MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jasper Boelens wint de donderdraft van 22 juni **Gefeliciteerd**
Christiaan van Harten wint de modern fnm van 16 juni **Gefeliciteerd**
Ferrick van Dongen wint de donderdraft van 8 juni **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de dondermodern van 1 juni **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Jelmer Koopmans wint de donderdraft van 25 mei **Gefeliciteerd!**

Deel | 

Nieuwe regels mbt proxies

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Nieuwe regels mbt proxies   di jan 12 2016, 15:15

Van Reddit gehaald:

Games and Stuff Legacy Players: effective immediately, we will no longer allow proxies for our Tuesday night Legacy events. According to Wizards Play Network policy, *no* proxies are allowed at WPN-sanctioned venues, regardless of whether the event is sanctioned or not.

Wat dit gaat betekenen voor ons vintage toernooi later dit jaar is nog niet bekend, maar wij willen sanctioned toernooien blijven organiseren.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5754
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   di jan 12 2016, 16:48

Gaan ze dan ook dure kaarten reprinten of is dit een "stik er maar in" policy van WotC? Oh wacht, de reserve list is heilig verklaard, dus dat kan niet! M.a.w. offline vintage is officieel dood als formaat?

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   di jan 12 2016, 16:54

We moeten de officiële verklaring van WotC even afwachten, maar een aantal winkeliers is benaderd door hen met het verzoek de proxie toernooien geen doorgang te laten vinden.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   di jan 12 2016, 17:57

Volgens mij willen ze op deze manier zowel Vintage als ook Legacy nog meer op de achtergrond schuiven.
Gezien hun aandacht voor een gezond Modern lijkt het me dat ze Modern als het ultieme eeuwige formaat willen pushen.
En wellicht dat er in de nabije toekomst wat kaarten in de komende sets geprint worden die in Vintage en Legacy wel broken zijn, maar in Modern alleen erg goed.

Aan de ene kant jammer, maar toch begrijpelijk.
Ik zag al enkele jaren geleden het einde voor Legacy naderen, Vintage was in mijn ogen toen al in de laatste doodskrampen.
Terug naar boven Go down
rickwilbrink
Topper
Topper

Aantal berichten : 521
Leeftijd : 26
Registration date : 11-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 10:20

Hopelijk gaat ons Vintage toernooi gewoon door, want het formaat is echt super. Moet zeggen dat ik het wel een erg irritante actie van Wizards vind. Straks misschien alleen nog maar online Vintage/Legacy omdat het IRL niet meer te betalen is voor veel mensen (wat ik begrijp, de prijzen zijn ronduit belachelijk geworden.)?

We gaan het wel zien.

BarbaBAAS

Aantal berichten : 7219
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 10:26

Ben nooit zo'n fan van bedrijven die aan hun fans beperkingen op hun speelplezier opleggen. "Je wilt ons spelletje spelen, dan moet je niet toestaan dat mensen met nep-kaartjes spelen anders mag je het niet meer doen." Flauwe houding, en niet erg klantgericht. Op deze manier onderkennen ze het probleem voor Vintage, en in mindere mate Legacy, totaal niet.

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 10:52

@afterparty05 schreef:
Ben nooit zo'n fan van bedrijven die aan hun fans beperkingen op hun speelplezier opleggen. "Je wilt ons spelletje spelen, dan moet je niet toestaan dat mensen met nep-kaartjes spelen anders mag je het niet meer doen." Flauwe houding, en niet erg klantgericht. Op deze manier onderkennen ze het probleem voor Vintage, en in mindere mate Legacy, totaal niet.
Of juist wel. Wat als WotC zich heeft gerealiseerd dat ze de prijzen voor Vintage en Legacy kaarten nooit kunnen normaliseren doordat hun handen gebonden zijn door de reserved list, en dat hun conclusie is dat het beter is om offline Vintage en Legacy dood te laten bloeden om alle toernooiformaten nog enigszins betaalbaar te houden?

Judge
Judge

Aantal berichten : 1938
Leeftijd : 29
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 11:10

Wizards is echt niet bezig met de prijzen van Vintage- en Legacy-kaarten normaliseren.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 11:25

@Hennink schreef:
@afterparty05 schreef:
Of juist wel. Wat als WotC zich heeft gerealiseerd dat ze de prijzen voor Vintage en Legacy kaarten nooit kunnen normaliseren doordat hun handen gebonden zijn door de reserved list, en dat hun conclusie is dat het beter is om offline Vintage en Legacy dood te laten bloeden om alle toernooiformaten nog enigszins betaalbaar te houden?

Ja, en dus kiezen ze dus liever het offline dood te laten bloeden, dan mensen te laten spelen met proxies zodat ze het in ieder geval kúnnen spelen. Dat vind ik niet klant-gericht Smile

Andre Pannekoek
Pro Player

Aantal berichten : 655
Leeftijd : 38
Registration date : 27-07-15

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 11:35

@Boerma schreef:
Wizards is echt niet bezig met de prijzen van Vintage- en Legacy-kaarten normaliseren.

Precies. Door te zeggen dat je alleen met echte kaarten mag spelen zeggen ze eigenlijk: koop boosters.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 11:59

Ze zeggen eigenlijk meer 'Speel Modern, Standard en Limited' de rest is niet interessant (lees: verdienen wij geen geld aan)

Het is natuurlijk ook mogelijk dat ze nu EIN-DE-LIJK een vintage masters gaan drukken en uitgeven.. dat zou echt een 'Shut Up , take my money' zijn.
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1310
Leeftijd : 30
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 12:12

Dat zou wel sweet zijn, maar vrij onwaarschijnlijk. De reserved list moet er dan ook aan geloven en dat zie ik zo snel helaas niet gebeuren..

Vind het een beetje flauwe maatregel. Bovendien kost klantonvriendelijk zijn je op de lange termijn naar alle waarschijnlijkheid ook weer geld.
Terug naar boven Go down
rickwilbrink
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 12:15

Jasper schreef:
Ze zeggen eigenlijk meer 'Speel Modern, Standard en Limited' de rest is niet interessant (lees: verdienen wij geen geld aan)

Het is natuurlijk ook mogelijk dat ze nu EIN-DE-LIJK een vintage masters gaan drukken en uitgeven.. dat zou echt een 'Shut Up , take my money' zijn.

Dus eigenlijk: "Je mag ons spelletje alleen spelen als wij er geld aan verdienen". Ok, snap ik, Wizards wil geld. Zou ik als bedrijf ook willen. Echter, als Wizards mij gaat vertellen welk formaat ik mag spelen, dan ben ik er vrij snel klaar mee.

Legacy vind ik echt prachtig en ik kan het me (nu) nog veroorloven, maar Vintage is bijna niet te doen terwijl Vintage echt geweldig is, dus ik zou het jammer vinden als Wizards dit doorzet en de formaten offline laat sterven

Also, Vintage Masters wordt geen ding. Wat zouden ze daar in kunnen stoppen dat niet op de reserved lijst staat en toch boeiend is voor Legacy/Vintage?

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 12:53

http://icv2.com/articles/news/view/32837/magic-down-hasbro-q3

Sales of Magic: The Gathering fell in Q3, according to Hasbro’s quarterly earnings announcement, contributing to an 8% decline in the games category for the company. This is the second consecutive quarterly decline in sales of Magic: The Gathering; in Q2, Magic declines were part of a 6% decline in Hasbro’s games sales (see "'Magic' Up in Hasbro’s First Half").

Hasbro CEO Brian Goldner pointed out that sales of the brand were up for the first nine months of the year (if foreign exchange shifts were ignored) in the company earnings call on Monday. A Magic product release date moved from Q2 to Q1, which increased sales in Q1 at the expense of Q2. The sales declines in Q3 did not, apparently, have as prosaic an explanation; in response to a question about Magic sales, Goldner pointed to the pace of the narrative. "And so what we are going to see is…some up-and-down quarter that are more about the storytelling that’s being done in any particular time rather than some of the seasonality because as we know that Magic really doesn’t abide by the same similar seasonality [as the] rest of our business," he said.

Goldner also pointed to some positive Magic metrics, calling Magic Origins, released in Q3, the biggest summer set release in the game’s history, revealing that the Battle of Zendikar pre-release was the best-attended pre-release ever, and noting that the number of hobby stores carrying Magic was up over a year ago.

The declining sales did not go un-noticed by analysts; a third of the nine analysts recognized for questions during the earnings call asked about the game.

Hasbro continues to talk about its increased investment in the online version of the game.

Among other brands, Goldner said that Star Wars is performing at the high end of the company’s expectations, with the company’s Black Series figures the best-selling Star Wars item for the big merch launch week around Force Friday (see "Major Retailers Prepare for 'Star Wars' Force Friday"). Boys was the category doing best in the quarter, with sales up 24% over the year ago period, behind Star Wars, Jurassic World, Nerf, and Marvel.

Overall sales were flat for the quarter, but up 9% when the effects of currency fluctuation was eliminated. Earnings were up to $1.64 per share, from $1.40 per share in the year ago period. Earnings were better than expected, although revenues were not. Investors took some profits, with the stock price dropping over 7% after the news.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 13:22

Ja ok, ze hebben dus te maken met de fluctuerende valuta (wat ze hadden kunnen hedgen met opties, maar soit), en verder gaat het dikke dikke prima. Zoals gewoonlijk dus Smile

rickwilbrink
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 16:12

https://twitter.com/HeleneBergeot/status/687072898545102848

Volgens haar gaat het dus alleen om for-profit toernooien.

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 16:36

Near schreef:
https://twitter.com/HeleneBergeot/status/687072898545102848

Volgens haar gaat het dus alleen om for-profit toernooien.

Het probleem met die opmerking is dat de meeste van onze toernooien helemaal niets opleveren. Alles wat binnenkomt gaat rechtstreeks weer terug naar de spelers.. Dat geldt voor heel veel organisatoren, de winst zit in de verkoop van gesloten product en losse kaartverkoop (wat wij ook nog eens niet hebben) . Als wij een vintage proxie toernooi zouden organiseren dan is 'profit' niet 1 van de kenmerken, maar ik kan je garanderen dat WotC het niet op prijsstelt met alles wat ik nu gelezen heb.

Op Reddit krijgt WotC er ook goed van langs van veel partijen, ik ben benieuwd of ze zich hier iets van aantrekken.
Terug naar boven Go down
plaque
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 217
Leeftijd : 39
Registration date : 30-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 16:49

Aangezien ze vintage en legacy langzaam laten doodbloeden en modern zich steeds meer vestigd ald "het" te spelen format, zijn jullie dan niet bang dat de kaarten in modern ook steeds duurder en duurder worden? Tot aan legacy / vintage niveau? Staples worden nu al steeds duurder nml. En het argument, dan printen we MM bij om de prijs wat te drukken heeft tot nu ook niks geholpen. Lijkt er een beetje op alsof er een nieuwe melkkoe word gecreeerd. Zolang die uitgemolken kan worden gaan we dat doen. Bereikt het een legacy/vintage niveau, dan verzinnen we dan gewoon nog een format.

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 16:55

Hoezo bang ? Dat is toch de realiteit ? De meeste modern staples zijn gigantisch in prijs gestegen de afgelopen jaren en dat blijft ook zo doorgaan.
Terug naar boven Go down
rickwilbrink
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 16:56

Ik hoop wel dat ze er in ieder geval naar kijken, maar ik heb niet het idee (gezien de responses die WoTC tot nu toe heeft gegeven) dat ze van plan zijn iets te veranderen. Dit stukje uit de response van Trick Jarret op Reddit is ook niet hoopgevend:

"...We know players love Magic and love playing its variety of formats, including Vintage and Legacy. Some formats are easier to get into than others and these two are hard."

Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 217
Leeftijd : 39
Registration date : 30-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   wo jan 13 2016, 17:08

Dat was ook mijn strekking, bracht het alleen wat voorzichtig Wink

Bips
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 351
Leeftijd : 34
Registration date : 03-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   do jan 14 2016, 21:26

Official statement van Wizards

tl;dr
1) Bij DCI-sanctioned events mogen alleen echte Magickaarten.
2) Counterfeits en de makers daarvan worden hard aangepakt.
3) Playtestkaarten (lands met een sharpie(proxy's dus)) mogen, ook in winkels etc. Dus ook bij unsanctioned events (Vintage bijvoorbeeld) mag dit gewoon.

Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   vr jan 15 2016, 12:55

Goed nieuws dus. We gaan vintage later dit jaar organiseren. De organisator zal laten weten hoeveel Playtestkaarten een ieder in zijn/haar deck mag stoppen.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   vr jan 15 2016, 14:42

Jasper schreef:
Goed nieuws dus. We gaan vintage later dit jaar organiseren. De organisator zal laten weten hoeveel Playtestkaarten een ieder in zijn/haar deck mag stoppen.
Zo lang de prijzenpot maar niet buitensporig hoog is Wink

Judge
Judge

Aantal berichten : 1938
Leeftijd : 29
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe regels mbt proxies   vr jan 15 2016, 15:01

@Hennink schreef:
Jasper schreef:
Zo lang de prijzenpot maar niet buitensporig hoog is  Wink
Maximaal een complete set Beta-power voor de winnaar.*

*: Waarschijnlijk minder.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma

Nieuwe regels mbt proxies
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Multiplayer regels
» 21 Mei: Gratis Sealed Deck X610Z Toernooi
» Innistrad draft rules
» Day/night mechaniek TOCH in INN
» Zondag 2 augustus - Vintage (met proxies)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: