MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 21 juni! **Gefeliciteerd**
Rutger wint het Legacytoernooi van 17 juni! **Gefeliciteerd!!!**
Christiaan wint de donderconstructed Modern van 14 juni! **Gefeliciteerd**
Jasper wint de donderdraft van 7 juni! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed Modern van 31 mei! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015   di dec 22 2015, 18:35

Ik ben met de jurering bezig. Het zijn veel inzendingen deze keer en ook veel goede inzendingen. Ik heb geen duidelijke winnaar wat ik soms wel heb. Verwacht ergens rond de kerst een uitslag
Terug naar boven Ga naar beneden
https://magicgroningen.editboard.com
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5863
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015   di jan 05 2016, 23:54

Tap! Smile

Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118

BerichtOnderwerp: Re: Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015   wo jan 06 2016, 17:01

UITSLAG

Warlord1981NL

Ja prima kaart. Beetje duur voor 6 mana. Tribal Giant is ook niet echt een decktype, behalve bij Modern Masters draft en dan was deze ook wel echt heel goed geweest. Ik had graag gezien dat de giant nog iets van evasion had zoals menace. Ik vind eigenlijk ook niet dat de kaart blauw moet zijn, maar eerder rood. Een token krijgen dat een kopie is, past prima in rood. Verstandig dat je een nieuwe inzending hebt gedaan, als het niveau van de andere kaarten niet zo hoog was geweest dan was je een kanshebber

Barachem

De kaart is op het randje van OP. Vooral de tweede abillity is wel echt heel sterk omdat shamans wel vaak een dikke kont hebben. Voor twee mana heb je een beer met één redelijke abillity en één sterke. Als deze in limited zou zitten dan zou ik zeker voor een elven/shaman deck gaan. Ik vind het verder een prima inzending ook qua flavor. Je bent een kanshebber

Bart

Toppertje. Prachtige interactie met het creature type. Ook het gebruik van Delve is weer origineel. Volgende keer eens een kaart zonder Delve?  Verder niets op aan te merken. Kaart is speelbaar in constructed en limited en zelfs EDH volgens mij. Duidelijk een kanshebber

Morphling

Duidelijk een voorkeur voor izzet lijkt het wel Very Happy . Op zich een prima kaart, al zul je op een bepaalde manier moeten bijhouden hoe groot je beest is. Ik denk zelf dat ik een 0/0 beest had laten maken met counters gelijk aan de castingcost of een 1/1 beest dat de bonus krijgt. Ik vermoed dat het nogal chaotisch gaat worden als je meerdere instants en sorceries hebt ge-exiled om bij te houden hoe groot elk beest nou precies is. Deze is 2/2 en krijgt +3/+3. Verder vind ik de kaart erg geslaagd. Vooral op instant speed een beest maken dat iig 2/2 is lijkt me fijn om te spelen. Je behoort tot de kanshebbers

Shard

Op zich voldoet je kaart volledig aan de opdracht. Ik vind de kaart alleen niet spannend, ik vind de art niet mooi (het is misschien wel passend) en de kaart is verwarrend met changelings. +230 slaat eigenlijk nergens op. Helaas geen kanshebber deze keer

Boerma

Ja, dit is een prachtig ontwerp. Je had al het nieuwe symbool kunnen gebruiken voor de kleurloze mana, al is dat spijkers op laag water zoeken. Art is prachtig, het ontwerp is elegant. Het enige dat ik jammer vind is dat je een counter van deze kaart moet halen indien deze gedestroyed wordt om vervolgens door state based actions dood te zien gaan. Dat is niet intuïtief . Als je daar iets op had gevonden (misschien twee counters, maar dat is wel heel goed) of zelf geen counters en dan andere mana.. dan had je zo maar kunnen winnen. Nu val je er helaas net buiten.

sourgummiworm

Een prima speelbare kaart. Ik had liever gezien dat deze 1 mana duurder was geweest en zelf haste en first strike had gehad. Nu is het niet echt een verrassing meer. De verhouding castigincost en power is goed in balans. De gekozen art is wat matig, de focus had meer op je creature mogen liggen. Helaas geen kanshebber deze kaart.

Christiaanvh

Devoid kan prima, maar dan moet je ook wel devoid border gebruiken vind ik. Kleinigheidje. De kaart had wat mij betreft alle Eldrazi creatures een bonus mogen geven, nu alleen anderen maakt hem niet super sterk. Het effect is wel prima verder, maar kan niet door je creature gerealiseerd worden (bijvoorbeeld door je kaart ingest te geven had je dat probleem kunnen verhelpen). Jammer dat je artwork een beetje uitgerekt is. Op zich in een prima kaart, maar ik vind anderen beter.

Arne

Wat ik zo ontzettend leuk vind aan jouw kaart is als je ‘ripple’ hit dat dan dit beest ook haste krijgt van je tweede Balduvian Hordecaller. Dat is een mooie bijvangst van ripple. Het effect is duidelijk rood, het creature type ook. De verhouding casting cost en power lijkt goed in balans. Misschien een beetje busted in limited, al is je kaart rare dus zul je er zelden 2+ hebben. Mooie kaart, duidelijk een kanshebber.

Roety

Het eerste gedeelte van je Lord kennen we ondertussen al en vind ik niet zo spannend. Het tweede gedeelte is prachtig vooral omdat je je hand vult met allemaal merfolks die weer bonussen van zichzelf geven, LoA bijvoorbeeld maar je mag ook een kopie van deze kaart zoeken. Als je meer dan 1 kaart mag zoeken dan is het redelijk busted denk ik. 4 mana voor deze kaart is niet onredelijk al denk ik dat het toch te overpowered is. Ik twijfel een beetje. Artwork verder prima gekozen.

Hennink

Opposition op een stokje, what’s not to like. Mooi ontwerp en ook niet verkeerd als je er meerdere pakt. Het schimmige van rogues laat je ook heel goed terug komen in de artwork. 4 mana 2/2 is een prima uitgangssituatie voor deze kaart. Niet zoveel op aan te merken. Uitstekende deelname, wederom.

DeJong

Ik snap de kaart heel goed, denk alleen niet dat deze veel gespeeld zal worden. Veel elven hebben een thoughness van 1 waardoor ze niet echt meer aan aanvallen toekomen. Misschien dat -1/-0 beter was geweest. Misschien had je kaart alle elven -1/-1 moeten geven, dan was het een mooie sideboard kaart geweest in legacy tegen elves, maar dat doet het effect van een lord een beetje te kort. Ik vind de keuze voor een malus om vervolgens een dikke bonus te geven een mooie keuze. Dat is origineel van je en stel ik ook echt op prijs. De uitvoering is voor de elven zelf niet zo goed. Daardoor helaas geen kanshebber

WINNAAR.
Kanshebbers: Barachem, Bart, Morphling, Arne en Hennink. Het niveau van jullie kaarten is erg hoog deze keer, waarvoor mijn complimenten. Als eerste valt de kaart van Morphling af. Ik kan hem zeker wel waarderen, maar net iets te chaotisch voor mij. De kaart van Barachem is de tweede die helaas het veld moet ruimen. Een prima kaart, speelbaar in diverse formaten maar minder dan de overgebleven kandidaten. Op de derde plek eindigt deze keer Bart. Bart gefeliciteerd met de derde. Een mooi ontwerp en een kaart die bij sommige andere competities misschien wel bovenaan was geëindigd. De tweede plek is (wederom) voor Hennink. Ik doe het er niet om. Je kaart is echt prachtig en ik zou er heel gelukkig van worden als deze zo geprint zou worden. Ik vind de kaart van Arne toch net iets leuker en beter vanwege het goede gebruik van Ripple. Arne, gefeliciteerd met je prijs. Geef maar een gil wanneer je denkt aanwezig te kunnen zijn op een magic avond. Mocht dit niet lukken in de nabije toekomst dan stuur ik de kaart graag op per post. PM me dan even je adresgegevens
Iedereen wederom bedankt voor de deelname. Het was een pittige klus om te jureren, maar in mijn ogen heeft het een terecht winnaar opgeleverd. Uiteraard mag er eindeloos over de uitslag gediscussieerd worden, ik pas deze echter niet aan.
Ik zou het op prijs stellen als iemand anders nu een nieuwe contest zou willen opstarten.

Greetzz en tot de volgende keer

Jasper
https://magicgroningen.editboard.com
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5863
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015   do jan 07 2016, 09:30

@Hennink schreef:
Oeh, die prijs is weer een toppertje! Ik ga weer nadenken over een top 3 kaart Laughing

@Hennink schreef:
@Arne schreef:
Ik wilde de kaart Coldsnap laten ademen.

--edit-- Ripple oraclewording verwijderd, vergroot de rest van de tekst en maakt het minder rommelig, daarnaast de tokenwording veranderd.
De correcte Oracle wording is "Other Barbarian creatures you control have haste.", de door WotC geprinte lords affecten eigenlijk nooit zichzelf. Als je voor de echte Coldsnap vibe (zie Field Marshal) en wording wilt gaan kun je het "you control" weghalen. Als je voor de Coldsnap wording wilt gaan is "Barbarians" i.p.v. "Barbarian creatures" ook een optie, maar dan moet de hele tekst op de kop en wordt het:

Ripple 5
Other Barbarians have haste.
When Balduvian Hordecaller comes into play, put two 1/1 red Human Barbarian creature tokens into play. Remove them from the game at end of turn.

Wink

@Arne schreef:
mmm... ik wilde enkel de coldsnap sfeer Sad Had niet verwacht de coldsnap wording-nazi's op mn dak te krijgen.

Hoe dan ook, ik vind je suggestie voor other erg leuk. Draagt nml ook bij aan het chaotische hit or miss gevoel van rood. Of een 3/2 met 2 1/1 haste tokens. Of je rippled jezelf naar utter carnage!

ofwel, edit!Smile

Jasper schreef:
UITSLAG

Arne

Wat ik zo ontzettend leuk vind aan jouw kaart is als je ‘ripple’ hit dat dan dit beest ook haste krijgt van je tweede Balduvian Hordecaller. Dat is een mooie bijvangst van ripple. Het effect is duidelijk rood, het creature type ook. De verhouding casting cost en power lijkt goed in balans. Misschien een beetje busted in limited, al is je kaart rare dus zul je er zelden 2+ hebben. Mooie kaart, duidelijk een kanshebber.

[...]

WINNAAR.
[...] De tweede plek is (wederom) voor Hennink. Ik doe het er niet om. Je kaart is echt prachtig en ik zou er heel gelukkig van worden als deze zo geprint zou worden. Ik vind de kaart van Arne toch net iets leuker en beter vanwege het goede gebruik van Ripple.

Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo! Smile

Gefeliciteerd Arne, het is een toffe kaart, en dat is het!

Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 35
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015   do jan 07 2016, 09:46

Gefeliciteerd Arne!
Een hele mooie kaart en in mijn ogen de terechte winnaar. Al was ik zelf ook erg gecharmeerd van de kaart van Bart & Hennink.

Je kan duidelijk merken dat het niveau omhoog schiet!

Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2043
Leeftijd : 33

BerichtOnderwerp: Re: Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015   do jan 07 2016, 11:10

Congratz!

Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3092
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015   do jan 07 2016, 11:36

Woohooo... ik zal de agenda eens erop naslaan of ik in de nabije toekomst aanwezig kan zijn, zo niet, dan pm ik mijn adres wel even!

***Pauper to the People***
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015   do jan 07 2016, 15:47

Gefeliciteerd Arne!

Wel jammer dat mn kaart als stand alone is gezien als lord. Was eigenlijk de bedoeling om hem met andere lords samen te spelen (die wel vaak 2 toughness hebben), effectief je elves +3/+3 te geven met 2 lords. En het saccen van Dalia na het aanvallen maakt het nog cuter Razz
Wel weer een coole contest en ik moet zeggen dat het maken en nadenken over kaarten wel heel leuk is! Thx Jasper.
Morphling
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 349
Leeftijd : 156
Registration date : 10-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015   do jan 07 2016, 22:58

Izzet is chaos Razz. All for the sake of science Razz.
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1263
Leeftijd : 41
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015   za jan 09 2016, 12:37

Gefeliciteerd Arne.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015   

Contest 16-11-2015 t/m 16-12-2015
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: