MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic the gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Christiaan van Harten wint de modern fnm van 16 juni **Gefeliciteerd**
Ferrick van Dongen wint de donderdraft van 8 juni **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de dondermodern van 1 juni **Gefeliciteerd!!!**
Jelmer Koopmans wint de donderdraft van 25 mei **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Peter Bonthuis wint de modern fnm van 19 mei **Gefeliciteerd**

Deel | 

Nieuws: Premier Play 2017

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Nieuws: Premier Play 2017   zo apr 24, 2016 10:50 am

De Pro Tours en WMC 2017:

The 2017 Pro Tour and World Magic Cup schedule, along with locations and formats, is as follows:

February 3–5, 2017: Pro Tour #1—Dublin, Ireland (Standard/Booster Draft)
   May 12–14, 2017: Pro Tour #2—Nashville, Tennessee (Standard/Booster Draft)
   July 28–30, 2017: Pro Tour #3—Kyoto, Japan (Standard/Booster Draft)
   November 3–5, 2017: Pro Tour #4—Albuquerque, New Mexico (Standard/Booster Draft)
   December 1–3, 2017: World Magic Cup—Nice, France (Team Sealed/Team Unified Modern)

Zo, geen modern PT meer.. BORING!!

Platinum Pro's worden heel hard geraakt met de nieuwe regeling:

Platinum pros will receive an appearance fee of $250 for competing at Pro Tours (previously $3,000), an appearance fee of $250 for competing at the World Magic Cup (previously $1,000), and an appearance fee of $250 for competing at a World Magic Cup Qualifier (previously $500).

Waar je voorheen $ 12.000 (4 Pro Tours) kon bijschrijven op je rekening als platinum pro is dat nu nog maar $ 1000. Even $ 11.000 inleveren jongens.. dat is serieus minder!

Je wilt in 2017 wel heel graag naar de World Championship:

1 $100,000
2 $50,000
3–4 $30,000
5–8 $20,000
9–14 $15,000
15–24 $12,000
Total $500,000

Dat is serieus veel geld.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 909
Leeftijd : 23
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   zo apr 24, 2016 11:20 am

Geen modern PT... karig
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   zo apr 24, 2016 11:32 am

De platinum Pro's gaan helemaal los op social media.. het is natuurlijk ook misleiding door dit seizoen te adverteren met de benefits van Platinum level en dan dat niet nakomen.
Paul Rietzl loopt 15.500 mis komend jaar.
Yuuya Watanabe heeft al aangeven te gaan stoppen op twitter:
GG Pro magic. Lets go next game, #mtg (misschien een korreltje zout.. maar je weet het niet)

Ik ben niet zo snel een doomsayer, de meeste veranderingen aan dit spel pakken goed uit en de slechte worden (deels) teruggedraaid. Maar dit is andere koek. De platinum Pro's (alle 38 op dit moment) zijn de ambassadeurs van het spel, deze mensen gaan we veel minder zien of helemaal niet meer.
Daarnaast loopt er een $ 5.000.000 rechtszaak tegen WotC, aangespannen door 4 judges en wat ik begrepen heb maken ze serieus kans. Mochten ze winnen dan verandert de relatie tussen WotC en de judges definitief en ik weet niet of dat voordelig is.
Ik krijg het gevoel dat we binnen nu en 5 jaar wel eens geen premium toernooien meer hebben. WotC/Hasbro heeft aangegeven Magic als e-Sport te willen gaan promoten maar kan dit niet waarmaken zonder externe sponsors zoals League of Legends, Starcraft en Hearthstone hebben.
Brian Kibler is al een voorbeeld van een succesvolle overstap naar een andere e-Sport en hij is nog wel een hall of famer. Het zullen spannende tijden worden de komende jaren.
De bubble van magickaarten kan wel eens barsten en dan gaat het snel met de prijzen....
Terug naar boven Go down
danodan
Pro - Kataki

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   zo apr 24, 2016 11:44 am

Oh boy, over het algemeen luistert WOTC wel redelijk naar feedback van de community. Let's see what happens
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7218
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   zo apr 24, 2016 12:48 pm

Wat een d*ck-move van WotC. Zonder aankondiging halen ze de broodwinning van een hoop mensen onderuit. Zou zomaar nog een lawsuit kunnen zijn. Ze zijn echt slecht bezig de laatste tijd.

Voor wat betreft de judges vs WotC: zou zomaar kunnen dat ze winnen als je een paar achtergrondartikelen leest over de wetgeving. Mooiste is dat het in de VS niet is toegestaan als vrijwilliger te werken voor een for-profit organisatie, dus ze hebben niet veel om op te staan. Het afschuiven op de local game store gaat ze ook niet lukken, aangezien WotC samen met de LGS bepaalt hoe er gejudges moet worden en ze daardoor voor de Amerikaanse wet gezamenlijk werkgever kunnen zijn. Vind het een hele interessante zaak!

Maar als ik naar de afgelopen vijf jaar kijk met de veranderingen die Wizards doorvoert, is wel erg duidelijk de hand van het verliesgevende Hasbro te zien. Alles moet efficiënter, zuiniger, meer opleveren voor de aandeelhouder. Het belang van de speler, die uiteindelijk de aandeelhouders betaalt, wordt steeds verder gemarginaliseerd. Op deze manier wordt Magic op termijn alleen maar een keukentafelspel, omdat de rest niet meer interessant is omdat Wizards het nu in feite aan het ontmoedigen is omdat het ze geld kost, waarbij ze de lange-termijn impact vergeten dat het spel helemaal niet meer interessant is voor de (semi-)competitieve speler die er graag tijd aan spendeert als er niets meer aan te verdienen valt en als er geen heldenverhalen meer beschikbaar zijn van de pro's.

Eelco
Topper
Topper

Aantal berichten : 633
Leeftijd : 38
Registration date : 06-08-13

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   zo apr 24, 2016 10:08 pm

Volgens mij richten ze de PT/Worlds meer in zoals andere e-sports (ik ken de structuur van andere e-sports niet zo heel goed).

De PT heb je nodig om je te plaatsen voor het grote toernooi en de big pay-off komt in dat ene grote toernooi ipv verspreid over 4 PT's.
De levels zijn er dan meer voor bedoeld om te zorgen dat je die qualifiers (PT's) kunt spelen (Platinum is nog steeds met Airfare en hotel toch?) en niet zo zeer dat het je geld oplevert. Dat geld moet je dan verdienen op Worlds, met een gegarandeerde 12K maar met de mogelijkheid op 100K.
Die payouts lijken volgens mij ook meer op die van andere e-sports. League of Legends, was dat niet iets van 1 miljoen? Is dat geen uitschieter? En LoL is een team-game waarbij je dat moet delen met 5+ mensen

Toch ff hearthstone opgezocht. World Championship 2015 had een prizepool van 250K voor 16 spelers met 100K 1e plaats. Die voor 2016 wordt dan volgens mij wel verhoogd naar 1 miljoen (prizepool)
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

Aantal berichten : 650
Registration date : 26-07-15

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   zo apr 24, 2016 10:26 pm

Ik denk dat ze gewoon op hogere opkomsten mikken op bvb GPs omdat je nu overal meer kunt winnen, ze pompen het geld niet meer naar een select groepje pro's toe. Iets dat mij persoonlijk helemaal niks uit maakt.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   zo apr 24, 2016 11:07 pm

Een spel als dit heeft role-models nodig, die content leveren op websites als CFB dat mensen weet te motiveren en inspireren. Als je sites als CFB vergelijkt met de content op "het mothership" dan is dat een schril contrast: soms lijkt het alsof WotC zelf niet begrijpt wat ze doen. Als een CFB minder kwalitatieve content kan leveren omdat LSV te druk is met zijn baan als consultant (zb), dan wordt het spel ook wat minder interessant.

Het grote verschil met e-sports is dat er sponsors zijn die grove bedragen neerleggen om hun pro's met de naam van hun merk op het scherm te krijgen tijdens de grote toernooirondes en worlds. Zonder sponsors redden de teams het niet, ook al is het prijzengeld van worlds gigantisch. Nu is de vraag welk merk zoveel marketingbudget heeft dat het een LSV zou willen sponsoren. Bij e-sports is dat makkelijk: PC-gaming is een grote markt waar veel geld in wordt omgezet, en bedrijven als Razor en Logitech zijn gigantisch, maken veel winst en besteden hun marketinggeld graag aan het sponseren van professionele gamers. Maar wat is het alternatief voor Magic? Een Ultra-Pro, en misschien KMC, maar dergelijke bedrijven maken noch gigantische bergen winst, noch is het zo dat mensen dan ineens veel meer geld gaan uitgeven aan dingen als sleeves en playmatten. Kortom: om pro's te verdrijven van bedrijfssponsoring door WotC naar "externe" sponsors, moeten deze alternatieven wel beschikbaar zijn. En dat zijn ze niet. Dus verdwijnen de pro's, en dat gaat meer uitmaken voor de populariteit van Magic dan WotC nu inschat.

plaque
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 217
Leeftijd : 39
Registration date : 30-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   zo apr 24, 2016 11:23 pm

Jammer deze ontwikkeling(en). Je ziet jammer genoeg heel vaak dat passie en liefde voor zoiets het aflegt tegen het geld / investeerders. Ben heel benieuwd of ze zich met deze move niet vreselijk in de voet gaan schieten

Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 12:11 am

Chris, de pro's die er van leven verdwijnen waarschijnlijk. Ik denk dat Brad Nelson bvb prima kan werken in Wall Mart.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 12:28 am

@Andre Pannekoek schreef:
Chris, de pro's die er van leven verdwijnen waarschijnlijk. Ik denk dat Brad Nelson bvb prima kan werken in Wall Mart.

Hehe, denk het ook. En BBD bij de KFC ofzo :')

Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 948
Leeftijd : 30
Registration date : 08-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 12:34 am

Hmm, lijkt me dat 11k per jaar niet het verschil maakt toch? Als je echt zo goed bent en het ambieert valt er echt wel wat te regelen met een part-time baantje, serieus bezig gaan met sponsors zoeken etc.
Altijd al raar gevonden dat je een soort van subsidie krijgt omdat je goed in het spelletje bent. Naar mijn mening zou het beter zijn om de payout van toernooien in de breedte te verhogen. Dus meer geld naar de ITM finishes op GP's en PT's. Voor goede spelers verlaagt dat variance juist omdat ze zo goed als altijd money kunnen halen en dus minder afhankelijk zijn van een paar hot runs waarmee ze weer plat locken. Ze moeten dan alleen wel wat meer toernooien gaan spelen, maar daar zijn ze toch ook pro voor?
Wel totaal ongepast om het zo ineens te doen. Dat absoluut.

Maar pro's zouden zich beter druk kunnen maken om de kwaliteit en bereikbaarheid van coverage. Als die consistent omhoog gaat wordt het een stuk eenvoudiger om sponsors van buiten het wereldje aan te trekken, en daar hebben pro's veel meer baat bij dan die 'je-kop-laten-zien-bonus.'
Er zijn inmiddels zoveel spelers van dit spel dat het echt wel mogelijk moet zijn om onder de vleugels van moeder WotC uit te komen en een serieus pro-circuit in te richten.

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 12:43 am

Dat denk ik ook, maar ik vind het een zorgelijke ontwikkeling. Voor veel mensen is het een droom om te kunnen leven van Magic (slechts een paar die lukt dat). Wat als die droom wordt weggenomen, waarom zou je dan nog PPTQ, RPTQ's e.d gaan spelen ? Natuurlijk is de ervaring van een Pro-Tour geweldig maar dat heb je na twee keer ook wel gehad.
Er is straks geen incentive om pro te willen worden, dus geen pro's meer, geen nieuwe content meer op websites (wordt toch hoofdzakelijk door pro's geleverd), geen scrubs die websites bezoeken om content te lezen, minder bezoekers op sites als CFB en Starcity. Dat betekent minder omzet et cetera.
Ik denk dat dit een negatief effect gaat hebben op de ontwikkeling van Magic in zijn algemeen. MITS de pro's massaal gaan afhaken.
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 1:06 am

Jasper schreef:

Dat denk ik ook, maar ik vind het een zorgelijke ontwikkeling. Voor veel mensen is het een droom om te kunnen leven van Magic (slechts een paar die lukt dat). Wat als die droom wordt weggenomen, waarom zou je dan nog PPTQ, RPTQ's e.d gaan spelen ? Natuurlijk is de ervaring van een Pro-Tour geweldig maar dat heb je na twee keer ook wel gehad.
Er is straks geen incentive om pro te willen worden, dus geen pro's meer, geen nieuwe content meer op websites (wordt toch hoofdzakelijk door pro's geleverd), geen scrubs die websites bezoeken om content te lezen, minder bezoekers op sites als CFB en Starcity. Dat betekent minder omzet et cetera.
Ik denk dat dit een negatief effect gaat hebben op de ontwikkeling van Magic in zijn algemeen. MITS de pro's massaal gaan afhaken.

He-le-maal mee eens, echter: ik persoonlijk heb al jaren geen ambities meer op magicgebied, ik moet er tegenwoordig zin in hebben, anders draft ik wel online (ben ik nu net mee bezig, ga 1-0). Ik houd me niet bezig met het behalen van geldprijzen, dus vind ik het niet relevant hoeveel er te winnen valt.
Artikelen lezen doe ik eigenlijk in beginsel al niet, al helemaal niet de standaard Starcitygames/CFB commerciële verkooptruc niet.

Dat een Watanabe al op zoek gaat naar een volgend spel geeft aan dat hij het dus voor het geld doet, nou , tot ziens zou ik zeggen. Is hij het type rolmodel dat we zoeken?

Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3035

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 1:15 am

Helemaal eens met Andre, alhoewel ik de content op CFB nog wel graag bekijk.

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 2:06 am

Meh, als niet voor jou André, dan wel voor een hoop anderen. De droom om "on the gravy train" te komen is toch wel voor veel mensen (al dan niet terecht) aanwezig.

Bedacht me overigens nog iets waarmee WotC laat zien dat ze hun eigen spelletje niet zo goed begrijpen: de vergelijk met e-sports gaat totaal voorbij aan de historie van Magic. Ik speel Magic voornamelijk als sociale bezigheid en omdat het een leuk spel is. Games als LoL zijn alleen maar online en hoeven niet met vrienden. Als je Magic gaat verhuizen, vermarkten en coveren als e-sports, dan mis je de hele aantrekkingskracht van de keukentafel waar volgens mij elke magiccer wel mee begonnen is. Het is een sociale bezigheid én een tof spel, geen e-sports.

En daarnaast, als ze de vergelijking aan gaan met e-sports moeten ze zich toch kapot schamen voor de coverage? Flapdrollen die geen idee hebben hoe het spel gespeeld moet worden en voortdurend niet begrijpen wat de PT spelers aan het doen zijn moeten mij toegevoegde waarde bieden tijdens een match? Vergelijk dat met de LoL EU LCS finals vorige week zondag waarbij analisten en casters voortdurend realtime inhoudelijk commentaar op het spel weten te geven. Magic is gewoon niet geschikt om naar te kijken als entertainment, daarvoor duurt het te lang, gaat het spel te traag en heeft de variantie in topdecks ed geen amusementswaarde, want het is soms gewoon een coinflip en dat boeit niet.

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 3:46 am

Bring out the tin foil hats

http://sperlinggrove.blogspot.nl/2016/04/platinum-pro-club-changes-corporate.html
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 4:07 am

Hij heeft goede argumenten en ik onderschrijf z'n standpunt. En het zou idd zomaar te maken kunnen hebben met de rechtszaak. Het grappige is dat als ze het daarom doen, ze al direct de schijn tegen hebben in de zaak met de judges, want "als ze geen judges als werknemers hebben, waarom werken ze er dan aan om dit minder het gevoel te doen lijken bij pro players."

lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2469
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 6:24 am

Ik denk dat Brad Nelson ook prima in het filmpje van the people of Wallmart kan.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Sonny Tubbs
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 157
Registration date : 11-11-15

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 6:57 am

Toch prima als die gesponsorde pro's allemaal wegvallen. Kunnen ze ook niet meer kaarten voor hun sponsors hypen om zo prijzen op te drijven.

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 7:15 am

Wat slecht is voor het spel, is slecht voor jou als speler. Let maar op. Je kunt helemaal niets hebben met pro's, competitief magic, GP's whatever, allemaal je eigen zaak en helemaal prima. Maar als dingen eenmaal slecht gaan lopen bij wizards dan verdwijnen er ook zaken waar je wel om geeft. Dit is echt geen positieve ontwikkeling.
Terug naar boven Go down
Sonny Tubbs
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 7:25 am

Wat zou er dan allemaal gebeuren?

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 7:42 am

Wat zou er kunnen gebeuren bedoel je. dat schets ik hierboven al, geen pro's is slecht voor het spel, minder content, minder website bezoekers, minder omzet van CFB en Starcity (en daarmee minder afname van Wizards).. Bij minder omzet kun je vast wel verzinnen wat verder er gaat gebeuren. Prijzen omhoog, minder support voor bijvoorbeeld prereleases, geen gratis FNM / Gameday promo's meer, ergo slecht voor het spel.

Ik maak me geen illusies mbt mijn eigen ambities. Pro worden zit er voor mij niet in en ambieer ook niet. Laten we ook eerlijk zijn dat feature matches waarin ik zou zitten veel minder interessant zijn voor kijkers, dan een LSV vs Kibler. Maar als Brian Kibler met zijn Hearthstone streams al 3 x meer kijkers heeft dan de GEHELE pro Tour dan weet je dat ze de slag met de concurrenten aan het verliezen zijn.

Misschien zie ik het zwart in en misschien interesseert het niemand iets omdat het om die 'arrogante' pro's zijn met hun kliekjes en scoopen voor elkaar (daar heb ik trouwens ook niets mee), maar een pro tour of GP met aanzienlijk minder Pro spelers is een gevaarlijke ontwikkeling.

Laatst aangepast door Jasper op ma apr 25, 2016 8:56 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 8:05 am

We gaan lekker commanderen Nelis. Ik ga wel UFO, Enemy Unknown streamen.
Terug naar boven Go down
Sonny Tubbs
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 8:19 am

Ach, we zullen zien hoe het loopt. Ik ga voor de zekerheid alvast op zoek naar een andere hobby. Iemand ideeën?

Judge
Judge

Aantal berichten : 1925
Leeftijd : 29
Registration date : 13-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 8:41 am

Hearthstone schijnt wel leuk te zijn.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
danodan
Pro - Kataki

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 8:55 am

@Sonny Tubbs schreef:
Ach, we zullen zien hoe het loopt. Ik ga voor de zekerheid alvast op zoek naar een andere hobby. Iemand ideeën?

Je hoort het toch Hearthstone! Gewoon een betere magic en nog gratis ook!!

En @Jasper, het klopt wel dat dat soort streams veel meer aandacht krijgen dan magic maar magic is nou eenmaal geen spectator spel. Als je ziet hoe de attendance van GPs is toegenomen afgelopen jaren zie je wel dat het immens populair is onder spelers, alleen niet om naar te kijken, er gebeurt nou eenmaal te weinig. (en crappy commentary helpt ook niet)
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 10:21 am

League of Legends Nelis, leukste game ooit. En oneindig veel gratis content op youtube en twitch, van een hoog en grappig niveau Very Happy

Sepp
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 10:45 am

Ik zie het zo somber allemaal niet in. Boeiend dat 30 topspelers een paar duizend per jaar minder krijgen. Er zijn zat silvers en golds die van een vergelijkbaar niveau zijn. Als die nu ook stoppen omdat ze de kans om ooit een jaartje 11k bij te mogen schrijven nu niet meer hebben, dan hebben ze hun prioriteiten sowieso behoorlijk verkeerd gehad gezien de hoeveelheid tijd die ze investeren.
Die 11k voor die 30 spelers gaat echt de game niet in elkaar laten zakken. Het is 330k per jaar... voor een spel dat door 20 miljoen spelers gespeeld wordt ofzo... Als je pro bent, er vol voor gaat en echt goed bent, moet je je sowieso schamen dat je enkel op basis van die 11k speelsubsidie die je krijgt staat waar je nu staat terwijl er zo'n grote spelersbasis is die je kan gebruiken om sponsors aan te trekken.

De game is sterk en populair genoeg en echt niet afhankelijk van een paar bekende koppen. En ook die bekende koppen zullen gewoon blijven spelen. Misschien iets minder, maar dat maakt het juist specialer als ze er wel zijn en een hot run hebben.

Daarnaast zijn er heel wat partijen die er geen baat bij hebben dat er minder content, page views, kaartverkoop etc zijn, en die zijn inventief genoeg om iets te verzinnen om hun inkomstenbron veilig te stellen.

Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 4:29 pm

@afterparty05 schreef:
League of Legends Nelis, leukste game ooit. En oneindig veel gratis content op youtube en twitch, van een hoog en grappig niveau Very Happy

Ik zat meer te denken aan iets waarbij ik onder de mensen kom. Misschien toch maar boksen oppakken.

Met die online spellen is het risico dat ik m'n huis helemaal niet meer uit kom veel te groot. Embarassed

Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 9:18 pm

Ja leuk voor de pros, echt leuk!

Tel daarbij op de problemen die er nu rond Modern spelen en dat er geen 1v1 Modern op PTs gespeeld gaat worden, doet me denken dat WotC en boven hen ook Hasbro (on)bedoeld aan een MtG afbraakbeleid doen.
Serieus, het afgelopen jaar heb ik aangezien hoe de prijzen voor Modern, maar ook Standard, de pan uitrezen en bij Modern komt dat door het falende reprintbeleid voor dat formaat.

En het Eldrazi experiment met Modern van de afgelopen paar maanden lijkt me ook vreemd, ik snap niet hoe ze dat zo lang hebben toegestaan, het lijkt een beetje aslof ze desinteresse in het formaat willen opwekken.

Koppel daarbij dat Modern niet meer bij PTs gespeeld gaat worden en het lijkt me dat WotC van Modern af wil.
Standard en Draft, dat wordt het hem jongens, lekker snel roteren, lekker veel nieuwste sets pushen.
Niet dat ik tegen beide ben, maar het is vreemd dat ze hun eeuwige formaat en paradepaardje Modern zitten af te stoten.
Heeft dat met het aankomende Eternal Masters te maken?
We zullen zien.

Maar WotC maakt momenteel wel zeer vreemde en mijns/ons inziens geen goede beslissingen voor de toekomst.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 9:58 pm

@Sepp schreef:
Ik zie het zo somber allemaal niet in. Boeiend dat 30 topspelers een paar duizend per jaar minder krijgen. Er zijn zat silvers en golds die van een vergelijkbaar niveau zijn. Als die nu ook stoppen omdat ze de kans om ooit een jaartje 11k bij te mogen schrijven nu niet meer hebben, dan hebben ze hun prioriteiten sowieso behoorlijk verkeerd gehad gezien de hoeveelheid tijd die ze investeren.

Het gaat niet alleen om die 11k die niet meer bijgeschreven gaat worden, het gaat ook om een belofte/toezegging die WotC heeft gemaakt aan het begin van dit seizoen. "Als jij platinum level haalt dit jaar, dan is X hetgene dat wij je gaan vergoeden". Hoe onbetrouwbaar wil je zijn als bedrijf als je op 75% van het seizoen deze belofte eenzijdig intrekt. "Ja meneer ik weet dat Schiphol op de borden stond, maar Zwolle vinden wij voorlopig prima. Succes".
Ik vind het wel heel boeiend hoe onbetrouwbaar dit overkomt. Het levert aanzienlijke reputatieschade aan het bedrijf op dat je niet zomaar weer goed kunt maken. Je ziet nu al de negatieve consequenties zoals het pauzeren van de Vintage Super League, en fulltime streamers die op zwart gaan

@Sepp schreef:

Die 11k voor die 30 spelers gaat echt de game niet in elkaar laten zakken. Het is 330k per jaar... voor een spel dat door 20 miljoen spelers gespeeld wordt ofzo... Als je pro bent, er vol voor gaat en echt goed bent, moet je je sowieso schamen dat je enkel op basis van die 11k speelsubsidie die je krijgt staat waar je nu staat terwijl er zo'n grote spelersbasis is die je kan gebruiken om sponsors aan te trekken.

Het is wel een beetje zoals Chris het omschreven heeft. Welke grote bedrijven hebben interesse in een sponsorschap? Als het spel zich volledig gaat richten op de E-sport business, en eindelijk in staat is om een keertje een fatsoenlijk digitaal product af te leveren, dan zie ik partijen als Logitech, Intel, Dell et cetera wel als mogelijke sponsor. Zolang het een spel is dat in een hal met 2000 anderen gespeeld wordt kom je niet verder dan Ultra Pro en wat kaarthandelaren die een beperkte bijdrage kunnen doen. Ik vind trouwens dat je je als Pro niet hoeft te schamen voor het behalen van Platinum level en dat je rekent op die $ 12.000 die aan het begin van het seizoen is toegezegd. Daarnaast zijn het 'Opkomst' vergoedingen, vergoedingen voor vluchten, hotels e.d. komen daar nog eens bovenop.

@Sepp schreef:

De game is sterk en populair genoeg en echt niet afhankelijk van een paar bekende koppen. En ook die bekende koppen zullen gewoon blijven spelen. Misschien iets minder, maar dat maakt het juist specialer als ze er wel zijn en een hot run hebben.

Dat ben ik wel met je eens. Ze komen en ze gaan. Er zullen er ook genoeg zijn geweest die zouden wegvallen ook als alles gehandhaafd zou blijven. Neemt niet weg dat Wotc (Hasbro) bijzonder rare sprongen aan het maken is de laatste tijd. 'We love to hate Wizards' zoals iemand het zei op Reddit. Ik heb er zelf ook geen positief gevoel bij. Het zou mij ook niets verbazen als iemand van legal naar de aanklacht van de judges heeft gekeken en aan heeft gegeven dat de relatie met de platinum pro's teveel overeenkomsten vertoont en dat het NU aangepast moet worden.

Laatst aangepast door Jasper op ma apr 25, 2016 10:21 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
christiaanvh
Topper
Topper

Aantal berichten : 738
Registration date : 03-09-14

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 10:16 pm

Ik ga wel UFO, Enemy Unknown streamen.

Waar is de Patreon waar ik hiervoor kan doneren?
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 1925
Leeftijd : 29
Registration date : 13-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 10:39 pm

Jasper schreef:
Ik vind het wel heel boeiend hoe onbetrouwbaar dit overkomt. Het levert aanzienlijke reputatieschade aan het bedrijf op dat je niet zomaar weer goed kunt maken. Je ziet nu al de negatieve consequenties zoals het pauzeren van de Vintage Super League, en fulltime streamers die op zwart gaan

Was de Reserved List ook niet zo’n belofte van ‘Wizards of the Coast, a Hasbro subsidiary’? I like the implications here… Very Happy
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Sepp
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   ma apr 25, 2016 11:34 pm

@ Jasper: Ik bedoelde het meer dat ik vind dat je als pro wel wat meer kan doen dan achterover leunen op een jaartje geld van WotC als het echt als je carriere wilt zien. Nu valt dat geld weg, betekend dat men op zoek moet naar een andere inkomstenbron als je nog full-time magic wilt spelen. Misschien iets met boeken, series, merchandise etc. Misschien dat ze dus juist gedwongen worden meer content te gaan produceren? In ieder geval betere content dan af en toe een videootje uploaden van een crappy online draft, of een matige beschrijving van een deck. Dat is gewoon luiheid en voegt niks toe aan de community. De meest representatieve spelers zouden mijn insziens ook in staat moeten zijn om geld van buiten het magic wereldje binnen te halen. Kan een goed uithangbord zijn voor sommige bedrijven. Welke bedrijven weet ik zo niet, maar voor 10k per jaar mogelijk een miljoenenpubliek bereiken lijkt me geen slechte deal.

Het is in ieder geval een interessante ontwikkeling.
Ik geloof niet dat 330k op jaarbasis er voor zorgt dat dit spel opeens niet meer viable is voor pro's. En als het wel zo is, so be it. Dan kijken we vanaf nu naar 2 andere handen die kaarten op tafel leggen. Maakt verder toch weinig uit welke naam er onder staat? Het is niet zo alsof er nou constant mindblowing plays gemaakt worden door pro spelers. Het spel heeft uiteraard een paar uithangborden nodig, maar die zullen er ook wel blijven. Kijk naar de lijst van huidige gold en plat pro's (dit zijn de enigen die op dit moment immers recht van spreken hebben over de appearance fee voor 2017), de meeste daarvan zijn van geen enkele toegevoegde waarde voor de amusementswaarde van het spel, noch zou ik ze beschouwen als uithangborden. En de paar die echt impact hebben op de community zijn nu al absoluut niet afhankelijk van een appearance fee.
Volgens mij is dit een hoop herrie om iets wat voor 99.99% van de spelers helemaal niks uitmaakt. Content blijft wel komen want goed voor sales, de belangrijkste ambasadeurs blijven ook wel en jonge spelers die de top willen halen zullen er ook altijd zijn.

Overigens ben ik het helemaal met je eens dat het een slechte zet is om het zo abrupt in te voeren. De announcement maken is prima, maar voer het dan in vanaf 2018. De jongens die net plat gelockt hebben voor 2017 worden onverwachts erg hard geraakt en dat maakt WotC een onbetrouwbare factor. Daarvan gaat het spel niet kapot, maar het is wel iets waar je als bedrijf beter over moet nadenken. Hun image was al niet best, en wordt zo alleen maar slechter. Dat is iets waar ik me wel lichtelijk zorgen om maak, het blijken meer en meer een stel incompetente figuren te zijn die het daar voor het zeggen hebben. Er is werkelijk bijna geen beslissing die daar gemaakt wordt die goed is. Het hangt allemaal van onkunde en amateurisme aan elkaar.

Topper
Topper

Aantal berichten : 633
Registration date : 06-08-13

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   di apr 26, 2016 10:30 am

Eeeen het is weer terug gedraaid voor volgend seizoen:
http://magic.wizards.com/articles/archive/news/announcement-concerning-changes-pro-club-2016-04-26

Ik zag in de Dutch Modern facebook-groep al iemand zeggen dat ze deze change eerst gingen aankondigen en dan terug draaien zodat ze de "good guy" lijken die naar de community luistert.
Ik vondt het al vreemd dat de nieuwe pay-out voor Worlds 2016 lager was dan voor 2017. bv. dat plaats 17-24 niet de 12K was maar 2,5K. Net alsof ze er al rekening mee hielden....
Terug naar boven Go down
Sonny Tubbs
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   di apr 26, 2016 6:53 pm

Wat een nepperds ook. Het is dat ik het spelletje té leuk vind maar anders was ik gestopt. Ik vind echt dat het op alle fronten een walgelijk gedrocht van een bedrijf is geworden. I'm getting too old for this shit. Very Happy

Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   di apr 26, 2016 9:02 pm

Nou, ik laat me niet leiden door dit soort bs, ik zie echter wel een tendens die me niet aan staat.

Ik heb een aardig centje in kaarten zitten, ik overweeg te gaan cashen.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3035

BerichtOnderwerp: Re: Nieuws: Premier Play 2017   di apr 26, 2016 9:34 pm

Iedereen over op Pauper!

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down

Nieuws: Premier Play 2017
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Toernooiagenda 2017
» Let's Play Magical Diary: Horse Hall REDUX
» Play Rust
» WoT nieuws & acties !
» * VOL, nu met reservelijst * PPTQ Dublin 2017 - Sealed Deck Eternal Masters

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: