naar een blood crypt om die weg te thoughtseizen. Ik kan alleen nog maar groene mana van de top van mn deck pakken, dus geen loam. Daardoor wordt ook deze game grindy, weet er helaas niet zo heel veel meer van, nog wel dat ik win met 1 minuut op de klok.

11-3!

Ronde 15 vs Michele Gravina

Goed, laatste ronde dan. Het verschil tussen 12-3 en 11-4 is wel groot dus voor het eerst die dag begin ik zenuwen te voelen. Ik speel tegen een volledig foil jund deck, heb game 1 een god draw en maak hem dood op beurt 3.
Pot 2 begint hij, speelt een treetop village en past de beurt. Ik thoughtseize hem op hopelijk een ooze te pakken en zie goyf blood crypt bob chandra thrun en pulse. Ik heb een conflagrate op hand, besluit dat ik hem 1 kaart van de bob gun en pak de goyf. Hij gaat inderdaad beurt 2 bob en ik loot voor amalgam + bloodghast, speel land pass de beurt. Bob hit terminate hij gaat naar 16. In mijn beurt cast ik voor 3 mana conflagrate voor 1 op bob en val aan. 11 levens. Zijn beurt, raging ravine go. Ik val in mijn beurt aan, hij terminate de amalgam, 9 levens. Zijn beurt, tapped landje go. Ik krijg weinig business, cast loam val aan voor 2 en schop hem naar 7. Hij gaat in zijn beurt raging ravine thrun go. Ik heb 7 kaarten op hand en conflagrate in de graveyard, pak kaart tap 2 mana en schiet voor 8 op hem.

12-3, 32e plek, $500 in de pocket en 3 pro points

Bedankt allemaal voor een fokking awesome weekend!

Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3079
Leeftijd : 31
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Ook een GP report Lille   di aug 30 2016, 12:37

'G1 win ik door mn deck' Zegt alles over dredge Wink

Tof verslag, gefeliciteerd Rob!

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2496
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Ook een GP report Lille   di aug 30 2016, 18:37

Nice read idd. Kennelijk was de haat tegen het deck niet zo aanwezig als je van tevoren vreesde (behalve in ronde 10 dan...)

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3515
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Ook een GP report Lille   di aug 30 2016, 19:51

Nee inderdaad. Op zich was het er wel, maar game 1 is praktisch altijd een win, dus je hebt 2 kansen om anti haat te vinden, en de tegenstander moet het ook hebben.. Plus de meeste haat was in de vorm van beesten waar ik wel vanaf kan komen. Ik heb niet een rest in peace tegenover me gehad.
Terug naar boven Go down
Sonny Tubbs
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 184
Leeftijd : 117
Registration date : 11-11-15

BerichtOnderwerp: Re: Ook een GP report Lille   di aug 30 2016, 23:03

Een 9/9 Troll, ik was niet geheel voor niets voorzichtig in Leeuwarden dus. Very Happy

BarbaBAAS

Aantal berichten : 7259
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Ook een GP report Lille   wo aug 31 2016, 00:05

Netjes gedaan Rob, en leuk om te horen hoe het allemaal dag 2 is gegaan. Supersweet en heel verdiend!!

Bas
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 111
Leeftijd : 29
Registration date : 31-07-15

BerichtOnderwerp: Re: Ook een GP report Lille   wo aug 31 2016, 02:25

Tof report! Zag je naam al voorbij komen in de decklists (geen twijfel aangezien het dregde was :p).
Terug naar boven Go down

Ook een GP report Lille
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» GPT Lille Standard DEFINITIEF op 18-2-2012 !!!
» Gp Lille 4 en 5 juli 2015 - Legacy
» [Tournament Report] Lennart's grote magictoernooien blog
» Zondag 3 mei: GPT Lille LEGACY
» GP Lille do 25 t/m ma 29 augustus 2016

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: