MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

welke smartphone?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2495
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: welke smartphone?   za aug 13 2016, 22:37

Ok, mijn fantastische ruim vier jaar oude Sony Xperia heeft eindelijk écht de geest gegeven (rotding wil niet meer opladen en proberen te kijken welke trein je moet hebben onderweg naar het station lukt niet voordat je daar aangekomen bent om gewoon op de borden te kijken. 4G snapt ie niet terwijl mijn provider dat allang heeft en bellen is ook een nachtmerrie omdattie dus continu uitvalt, ook als hij aan de lader ligt)

Maargoed, kort verhaal lang: Ik mot een nieuwe. Dat wordt mijn missie voor morgen.

Maar welke?!?!?!

Wat vind ik belangrijk:

Het ding moet niet teveel kosten. Ik gebruik eigenlijk alleen Whatsapp, 9292.nl, ik luister muziek op het ding, zo nu en dan kijk ik eens wat YouTube en ik maak wel eens een foto. Volgens mij heb ik daar geen gruwelijk dure S7 Galaxy weet ik veel wat of IPhone 480.000 voor nodig.

Ik ben niet echt een fan van Apple, maar ik ben er ook niet op tegen.

Waar moet ik op letten?

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Eelco
Topper
Topper

Aantal berichten : 638
Leeftijd : 39
Registration date : 07-08-13

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   za aug 13 2016, 22:49

Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   za aug 13 2016, 23:01

Ja, zulke sites zit ik dus af te speuren. Mij is echter verteld dat dergelijke sites niet zo onafhankelijk zijn als ze pretenderen.

Terug naar boven Go down
Eelco
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   za aug 13 2016, 23:09

Volgens mij is Tweakers dat wel. Ik kijk er altijd op, heb mijn telefoon (Samsung S7, "ietsjes" duurder segment) er ook op uitgezocht en Jasper volgens mij ook en die is er volgens mij wel blij mee.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   za aug 13 2016, 23:14

Ik heb specifiek gezocht naar een telefoon met een uitstekende camera en kwam uit op de Sony Experia Z5 of de Nokia Lumia 900. Volgens mij is dat niet iets waar Lennart naar op zoek is. Ik heb goede verhalen gehoord van de laatste HTC maar de Huawei is een goed alternatief
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7258
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   za aug 13 2016, 23:37

Ben fan van de iPhone SE: niet zo groot en lomp als de 6, alles werkt supersnel en batterij gaat bij mij nu drie dagen mee (wel met beperkte app toegang tot internet en lage helderheid). Ik was ook erg Android fan, maar nu sinds twee jaar wel om: alles werkt supermakkelijk, simpel en gegarandeerd Smile

Eelco
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 00:01

lennartL schreef:
Het ding moet niet teveel kosten.
vanaf €450,- is dan wel een dingetje denk ik
Terug naar boven Go down
Jaspermetkrullen
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 232
Leeftijd : 22
Registration date : 02-03-15

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 02:34

Oneplus masterrace
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5782
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 06:14

afterparty05 schreef:
Ben fan van de iPhone SE: niet zo groot en lomp als de 6, alles werkt supersnel en batterij gaat bij mij nu drie dagen mee (wel met beperkte app toegang tot internet en lage helderheid). Ik was ook erg Android fan, maar nu sinds twee jaar wel om: alles werkt supermakkelijk, simpel en gegarandeerd Smile
Ik heb al jaren een iPhone 4S, en die heeft de Android telefoons voorgoed voor mij verpest ben ik bang. Elke keer als ik de Samsung van mijn vrouw in handen krijg vraag ik me af waarom de dingen niet op een logische plek zitten. Maar ja, iPhones zijn wel duur!

Pro Player

Aantal berichten : 725
Leeftijd : 38
Registration date : 27-07-15

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 06:34

Ik zweer bij mijn Iphone 6s. Ik zit al aan de iphone sinds het begin, ik erger me, net zoals Martijn H, aan de android van mijn vrouw.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 08:28

Bedankt voor de reacties.

Ik begrijp dat men hier door de bank genomen meer fan is van Apple dan van Android. Ik vreesde dat het zou uitmonden in een 'wel-of-geen-Apple-discussie' , maar dat valt mee.

Is de IPhone 5s nog een beetje up-to-date of is dat gewoon oude bagger? Die kost met 16 GB 'maar' € 329, maar ik ben bang dat ik dat toch wel kwijt ben... Is 16 GB erg weinig als je met dat ding doet wat ik ermee doe, of valt dat wel mee?

Als ik die vergelijk met de Samsung Galaxy A3 (die € 239 kost) dan krijg ik het idee dat die qua snelheid e.d. niet onder doet voor de 5s, terwijl die dus wel bijna € 100 goedkoper is. Ik zie dan overigens ook weer niet zo goed hoe de Samsung Galaxy A5  € 100 beter is dan de A3 die ik net noemde. Die Samsungs hebben ook uitbreidbaar geheugen, wat de IPhone dus weer niet heeft (voor het geval 16 GB toch wel weinig is)

Het is de zorgverzekeringskeuzestress all over again, Eerst een aanbieder vinden die betrouwbaar is, er vervolgens achter komen dat hun pakket totaal niet is wat je wil, dan nadenken wanneer je voor het laatst naar de dokter geweest bent (lang geleden) en dan toch maar besluiten om gewoon de goedkoopste basisverzekering af te sluiten omdat je al die aanvullende zooi toch niet gaan gebruiken. verschil is dat ik zorgverzekeringen snap, terwijl ik hierbij geen idee heb.

Verder: slaat een telefoon alle telefoonnummers automatisch op je sim-kaart op, of moet ik straks iedereen om telefoonnummers gaan vragen? Mijn oude wil nu niet eens meer aan. Ik was gisteren begonnen voor de zekerheid telefoonnummers over te pennen (lekker 2000) maar ik kwam maar tot de G van Gijsbert....

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5782
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 09:52

http://www.smartmobilephonesolutions.com/learn/how-to-copy-contacts-to-sim-card-sony-xperia-m

Standaard niet denk ik, zo veel opslagruimte heeft een simkaart niet. Heeft jouw toestel een SD card slot? Enfin, bovenstaande link helpt misschien?

GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1311
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 09:58

Je kunt een backup van telefoon nummers maken via je google account, als je daarmee ingelogd was is de kans aanwezig dat dat al wel gebeurd is dan is het een kwestie van inloggen op je nieuwe telefoon en wachten .

Ik ben dan weer helemaal geen apple fan, voor mijn gevoel betaal je altijd meer voor dezelfde specificaties.. de rest is dan omdat het er fancy uitziet ofzo. Heb zelf gewoon de laatste keer de nieuwste xperia gekocht (geloof z4 compact). Heb er niet heel veel verstand van maar zolang het werkt en niet te duur is vind ik het over het algemeen ook wel prima dus heb toen gewoon een nieuwer model gekocht van mijn vorige telefoon die me goed was bevallen.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 10:02

Hennink schreef:
http://www.smartmobilephonesolutions.com/learn/how-to-copy-contacts-to-sim-card-sony-xperia-m

Standaard niet denk ik, zo veel opslagruimte heeft een simkaart niet. Heeft jouw toestel een SD card slot? Enfin, bovenstaande link helpt misschien?

Het ding ging weer even aan, dus ik heb nu vier A-4tjes vol met telefoonnummers en criminele namen Razz

Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 10:11

Criminele namen? Je bent dus al bij de P :-)
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 10:23

Jij staat onder de A van André Razz

Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 10:53

Niet onder de p van pimp dus..
Terug naar boven Go down
Sonny Tubbs
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 184
Registration date : 11-11-15

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 11:06

Ik zou voor Xiaomi gaan, goedkope kwalitatief hoogstaande telefoons. Scheelt je bakken met geld. En je kunt ze tegenwoordig ook in Europa/Nederland kopen (niet alle modellen helaas) ipv  te importeren uit China.

De Xiaomi Mi4 (nu met 4G) is het nieuwste toestel (inmiddels niet meer) van Xiaomi. Dit toestel is één van de weinige smartphones die bezit over een Qualcomm Snapdragon 801 processor, net als de Samsung galaxy 5 en de HTC One(M8)

http://www.chiphone.nl/xiaomi-mi4.html

vs de iPhone6:

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=6948&idPhone2=6378

de mi5 vs aiphone 6s:

https://www.androidpit.com/xiaomi-mi5-vs-iphone-6s-comparison

Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 11:18

Sonny Tubbs schreef:
Ik zou voor Xiaomi gaan, goedkope kwalitatief hoogstaande telefoons. Scheelt je bakken met geld. En je kunt ze tegenwoordig ook in Europa/Nederland kopen (niet alle modellen helaas) ipv  te importeren uit China.

De Xiaomi Mi4 (nu met 4G) is het nieuwste toestel van Xiaomi. Dit toestel is één van de weinige smartphones die bezit over een Qualcomm Snapdragon 801 processor, net als de Samsung galaxy 5 en de HTC One(M8)

http://www.chiphone.nl/xiaomi-mi4.html

vs de iPhone6:

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=6948&idPhone2=6378

de mi5 vs aiphone 6s:

https://www.androidpit.com/xiaomi-mi5-vs-iphone-6s-comparison

ziet er idd wel goed uit, zeker voor de prijs die ze vragen. Waar hebben die bamibakkers dan op bezuinigd ten opzichte van de sushivouwers en de cheeseburgervreters?

EDIT: Ik heb wel een idee.... (maar dat zal mij aan mijn aars oxideren...)

Laatst aangepast door lennartL op zo aug 14 2016, 11:25; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Sonny Tubbs
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 11:23

Ik denk dat ze het met grote verliezen verkopen voor marktaandeel. En het zal me niets verbazen dat de chinese overheid flink subsidieert. Maar je ziet dat de Mi5 alweer een stukkie duurder is dan de Mi4 dus er is al een verschuiving naar het wat duurder segment. Dat is een beetje standaard strategie in de smartphone- en ook andere markten.

Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 11:26

Oh, ik dacht aan kinderarbeid, maar dit is ook een plausibele verkaring...

Terug naar boven Go down
Sonny Tubbs
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 11:32

Sonny Tubbs schreef:
Ik denk dat ze het met grote verliezen verkopen voor marktaandeel. En het zal me niets verbazen dat de chinese overheid flink subsidieert. Maar je ziet dat de Mi5 alweer een stukkie duurder is dan de Mi4 dus er is al een verschuiving naar het wat duurder segment. Dat is een beetje standaard strategie in de smartphone- en ook andere markten.

Mss niet per definitie kinderarbeid maar ze importeren wel flink wat arme boertjes van het platteland naar de fabrieken. Arbeidsomstandigheden zijn niet goed. Daar is met Apple ook veel om te doen geweest een poos terug. Dat iphone spul komt ook allemaal uit china, behalve de schermen, die zijn van samsung.

Ik heb zelf in januari 2014 een Xiaomi Hongmi/Redrice gekocht voor zo'n 230 euro (helaas was ie er uitgepikt voor invoerrechten anders was het zo'n 160 euro) en dat bevalt nog steeds. Hoewel ik wel een nieuwe wil kopen met 4G.

Maar reken de maandelijkse kosten maar uit. Die zijn nihil, inmiddels €8,50 p/m.

Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2034
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 11:49

Ik had een half jaar terug ongeveer dezelfde zoekcriteria. Kwam toen uit op een LG Nexus. Die zijn simpel en er draait stock Android op, dus iedere maand gegarandeerd een update. Alleen design is minder.

Sonny Tubbs
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 11:59

Xiaomi heeft geen stock android maar een shell. Dat werkt goed maar is wellicht voor Lennart nog een afweging. Aan de andere kant Sony heeft voor zover ik weet ook een eigen shell.

BarbaBAAS

Aantal berichten : 7258
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 12:24

lennartL schreef:
Bedankt voor de reacties.

Ik begrijp dat men hier door de bank genomen meer fan is van Apple dan van Android. Ik vreesde dat het zou uitmonden in een 'wel-of-geen-Apple-discussie' , maar dat valt mee.

Is de IPhone 5s nog een beetje up-to-date of is dat gewoon oude bagger? Die kost met 16 GB 'maar' € 329, maar ik ben bang dat ik dat toch wel kwijt ben... Is 16 GB erg weinig als je met dat ding doet wat ik ermee doe, of valt dat wel mee?

iPhone 5s kan nog wel, maar nadeel van Apple is wel de planned obsolescence, oftewel: we maken jouw oude toestel trager met onze updates zodat je een nieuwe koopt. Ik heb mijn 4s twee jaar terug gehaald toen de 6 nog net niet was aangekondigd en kon er prima mee uit de voeten. Die had 8GB wat aan het einde wel vol zat, maar heb nu ook maar 16GB en ik verwacht geen problemen tbh. Blijf erbij dat het grote voordeel van Apple de integratie tussen alle apparaten is, en de enorm prettige eenvoud van alle apps, inclusief het installeren en verwijderen. Het gebruiksgemak is ontzettend goed. Garantie tegenwoordig ook trouwens.

danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 931
Leeftijd : 23
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: Re: welke smartphone?   zo aug 14 2016, 14:46

Zoals Jasper al zei, de One Plus is ook wel een goeie! Dit is ook zo'n chineze import-Android. Wat ik van dit bedrijf weet is dat ze niet op winst gefocussed zijn, vandaar dat de toestellen zo goedkoop zijn.
Ik heb zelf nu ongeveer een half jaar de One Plus Two (originele namen!), deze kostte op dat moment zo'n 270 (nu 320, waarom geen idee). Maar deze is me enorm bevallen, ligt qua specificaties rond de Samsung Galaxy S6/S7, kost alleen veel minder, ik heb gewoon een sim only abonnement erbij genomen. Al is het wel zo dat je voor dit toestel misschien al wel betaalt voor een handvol specificaties die je niet nodig hebt.

Wat wel erg fijn is dat er meteen 64GB geheugen bij zit, geen gedoe met geheugenkaarten en dergelijke.
Hier staat ie naast de S7: http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7821&idPhone2=6902

Zoals je kan zien zijn de specificaties vrij close, wat wel een dingetje is, is dat het toestel vrij groot is (5.5 inch). Waar Iphones meer rond de 4 inch zitten, het is maar wat je fijn vindt.
Terug naar boven Go down

welke smartphone?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Welke manga lees jij of adviseer jij?
» welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was
» Welke moet ik beginnen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: NON-MAGIC :: De Huiskamer-
Ga naar: