MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Bips
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 355
Leeftijd : 35
Registration date : 03-05-07

BerichtOnderwerp: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   di aug 04 2015, 21:42

Ik zag laatst op een ander forum de volgende vier vragen staan over elk Magic formaat:

1) Most skill-intensive card of the format:
2) Most overrated card:
3) Most brainless card:
4) Most underrated card:

Het gaat hier uiteraard om een mening en er is geen goed of fout, waar of onwaar.

Ik moest er best over nadenken, maar ben tot een antwoord gekomen.

Voor mij is het in Legacy:
1) Een blinde Cabal Therapy.
2) Stoneforge Mystic, sure hij wint games, maar ik vind hem persoonlijk te traag en te makkelijk te disrupten.
3) Show and Tell. Herp-a-derp (enchanment into) Big-Fat-Monster, niet mijn stijl.
4) Sylvan Library, wat een monster is dat!!!

En in Vintage:
1) Necropotence. Hoeveel damage heb je al, wat kan je tegenstander doen, hoeveel leven ga je nog nodig hebben, wil je per se volgende beurt af of alleen je hand aanvullen en heb je tijd? Etc, etc, etc.
2) Mental Misstep. Hij countert vooral de Misstep van je tegenstander, of andersom, want hij is in blauw een auto 3-4off
3) Oath of Druids. Zie Legacy Show and Tell.
4) Fact or Fiction. Wat is dat toch een mooie kaart! Helaas niet meer helemaal up-to-date, maar toch is hij in sommige decks het meer dan waard! Mij runner-up is duidelijk Windfall.

Andere formaten speel ik niet dus daar heb ik geen mening over.

En jij?

Laatst aangepast door Bips op wo aug 05 2015, 08:09; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   di aug 04 2015, 21:54

Ik heb het even verplaatst..

Legacy
1) Most skill-intensive card of the format: Zonder meer brainstorm. Zoveel keuzes, zoveel momenten waarop je de kaart moet spelen of juist niet.
2) Most overrated card: Tarmogoyf. Gewoon een dom beest
3) Most brainless card: Null Rod.. persoonlijke hekel aan die kaart gekregen toen ik nog Affinity speelde in legacy
4) Most underrated card: Mother of Runes ? Geen idee eigenlijk. De kaart is belachelijk als die een beurt mag blijven liggen.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Bips
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 355
Leeftijd : 35
Registration date : 03-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   di aug 04 2015, 22:04

Wist ook niet goed waar ik het moest plaatsen.

Interessante antwoorden ook! Brainstorm was mij tweede keus. Goyf had ik niet eens aan gedacht, maar het is inderdaad een grote vanilla voor CMC2... Bij 3) twijfelde ik tussen S&T en TNN...

Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7259
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   di aug 04 2015, 23:48

Legacy:
1. Brainstorm. Zoveel keuzes, zoveel lijnen om over na te denken, zoveel kaarten van de opponent om mee rekening te houden. Vooral omdat je op slechte brainstorms niet direct de pot verliest, maar een paar beurten later lekker dood kan zijn. Daardoor moeilijk om te leren cq bewust van te worden.
2. Sensei's Divining Top. Ja leuk, kaartselectie, en ja knap hoor, truukje met CB. Maar het ding is durdling in een artifact, doet te weinig en je tegenstander kan je ook stallen voor een draw (sorry Desmond). Gewoon een stomme kaart.
3. True Name Nemesis. Nah nah nah nah nah, je kan er bijna niks tegen doen. Yuck foe, ga toch weg met dat ding.
4. Fire Covenant. Op sideboard gespeeld in 4-color Delver met Deathrite Shaman. Die kaart sloopt alle mono-beesten decks (Merfolk, Goblins, Elves, D&T) in z'n uppie. Bonkers kaartje.

Modern:
1. Ik denk toch Arcbound Ravager. Die kaart is zo onwijs lastig om tegen te spelen en maakt zo onwijs veel lijnen mogelijk, dat zelfs met drie lightning bolts en drie rood ik nog niet altijd weet wat nu het beste is om te doen. Onmogelijke kaart die je ook altijd het gevoel geeft dat je het beter had kunnen doen.
2. Young Pyromancer. Wat een prutbeest, alleen goed met een Gitaxian Probe op handen en anders kopt ie gelijk een 'Lyze of Forked Bolt. Nooit begrepen waarom mensen dat dier boven Spellstutter Sprite speelden Smile
3. Thought Scour. Enabler die niets meer doet dan strategieŽn als Gurmag Angler enablen. Nou nou. In standard met Delver en Runechanter's Pike was ie tenminste nog goed Smile
4. Ashiok. De kaart is zo goed gepositioneerd, best lastig weg te halen als je wat bescherming hebt, en met alle scry-effecten en beesten-matchups doet ie ontzettend veel werk. Had echt veel meer verwacht dat we die kaart vaak zouden zien.

danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 933
Leeftijd : 23
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo aug 05 2015, 02:36

Dit is wel een awesome topic, lekker denkvoer, kan helaas niks over legacy zeggen.

Modern:

1) Most skill-intensive card of the format: Mijn eerste gedachtes waren Thoughtseize en Snapcaster Mage, maar toch denk ik dat ik het wel eens ben met Chris op Arcbound Ravager.
2) Most overrated card: Scalding Tarn/Verdant Catacombs etc. Ik kon hier daadwerkelijk niks verzinnen, dus ben ik gegaan voor het effect van deck thinnen door fetchlanden wat men enorm overrate.
3) Most brainless card: Leyline of Sanctity, oh je hebt hem in je openingshand? Enorm goed tegen burn en als combo deck zo stom goed tegen hand disruptie.
4) Most underrated card: Linvala, Keeper of Silence, ik zie best veel CoCo lijsten deze kaart niet spelen. Volgens mij is deze kaart enorm goed in dat deck, het stopt Twin, het stopt Ooze, toch wel twee problematische kaarten voor dat deck. Daarnaast pak je Ravager/Tasigur/Grim Lavamancer/Viscera Seer/etc.
Terug naar boven Go down
Nakur
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 294
Leeftijd : 41
Registration date : 12-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo aug 05 2015, 10:12

Modern:

Skill intensive: Arcbound Ravager
Overrated: Tarmogoyf
Brainless: Emrakul
Underrated: Wipe Away
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo aug 05 2015, 10:18

Modern
1) Most skill-intensive card of the format: Knight of the Reliquary, best een pittig kaartje.
2) Most overrated card: Tarmogoyf. Blijft gewoon een dom beest
3) Most brainless card: Blood Moon.. minst interactieve kaart die gespeeld kan worden.
4) Most underrated card: Knight of the Reliquary
Terug naar boven Go down
Roety
GMT Champ 2017

Aantal berichten : 387
Leeftijd : 31
Registration date : 11-11-14

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo aug 05 2015, 12:26

Modern
1) Most skill-intensive card of the format: Gifts Ungiven. Welke kaarten kies je?
2) Most overrated card: Thalia, Guardian of Thraben. Goed in legacy, maar doet naar mijn mening in modern niet genoeg.
3) Most brainless card: Slippery Boggle. Geen uitleg nodig.
4) Most underrated card: Thrun, The Last Troll. Heel lastig weg te krijgen en niet te counteren.
Terug naar boven Go down
Roety
GMT Champ 2017

Aantal berichten : 387
Registration date : 11-11-14

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo aug 05 2015, 13:01

Legacy
1) Most skill-intensive card of the format: Brainstorm. Zie eerdere reacties.
2) Most overrated card: Tarmogoyf. Kon niks anders bedenken.
3) Most brainless card: Trinisphere.
4) Most underrated card: Misdirection. Redirects Thoughtseize, creature removal, counters etc.
Terug naar boven Go down
Lermartes
Baas

Aantal berichten : 553
Registration date : 06-02-07

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo aug 05 2015, 13:35

Modern :
1) most skill related card: Tezzeret, agent of bolas. †Voor mij is deze man altijd een welkom en een hel. †Keuzes keuzes keuzes.
2) most overrated card: tarmogoyf. †Smaakloze vanille drap
3) most brainless card: emrakul, de manieren hoe je hem in het spel krijgt zijn alleen de brains er achter.
4) most underrated card: (edit) bribery. Jatten die emrakul

Laatst aangepast door Lermartes op wo aug 05 2015, 21:01; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo aug 05 2015, 14:03

Standard
1) Most skill-intensive card of the format: Rally the Ancestors (de triggers, timing en synergiŽn zijn briljant, maar zo moeilijk)
2) Most overrated card: Siege Rhino. De kaart is zeker goed, maar veel decks kunnen hem negeren (denk ik)
3) Most brainless card: Siege Rhino. Opgooien en domme dingen doen..
4) Most underrated card: Chandra, Fire of Kaladesh. Afgelopen Pro Tour zag deze kaart ook geen play. Volgens mij moet er een goed deck mee te verzinnen zijn.
Terug naar boven Go down
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 933
Leeftijd : 23
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo aug 05 2015, 14:22

Jasper schreef:
Standard
4) Most underrated card: Chandra, Fire of Kaladesh. Afgelopen Pro Tour zag deze kaart ook geen play. Volgens mij moet er een goed deck mee te verzinnen zijn.

Someone didn't do his homework: http://magic.wizards.com/en/events/coverage/ptori/top-8-decklists-2015-08-01 (deck van Stephen Neal)
Er waren gewoon meer Chandra's in de top 8 dan Jaces! Very Happy

Waarom vindt iedereen trouwens Goyf zo overrated? Goyf is toch gewoon heel goed? Die zou ik eerder onder brainless gooien dan overrated.
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2047
Leeftijd : 30
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo aug 05 2015, 14:24

En toch worden die Jaces niet echt goedkoperÖ Rolling Eyes
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2034
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo aug 05 2015, 16:05

Legacy

1) Most skill-intensive card: Cabal Therapy
2) Most overrated card: geen idee
3) Most brainless card: Tarmogoyf
4) Most underrated card: Force Spike

Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5782
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   do aug 06 2015, 01:21

Cube

Skill-intensive: geen idee.
Overrated: Force of Will; card disadvantage in een formaat zonder t3 combo kills die je moet beschermen danwel waartegen je je moet beschermen. Een extra threat, of gewoon good old Counterspell, is veel beter.
Brainless: (P1P1) Wurmcoil Engine; Oh hey, colorless bomb!
Brainless Honorable Mention: Sword of X & Y; "Veel plezier!" "Dank je, jij ook!" "Oh hey, dit zwaard heeft precies protection voor de twee kleuren die jij speelt!"
Underrated: Mimic Vat; insane kaart die ik al veel te vaak heb zien tablen.

Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo nov 04 2015, 00:38

Commander

1) Most skill-intensive cards of the format: Tutors; wanneer spelen en wat haal ik ermee op?
Vaak is het makkelijk: Zoek een oplossing.
Maar alle andere keren: Ik had wel die andere kaart kunnen opzoeken... Nu heb ik verloren.
2) Most overrated cards: Originele dual lands, te duur vor het vordeel wat ze opleveren, daarnaast zijn het maar duals, dus die benodigen fetches voor meer
3) Most brainless cards: Consecrated Sphinx: Kaarten rape jonguh, kaarten rape!
Prophet of Kruphix: Meer untap en dus effectief beurten.
4) Most underrated card: Phyrexian Reclamation: 2 levens en 1B voor creature terug naar je hand? Daar zeg ik geen nee tegen.

Laatst aangepast door Barachem op wo nov 04 2015, 17:56; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo nov 04 2015, 11:10

Off-topic: Ik vind het leuk dat je weer op het forum bent Jan.. je bent veel te lang afwezig geweest.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.   wo nov 04 2015, 20:52

Jasper schreef:
Off-topic: Ik vind het leuk dat je weer op het forum bent Jan.. je bent veel te lang afwezig geweest.

Effe off-topic verder: Leuk om weer terug te zijn, het was ook best lang.
Terug naar boven Go down

Wat vind jij? 4 vragen over kaarten in elk formaat.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Waar kopen jullie je losse kaarten?
» Het kopen van kaarten
» waar bestellen jullie kaarten?
» New Phyrexia compleet gespoiled!
» Innistrad draft rules

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: NON-MAGIC :: De Huiskamer-
Ga naar: