MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 

Wat zou je graag zien ?
Meer boosterprijzen (hierdoor gaat de prijs omhoog)
17%
 17% [ 3 ]
Uitdelen van standard staples op alle toernooien
33%
 33% [ 6 ]
Uitdelen van standard staples op standard toernooien
6%
 6% [ 1 ]
Meer Standard organiseren zodat ik meer plezier van mijn deck kan hebben
17%
 17% [ 3 ]
Deelname goedkoper maken (hierdoor gaan boosterprijzen omlaag)
6%
 6% [ 1 ]
Anders, namelijk ...
21%
 21% [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 18

AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   za apr 30 2016, 23:28

Wij zijn heel benieuwd wat wij kunnen doen voor jullie om standard meer interessant te maken. We merken dat Draft, Sealed en Modern prima bezocht worden maar Standard blijft achter. Wij willen/gaan het formaat niet opgeven maar horen graag van jullie wat het interessanter kan maken. Kies meerdere opties als deze van toepassing zijn op jou. Als je voor "Anders, namelijk... " kiest dan horen we dit natuurlijk graag van je
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Pieter B
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 285
Leeftijd : 25
Registration date : 01-09-14

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 09:18

Ik heb voor anders gekozen. Voor mijzelf is het 't vaak niet waard om een standaard deck aan te schaffen voor zo'n korte periode. De enige manier wanneer ik wel vaker of bijna altijd mee zou willen doen is wanneer ik een deck zou kunnen lenen. Ik denk echter dat meer mensen dit hebben dus dat het zeer waarschijnlijk teveel gevraagd is.
Terug naar boven Go down
Sonny Tubbs
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 167
Registration date : 11-11-15

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 10:04

Ik denk dat wat Pieter zegt voor veel mensen geldt. Ik heb ook meerdere keren gedacht te stoppen meestal na een rotatie. Met slim (op tijd) aanruilen en aankopen kom je een eind maar meestal betekent het dat je toch nog flink moet betalen voor die 8 dure mythics/rares die je niet goedkoop hebt kunnen regelen. Of je speelt een suboptimaal deck maar dat zuigt vaak.

En mss toch weer samenwerking aangaan met 'He who cannot be named"? Maar dat is waarschijnlijk een stap te ver voor beide partijen. Maar over en weer promoten zou wellicht al kunnen wat helpen.

Brobbe

Aantal berichten : 3477
Leeftijd : 32
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 10:10

Voor mij uitdelen van standard staples op alle toernooien, op die manier kan ik makkelijker een stadard kaarten basis opbouwen.
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 1974
Leeftijd : 29
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 11:21

@Pieter B schreef:
Ik heb voor anders gekozen. Voor mijzelf is het 't vaak niet waard om een standaard deck aan te schaffen voor zo'n korte periode.

Dit. Ik had vorige week een MCM-mandje gevuld met wat ik miste voor Bant Company, maar ik vond het eigenlijk niet de moeite waard om honderd euro af te tikken voor die vier vijf toernooien die ik uiteindelijk mee speel.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Andre Pannekoek
Pro Player

Aantal berichten : 672
Leeftijd : 38
Registration date : 27-07-15

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 11:37

@Sonny Tubbs schreef:
Ik denk dat wat Pieter zegt voor veel mensen geldt. Ik heb ook meerdere keren gedacht te stoppen meestal na een rotatie. Met slim (op tijd) aanruilen en aankopen kom je een eind maar meestal betekent het dat je toch nog flink moet betalen voor die 8 dure mythics/rares die je niet goedkoop hebt kunnen regelen. Of je speelt een suboptimaal deck maar dat zuigt vaak.

En mss toch weer samenwerking aangaan met 'He who cannot be named"? Maar dat is waarschijnlijk een stap te ver voor beide partijen. Maar over en weer promoten zou wellicht al kunnen wat helpen.

Oh, oude koeien.

Tezamen had je er wel 20 per avond gehad, dat trekt meer mensen aan, als in, dan groei je.

Helaas is de situatie anders, ik vond het jammer om een gameday met 15 en respectievelijk 9 mensen te spelen met T4 ipv T8.

Over en weer promoten gaat niet werken wanneer je elkanders naam niet uit wil spreken. Gewoon beide lekker doorgaan zoals het gaat, ik vermaak me verder iig kostelijk.

Terug naar boven Go down
SHE
Admin
Admin

Aantal berichten : 2075
Registration date : 08-06-14

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 11:47

Graag nu weer ontopic verder, thnx boys! Meer feedback = meer beter Smile.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1070
Leeftijd : 33
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 11:53

Miss een andere dag proberen? Ma avond of zo?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 11:56

Dat is ook wel een interessante optie
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 12:06

Of gewoon de vrijdagavond, de enige samenwerking met de andere kant die dat vereist is niet hetzelfde organiseren.
Terug naar boven Go down
Sonny Tubbs
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 167
Registration date : 11-11-15

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 12:30

Het scheelt inderdaad al heel wat als je het op vrijdagavond of in het weekend zou organiseren. Ik vond bijvoorbeeld heerlijk om op zondag de gameday te spelen omdat het overdag niet zo druk is in atlantis.

Daar moet ik wel bij opmerken dat ik magicen in Atlantis vrij dramatisch vind op donderdagavond (maar dat zou op vrijdag waarschijnlijk niet anders zijn) omdat het zo krap is en vanwege die irritante bezopen hangouderen. Daarnaast (maar dat is persoonlijk) is het voor mij onverstandig om door de week laat klaar te zijn ivm slaapproblemen en (mogelijk) werk op vrijdag. In het weekend kan ik me een slechte nachtrust wel permitteren.

En staples uitdelen vind ik ook een goed plan. scheelt die ellendige randomness van die boosters.

Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 185
Registration date : 13-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 12:44

Ik sluit me graag aan bij wat hierboven wordt genoemd. Ik werk in de avonden en dat maakt het voor mij lastig om doordeweeks te magiccen. Toernooien in de weekenden, welk formaat dan ook, zou ik toejuichen.
Terug naar boven Go down
jonaah
Judge
Judge

Aantal berichten : 504
Leeftijd : 24
Registration date : 28-01-12

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 20:37

Misschien een stretch en niet wat er bedoeld wordt, maar:
Is een formaat als standard pauper iets? Wel standard maar ook makkelijk om aan kaarten te komen.
Terug naar boven Go down
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 914
Leeftijd : 23
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   di mei 03 2016, 23:30

Ik ben eerder geneigd om in standard te investeren/lenen wanneer er een Standard GP opkomt die ik wil doen, helaas kan hier dus niet veel aan gedaan worden.

Verder zijn er eigenlijk te weinig toernooien om een standard deck het waard te maken, maar verder vind ik draft en modern over het algemeen ook leuker.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   wo mei 04 2016, 00:04

Eigenlijk niks, Standard is te duur, roteert te snel en ik ben te Commander/EDH gericht en casual om mij druk om dat formaat te maken.
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   wo mei 04 2016, 08:23

@Barachem schreef:
Eigenlijk niks, Standard is te duur, roteert te snel en ik ben te Commander/EDH gericht en casual om mij druk om dat formaat te maken.

Wederom bedankt voor jouw bijdrage!
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3477
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   wo mei 04 2016, 08:28

Lief doen.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   wo mei 04 2016, 08:53

@Andre Pannekoek schreef:
Wederom bedankt voor jouw bijdrage!

Graag gedaan. DCI
Terug naar boven Go down
Jaspermetkrullen
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 226
Leeftijd : 22
Registration date : 02-03-15

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   wo mei 04 2016, 12:30

Voor mij ook niks denk ik, waar ik mezelf nog wel een keer naar legacy merfolk zie upgraden vind ik het niet chill om een paar honderd euro neer te leggen voor iets tijdelijks
Terug naar boven Go down
Roety
GMT Champ 2017

Aantal berichten : 370
Leeftijd : 31
Registration date : 11-11-14

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   wo mei 04 2016, 13:58

Misschien is het een idee dat mensen die zich inschrijven voor Standard er ook bij vermelden dat ze een 2e of misschien een 3e deck te leen hebben. Ik heb begrepen dat er meerdere mensen zijn met meerdere Standard decks, waaronder ik zelf. I
Terug naar boven Go down
Koos Cramer
Leader of the Pack

Aantal berichten : 269
Registration date : 03-07-12

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   wo mei 04 2016, 20:51

Mijn eerste gedachte was dat door meer boosters als prijzen uit te delen (door entree 10,- te maken), dat er dan meer standard kaarten in omloop komen. De eerste prijs op een FNM is ca. 4 boosters, dat maakt investeren in standard ook niet heel aantrekkelijk. Als je 12 boosters wint misschien wel. Als je datzelfde zou doen met entree&prijzen bij andere toernooien zoals modern, dan komen er in Groningen wel veel standard kaarten in omloop.
Grootste nadeel is dan natuurlijk 10,- voor een avond magicen....
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   wo mei 04 2016, 20:57

Een map met staples lijkt mij dan beter Koos, dan werk je ergens naar toe.
Terug naar boven Go down
Koos Cramer
Leader of the Pack

Aantal berichten : 269
Registration date : 03-07-12

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   wo mei 04 2016, 21:01

Ja dat kan ook, maar ook meer werk voor de organisatie... En wat doe je met de kaarten die uiteindelijk niemand wil? Van meer boosters wordt Henk ook blij ;-)
Terug naar boven Go down
pcvogel
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 151
Registration date : 02-10-13

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   vr mei 06 2016, 08:34

Dag allen,

Afgelopen GameDay heb ik het hier ook over gehad met wat mensen die daar aanwezig waren. Mijn input zou zijn: Maak een thread of lijst met mensen die nagenoeg complete decks hebben liggen. Er gaat na iedere rotatie wat werk in zitten maar er zullen mensen zijn (waaronder ikzelf) die meer dan 1 deck klaar hebben liggen. Als voorbeeld, momenteel kan ik kiezen uit GB Aristocrats, Esper superfriends of GR Ramp. Ik heb er zelf geen moeite mee om zo'n deck uit te lenen. Desnoods een beloninggssysteem? Bijvoorbeeld, sls je door het uitlenen van decks 3 mensen hebt helpen meespelen, booster?
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   vr mei 06 2016, 09:38

Ik ben er eerlijk gezegd van overtuigd dat wanneer je standard (of welk formaat dan ook) wil spelen, dat je er ook maar voor moet zorgen dat je zelf een deck hebt. Nu zie ik vaak knip plak van starcitygames met de opmerking: wie heeft dit te leen? (Zelfs de standard common staples) Een paar kaarten lenen lijkt me geen probleem maar een heel deck.... Ik zie op toernooien bvb Jasper 3 kilo kaarten meezeulen omdat er anders geen toernooi is.. Mocht je niks kunnen kopen ivm budget moet je wellicht een andere hobby zoeken?
Wanneer ik zo nu en dan aanbied om de kaarten met die persoon te ruilen (ze hebben wel een ruilmap vol)word ik bijna uitgelachen, dus moeite doet niet iedereen er voor. Continu uitlenenlijkt me dan ook niet de redding..

Ja, bovenstaande is azijnpisserij, maar magic is in het algemeen al een hobby geworden die veel geld kost.

Neemt niet weg dat ik wel kaarten te leen heb :-)
Terug naar boven Go down
pcvogel
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 151
Registration date : 02-10-13

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   vr mei 06 2016, 09:59

Ik herinner me de tijd dat ik voor het eerst naar Atlantis kwam en de mogelijkheid om deck(s) te lenen heeft er zeker aan bijgedragen dat ik nu met enige regelmaat events in Atlantis bezoek. Maar ik had de vrijheid daarna zelf decks compleet te maken, dat heeft niet iedereen. Andre, ik ben het met je eens: Uiteindelijk moet je er voor zorgen dat je het deck zelf hebt. Daarom snap ik ook heel goed dat modern populairder is (in ieder geval qua attendance) dan Standard, je hebt veel langer plezier van je deck terwijl de prijzen tegenwoordig niet zo ver meer uit elkaar liggen.

Nog een idee: Standard blijft standard als de kaarten die je gebruikt legal zijn, maar je kunt zo nu en dan een toernooi best een "Standard gauntlet"-aspect geven. Ik zou daar zeker bij zijn. 10 (net)decks die random worden toegewezen bijvoorbeeld?

N.B. Meer modern constructed en toernooitjes in het weekend zou ik absoluut toejuichen, maar daar hebben we het hier niet over.
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   vr mei 06 2016, 10:38

Oh, ik snap heel goed dat modern een betere investering is. Ik ben ondertussen niet meer zo van de eternalformaten.
Terug naar boven Go down
Crazyfellow
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 71
Leeftijd : 35
Registration date : 06-11-15

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   do jun 09 2016, 11:35

Niets want de time/cost/efficiency ratio van non-(bijna)eternal formats is zo slecht dat ik daar om die reden uberhaupt al niet in wil investeren. Zo lang dit achterhaalde 'verdienmodel' (want dat is het gewoon) van WotC niet zal wijzigen blijf ik alleen maar in EDH, pauper, modern, legacy en vintage investeren.
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 1974
Leeftijd : 29
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!   do jun 09 2016, 11:37

Goeie toevoeging, bedankt.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma

Wat kunnen we doen om Standard aantrekkelijk te maken voor jou!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Game day: standard constructed
» [Standard] UR Delver
» FNM 21-12-2012 Standard Middag
» [Standard] UWR Flash
» Wat zou je doen met heel veel geld?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: