MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Draft] Magic Origins II

Ga naar beneden 
AuteurBericht
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 966
Leeftijd : 24
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: [Draft] Magic Origins II   ma sep 07 2015, 15:51

Nog maar een draftje gedaan!

Pack 1 pick 1:

My Pick:

Pack 1 pick 2:

My Pick:

Pack 1 pick 3:

My Pick:

Pack 1 pick 4:

My Pick:

Pack 1 pick 5:

My Pick:

Pack 1 pick 6:

My Pick:

Pack 1 pick 7:

My Pick:

Pack 1 pick 8:

My Pick:

Pack 1 pick 9:

My Pick:

Pack 1 pick 10:

My Pick:

Pack 1 pick 11:

My Pick:

Pack 1 pick 12:

My Pick:

Pack 1 pick 13:

My Pick:

Pack 1 pick 14:

My Pick:

Pack 1 pick 15:

My Pick:

Pack 2 pick 1:

My Pick:

Pack 2 pick 2:

My Pick:

Pack 2 pick 3:

My Pick:

Pack 2 pick 4:

My Pick:

Pack 2 pick 5:

My Pick:

Pack 2 pick 6:

My Pick:

Pack 2 pick 7:

My Pick:

Pack 2 pick 8:

My Pick:

Pack 2 pick 9:

My Pick:

Pack 2 pick 10:

My Pick:

Pack 2 pick 11:

My Pick:

Pack 2 pick 12:

My Pick:

Pack 2 pick 13:

My Pick:

Pack 2 pick 14:

My Pick:

Pack 2 pick 15:

My Pick:

Terug naar boven Ga naar beneden
danodan
Pro - Kataki

BerichtOnderwerp: Re: [Draft] Magic Origins II   ma sep 07 2015, 15:52

Pack 3 pick 1:

My Pick:

Pack 3 pick 2:

My Pick:

Pack 3 pick 3:

My Pick:

Pack 3 pick 4:

My Pick:

Pack 3 pick 5:

My Pick:

Pack 3 pick 6:

My Pick:

Pack 3 pick 7:

My Pick:

Pack 3 pick 8:

My Pick:

Pack 3 pick 9:

My Pick:

Pack 3 pick 10:

My Pick:

Pack 3 pick 11:

My Pick:

Pack 3 pick 12:

My Pick:

Pack 3 pick 13:

My Pick:

Pack 3 pick 14:

My Pick:

Pack 3 pick 15:

My Pick:

This draft converter created by Benjamin Peebles-Mundy.

Visit the draft converter today!

Een aantal picks ben ik niet helemaal zeker van:
P1P4: Disciple of Rhox?
P2P3: Elite of Rhox? Ik heb de Elite gekozen voor curve purposes.
Ik vond de signalen ook wat gek, booster 1 was wit totaal niet open en booster 3 kwam er zo veel door =/

Wat zouden jullie anders doen?

Dit is het deck wat ik ervan heb gebrouwen:

Weer geen super fantastisch deck, heb ronde 1 verloren van een best goed UW deck met onder andere Tragic Arrogance en Gideon's Phalanx.
Kevinvr
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 38
Leeftijd : 26
Registration date : 23-07-15

BerichtOnderwerp: Re: [Draft] Magic Origins II   ma sep 07 2015, 16:52

Ik had zelf pick 1 mage-ring responder gekozen. Ben erg fan van de kaart, en je bindt je niet vast aan een kleur bij je 1e pick. Outland collosus kunnen ze chump blocken tot je een ons weegt.

7 mana betalen om te untappen is wel een nadeel, maar in principe heeft hij wel vigilance op die manier. Maar goed, beiden extreem lompe kaarten.
danodan
Pro - Kataki

BerichtOnderwerp: Re: [Draft] Magic Origins II   ma sep 07 2015, 17:49

Als mijn tegenstander vanaf beurt 6 elke beurt gaat chump blocken ben ik een happy camper! Volgens mij is de Outland Colossus is een stuk beter dan de Responder, 7 mana is best veel.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: [Draft] Magic Origins II   ma sep 07 2015, 18:00

Ik moest lachen tijdens een van onze drafts toen Allard zei dat Displacement Wave een bom is, maar ik moet hem gelijk geven. De kaart is puur goud, ik weet bijna zeker dat je die had moeten pakken
https://magicgroningen.editboard.com
Xeanor
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 76
Registration date : 08-02-12

BerichtOnderwerp: Re: [Draft] Magic Origins II   ma sep 07 2015, 18:12

Ik had zonet heel uitgebreide discussie uitgetypt welke picks ik had gemaakt en waarom, echter deze site vind mij niet lief ofzo, dus ik doe het nog eens maar nu korter.

P1p1: Outland colussus, duidelijk de beste kaart. Mage-ring responder viel mijn zeer zwaar tegen. het verschil tussen 5 en 7 mana komt gemiddelt neer op 3+ beurten (je moet de landjes pakken ruwweg 50% en plays makens dus vanuit je opener mag je er maar vanuit gaan dat je geen landdrop mist tot beurt 5), in die tijd slaat de colussus de tegenstander alvast dood.
P1p2: je wilt groen vanwege first pick, maar die kaarten zijn veel te zwak dus het wordt een andere kleur. tower geist of shaman of the pack lijkt mij dan. Volgens mij is zwart groen de sterkere kleuren combinatie en de sterkere kaart (zelfs in een niet eleven deck) dus dat zou mijn pick zijn. Maar laten we doen of we blauw zitten.
P1p3: Rhox, betere kaart en je blijft liever groen vanwege de colussus. zelfs al zou ik de blauwee kaart beter vinden dan nog pak ik hier altijd een groene kaart die dikke prima is. (personal sidenote: Creatures > spells in dit formaat, en voor groen geld creatures >>>>> spells)
p1p4: Rhox, goede kaart. disciple niet eens playable volgens mij. Ik vergelijk hem altijd met de guardian automaton, een kaart die niet veel liefde krijgt over het algemeen, en dat verliest de disciple gewoon. (Ps, groen mag niet bang zijn voor een dik beest, die speel jij, de probleem beesten zijn evasion beesten en daar help de disciple niet tegen met zijn deathtouch)
P1p5: gorger, we hebben nu 2 drops nodig. Leaf gilder over alles en 2 drops over bijna alles.
P1p6: wolf, nu ook wolf over alles!
p1p7: screeching skaab (2-drop) en we hebben zat 5, drops en de owl is behoorlijk zwak in groen.
P1P8 guardian automaton, we kunnen wel een goedde 4-drop gebruiken (deze is volgens mij sterker als disciple en empath) en spells komen later well.

P2p1, ik denk over yave's forcemage voor creature/mana/curve redenen maar pak uiteidenlijk toch claustophobia.
P2p2, oke fine, een anchor
p2p3, 2-drop!!! hoewel ik wel even aan de rhino denk, wat een beauty!
p2p4, 2-drop!!!
p2p5, 2-drop!!!
p2p6, CRY!!!
p2p7, CRY!!!
p2p9, bone to ash, beter sideboard kaart tegen groen. we hebben veel creatures en tappen dus elke beurt uit, en de is clash niet speelbaar naar mijn mening.
p2p12, veteran's sidearm. prima sideborad kaart met al onze 2/x's tegen x/3 'tjes. misschien wel mainboard zelfs, als pack 3 niet heel goed gaat.

P3p3, yeva's forcemage. Overigens zou ik ook de watercourser over de orchard spirit pakken.

Overal, wat pech, misschien was zwart de kleur geweest na pick 2 maar ja moeilijk te zeggen. Pack 2 en 3 waren niet super goed, geen leaf gilders of wild instincts gezien wat gewoon pech is. al met al oke. maar blauw is zeker prima keuze geweest om in te blijven zitten.
Ik denk dat je het jezelf deze draft heel moeilijk hebt gemaakt door pick 3 en 4 niet de rhoxen te pakken. Volgens mij heeft je buur dit als een signaal gezien (zou ik wel gedaan hebben), en is daarom pak 2 zo teleurstellend voor groen, we vinden alleen 2, 2-drops voor groen, en het zijn nog de zwakkere ook. Echter na pack 1 zaten we 100% vast in groen.

Sorry als ik wat direct overkom, ik had mijn mening wat beter willen vertegenwoordigen (maar ga het niet 2 keer uitgebrijd uittypen), maar deze samenvatting geeft mijn gevoel en picks weer van deze draft.
danodan
Pro - Kataki

BerichtOnderwerp: Re: [Draft] Magic Origins II   ma sep 07 2015, 18:49

Jasper schreef:
Ik moest lachen tijdens een van onze drafts toen Allard zei dat Displacement Wave een bom is, maar ik moet hem gelijk geven. De kaart is puur goud, ik weet bijna zeker dat je die had moeten pakken

Is die echt zo goed? Het lijkt me best traag en soms zal het gewoon helemaal niks doen, maar ik heb de kaart ook nog nooit geprobeerd.

Bedankt voor de lange reactie! Ik kan me in sommige van jouw picks wel vinden, het kan heel goed zijn dat Rhox een stuk beter is dan de Disciple, maar de Disciple is me nog niet tegengevallen so far.
P3P3 twijfelde ik ook lang, denk dat Watercourser opzich beter is dan de Spirit hier. Waarom zou je de Forcemage pakken? Zo heel veel 2drops hebben we niet en het past niet echt in het gameplan. Over gameplan gesproken, P1P7 de 2drops over de Owl pakken zal ook wel beter zijn geweest, geeft wat meer vrijheid om later wel een Rhox te pakken.
Xeanor
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 76
Registration date : 08-02-12

BerichtOnderwerp: Re: [Draft] Magic Origins II   ma sep 07 2015, 20:07

Displacement wace is een oke kaart, maar volgens mij moet je die wolf er altijd overheen pakken omdat je nog geen enkele 2-drop hebt.

Ik zou de forcemage pakken omdat mijn versie meerdere 2-drops heeft dan jouw variant, en meer rhoxen. voor rhoxen is forcemage ook belangrijk, zoizo is die kaart heel belangrijk in het deck om lekker te beuken en racen, wat voor ieder deck in het formaat het gameplan is (de een misschien iets sneller dan de ander). Daarnaast is het gewoon een ongelooflijk sterke kaart.
Ook heb ik een veteran's sidearm. En als ik heel pietlullig ga doen kan ik ook de elite nog noemen maar wel ja... daar geloof ik zelf ook niet in:P

Voor jouw deck zou de watercourser wellicht beter zijn, maar daar is de variatie van eens een andere 3-drop in je deck juist heel sterk, en volgens mij dus alsnog de forcemage als pick.
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2554
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: [Draft] Magic Origins II   ma sep 07 2015, 21:15

Ik had pack 2 de evolving wilds over die stomme artifact 2-drop gepakt. Je had daar al best veel GG en UU in je mana requirements. Groen heeft sowieso 2 goede common en 2 goede unc 2-drops, dus die slot krijg je halverwege booster 2 vaak nog wel aangevuld. (je had daar al 2 2-drops en je wilt er vier of 5 in dit formaat denk ik)

Verder kan ik je picks wel volgen al had ik hier en daar misschien wat andere voorkeur.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: [Draft] Magic Origins II   

[Draft] Magic Origins II
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: