MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   di dec 22 2015, 09:01

https://redd.it/3xrtyv

http://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/statement-concerning-recent-suspensions-2015-12-21

Het lijkt erop dat judges betrokken zijn bij de meest recente leak en Wizard een knuppel heeft gepakt en om zich heen heeft geslagen.

Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
henko
Topper
Topper

Aantal berichten : 556
Leeftijd : 12
Registration date : 10-02-13

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   di dec 22 2015, 09:39

"We want to underscore that we performed a thorough investigation and determined that these leaks related to multiple card sets over a period of time; this was not a one-time occurrence."

christiaanvh
Topper
Topper

Aantal berichten : 856
Leeftijd : 30
Registration date : 04-09-14

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   di dec 22 2015, 09:50

Ze hebben zelfs de regiocoordinator voor drie maanden gebanned, en die is uiteraard daar niet blij mee.
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

Aantal berichten : 768
Leeftijd : 38
Registration date : 27-07-15

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   di dec 22 2015, 10:13

Het gaat weer nergens over.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   di dec 22 2015, 12:54

Jasper schreef:
Het lijkt erop dat judges betrokken zijn bij de meest recente leak
Het lijkt er op dat die judges gebanned zijn voor het spoilen van Kozilek en Wastes, zo'n beetje de eerste leak (merendeels indirecte) betrokkenheid bij een reeks eerdere leaks, niet de gigantische leak van basically alle expeditions.

Wizards heeft er vorige week in algemene termen zelfs een artikel over op hun site gezet, en ze hebben eigenlijk wel een punt, hoewel ze natuurlijk hun eigen p.o.v. verzwijgen (natuurlijk wil Wizards de set op hun manier hypen, bij leaks hebben ze geen controle over de hype).

http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/why-leaks-hurt-2015-12-16

Zie ook:

http://magictn.com/2015/12/14/breaking-the-oath/

Laatst aangepast door Hennink op do dec 24 2015, 08:25; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 01:10

De belangrijkste online tool voor judges is in private handen en gaat voor een tijd op zwart: http://apps.magicjudges.org
Deze site wordt voor heel zaken gebruikt, bijvoorbeeld het regelen van een complete judgestaff voor GP's.  Dit kan wizards niet zomaar vervangen vermoed ik.  Het is nu echt hard tegen hard.
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 07:29

Wat zeggen de hoger geplaatste judges er eigenlijk van?
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 07:51

http://apps.magicjudges.org/  heb ik ff gecheckt, is wel interessant.

Magic en alles er om heen begint steeds triester te worden.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 07:58

Nou dat vind ik wel mee vallen. Wizards beschermt haar belangen en doet dit met veel inzet en machtsvertoon, maar dat is ook haar recht vind ik.
Terug naar boven Go down
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 08:01

Jasper schreef:
Nou dat vind ik wel mee vallen. Wizards beschermt haar belangen en doet dit met veel inzet en machtsvertoon, maar dat is ook haar recht vind ik.

Oh, ik heb het niet specifiek over Wizards, daar heb ik ook begrip voor, ook al is het nogal lomp, het is meer het grootschalige geschreeuw en geneuzel dat er mee gepaard gaat. Men vergeet dat het om een spelletje gaat.

Hetzelfde geld voor magiccers vandaag de dag, iedereen vind zichzelf beter dan de ander en draagt dat ook uit.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 09:47

@Andre Pannekoek schreef:
Jasper schreef:

Oh, ik heb het niet specifiek over Wizards, daar heb ik ook begrip voor, ook al is het nogal lomp, het is meer het grootschalige geschreeuw en geneuzel dat er mee gepaard gaat. Men vergeet dat het om een spelletje gaat.

Hetzelfde geld voor magiccers vandaag de dag, iedereen vind zichzelf beter dan de ander en draagt dat ook uit.
Dat is gewoon de leeftijd André, je leert dat soort dingen nou eenmaal pas vanaf een bepaalde leeftijd relativeren Wink

Enfin, het lijkt er op dat het grootste deel van de judges gebanned is omdat ze 'guilty by association' zijn bevonden door Wizards. Zelf hebben ze niets fout gedaan (zeggen ze), maar omdat ze toevallig in een besloten Facebook groep zaten met de twee judges die daadwerkelijk de leaks hebben gepost krijgen ze nu allemaal 3 maanden aan de broek. Wizards maakt hier in elk geval goed duidelijk dat leaks echt niet getolereerd worden en dat ze judges aan een hogere moraal houden dan het Magic spelende plebs. De enige vraag is of ze nu niet een heleboel judges en spelers uit die regio verliezen vanwege onbegrip. Ik snap namelijk ook wel dat ze zich een beetje genaaid voelen.

Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 09:53

@Hennink schreef:
Jasper schreef:

Dat is gewoon de leeftijd André, je leert dat soort dingen nou eenmaal pas vanaf een bepaalde leeftijd relativeren  Wink

Enfin, het lijkt er op dat het grootste deel van de judges gebanned is omdat ze 'guilty by association' zijn bevonden door Wizards. Zelf hebben ze niets fout gedaan (zeggen ze), maar omdat ze toevallig in een besloten Facebook groep zaten met de twee judges die daadwerkelijk de leaks hebben gepost krijgen ze nu allemaal 3 maanden aan de broek. Wizards maakt hier in elk geval goed duidelijk dat leaks echt niet getolereerd worden en dat ze judges aan een hogere moraal houden dan het Magic spelende plebs. De enige vraag is of ze nu niet een heleboel judges en spelers uit die regio verliezen vanwege onbegrip. Ik snap namelijk ook wel dat ze zich een beetje genaaid voelen.

Ik denk dat er wel aardig wat Judges zijn die de eer aan zichzelf gaan houden.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7276
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 10:58

Het punt waarom ze gebanned zijn, is omdat ze toegang hadden tot geleakte informatie en dit niet gemeld hebben bij Wizards. Aan de andere kant: hoe hadden zij moeten weten dat daar de initiele leak heeft plaatsgevonden? Zijn wij nu ook guilty by association omdat we het ook gezien hebben en niet gemeld?

Wizards is goed in machtsvertoon, maar ik snap het heel goed. Copyright is een ding, en als je een hele marketingcampagne na een hoop geld in R&D door de plee ziet spoelen, met als gevolg waarschijnlijk ook lagere sales (want minder hype en dus minder voorverkoop), dan baal je daar als bedrijf enorm van. Wat je dan verkoopt, spelletje of niet, is totaal irrelevant. Ben nu zelf ook met vier rechtszaken bezig met copyright, en het is echt geen geintje dat iemand een product jat waar je honderden uren in hebt zitten die dan met twee uurtjes werk een lelijke maar vergelijkbare versie voor minder geld gaat verkopen. Dus snap Wizards onwijs goed, en als daar wat collateral damage bij komt kijken, dan zij dat maar zo.

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 12:48

Copyright is ook zo lastig te beschermen, dat is ook wel om moedeloos van te worden. Enfin, hier wordt denk ik niet echt de copyright van Wizards geschonden?

GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1311
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 13:07

Nee copyright waarschijnlijk niet in dit geval, maar zoals afterparty al aangeeft lopen ze potentieel wel een hoop inkomsten mis. Ik snap dat ze zich daar tegen weren, of deze manier dan de beste is is een andere vraag..
Terug naar boven Go down
henko
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 14:13

@Hennink schreef:
Het lijkt er op dat die judges gebanned zijn voor het spoilen van Kozilek en Wastes, zo'n beetje de eerste leak. Niet de gigantische leak van basically alle expeditions.
/

lezen swa

"We want to underscore that we performed a thorough investigation and determined that these leaks related to multiple card sets over a period of time; this was not a one-time occurrence."

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 14:45

@henko schreef:
@Hennink schreef:
Het lijkt er op dat die judges gebanned zijn voor het spoilen van Kozilek en Wastes, zo'n beetje de eerste leak. Niet de gigantische leak van basically alle expeditions.
/

lezen swa

Zie de Reddit thread, waar één van de geschorste judges aangeeft dat de groep niet bij die grote leak betrokken is geweest (maar betrokkenheid bij de eerdere leak niet ontkent). Wizards zegt ook nergens dat de judges voor de laatste leak verantwoordelijk worden gehouden, alleen dat het om meerdere card sets gaat, als in, ook voor Oath of the Gatewatch.

Lezen swa.

Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 16:16

ja, dus niet alleen kozilek + wastes.

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 17:06

@henko schreef:
ja, dus niet alleen kozilek + wastes.
Als je in plaats van een 'lezen swa' gewoon zegt wat je bedoelt dan snap ik misschien ook wat je probeert te zeggen. Ik reageerde met mijn post op de openingspost van Jasper waarin hij het heeft over 'de meest recente leaks'. Dat was die enorme batch van o.a. de expeditions, en dat was dus expliciet niet de leak waar deze bans mee gerelateerd lijken te zijn. Maar inderdaad, volgens Wizards gaat het om meerdere leaks, en niet alleen de Kozilek en de Wastes (en dat andere landje).

Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 19:49

ik zeg precies wat ik bedoel (voor de derde keer in deze thread inmiddels):

feestje gehad?

Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo dec 23 2015, 23:32

Pfffffff, wat een bannings ook.
Ja, ik snap Hasbro en daarmee WotC ook met overeenkomsten van nondisclosure, mar verdomme zeg, wat een kul is het met dat bedrijf ook geworden.
Cashgrab van hier tot Tokyo met de sets van de afgelopen jaren, waaronder MM2 die matig was, en dan whinen over wat spoilers die schijnbaar inkomsten verminderen.

Langzamerhand begin ik me echt meer en meer te ergeren aan dat graaibedrijf genoemd Hasbro erachter en de beslissingen die het WotC laat doen.
Toch snap ik dat herhaaldelijk spoilen van geheim te houden informatie consekwenties hoort te hebben.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   do dec 24 2015, 08:20

@henko schreef:
ik zeg precies wat ik bedoel (voor de derde keer in deze thread inmiddels):

feestje gehad?
Nee, sorry, ik was gewoon een beetje geïrriteerd over jouw quote omdat het gesprek inmiddels al een stukje verder was, je precies niet dat gedeelte van mijn post quootte waar het mij om ging (namelijk geen connectie met de meest recente leak), mijn post op de Reddit thread gebaseerd was en niet het Wizards bericht, en je verder geen enkele nieuwe content toevoegde aan de discussie. Maar het heeft ook geen zin als ik passief-agressief ga lopen doen, dus sorry! Ik zal mijn post even aanpassen.

Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   do dec 24 2015, 08:35

In de lijn van Wotc zou Jasper jullie beide ook 3 maanden moeten bannen :-€
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   do dec 24 2015, 08:39

En iedereen in deze thread. Als je erbij was, ben je schuldig
Terug naar boven Go down
henko
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   do dec 24 2015, 09:14

als je de sets kut vindt koop je ze toch gewoon niet? raar standpunt dat Wizards leaks niet aan moet pakken want oh BFZ was een cashgrab.

Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   do dec 24 2015, 09:16

Jasper schreef:

:-)
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   do dec 24 2015, 12:36

Jasper schreef:
Lol Smile Sorry voor de knorrigheid. Kennelijk ben ik toe aan de vakantie!

Ik ben beter dan Pannekoek

Aantal berichten : 198
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   ma jan 04 2016, 16:02

Jasper schreef:

Andre schreef:
Eens kijken of ik de 4e op rij op mn naam kan schrijven...

Andre schreef:
Zal mooi staan naast mn 3 andere bekers, thx! ;-)

Ik weet het, ik moet ook m'n mond houden maar vond dit toch komisch jocolor
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo feb 03 2016, 21:35

De RC (Regional Coördinator) wat bij ons Richard Drijvers is, stapt op

Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7276
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo feb 03 2016, 21:40

Dat is best een big deal. Wizards moet op gaan letten wat ze doen. Aan de andere kant: doen ze al jaren niet, gaat nog steeds (redelijk) goed.

Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2123
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   wo feb 03 2016, 22:32

Voor mensen die aan podcasts doen: De laatste aflevering van JudgeCast gaat hierover en is de moeite waard. (iTunes-link) De hosts van JudgeCast zijn twee gasten die ook geschorst waren in dit debacle.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Andre Pannekoek
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   do feb 04 2016, 08:26

Ik zou ook opstappen. Maar ik denk niet dat Wizards hier wakker van ligt.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   do feb 04 2016, 09:57

Volgens mij heeft wizards hier ook niet veel te zeggen. Zal allemaal wel Hasbro Legal zijn die aan de touwtjes trekt. Maar de relatie met judges is er niet beter op geworden de afgelopen maanden. Zonder judges geen toernooien
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned   

Terug naar boven Go down

Groot deel Lvl 3 judges SE USA gebanned
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Toadplaza Hongerspelen: Deel 11!
» Toadplaza Hongerspelen deel 14
» Wat is de bedoeling van dit deel van het forum? (+ de kalender)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: