MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jasper Boelens wint de donderdraft van 22 juni **Gefeliciteerd**
Christiaan van Harten wint de modern fnm van 16 juni **Gefeliciteerd**
Ferrick van Dongen wint de donderdraft van 8 juni **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de dondermodern van 1 juni **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Jelmer Koopmans wint de donderdraft van 25 mei **Gefeliciteerd!**

Deel | 

Banned en restricted update van a.s maandag

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Banned en restricted update van a.s maandag   za jan 16 2016, 08:21

Per ongeluk al online denk ik:http://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/january-18-2016-banned-and-restricted-announcement-2016-01-18

Geen summer bloom meer, what ever.. Maar splinter twin gone.. NOOoOoOo!
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Bips
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 351
Leeftijd : 34
Registration date : 03-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   za jan 16 2016, 08:33

De kaarten waren per ongeluk al op de MTGO beta gebanned. Dat lekte via Reddit en toen moest WotC wel eerder de announcement plaatsen.

In ander nieuws:
Miracles blijft Legacy domineren, top,fetch,top,top draw,ponder,play top,top,go.
Dark Petition blijft voor T1 of 2 kills zorgen in Vintage *omnomnom*.

Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

Aantal berichten : 655
Leeftijd : 38
Registration date : 27-07-15

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   za jan 16 2016, 09:03

Summer Bloom kan ik nog wel in komen, Twin niet,
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   za jan 16 2016, 09:22

In de PD hebben meerderre mensen hun weinige geld gestoken in Twin en in Summerbloom.deck. Die gaan nu echt geen nieuw deck kopen. Lijkt me niet het doel van bannings..
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2469
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   za jan 16 2016, 09:54

Voor zover ik begrepen heb wil men:

1. geen extreem dominante decks in Modern

2. geen redelijk consistente turn 3 of eerder kills in Modern

Dat summer bloom gebanned is lijkt mij wel terecht, ik heb de laatste tijd wat met dat deck lopen goldfishen op cockatrice en turn 3 kills zijn (hoewel wel te disrupten) veel te goed mogelijk met dat deck. turn 2 kills zijn ook goed mogelijk. Dat wil men dus niet.

Voor wat betreft twin: Het powerlevel van dat deck was erg hoog, maar ik had niet het idee dat het deck het formaat echt verziekte, hoewel ik in een side-event in Liverpool van de 5 rondes wel 4x tegen twin speelde (met abzan, walk in the park Very Happy)

Het formaat wordt wel volledig op de kop gegooid door deze veranderingen. Dat is leuk als je een deckbuilder bent met heel veel tijd en een goed inschattingsvermogen van de nieuwe meta. Als je inderdaad je beperkte middelen aangewend hebt om splintertwin bij elkaar te kopen dan voel je je wel een beetje genaaid. Deck is gelukkig met niet al te veel middelen om te bouwen naar een delver variant.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
rickwilbrink
Topper
Topper

Aantal berichten : 521
Leeftijd : 26
Registration date : 11-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   za jan 16 2016, 10:13

Twin zag ik echt niet aankomen. Jammer, begon het deck net wat meer te spelen, terug naar Ad Nauseam dan maar. Dat Bloom weg moest, was te verwachten en ik vind het ook niet heel erg.

Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 217
Leeftijd : 39
Registration date : 30-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   za jan 16 2016, 11:44

Bloom la, maar twin? Aan de andere kant, twin is wereldwijd misschien wel het meest gespeeld. Die mensen moeten allemaal een ander deck om competatief mee te kunnen blijven doen. En zo is de uitmelking weer begonnen...

rickwilbrink
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   za jan 16 2016, 12:55

@plaque schreef:
Bloom la, maar twin? Aan de andere kant, twin is wereldwijd misschien wel het meest gespeeld. Die mensen moeten allemaal een ander deck om competatief mee te kunnen blijven doen. En zo is de uitmelking weer begonnen...

Je kunt vrij gemakkelijk van Twin naar een Delver variant, toch? Denk dat we wel iets meer Delver gaan zien.

Als Modern maar geen BGx circlejerk gaat worden. Midrange: The Gathering.... :/

Judge
Judge

Aantal berichten : 1934
Leeftijd : 29
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   za jan 16 2016, 13:42

If you want a picture of the future, imagine BGx Midrange stamping on a human face forever.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 910
Leeftijd : 23
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   za jan 16 2016, 20:33

Near schreef:
@plaque schreef:

Je kunt vrij gemakkelijk van Twin naar een Delver variant, toch? Denk dat we wel iets meer Delver gaan zien.

Als Modern maar geen BGx circlejerk gaat worden. Midrange: The Gathering.... :/

Ik kan me niet voorstellen dat het zo'n BGx circlejerk wordt, nu Twin is gebanned is een van je goeie en veelgespeelde matchups de deur uit (Lennart iedereen zien crushen was wel awesome!). Tron was juist een van de decks die een matige matchup had tegen Twin, nu dat weg is, is Tron relatief veel sterker en hebben ze niet 5 anti Twin kaarten nodig op het sideboard. Ik heb wel vaker gedacht dat je niet veel goeie matchups hebt met BGx, zeker preboard, en dit is weer eentje minder.

Misschien heb ik het wel volledig mis, maar op het moment denk ik dat Tron heel sterk is net als de agressieve decks. Maar we zullen het allemaal straks wel zien op de Pro Tour, ik weet in ieder geval dat ik nu compleet clueless ben over wat ik in Bologna wil spelen.

EDIT: ik kwam dit plaatje ook nog tegen, ziet er wel lekker uit:

Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3035
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   zo jan 17 2016, 11:35

Op MTGO geen Esper Familiair meer tegenkomen... maar het ook niet zelf meer kunnen spelen. Zal de Meta in pauper nu wel helemaal UB control worden Sad

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2025
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   zo jan 17 2016, 12:51

Misschien mijn Tron maar verkopen nu Razz

Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   zo jan 17 2016, 12:56

Waarom? Tis nu toch beter geworden voor je als Twin verdwijnt?

Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   zo jan 17 2016, 16:25

't Is nu ineens veel meer waard geworden om die reden. En straks wordt het weer minder waard als dat nieuwe Eldrazi Control een betere variant van RG Tron blijkt. Iets wat ik eigenlijk zelf ook vrees..

Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   zo jan 17 2016, 16:26

Ben overigens wel blij met de twee bans. Hou niet van combo. ;-)

henko
Topper
Topper

Aantal berichten : 556
Leeftijd : 11
Registration date : 10-02-13

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   zo jan 17 2016, 16:45

@Boerma schreef:
If you want a picture of the future, imagine BGx Midrange stamping on a human face forever.

want BGx is zo goed tegen Tron?

leuke Pro Tour wordt dat, 16 + 8 rondes Tron vs Aggro, kan niet wachten.

Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   zo jan 17 2016, 18:08

Ik denk dat het zal meevallen. Het zou zonder ban juist 16 + 8 rondes Twin zijn geweest. En ik denk dat, doordat men RG tron ineens favoriet vindt, dit zo erg gahaat zal worden dat je in de top 8 geen enkel RG Tron zult tegenkomen.

Wel Eldrazi Control Razz

Eelco
Topper
Topper

Aantal berichten : 633
Registration date : 07-08-13

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   zo jan 17 2016, 21:01

Ik denk dat Kiki-Angel en UWR Geist een beetje de vervangers voor Twin worden. Kiki-Angel de Combo-Control variant en UWR Geist de Aggro-Control (met Delver) of Midrange variant.
Ik heb met Chris en Niels gesproken en beiden zeiden dat de matchup wel redelijk was (55-45 volgens Chris, maar je moet wel strak spelen). Crumble to Dust en Stoney Silence uit het sideboard. Vooral Stoney Silence is intressant omdat de eldrazi decks 7(+?) artifacts gebruiken om kaarten te exilen voor hun processors
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   zo jan 17 2016, 21:19

Je hebt twee varianten Eldrazi. De sterkere (imo).werkt niet op graveyard.

Eelco
Topper
Topper

Aantal berichten : 633
Registration date : 07-08-13

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   zo jan 17 2016, 21:36

Mmm, ja dat bedacht ik me later ook. De mono-black versie werkt met relics en spellbombs. De B/W en U/B versies weet ik eigenlijk niet. Ik ging ervan uit dat die ook zo werkten. B/W heeft Path to Exile en zou Rest in Peace kunnen hebben.

En volgens mij zou TarmoTwin de 3/4 twins ook kunnen vervangen door 2/3 Kiki's en meer nadruk op het tempoplan kunnen leggen. Maar ik weet niet hoe de matchup met Tron en Eldrazi is voor dat deck
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7219
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   zo jan 17 2016, 23:10

Als Tron en Eldrazi idd dominanter wordt, dan zou een UWR control lijst met veel counters, removal, colonnades heel prima moeten zijn. Ook al zijn veel dingen cast triggers, twee landjes verliezen op een Ulamog en hem gewoon lekker counteren is niet het einde van de wereld voor dat deck. Zeker als je ondertussen bolt snap bolt kan gaan. Maar we gaan het zien, ik verwacht zelf veel Burn als reactie op deze meta ontwikkelingen.

afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   ma jan 18 2016, 11:33

Goed artikel over waarom Splinter Twin is gebanned:

http://www.mtggoldfish.com/articles/the-real-reason-splinter-twin-got-banned

lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   ma jan 18 2016, 17:52

@afterparty05 schreef:
Als Tron en Eldrazi idd dominanter wordt, dan zou een UWR control lijst met veel counters, removal, colonnades heel prima moeten zijn. Ook al zijn veel dingen cast triggers, twee landjes verliezen op een Ulamog en hem gewoon lekker counteren is niet het einde van de wereld voor dat deck. Zeker als je ondertussen bolt snap bolt kan gaan. Maar we gaan het zien, ik verwacht zelf veel Burn als reactie op deze meta ontwikkelingen.

Volgens mij is UWR control echt kapot slecht tegen tron, maar dat zeg ik meer op gevoel dan op ervaring. Ik redeneer als volgt:

UWR control (dus zonder geist) is zo traag als dikke stront door een trechter heuvelopwaarts in de sneeuw tegen de stroom in. G/R tron gaat gewoon lekker zijn tron assembelen en allemaal dikke dingen doen. Let wel, je hoeft maar n keer geen counter te hebben voor een Karn en je bent redelijk klaar. Je mana leaks zijn (uitgaande van een goede tron speler) altijd dode kaarten of in ieder geval kaartnadeel als je er twee moet gooien. Remand is slechts een zeer tijdelijke oplossing.

Als dat allemaal al niet lukt dan krijg je vanzelf een keer annihilator 6 om je oren wat je niet kan counteren. Dat lijkt mij vervolgens wel redelijk game over, zeker als het na een supreme verdict een beurt later door eye of ugin actie nog een keer gebeurt.

Maargoed, ik heb die match-up nooit gespeeld, ik redeneer alleen maar. Very Happy

Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   ma jan 18 2016, 19:22

@afterparty05 schreef:
Goed artikel over waarom Splinter Twin is gebanned:

http://www.mtggoldfish.com/articles/the-real-reason-splinter-twin-got-banned

Idd een interessant stuk, vooral voor iemand die er een tijdje uit is geweest... alhoewel het ook wel een beetje de aannemelijke verklaring was.

Terug naar boven Go down
Roety
GMT Champ 2017

Aantal berichten : 358
Leeftijd : 31
Registration date : 11-11-14

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   ma jan 18 2016, 21:16

@lennartL schreef:
@afterparty05 schreef:

Volgens mij is UWR control echt kapot slecht tegen tron, maar dat zeg ik meer op gevoel dan op ervaring. Ik redeneer als volgt:

UWR control (dus zonder geist) is zo traag als dikke stront door een trechter heuvelopwaarts in de sneeuw tegen de stroom in. G/R tron gaat gewoon lekker zijn tron assembelen en allemaal dikke dingen doen. Let wel, je hoeft maar n keer geen counter te hebben voor een Karn en je bent redelijk klaar. Je mana leaks zijn (uitgaande van een goede tron speler) altijd dode kaarten of in ieder geval kaartnadeel als je er twee moet gooien. Remand is slechts een zeer tijdelijke oplossing.

Als dat allemaal al niet lukt dan krijg je vanzelf een keer annihilator 6 om je oren wat je niet kan counteren. Dat lijkt mij vervolgens wel redelijk game over, zeker als het na een supreme verdict een beurt later door eye of ugin actie nog een keer gebeurt.

Maargoed, ik heb die match-up nooit gespeeld, ik redeneer alleen maar. Very Happy

Ik kan dit wel bevestigen. Ik heb zelf een redelijke tijd GR Tron gespeeld en was altijd erg blij als ik UW Control tegenkwam. Je kan inderdaad rustig rampen naar je Emrakul zonder dat je echt onder druk wordt gezet en dan is het gewoon game over.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   ma jan 18 2016, 21:39

Ok, dus meer tempo is meer beter. Nadeel is wel dat dat niet zo goed is tegen Eldrazi. Zag vandaag een rood-zwarte lijst met Kozilek's Return. Supermatig....

danodan
Pro - Kataki

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   ma jan 18 2016, 21:42

@afterparty05 schreef:
Ok, dus meer tempo is meer beter. Nadeel is wel dat dat niet zo goed is tegen Eldrazi. Zag vandaag een rood-zwarte lijst met Kozilek's Return. Supermatig....

Het is niet voor niets dat Kozilek's Return een van de duurste kaarten van de nieuwe set is, het is echt bizar sterk in Tron denk ik. Om de metagame van Tron en Eldrazi te beaten moet je echt wel heel agressief zijn, a la Affinity of Burn (denk dat zoo minder goed is tegen de interactieve kaarten van BW Eldrazi in vergelijking met burn).
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   ma jan 18 2016, 22:06

Extreem goed in RG Tron? Nee joh. Pyroclasm of Sudden Shock.

christiaanvh
Topper
Topper

Aantal berichten : 739
Registration date : 04-09-14

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   ma jan 18 2016, 22:15

Kozilek's Return is kleurloos en instant, dus pakt Etched Champion, Inkmoth / Blinkmoth, Master of Waves en andere protection from red-kaarten, en kan door Ancient Stirrings gevonden worden. Denk dat dat wel een mana extra waard is.
Terug naar boven Go down
henko
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   ma jan 18 2016, 23:15

haha UWR Control goed tegen Tron, in welke droomwereld leven we hier?

Boerma
Judge
Judge

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   ma jan 18 2016, 23:17

Een wereld vol stuurloze oud-Twinspelers die een nieuw deck zoeken.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   ma jan 18 2016, 23:35

@henko schreef:

Weet niet, paths zijn prima tegen coils, Karn kan prima geremand en gecounterd worden. Alleen spaghettimonster is klote ja, en het wint niet snel genoeg, maar om het nou kansloos te noemen gaat me wat ver. En je moet idd wel je counters en removal op het juiste moment hebben. Zie hierboven.

danodan
Pro - Kataki

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   di jan 19 2016, 00:54

@christiaanvh schreef:
Kozilek's Return is kleurloos en instant, dus pakt Etched Champion, Inkmoth / Blinkmoth, Master of Waves en andere protection from red-kaarten, en kan door Ancient Stirrings gevonden worden. Denk dat dat wel een mana extra waard is.
Verder is de trigger ook erg relevant gezien Tron steeds meer richting de nieuwe Ulamog gaat, daar nog een boardwipe op plakken lijkt me niet verkeerd.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   di jan 19 2016, 07:46

Pyroclasm is er puur om een beurt, misschien twee, te winnen tegen aggro. Kozilek's Return doet dat een beurt te laat. Die kun je op zijn vroegst T3 spelen, wanneer je eigenlijk Karn wil droppen.

De meeste RG Tron lists spelen nu zonder Emrakul. Hij is geheel vervangen door de nieuwe Ulamog.

danodan
Pro - Kataki

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   di jan 19 2016, 12:29

@Bart schreef:
Pyroclasm is er puur om een beurt, misschien twee, te winnen tegen aggro. Kozilek's Return doet dat een beurt te laat. Die kun je op zijn vroegst T3 spelen, wanneer je eigenlijk Karn wil droppen.

De meeste RG Tron lists spelen nu zonder Emrakul. Hij is geheel vervangen door de nieuwe Ulamog.

Beurt 2 Pyroclasm beurt 3 Karn is best lastig toch voor Tron? Dan heb je natural tron + star/sphere + pyroclam + Karn nodig.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   di jan 19 2016, 13:11

Denk dat de droom van beurt 3 Karn wel mooi is, maar beurt 3 Kozilek's Return into beurt 4 Karn realistischer en dikke prima is.

Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   di jan 19 2016, 14:08

Tegen een boel decks (bvb zoo) heb je niks aan een t2 pyroclasm. Tegen bvb tokens is t 3/4 zelfs beter.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   di jan 19 2016, 14:36

Dit lijkt me niet echt de plek voor RG Tron deckdiscussie Razz

Maar.. nee.. ik hou me in Smile

henko
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   wo jan 20 2016, 13:48

@afterparty05 schreef:
@henko schreef:

Weet niet, paths zijn prima tegen coils, Karn kan prima geremand en gecounterd worden. Alleen spaghettimonster is klote ja, en het wint niet snel genoeg, maar om het nou kansloos te noemen gaat me wat ver. En je moet idd wel je counters en removal op het juiste moment hebben. Zie hierboven.

in theorie is dat allemaal leuk maar UWR Control wint 90% van de tijd op z'n vroegst in de late game... en Tron heeft daar 100% de overhand ben ik bang.

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   wo jan 20 2016, 13:50

@henko schreef:
@afterparty05 schreef:
@henko schreef:

in theorie is dat allemaal leuk maar UWR Control wint 90% van de tijd op z'n vroegst in de late game... en Tron heeft daar 100% de overhand ben ik bang.

Ben ik niet helemaal mee eens. Tron heeft maar een paar relevante kaarten, de rest is bedoeld om daar zo snel mogelijk te komen. UWR zal misschien een ander type kaart moeten gaan spelen (lees : harde counters) om daar iets tegen te doen, maar dan kun je ook als UWR de late game wel winnen.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   wo jan 20 2016, 14:51

Trouwens, is Infinite Obilteration niet een heel fijn kaartje als Eldrazi en Tron echt een ding worden?

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   wo jan 20 2016, 14:55

Okee.. Rob heeft al een andere draad aangemaakt voor de deck- en kaartdiscussies. Laten we het hier hebben over de bans en de rest bespreken daar waar het hoort..
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   wo jan 20 2016, 15:14

Ik vond dit artikel van Brian DeMars wel een interessant punt maken:
Brian DeMars schreef:
MTG Top 8 shows that Twin decks (UR and Grixis combined) are the most played archetype in Modern and constitute approximately 11% of the metagame. Three other decks (Affinity, Red Deck Wins, and Tron) also make up 8% of the metagame each. In addition, 22 other decks each hold at least 2% shares of the meta.

For comparison to other formats, Abzan sits atop the Standard metagame at 25% and UW Miracles at 14% in Legacy. And while Legacy has a much larger card pool than Modern, it only has 17 decks with a 2% share.

It would seem that Miracles is more oppressive in Legacy (larger metagame share and fewer 2% decks) than Twin is in Modern, and yet Twin is banned and there are no changes to the Legacy banned list.
Terug naar boven Go down
rickwilbrink
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   wo jan 20 2016, 16:49

Ik denk dat de bannings (iig die van Twin, Bloom moest wel weg imo) ook meer te maken hebben met het wekken van interesse voor de Pro Tour (wat gaan we nu met z'n allen spelen?) dan de 'competitive diversity' van het formaat.

Dat er niets veranderd in Legacy was te verwachten, Wizards geeft niet zo heel veel om Legacy (of Vintage).

GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1310
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   wo jan 20 2016, 17:18

Dat is de uitleg die je wel meer leest inderdaad, er is geen Legacy PT dus boeit het ze niet als dat formaat een paar jaar hetzelfde is. Maar elk jaar dezelfde Modern PT is vanuit marketing oogpunt niet optimaal.
Terug naar boven Go down
Jaspermetkrullen
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 219
Leeftijd : 22
Registration date : 02-03-15

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   wo jan 20 2016, 18:06

Misschien gaat het niet om de volledige diversiteit, maar vooral om de diversiteit binnen de rood blauwe decks, die worden allemaal beter puur door er de extra wincon van twin in te stoppen.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   wo jan 20 2016, 18:47

Niet mee eens Jasper. Hoewel het nu niet tier 1 is, zijn delverdecks altijd minstens tier 2 geweest, en die spelen de combo niet.

Boerma
Judge
Judge

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   wo jan 20 2016, 18:58

Als het UR tempo-deck zonder Twin (Delver) tier 2 was en het UR tempo-deck met Twin was tier 1, dan lijkt het me juist een prima voorbeeld van een deck dat puur beter werd door de combo erin te stoppen.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   wo jan 20 2016, 20:31

@Boerma schreef:
Als het UR tempo-deck zonder Twin (Delver) tier 2 was en het UR tempo-deck met Twin was tier 1, dan lijkt het me juist een prima voorbeeld van een deck dat puur beter werd door de combo erin te stoppen.

Ik vind dat oude tempo-twin deck meer een voorbeeld van een combodeck dat beter werd door er meer tempo elementen in te stoppen(lees: tarmogoyfs)

Volgens mij is tarmotempo of RUG-tempo of tempogoyf of hoe je dat stomme deck maar wilt noemen ook wel een prima optie voor de komende meta. twin eruit, huntmaster erin. en die stomme exarchs eruit voor andere mannen en counters, Deck lijkt mij in ieder geval dikke prima tegen Tron

counters + low cc threats die niet doodgaan aan pyroclasm en firespout = probleem voor tron)

Tegen al die eldrazi varianten lijkt het mij ook wel hip, of in ieder geval speelbaar. Alleen de Jund/Abzan match-up lijkt mij niet echt fijn, naast natuurlijk van die fringe decks zoals proclamartyr enzo waar je met een tempodeck ook niet echt een heel goed plan tegen hebt.

Maartenhaaltmaximaalplezieruitelkerondevan50minuten.dec is denk ik ook wel heel goed in de nieuwe meta, maarja dat kan alleen Maarten goed piloten. Ik durf dat iig niet aan in Bologna.

Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Banned en restricted update van a.s maandag   wo jan 20 2016, 20:46

Maar weet je al wat je dan wel gaat spelen? Ik twijfel zelf erg tussen UWR delver-geist of die Grixis Faerie lijst (denk dat sprites best hip zijn nu).

Banned en restricted update van a.s maandag
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Top banned in Legacy, Probe and Gush restricted in Vintage
» B/R list update Fate Reforged
» Recettear Steam sale (tot maandag 5 maart 19:00u)
» Dwarlorf's ruil topic. Legacy update!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: