MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

MartyrLife

Ga naar beneden 
AuteurBericht
HoKuZpOkUz
Ik ben beter dan Pannekoek

Aantal berichten : 224
Leeftijd : 31
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: MartyrLife   zo jan 03 2016, 17:40

Hai!

Heb laatst MartyrLife (aka het ik hou geen vrienden meer over deck) in elkaar gezet en ik loop af en toe tegen wat situaties aan waar m'n regelkennis gewoon niet goed genoeg voor is. Is altijd een zwak punt geweest:(

Situatie 1, m'n board:

3 Plains
1 Mistveil plains
Oblivion Ring

Graveyard: alleen een Squadron Hawk.

Als ik een 2e Hawk cast (dan dus m'n 2e witte permanent), mag ik dan met de EtB trigger van die Hawk op de stack m'n Mistveil Plains gebruiken om de Hawk in m'n graveyard onderop m'n deck te gooien, en vervolgens op te zoeken met m'n net gecaste Hawk?

Situatie 2, m'n board:

2 Plains
1 Mistveil Plains
1 Tectonic Edge (enige in m'n deck)
Weathered Wayfarer
Squadron Hawk

In mijn tegenstanders beurt activeer ik Tectonic Edge om een landje van de tegenstander te slopen. Hij houdt nog steeds meer landjes dan mij over. Einde van diezelfde beurt activeer ik Mistveil Plains om de Edge onderop mijn deck te gooien. Ik neem vervolgens m'n beurt aan en gebruik de ability van Weathered Wayfarer om de Edge te 'zoeken' en in mijn hand te doen. Ik weet natuurlijk dat de Edge de onderste kaart van het deck is en dat weet mijn tegenstander ook.

Moet ik na het 'zoeken' van de Edge m'n deck schudden? En zo ja, moet ik mijn tegenstander mijn deck vervolgens laten cutten? Of is het een acceptabele shortcut om zonder de rest van het deck te bekijken de Edge in mijn hand te stoppen? Of is dit zelfs een verplichte shortcut? Ben ik in deze situatie gevoelig voor slowplay warnings?

Terzijde, ik hoop dat ik zowel mijn deck moet schudden en het door de tegenstander moet laten cutten, want met 1-0 winnen is ook genoeg clown

Kan zijn dat ik tegen nog meer situaties aanloop waar ik de ruling niet ken. Zal jullie er zeker mee lastig vallen!
Terug naar boven Ga naar beneden
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2554
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: MartyrLife   zo jan 03 2016, 20:52

Situatie 1 gaat je lukken. Op het moment dat je ETB trigger afgaat ligt die havik er al en heb je dus 2 witte permanents.

Voor wat betreft het schudden: Ik vind het persoonlijk een acceptabele shortcut, waarom iets randomisen wat als het goed is al random is? Uitzondering is natuurlijk als je iets met scry gecast hebt en weet dat bepaalde kaarten op een bepaalde plaats in je stapel zitten (let erop dat ik het in dit specifieke geval geen deck noem Very Happy).

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
HoKuZpOkUz
Ik ben beter dan Pannekoek

Aantal berichten : 224
Leeftijd : 31
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: MartyrLife   zo jan 03 2016, 22:51

Heb de antwoorden inmiddels al van Desmond, die daadwerkelijk alles blijkt te weten;) Toch, om de regelkennis van de rest een beetje te testen en voor de gezelligheid hier nog 2 situaties waar ik tegen aan liep.

De eerste:

Ik begin. Speel turn 1 Plains, Serra Ascendant. Tegenstander speelt turn 1 een Monastery Swiftspear en geeft de beurt door zonder aan te vallen. Turn 2 speel ik nog een landje en een Martyr of Sands die ik direct sacrifice voor 9 leven. Vervolgens val ik aan met mijn 1/1 Ascendant. Tegenstander blockt met zijn Swiftspear. Heb ik at end of combat een 6/6 lifelink met 1 schade, of heb ik een dode Ascendant?

Tweede: Als ik succesvol een Squadron Hawk speel op een moment dat mijn tegenstander de locatie van al mijn overige Hawks weet (tegenstander weet bijvoorbeeld dat de overige 3 in mijn hand zitten omdat ik dit heb laten zien toen ik een Martyr ging sacrificen) mag ik dan nog steeds op zoek gaan naar de -natuurlijk niet aanwezige- Hawks in mijn deck met een failed to find als gevolg? Is het frowned upon? Is het een warning voor Unsportsmanslike Conduct? Als het wel mag, hoe lang mag ik hier dan over doen? 1 van m'n nieuwsjaarsresoluties is om Magic actief en op niveau te spelen. Daarbij wil ik wel op het scherpst van de snede spelen, maar niet daar overheen. Vandaar de vraag. M'n intentie is dus niet om te cheaten.
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 2117
Leeftijd : 29
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: MartyrLife   zo jan 03 2016, 23:14

Het eerste geval, ze doen eerst damage, waarna je op 30 staat voordat state based actions gechecked worden.

Je mag je deck "doorzoeken", wat eigenlijk neerkomt op shuffle je deck. Ik zou dit echter niet doen alleen voor tijdrekken. Je kan een kaart die je met mistveil plains onderop je deck hebt gegooid prima door je deck heen schudden op deze manier. Als je het echter doet om tijd te rekken, ben je aan het stallen en dat is een DQ.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: MartyrLife   

MartyrLife
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Regelvragen-
Ga naar: