MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Opgelicht

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
HoKuZpOkUz
Ik ben beter dan Pannekoek

Aantal berichten : 198
Leeftijd : 30
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Opgelicht   zo jul 10 2016, 23:26

Vorige maand opgelicht toen ik een (NM) Bazaar of Baghdad kocht van iemand op marktplaats. Wees dus gewaarschuwd boys and girls! Kent iemand deze sufferd? Hieronder mijn uitleg aan marktplaats. Heb aangifte gedaan maar wil ook graag zelf meer informatie.

Op 9 juni heb ik voor een bedrag van 225 + 3,95 een zeldzame kaart van een kaartspelletje gekocht van 'Nacht1001' op marktplaats. Op 10 juni kreeg ik bevestiging dat het geld was ontvangen en de kaart was verstuurd. Op woensdag 15 juni heb ik met deze persoon gebeld en aangegeven dat ik mijn aankoop nog niet had ontvangen. Hij verklaarde druk bezig te zijn met werk, zei een eigen bedrijf te hebben. Hij vroeg me nog enkele dagen te wachten. Hij gaf wel direct aan dat ik mijn geld terug zou krijgen als ik mijn aankoop niet had ontvangen na die paar dagen, danwel dat de aankoop weer retour bij hem zou zijn. Het verbaasde me dat hij zo snel was met aangeven dat ik mijn geld terug zou krijgen. Dat zou namelijk betekenen dat hij zowel het artikel dat hij aanbood niet meer zou hebben, en het geld niet. Oftewel, dan zou hij een verlies van 228, 95 nemen. Op 18 juni heb ik via whatsapp contact gezocht en aangegeven dat ik nog steeds niks had ontvangen. Op 19 en 21 juni appjes ontvangen dat er nog niks bij hem retour was gekomen. De 22e kreeg ik een appje dat de kaart alsnog retour was gekomen, en dat hij het opnieuw zou versturen. Op dit punt had ik er al weinig vertrouwen in dat de situatie nog goed zou komen, want hoe geloofwaardig is het nou helemaal dat iets na 12 dagen nog een keer retour komt met de post? Dagen later had ik alsnog niks ontvangen.

De waarde van het artikel ligt rond de 500 euro. Ik kocht het met winst oogmerk. De foto die de heer van Maurik bij de advertentie heeft geplaatst (en terzijde, bij elk van zijn advertenties), was een plaatje vanaf het internet van het product wat hij aanbood, niet een foto van het product zelf. Dit op zich is al hoogst ongebruikelijk. Nadat ik het geld heb overgemaakt heb ik meerdere keren gevraagd om een foto van bijvoorbeeld de envelop. Daar reageerde hij simpelweg niet op. Het leek te mooi om waar te zijn en was dat klaarblijkelijk ook. Eerste keer dat iets dergelijks me overkomt. De communicatie van meneer was van begin af aan al bijzonder slecht. Marktplaats kan dit -neem ik aan- ook zien. Persoon heeft de advertentie op marktplaats verwijdert en mij tot 2 keer toe geblokkeerd na contact op whatsapp. De eerste keer dat hij me blokkeerde was op 23 juni. Ik heb hem vervolgens een berichtje gestuurd op marktplaats, waarna hij me deblokkeerde en me vertelde dat hij ontdaan was van mijn toon. Op 24 juni nog eenmaal een appje verstuurd en aangegeven dat ik mijn geld graag terug wilde. Daarna werd ik voor de 2e keer geblokkeerd en sindsdien heb ik niks meer van hem mogen vernemen. Zijn naam is R A (Raymon/Raymond?) van Maurik in Krimpen aan de Lek/Rotterdam. Na een google search gedaan te hebben bestaat er een 'R A van Maurik Management BV' in Rotterdam, gevestigd aan de Cipreslaan 59 in Rotterdam. Google search op het adres gedaan en er staan foto's van het huis in kwestie op Funda. Deze foto's zijn enkele dagen geleden geplaatst. Mijn inschatting is dat het een persoon in financiele moeilijkheden betreft.

Zelfs als deze persoon niet al te boek staat als oplichter is het voor mij glashelder wat hier gebeurt is. Zoals gezegd is het product wat hij aanbood een zeldzame kaart van een kaartspelletje. Dit spelletje word bijvoorbeeld ook in toernooivorm gespeeld. De spelers vormen een vrij hechte community. Ik ben dan ook voornemens om, wanneer mijn aangifte niets oplevert, op de diverse fora te waarschuwen voor deze persoon.

------

Let niet op de informele toon van het mailtje, was flink geirriteerd.
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2123
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   ma jul 11 2016, 11:28

Mooi kut, Gideon. Het is helaas veel te makkelijk om via Marktplaats te scammen, en Marktplaats doet er in mijn ervaring ook erg weinig aan (al weet ik ook niet wat ze zouden moeten doen). Ik hoop dat je je geld nog terugziet.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1071
Leeftijd : 34
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   ma jul 11 2016, 11:40

Op nedermagic is ook al heel lang een oplichterstopic over deze man. Miss kun je daar kijken voor meer info.
Terug naar boven Go down
HoKuZpOkUz

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   ma jul 11 2016, 20:55

Heb het gevonden, zou ik mijn verhaal er aan toe moeten voegen? Heb (bewust) geen Nedermagic account. Als iemand het voor me wil doen dan ga je gang:-)

Ik vrees dat mijn bereidheid om hem te confronteren groter is dan m'n legale vrijheid. Hoe ver kan ik gaan?
Terug naar boven Go down
Morphling
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 155
Registration date : 10-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   ma jul 11 2016, 21:09

Tot zijn voordeur Razz.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3083
Leeftijd : 31
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   ma jul 11 2016, 21:24

Als ik zoek op oude advertenties van nacht1001 en zijn naam aanklik, word ik doorgeleid naar een pagina die niet meer bestaat. Heeft hij zijn account nu ook opgeheven, wellicht?

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
HoKuZpOkUz

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   ma jul 11 2016, 22:36

Same here. Misschien heeft marktplaats dat wel gedaan. Heb zn nummer nog.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   di jul 12 2016, 10:41

@HoKuZpOkUz schreef:
Heb het gevonden, zou ik mijn verhaal er aan toe moeten voegen? Heb (bewust) geen Nedermagic account. Als iemand het voor me wil doen dan ga je gang:-)

Ik vrees dat mijn bereidheid om hem te confronteren groter is dan m'n legale vrijheid. Hoe ver kan ik gaan?
Aangifte van oplichting bij de politie? Kassa? Radar? Opsporing verzocht? Peter R. de Vries?

BarbaBAAS

Aantal berichten : 7276
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   di jul 12 2016, 10:44

doei.

Laatst aangepast door afterparty05 op di jul 12 2016, 15:43; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
HoKuZpOkUz

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   di jul 12 2016, 13:08

Jasper is lief!

Laatst aangepast door HoKuZpOkUz op di jul 12 2016, 15:13; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   di jul 12 2016, 14:11

Ik vind het prima dat je hier je verhaal doet Gideon, maar we gaan verder nergens mensen toe aanzetten en al helemaal geen beloning aanbieden voor het uitvoeren van illegale activiteiten. Graag je bericht aanpassen.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
HoKuZpOkUz

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do aug 18 2016, 15:13

2 situaties, waarbij ik vooral jullie mening over de eerste zou willen horen.

Ik heb een week of 2 geleden voor 550 euro een verzameling opgekocht. Bij die verzameling zaten 2 NM Lion's Eye Diamonds, die mij fake leken te zijn. 2 echte NM LED's = 250 euro volgens McM. Ik heb ze meegenomen naar afgelopen PPTQ in Groningen waar ik een paar mensen heb gevraagd er naar te kijken. De concensus was dat ze waarschijnlijk fake waren. Ze doorstonden de buig- en lichttest, maar hadden een rare, haast foil gloed. Alsnog heb ik ze aangeboden aan iemand waar ik eerder zaken mee heb gedaan. Hij had ze voor 190 van me overgenomen. Ik heb hem er bij verteld dat er een reële kans was dat ze niet echt waren. Zijn oordeel: ze zijn fake. Hij heeft ze retour gestuurd en ik heb hem uit eigen zak vergoed. So far so good.

De volgende stap, vanzelfsprekend lijkt mij, is mijn schade verhalen op degene die ze aan mij heeft verkocht. Aanvankelijk reageerde hij net als mij. Punt van irritatie, jammer dat we er werk van hebben, maar we komen er wel uit. Maar dat er uit komen is vooralsnog niet gelukt, tot een punt waarop hij helemaal niks qua geld wil overmaken.

De verzameling bestond uit 10.000-15.000 kaarten. Vanzelfsprekend is het grootste deel meuk. De meuk uit die verzameling heeft zich gevoegd bij mijn meuk, en ze zijn gezellig samen aan het spelen in een boel kartonnen dozen. Een klein deel heb ik van de hand gedaan, een klein deel zit in m'n mappen. Als de LED's echt waren geweest, is mijn inschatting dat ik 100-150 euro winst had kunnen maken op het doorverhandelen van de kaarten. Omdat ze nagenoeg zeker fake zijn heb ik dus verlies. In ieder geval wel zolang ik niet vergoed word voor de LED's.

Degene van wie ik de verzameling heb gekocht droeg 2 oplossingen aan:

Optie 1: Het splitten van het verlies wat we hebben op de LED's. Daar heb ik meerdere problemen mee. Hij verkoopt mij fakes en mijns inziens mag hij mij daarvoor vergoeden. Ik zie niet in waarom ik daar financieel bij in zou moeten schieten. Ik ben zo oprecht geweest om hem te vertellen dat ik ze had doorverkocht voor 190 euro ipv de 250 euro die 2 echte NM LED's waard zijn. Daar komt bij dat ik niet snap wat 'het verlies splitten' symboliseert voor hem. Komt bij dat hij de fake LED's allebei terug wil hebben. De waarde van fakes is 0 cent. De enige waarde van (goed gelukte) fakes zit hem er in dat je mensen kunt misleiden. Dat is bij mij dus gelukt, ik denk niet dat ik dat een ander moet laten overkomen en daarom wil ik de 2 die nu in mijn bezit zijn uit de roulatie halen. Toen ik hem vertelde dat hij mij de helft alvast over mocht maken (ik word tenslotte liever voor 95 euro opgelicht dan voor 190) gaf hij geen antwoord meer.

Optie 2: ik mag hem alles terug brengen(!) en dan krijg ik mijn volledige aankoopbedrag terug. Dat gaat ten eerste niet, omdat het heel veel kaarten zijn en ik onmogelijk exact kan achterhalen wat ik van hem heb gekocht, en ten tweede wil ik dat niet, omdat als de LED's echt waren geweest ik best een ok deal had. Dat heb ik meerdere keren aan hem uitgelegd, tot mijn hilariteit was zijn reactie dat ik 'dan maar aan moest ruilen wat ik inmiddels van de hand had gedaan' en dat terug moest brengen naar hem.

Vooropgesteld, ondanks heel dit verhaal is de situatie nog altijd vrij simplistisch en zwart/wit. Hij verkoopt mij fakes, ik wil die niet en wil me beroepen op het niet-goed-geld-terug principe. Ingewikkelder dan dat hoeft het niet te zijn. Dat heeft mijn koper ook bij mij gedaan. Die plicht heb ik naar mijn mening ook naar hem toe. Ik krijg niet per se de indruk dat mijn verkoper wist dat de LED's fake waren, maar ik denk niet dat dat aan de geldigheid van mijn claim iets afdoet.

Ik ben al zo oprecht geweest om te zeggen dat ik de LED's heb doorverkocht voor 190. Als ik een eikel had willen zijn had ik 250 euro terug kunnen proberen te vorderen. Ik heb hier veel meer tijd en moeite in gestoken dan mij lief is. Ik heb mijn koper bereid gevonden om te bevestigen dat hij ze inderdaad voor 190 heeft overgenomen van me, en dat ik hem inderdaad op voorhand heb verteld dat de kaarten wel eens fake zouden kunnen zijn.

Mijn verkoper is inmiddels op vakantie (how convenient) en heeft me geblokkeerd op whatsapp, terwijl ik daar niks heb gezegd wat niet door de beugel kon. Er zijn een flink aantal dingen die ik kan doen. Ik weet, in tegenstelling tot het eerdere verhaal in dit topic, het adres en de naam van deze vent. Dat maakt aangifte doen makkelijker. Ik kan op nedermagic en marktplaats voor hem waarschuwen, of *insertnamehere*iseenoplichter.wordpress.com in het leven roepen en die site spammen met visits zodat de beste meneer nooit meer een goede baan krijgt. Allicht buiten proportie, maar ik ben wel zon beetje klaar met opgelicht worden. Wel zou ik graag jullie input willen. Het kan nooit kwaad om op een rustig moment eens de mening van anderen te lezen.

Situatie 2: gelukkig heel wat korter. Een aantal weken geleden zag ik een advertentie van iemand die een doos kaarten verkocht. Toen ik doorklikte kwam ik uit bij 1 andere advertentie van hem waar hij magic verkocht. Die 2e advertentie was een advertentie waarin hij meerdere playsetjes aanbood, die een McM waarde van totaal 127,50 hadden. Ik vroeg hem woordelijk 'hoeveel wil je voor beide advertenties in 1 keer hebben?' Waarop hij zei dat het 120 moest kosten. Uiteindelijk hebben we een deal gemaakt voor 110. Je ziet hem aankomen, ik kreeg m'n aankoop thuis gestuurd en de playsetjes ontbraken. Toen ik verhaal kwam halen zei hij dat hij er overheen had gelezen dat ik allebei de advertenties over wilde nemen.

Hij baalde zichtbaar van de situatie en ik kreeg geen moment de indruk dat het een bewuste fout van hem was. Hij kon het geld goed gebruiken, had het grootste deel van de playsetjes niet meer en dus hebben we het opgelost door mij nog voor 35 euro aan waarde te sturen. Oftewel ik schoot er nog 92,50 bij in. Is dit hoe je dergelijke dingen op hoort te lossen? Een onschuldige fout kan gebeuren, maar kostbaar was het wel. Om deze situatie ben ik niet boos, maar het was er wel eentje in de categorie 'dat kon er ook nog wel bij'.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

Aantal berichten : 768
Leeftijd : 38
Registration date : 27-07-15

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do aug 18 2016, 15:32

Ik heb in het verleden veel verzamelingen opgekocht, ik kocht alleen wanneer de winst al vast stond en over het algemeen face to face. Jouw probleem is mij nog nooit overkomen, ik controleer altijd alle valuekaarten, de bulk niet. Veelal controleer ik de persoon voor ik überhaupt handel drijf met die persoon (bij verkoop niet natuurlijk).

Ik denk dat je jouw verlies moet slikken en voor de vorm aangifte moet doen.
Terug naar boven Go down
HoKuZpOkUz

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do aug 18 2016, 15:44

Tot 2 maand geleden was mij zoiets ook nog nooit overkomen. And look at me now...Sad
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2123
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do aug 18 2016, 16:29

Als je iets van een andere particulier koopt, heb je als koper de plicht het goed voor de koop te checken. Naderhand heb je geen garantie. Maar ook als er redelijke grond is om de overeenkomst teniet te doen, dan zou in principe de koop in z’n geheel worden teruggedraaid. Je kan dus niet je geld terugkrijgen terwijl je je aankoop (of een gedeelte daarvan: de LEDs, de meuk, etc.) houdt. Zoals André al zei: Ik ben bang dat je je verlies moet slikken.

Dat gezegd hebbende: Ik hoop dat je er met de verkoper in alle redelijkheid uitkomt. Er is best een kans dat hij ook niet wist dat de LEDs fake waren, en ze terug wil hebben om verhaal te gaan halen bij degene van wie hij ze gekocht had.

Ik ben geen jurist en dit is geen juridisch advies. Wink
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
HoKuZpOkUz

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do nov 17 2016, 13:44

Nou, de volgende oplichter dient zich ook alweer aan.

Begin deze maand een doos magic kaarten gekocht van iemand, voor 73,50 inclusief verzenden. Ik ging over tot aankoop op basis van de enige foto bij de advertentie. Daarop waren zowel meerdere rares te onderscheiden, als kaarten met een oude layout. Wat ik thuis gestuurd kreeg was een doos met alleen maar Kaladesh commons. Ik heb hem aangesproken omdat ik de koop terug wilde draaien. Ik kreeg enkel nog als reactie terug dat hij gewoon heeft geleverd, dat er niet in de tekst bij de advertentie stond dat er rares+oude layout in zat (maar dus wel op de foto), en dat hij het niet kon helpen als ik ontevreden was. Ik heb Marktplaats gevraagd om mij de kopie van de advertentie te sturen. Die kreeg ik, inclusief dus de foto die mijn gelijk bewees.

Heb voor mezelf besloten dat na eerdere fiasco's ik alles boven de 100 euro zelf op kom halen. Dan zul je altijd zien dat bij praktisch de eerste keer dat ik weer iets op laat sturen er zoiets als dit gebeurt Evil or Very Mad
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do nov 17 2016, 15:52

Dit is gewoon oplichting Gideon. Ik zou desnoods naar de politie gaan. Wat er in de tekst stond was waarschijnlijk ook niet duidelijk gespecificeerd dat er GEEN rares of oude layout tussen zat, of dat het alleen Kaladesh commons betrof. Het beste is om de verkoper een niet mis te verstaan mailtje te sturen met de foto van de advertentie er bij, en dat je verwacht dat hij direct 73,50 plus 7 euro verzendkosten overmaakt zodat je het kan retourneren. En anders kan je het ook naar mij opsturen en dan ga ik wel even bij hem langs, is hier tien minuutjes vandaan en het adres heb je waarschijnlijk al of is in ieder geval makkelijk te vinden (hij is zo te vinden op LinkedIn en Facebook).

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do nov 17 2016, 15:58

Uit het Marktplaats reglement:

II Regels voor het plaatsen van advertenties
2.3 Advertentie inhoud die niet is toegestaan:
d. Het is niet toegestaan om foto’s bij een Advertentie te plaatsen die geen betrekking hebben op het aangeboden product of de aangeboden dienst.

Hij heeft duidelijk de regels overtreden als die foto inderdaad impliceert dat er rares en oude border kaarten werden aangeboden. Je kunt het dus melden als oplichting bij Marktplaats. Vervelende is alleen dat Marktplaats voor zover ik online kan na gaan weinig doet met zulke meldingen. Zo'n rating systeem als bij magiccardmarket.eu zou een boel schelen, dan weet je ten minste met enige zekerheid of je met een betrouwbare verkoper van doen hebt.

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do nov 17 2016, 16:49

Dag mannen. Dank voor de reacties. Ik heb het gemeld bij marktplaats en die houden zijn account nu in de gaten. Ook aangifte gedaan, die is al in behandeling genomen. Echter weet ik, helaas uit ervaring, dat de politie pas eventueel in actie komt bij veelplegers. Ze krijgen teveel aangiftes binnen om alles te kunnen behandelen. Ik heb Lieuwe al meerdere niet mis te verstane berichtjes gestuurd va marktplaats. Hij reageert botweg nergens meer op. Voor een eerdere kwestie (bovenaan in dit topic) heb i een jurist ingeschakeld en vervolgens een incassobureau. Maar dat zou in deze kwestie meer kosten dan opleveren. Afterparty ik stuur je zijn adres vanavond even via PM.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do nov 17 2016, 17:00

@HoKuZpOkUz schreef:
Dag mannen. Dank voor de reacties. Ik heb het gemeld bij marktplaats en die houden zijn account nu in de gaten. Ook aangifte gedaan, die is al in behandeling genomen. Echter weet ik, helaas uit ervaring, dat de politie pas eventueel in actie komt bij veelplegers. Ze krijgen teveel aangiftes binnen om alles te kunnen behandelen. Ik heb Lieuwe al meerdere niet mis te verstane berichtjes gestuurd va marktplaats. Hij reageert botweg nergens meer op. Voor een eerdere kwestie (bovenaan in dit topic) heb i een jurist ingeschakeld en vervolgens een incassobureau. Maar dat zou in deze kwestie meer kosten dan opleveren. Afterparty ik stuur je zijn adres vanavond even via PM.
Top. Zal ik de doos dan meenemen na het OGK? En wellicht handig dat je hem per mail op de hoogte stelt van deze intentie? Enfin, fijn dat we het op gaan lossen Smile

HoKuZpOkUz

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   wo nov 23 2016, 14:52

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/verzamelkaartspellen-magic-the-gathering/m1096718940-1000-magic-the-gathering-kaarten.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8

Tot mijn stomme verbazing is er zojuist een advertentie geplaatst op Marktplaats die precies dezelfde foto gebruikt als in de eerdere advertentie.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   wo nov 23 2016, 15:44

@HoKuZpOkUz schreef:
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/verzamelkaartspellen-magic-the-gathering/m1096718940-1000-magic-the-gathering-kaarten.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8

Tot mijn stomme verbazing is er zojuist een advertentie geplaatst op Marktplaats die precies dezelfde foto gebruikt als dat Lieuwe deed voor zijn advertentie.
Google op Magic cards, het is de zesde hit onder images (link naar de website), en de eerste die een stapel Magic kaarten toont. Het is dus gewoon een generic plaatje van Magic kaarten.

Ik gok geen enkele relatie tot jouw verkoop.

De les van vandaag: doe een reverse Google image search voordat je biedt op een verzameling Magic kaarten op Marktplaats!

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   wo nov 23 2016, 16:31

Handig om te weten, maar dan zijn degenen die die foto op Marktplaats gebruiken dus wel allemaal in strijd met de regels van marktplaats bezig.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   wo nov 23 2016, 17:12

@HoKuZpOkUz schreef:
Handig om te weten, maar dan zijn degenen die die foto op Marktplaats gebruiken dus wel allemaal in strijd met de regels van marktplaats bezig.
Correct.

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   wo nov 23 2016, 17:17

Inmiddels vermoed ik dat hij dus maar gewoon een foto gegoogled heeft en die bij zijn advertentie heeft gezet, al dan niet met de intentie om te misleiden/op te lichten. Dat is de verklaring, maar daar heb ik mn geld nog niet mee terug.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   wo nov 23 2016, 18:58

Hij had de collectie op CataWiki gekocht en zonder te kijken op internet gezet. T lijkt er dus eerder op dat diezelfde persoon nogmaals iets op marktplaats heeft gezet. En hoe je je geld terug kan krijgen heb ik al per PM gezegd.

HoKuZpOkUz

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   wo nov 23 2016, 19:41

*knip*Woordelijk, en dit komt uit onze communicatie op Marktplaats, zei hij:

Als ik het laatste beetje er ook bij doe...dan heb je 7000+ kaarten. 70 euro inclusief.

Dus dat hij iets op Catawiki heeft gekocht en 'zonder te kijken' het op internet heeft gezet, is dikke bullshit. Om 'het laatste beetje erbij' te kunnen doen, moet je een doos open maken. Op het moment dat je dat doet, kun je zien wat je gekocht+verkocht hebt.

Die vent lult alles bij elkaar. Jij bent er helaas in getrapt.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   wo nov 23 2016, 20:01

*delete*

HoKuZpOkUz

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   wo nov 23 2016, 20:55

*and it's gone*
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   wo nov 23 2016, 21:02

Okidoki, erg vervelend Gideon. Gezellig doen met zn allen maar weer?
Terug naar boven Go down
SHE
Admin
Admin

Aantal berichten : 2360
Leeftijd : 32
Registration date : 08-06-14

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   wo nov 23 2016, 21:45

Goed voorstel, André! Teneinde dat te bereiken, gooi ik dit topic op slot. Gideon, veel succes met deze vervelende situatie oplossen.

Edit: op verzoek weer open. Graag vriendelijk & constructief! I love you

jonaah
Judge
Judge

Aantal berichten : 506
Leeftijd : 24
Registration date : 28-01-12

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do nov 24 2016, 11:20

Ik ga ook alle namen en adressen uit de posts knippen, laten we mensen niet op een openbaar forum aan de schandpaal nagelen aub. Smile
Terug naar boven Go down
HoKuZpOkUz

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do nov 24 2016, 11:24

Waar zag jij iemands adres staan dan? En hoezo mag ik niet openlijk voor iemand waarschuwen? Gekke regels houden jullie er op na. Maar gewoon mn bek houden dan? Dit topic is er om jullie te waarschuwen en voor mijn overzicht. Niks anders. Een relatief groot platform als Nedermagic heeft ook een sectie van het forum ingericht voor dit soort lui hoor.

Laatst aangepast door HoKuZpOkUz op do nov 24 2016, 12:35; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do nov 24 2016, 12:34

Gideon, het probleem ga je op dit forum niet oplossen. Frustraties kun je er wel van krijgen..
Terug naar boven Go down
HoKuZpOkUz

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   do nov 24 2016, 12:36

Wie zegt dat? Door meneer Hennink weet ik dat de oplichter een foto van google gebruikte, en Chris is bij die vent langs gegaan. Ik vind het juist fijn dat er mee gedacht word.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Opgelicht   

Terug naar boven Go down

Opgelicht
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Opgelicht

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: