MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1274
Leeftijd : 41
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   ma jan 07 2008, 17:15

Nu een heel simpele maar daardoor erg moeilijke contest.

Verzin een artifact kaart en leg uit waarom je juist die kaart maakte.

Orginaliteit (25%) Power (20%) Wording (20%) Flavor (10%) Art (5%) Uitleg (20%) [Afgekeken van Reaver, maar ik ben lui en wil de contest gestandardiseerd houden]

Prijs:

&

[De mindslaver is in het portugees]

Art: Wat je zelf wilt.

Succes ermee, mensen. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   ma jan 07 2008, 20:33

Ik ben eventjes eigenwijs geweest en heb een Un-set artifact gemaakt Very Happy

Waarom ik dit artifact maak:
Mijn oom werkt bij Hasbro (belgium) en had nog wat magic stuff in zijn garage staan. Een van de items was een banner van Coldsnap, die sinds vandaag op mn kamer prijkt. Ik had eens zin om zelf art te maken voor een kaart en deze situatie leende zich er perfect toe vond ik.

Toen ik de foto's van de banner gemaakt had kwamen de ideeën vanzelf. Een Un-kaart die duidelijk maakt dat de Un-sets niet blij waren met de release van Coldsnap in 2006 ipv een 3e Un-set, zoals ook blijkt uit de flavor text. Qua power vind ik em wel ok..als je teg-Un Coldsnap precons speelt is ie misschien wat brok-Un maar ach, het is duidelijk een f-Un kaartje Wink
Onno
Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 25
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   ma jan 07 2008, 21:18

Goooed... Leuke contest! Mijn entry:

Waarom: Ik heb een tijd een artifact deck gemaakt, maar het werd me te duur. Nog steeds vind ik een artifact deck wel helemaal geweldig. Dus toen ik deze contest zag dacht ik: yes!

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"

Laatst aangepast door op ma jan 21 2008, 17:21; in totaal 1 keer bewerkt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   ma jan 07 2008, 21:50

Is dat niet wat té krachtig? Je maakt artifacts 2 colorless goedkoper en jouw artifact maakt ook nog eens 2 mana om artifacts mee te casten. Dan heb je al meteen een verschil van 4 mana Shocked

Ik zou persoonlijk de eerste ability weglaten en voor de regenerate ability een tapsymbool zetten.
Pureekonijn
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 93
Leeftijd : 34
Registration date : 03-12-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 08 2008, 02:17

DIT IS NIET MIJN UITEINDELIJKE INZENDING

Waarom? Ik had hier echt heel veel zin in Smile
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 08 2008, 10:33

Hier is mijn kaart. Uitleg komt later:

greetzz
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 08 2008, 11:27

@Pureekonijn: Ik zou em Holle-bolle-Gijs genoemd hebben Wink

@Reaver: Hoort er niet 'as though they are in your hand' achter je eerste ability te staan?

Enige feedback op mijn kaartje?
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 08 2008, 11:50

Rith Primeval schreef:

@Reaver: Hoort er niet 'as though they are in your hand' achter je eerste ability te staan?

Nee volgens mij niet

NiRVeS
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 49
Leeftijd : 32
Registration date : 17-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 08 2008, 12:46

Mogelijks vervang ik deze nog door iets helemaal anders, maar wil eerst even de reacties (en misschien wat meer inspiratie) afwachten.

Basically ben ik eerst op zoek gegaan naar geschikte art voor een artifact (niet echt vanzelfsprekend vond ik) en dan heb ik bij de mogelijke kandidaten een kaart verzonnen die bij de art paste. Dit is (voorlopig) het beste waar ik kon opkomen. Een ultieme reset-knop. Lijkt me vooral leuk in multiplayer, waar je wellicht snel de machtigste spelers tegen je zal krijgen maar hopelijk ook de steun van de iets minder ontwikkelde spelers zult ontvangen.

Wel jammer dat ik geen plaats meer heb voor flavortekst.
http://users.skynet.be/nirves
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 08 2008, 15:16

Reaver schreef:
Rith Primeval schreef:

Nee volgens mij niet

Hmm, heb je gelijk in. Ik had de fifth dawn versie van Crucible bekeken. Was me niet bewust van veranderde wording Wink
Lau
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 143
Leeftijd : 30
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 08 2008, 21:14

Omdat er altijd iets te verbeteren is! Nee leek me wel leuk om een golem in het spel te kunnen brengen voordat hij af is, dat de bouw zegmaar tijdens het spel plaatsvind. Ik twijfel nog een beetje of ik hem modular moet geven en dan alleen met +1/+1 counters moet werken...
Weet iemand of een +1/+0 en een +0/+1 counter samen een +1/+1 counter worden of zou je dan met counters van verschillende kleurtjes ofzo moeten werken?

(Edit) Toch maar met modular gedaan nu is hij wel beter/goed speelbaar en ook is het leuk dat het modular symboliseerd dat de materialen die gebruikt zijn om de golem te bouwen natuurlijk ook gebruikt kunnen worden om andere golems ed sterker te maken...

Laatst aangepast door op vr jan 11 2008, 18:51; in totaal 2 keer bewerkt
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2045
Leeftijd : 33

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 08 2008, 21:51

Ik vind hem leuk bedacht en leuke naam aan gegeven, maar je kan hem voor 3 mana pas na 3 beurten gebruiken en dan is het hooguit een 3/1 of 0/4. Ik zou hem of 1 CMC geven of de ability sterker maken.

Mijn kaart:

[EDIT] Heb de kaart veranderd

De vorige kaart was wel leuk, maar had eigenlijk weinig met artifacts te maken. Daarom heb ik hem nu zo veranderd dat hij wel alleen door blauwe decks gespeeld kan worden (i.v.m. zijn standstill-ability), maar wel een artifact is. Hij kan daarnaast ook nog assembly workers maken. Dus eerst een Standstill droppen en de beurten erop 1/1 flyers maken.[/EDIT]

Laatst aangepast door op zo jan 13 2008, 14:34; in totaal 1 keer bewerkt
Lau
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 08 2008, 22:05

@Bart schreef:
Ik vind hem leuk bedacht en leuke naam aan gegeven, maar je kan hem voor 3 mana pas na 3 beurten gebruiken en dan is het hooguit een 3/1 of 0/4. Ik zou hem of 1 CMC geven of de ability sterker maken.

Mijn kaart:

Toelichting: Ik wilde een kaart maken die heerlijk gebruikt/misbruikt kan worden in mijn Landstill, maar daarnaast niet overpowered is. Deze vogel is nog machtiger dan de Keeper of the Nine Gales en is daarom zelf de 10e Smile haha. Drie mana CMC is niet veel en daarom moet de speler wel een Manlandje (of alternatief Razz) en basic island hebben om iets te kunnen. Leuke is wel dat als je hem speelt, je gelijk een Standstill kan casten Smile d.m.v. zijn ability. Het tappen van al je beesten is in principe erg nadelig, maar kan in Landstill natuurlijk heerlijk misbruikt worden Very Happy Deze tiende wind is zo enorm krachtig, dat hij veel goeds brengt (3 kaarten), maar wel tegen de prijs dat de wind al je creatures omver blaast Smile

Ja maar dan blijft ie wel groeien he... misschien maak ik er toch maar gewoon +1/+1 counters van.
Ik vind die art op jouw kaart trouwens echt super!
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 36
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 09 2008, 00:26

@NiRVeS schreef:
Mogelijks vervang ik deze nog door iets helemaal anders, maar wil eerst even de reacties (en misschien wat meer inspiratie) afwachten.

Basically ben ik eerst op zoek gegaan naar geschikte art voor een artifact (niet echt vanzelfsprekend vond ik) en dan heb ik bij de mogelijke kandidaten een kaart verzonnen die bij de art paste. Dit is (voorlopig) het beste waar ik kon opkomen. Een ultieme reset-knop. Lijkt me vooral leuk in multiplayer, waar je wellicht snel de machtigste spelers tegen je zal krijgen maar hopelijk ook de steun van de iets minder ontwikkelde spelers zult ontvangen.

Wel jammer dat ik geen plaats meer heb voor flavortekst.

Twee woorden:
suspended Cards.
Pureekonijn
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 09 2008, 01:27

Ik had 2 Wormfang Manta's en een Faceless Butcher op mijn Darksteel Colossus in play, en toen ging mijn Doomsday Clock af...
NiRVeS
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 09 2008, 08:47

Suspend kaarten zijn inderdaad de meest logische combo met m'n kaart. Die van de Manta's en de butcher lijken me echter wat vergezocht...Vinden jullie de Clock te goed dan?
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 09 2008, 08:54

Te goed? Mwah.. misschien is 3 mana iets te weinig voor zo'n effect. Maar omdat hij goed samenwerkt met enkele kaarten, is hij niet gelijk te goed.. Dan zou iemand er namelijk een heel combodeck omheen moeten bouwen. Dan is hij niet extreem veel beter dan andere combo's
NiRVeS
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 09 2008, 10:11

Mja, had em eerst op 5 mana gezet en met charge counters laten werken (makkelijker te manipuleren), maar toen ik Armageddon Clock opzocht om te zien of die naam al in gebruik was, vond ik dat doom counters ook reeds bestonden. Klonk cool genoeg en aangezien er bij mijn weten slechts 1 kaart is die er extra doom counters kan opleggen (Clockspinning, hoe mooi is dat niet?) kan de manacost zo ook wel wat omlaag. 5 beuren is nog altijd erg lang, en spelers zullen wellicht de neiging hebben om eenmaal dit er ligt voluit te beginnen spelen, waardoor het wel eens 5 heel intense beurten kunnen worden.

Doordat het nu moeilijker is om er extra counters op te leggen krijg je meer het gevoel van een onvermijdbaar noodlot dat eraan zit te komen, wat (samen met het woordje "doom", dat wel lekker bekt) imo toch ietsje meer flavor aan de kaart geeft.
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3094

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 09 2008, 10:53

@NiRVeS schreef:
Mja, had em eerst op 5 mana gezet en met charge counters laten werken (makkelijker te manipuleren), maar toen ik Armageddon Clock opzocht om te zien of die naam al in gebruik was, vond ik dat doom counters ook reeds bestonden. Klonk cool genoeg en aangezien er bij mijn weten slechts 1 kaart is die er extra doom counters kan opleggen (Clockspinning, hoe mooi is dat niet?) kan de manacost zo ook wel wat omlaag. 5 beuren is nog altijd erg lang, en spelers zullen wellicht de neiging hebben om eenmaal dit er ligt voluit te beginnen spelen, waardoor het wel eens 5 heel intense beurten kunnen worden.

Doordat het nu moeilijker is om er extra counters op te leggen krijg je meer het gevoel van een onvermijdbaar noodlot dat eraan zit te komen, wat (samen met het woordje "doom", dat wel lekker bekt) imo toch ietsje meer flavor aan de kaart geeft.

Ik ben het compleet met je eens... Tevens denk ik ook dat bart gelijk heeft... tuurlijk kun je er leuke shit mee uit voeren maar dan alleen op casual niveau want die dingen met de colossus is wel erg omslachtig Razz

***Pauper to the People***
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 09 2008, 13:07

@Bart schreef:
Te goed? Mwah.. misschien is 3 mana iets te weinig voor zo'n effect. Maar omdat hij goed samenwerkt met enkele kaarten, is hij niet gelijk te goed.. Dan zou iemand er namelijk een heel combodeck omheen moeten bouwen. Dan is hij niet extreem veel beter dan andere combo's

niet me eens.
Gooi dit ding in een standaard monoblauw deck: gewoon een bak met counters, evt een teferi en wat aeon croniclers, als de doom clock ooit afgaat met een aeon cronicler suspended (wat je eot doet door teferi, dus altijd countermana open) is het gg, een 8/8 in het spel en voor de rest is het bord leeg.
Is geen strikt combodeck, alle kaarten zijn op zichzelf ook al goed genoeg, de doom clock maakt ze gewoon belachelijk veel beter.
ik weet niet offie uber broken is, maar hij is zeker beter te misbruiken dan iedereen doet voorkomen
NiRVeS
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 09 2008, 13:52

@Shard schreef:

niet me eens.
Gooi dit ding in een standaard monoblauw deck: gewoon een bak met counters, evt een teferi en wat aeon croniclers, als de doom clock ooit afgaat met een aeon cronicler suspended (wat je eot doet door teferi, dus altijd countermana open) is het gg, een 8/8 in het spel en voor de rest is het bord leeg.
Is geen strikt combodeck, alle kaarten zijn op zichzelf ook al goed genoeg, de doom clock maakt ze gewoon belachelijk veel beter.
ik weet niet offie uber broken is, maar hij is zeker beter te misbruiken dan iedereen doet voorkomen

Ik zou het dan eerder gebruiken noemen ipv "misbruiken". Als je met MUC een Teferi geresolved krijgt, Cronicler kan suspenden en nog countermana openhouden (+counters in je hand) dan ben je sowieso al heel erg goed bezig om het spel te winnen. Dan is mijn clock niet zoveel erger dan een damnation, enkel wat makkelijker te casten maar meteen ook een pak trager. Het is niet de clock die dan eigenhandig het spel voor je wint, maar je deck in zijn geheel.

Nu goed, fijn dat mijn creatie wat discussie opwerpt, ik denk dat ik 'em dan maar ga laten staan.

Grtz

EDIT: Oja, vergeet niet dat de clock nog altijd weggehaald kan worden door kaarten zoals Oblivion Ring of Return to Dust (in standard), om nog maar te zwijgen over bounce (boomerang, aethersnipe,...). Je opponent heeft dus nog altijd mogelijkheden (en 6 beurten om te te trekken!) om je plannetje te verijdelen.
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 09 2008, 15:39

Dit is de kaart van Gijsbert, hij heeft mij gevraagd deze te posten

Greetzz

Pureekonijn
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 09 2008, 17:24

@NiRVeS schreef:
Suspend kaarten zijn inderdaad de meest logische combo met m'n kaart. Die van de Manta's en de butcher lijken me echter wat vergezocht...Vinden jullie de Clock te goed dan?

Maar hij is wel leuker he? he?

Razz
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 09 2008, 17:43

Ja, maar op zich gelden dezelfde combo's ook voor kaarten als Upheaval, Obliterate, etc. Als je dan Suspended beesten en zo hebt, sja.. dan is dat ook mooie tech..

En ja Pureekonijn, hij is wel leuker hoor Razz
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   do jan 10 2008, 10:29

Weten jullie wat?
Ik doe ook mee. lol!

I'M WINNER!!! Wink
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   vr jan 11 2008, 15:44

Schop!!!!

Laat je door die nepperd boven mij niet in de war brengen, die wordt ook gejureerd, maar krijgt nog een speciale jurering van mij. What a Face

Anyhoo, laat de inzendingen maar stromen.
Success ermee... cheers
Bips
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 357
Registration date : 03-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   ma jan 14 2008, 05:12

Ik heb gekozen voor een gratis 0/2 beest, opzich niets nieuws. De ability stelt niets voor, maar ik hem hem toch maar unc gemaakt, ben nl. bang dat hij miss wel heel erg broken is...
Ik kijk er morgen wel weer een keer naar...

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 15 2008, 20:36

@Lau schreef:

Weet iemand of een +1/+0 en een +0/+1 counter samen een +1/+1 counter worden of zou je dan met counters van verschillende kleurtjes ofzo moeten werken?

Volgens mij is het gebruik op die wijze niet toegestaan.
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3094

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   vr jan 18 2008, 14:16

Hierbij mijn creatie:

het is een assembled warbot... hij wordt gecreëerd uit de artifacts die kapot gaan en in de grote artifact scrapheap geflikkerd worden... Hij voedt de assembly workers die met hem de strijd aangaan tegen the man

***Pauper to the People***
Onno
Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 25
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   ma jan 21 2008, 17:22

Snel nog ff mn kaart aangepast voor het te laat is Smile

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"
Pureekonijn
Beginner
Beginner

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 22 2008, 01:26

De mijne komt er niet meer. Ik kon geen goede art vinden voor mijn conceptje, en googlen is niet wat het ooit geweest was.

Google anders eens Housewife, maar dan wel de adult filter uitzetten Shocked

anyways, rate de prullenbak maar voor de contest Smile
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 22 2008, 05:03

OK mensen, contest is gesloten.

Vandaag en moergen heb ik een conferentie, dus pas vanaf morgenavond kan en ga ik jureren, maar dat beetje wachten kan wel. Wink
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   vr jan 25 2008, 23:41

Sorry jongens, maar het wordt uiterlijk komende Dinsdag of Woensdag dat ik de uitslag post.
Ik was vandaag de textfile vergeten mee te nemen, wel eentje waar ik al 6 inzendingen gejureerd heb.
Ik heb maandag een presentatie en dat vreet tijd kwa voorbereiding.
NiRVeS
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   za jan 26 2008, 11:53

Neem gerust je tijd.

Maar euh, kan er ondertussen een nieuwe contest komen? Kwestie dat wel al wat kunnen nadenken...

Grtz
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   za jan 26 2008, 16:41

Oh ja, gerust, doe maar.
Een nieuwe contest is tof! afro
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 29 2008, 14:20

Eindelijk ben ik klaar met jureren, hier komt ie:

Rith Primeval:

Het is op zich best een grappige kaart, maar wel een beetje beperkt bezig.
Ik Cold-Snap wel dat je zowel een homage aan oude series en aan Unhinged hebt gedaan, maar erg origineel is het niet.
Het enige wat vernieuwend is, is dat je de prijs van het spelen van kaarten uit Coldsnap verhoogt.
Kwa flavour is je kaart wel redelijk, maar overtuigd niet helemaal.
Ook snap ik niet waarom je de planeswalker layout gebruikt.
Kwa powerlevel is je kaart een rare, maar je hebt er een time-shifted rarity gemaakt, dat klopt niet.
De art vind ik meh, ik had eerder een vlag op een ijsbreker of dat robotje wat sneeuw eet en ijsblokjes poept verwacht.
De wording is gelukkig vlekkeloos.
Ik snap je uitleg en begrijp waarom je je kaart zo gemaakt hebt, alleen overtuigt het mij niet van het bestaansrecht van de kaart.

Al met al een op zich geinige poging, maar helaas niet goed genoeg uitgewerkt.

Originaliteit: 30% * 25% = 7.5%
Powerlevel: 50% * 20% = 10%
Wording: 100% * 20% = 20%
Flavour: 30% * 10% = 3%
Art: 50% * 5% = 2.5%
Uitleg: 50% * 20% = 10%
---------------------------------
Totaal: 53%

lordonno:

Best geinige kaart, interessant voor de artifact liefhebbers, het zou multiplayer affinity speelbaar maken.
Heel erg origineel is het niet om een kaart te hebben die je eigen spells goedkoper maakt.
Maar aan de andere kant is de regenerate ability plus het morphling effect voor artifact creatures wel een leuke en verfrissende combinatie.
Wellicht was het leuk geweest om in plaats van die morphling abilities de volgende ability te plaatsen: "2: Put a charge counter or a +1/+1 counter on target artifact."
Maar ja, wel leuk bedacht.
Kwa powerlevel vind ik de kaart op zich wat scheef, zeker voor een legendary artifact.
Zelf had ik de cost zelf 2 gemaakt, de activatie van de regeneratie op 2 gesteld en de kostenverlaging op 1.
De wording heeft een fout, het moet "gets -1/+1" in plaats van "gets -1+1" zijn en daarnaast is de tekst kleiner dan normaal zou zijn, je hebt vast wat te vaak op Enter gedrukt...
Kwa flavour vind ik de kostenverlaging enb de regeneratie juist, maar de morphling abilities vind ik niet bij iets uit Mirrodin passen.
Daarnaast mis een flavourtext, die er nog met gemak bij had gepast op de lege geEnterde vlakte. Wink
De art vind ik jammer gekozen, het lijkt alleen een groot middeleeuws kasteel en hoewel dat imposant is, hat ik wel iets meer futuristisch, iets meer Mirrodin verwacht.
Je uitleg is kort en krachtig, maar er mist nog een klein verhaal in verband met het kasteel.

Een best leuke kaart, al had ie beter kunnen zijn.

Originaliteit: 60% * 25% = 15%
Powerlevel: 60% * 20% = 12%
Wording: 70% * 20% = 14%
Flavour: 50% * 10% = 5%
Uitleg: 60% * 20% = 12%
Totaal: 65.5%

Pureekonijn:

In het begin vond ik deze kaart best jammer gekozen, maar bij nader inzien is deze best prachtig ontworpen.
Het is op zich niet origneel om het Vulturous Zombie effect te gebruiken, maar bij nader inzien zie ik dat deze elke kaart die naar de grafbak gaat telt en met het removen van teveel counters voor een frisse interactiviteit zorgt.
Deze interactie vind ik dan ook erg origineel en vernieuwend.
Powerlevel is juist gekozen, de kaart heeft een goeie cost voor goeie effecten.
Je wording voor de tweede ability is niet helemaal juist, kijk naar Lightning Coils voor waarom.
Kwa flavour is je kaart goed, maar het had een Un-kaart moeten zijn voor perfecte flavour.
De art is best knullig, maar voor een Un-kaart was ie goed geweest.
Ik mis wel een betere uitleg voor waarom je de kaart gemaakt hebt.

Het is behoorlijk goeie kaart, jammer dat er weinig goeie uitleg is en de flavour niet helemaal juist is.

Originaliteit: 90% * 25% = 22.5%
Powerlevel: 90% * 20% = 18%
Wording: 60% * 20% = 14%
Flavour: 70% * 10% = 7%
Uitleg: 30% * 20% = 6%
Totaal: 70%

Reaver:

Grappig, een soort van aangepaste Crucible of Worlds voor creatures.
Super origineel is het niet, maar de combinatie met de "Samurai of the Pale Curtain" ability voor creatures vind ik dan wel weer geinig.
De powerlevel is ok, wellicht wat te neutered.
Misschien was 3 wel een lekkere aggressieve kost geweest.
Wording is puik in orde.
De flavour en de text daarbij zijn goed gevonden, de knipoog naar Shadowmoor is een leuke bijkomstigheid.
De art is prima in orde, maar niet superspeciaal.
Um, waar is je uitleg nu gebleven?

Ook een behoorlijk goeie kaart, maar ik mis de broodnodige uitleg.

Originaliteit: 70% * 25% = 17.5%
Powerlevel: 80% * 20% = 16%
Flavour: 80% * 10% = 8%
Art: 80% * 5% = 4%
Uitleg: 0% * 20% = 0%
Totaal: 65.5%

NiRVeS:

Grappig, Timetwister meets Plague Boiler meets Darksteel Reactor.
Tja, wat moet ik zeggen, het concept is niet echt vernieuwend, zie Wheel of Fate voor een minder krachtig maar vergelijkbaar effect.
Maar het is wel weer leuk en interessant voor multiplayer, dat klopt.
Powerlevel is wel weer ok, maar het is dan ook een tricky kaart om mee te spelen, het is dan ook niet nodig om het super-type Legendary ervoor te gebruiken.
In het vervolg graag aantallen kaarten te trekken en aantallen counters in woorden in plaats van in cijfers graag.
Ik vraag me af waarom dit een Doomsday Clock is en geen Reset Clock of Clock of Change.
De art is al eerder in een contest gebruikt, wat best jammer is:

Ja, allemaal leuk wat je als uitleg geeft, maar waarom reset deze klok dan alles?

De kaart op zich is goed, maar kwa flavour, art en uitleg schort best wat aan.

Powerlevel: 70% * 20% = 14%
Wording: 80% * 20% = 16%
Flavour: 50% * 10% = 5%
Uitleg: 40% * 20% = 8%
Totaal: 60.5%

Lau:

Interessant gebruik van een groeiend modular creature.
Het is al eerder gedaan, dus dat verminderd de originaliteit, maar het in het begin niet kunnen aanvallen of blokken maakt de kaart interessant.
Deze kaart is gebalanceerd kwa kosten en opbrengst.
De wording heeft twee fouten: Het moet Project III, Golem Construction en At the beginning of your upkeep, put a +1/+1 counter on Project III, Golem Construction. zijn.
De flavour is ok, maar was met het Legendary super-type en daarbij een iets krachtigere kaart beter geweest.
De art is best wel tof, maar gezien deze eerdere kaart moet ik helaas punten aftrekken:

Je uitleg vind ik wel goed.

Tja, de kaart heeft potentie, jammer dat je niet met wat originelers kwam en de art al eerder gebruikt was.

Originaliteit: 50% * 25% = 12.5%
Wording: 50% * 20% = 10%
Uitleg: 80% * 20% = 16%
Totaal: 66%

Bart:

Moeilijke kaart om te judgen.
Ik vind het minder origineel dat je het een Standstill ability geeft en daarnaast Sarcomite Myr kwa mana cost namaakt, maar de niet-speelbaarheidsclausule wat land betreft en het kleurloos zijn van de artifact Planeswalker vind ik juist wel weer goed gevonden.
De vliegende Assembly Worker maak ability vind ik grappig.
Ik denk wel dat ie kwa power gebalanceerd is, wellicht een tikkeltje te hard i.v.m. de 1/1 flyers, maar in het huidige Standard wellicht een goeie kaart.
Helaas is de laatste ability fout geword.
Het zou mijns inziens het volgende moeten zijn: Put a blue enchantment token named Standstill into play with "When a player plays a spell, sacrifice Standstill. If you do, each of that player's opponents draws three cards."
Kwa flavour klopt het wel, alleen vind ik kwa flavour wat vreemd dat je hem niet zonder kleurloze mana kunt spelen.
De art is lekker vreemd en pst er wel zij, niet alle Planeswalker moeten vertrouwd uitzien.
Je uitleg is technisch gezien goed, maar waar is de onderliggende motivatie, wat is het verhaal achter deze Planeswalker?

Dit is ook een best goeie kaart, maar aan de originaliteit en uitleg schort het best aan.

Wording: 70% * 20% = 14%
Art: 80% * 5% = 4%
Uitleg: 60% * 20% = 12%
Totaal: 71%

Gijsbert:

Grappig, dit is een variabele Aluren maar dan voor alles wat niet land en ook niet creature is.
Kwa concept speelt ie leentjebuur, maar aan de andere kant is wel verfrissend hoe ide in elkaar zit.
Powerlevel, tja, moeilijk in te schatten, je kunt de kaart vast snel breken, maar ik denk dat ie goed maar toch nog gebalanceerd is.
Tja, ik vind de wording best vreemd.
Ik zou het zo gedaan hebben: Construction Site comes into play with X resource counters on it.
Any player may play spells with converted mana cost equal to or less than the amount of resource counters on Construction Site without paying their mana costs.

Ik vind de flavour leuk, maar iets te sci-fi voor magic.
Ik dacht dat ik de art eerder gezien heb in een contest, maar kon hem niet vinden.
Toch vind ik het wat minder kwa art, het past er niet bij.
En zonder uitleg kan ik geen score daarvoor geven.

Interessante kaart, maar de uitleg mist grandioos en daardoor redt je het jammer genoeg niet.

Originaliteit: 75% * 25% = 18.75%
Powerlevel: 80% * 20% = 16%
Wording: 60% * 20% = 12%
Art: 60% * 5% = 3%
Uitleg: 0% * 20% = 0%
----------------------------------
Totaal: 56.75%

Barachem:

Wat een loeikaart, weg ermee.
Oh origineel, iets wat nul kost en de speler laat winnen, laat ik eens ook origineel doen...
Overpowered en broken in half, daar hoor geunderjudged worden.
Wel perfecte wording, helaas.
Wie heeft er zout en peper voor deze kaart, want die heeft geen flavour.
Art is ook baggerlelijk.
I'M WINNER!!! als uitleg, dat is mij te positief...

Wat een rotkaart, stop er maar mee en doe nooit meer mee, vlegel!

Originaliteit: 0% * 25% = 0%
Powerlevel: 0% * 20% = 0%
Flavour: 0% * 10% = 0%
Art: 10% * 5% = 0.5%
Uitleg: -100% * 20% = -20%
Totaal: 0.5%

Bips:

Weliswaar zijn er al best veel 0 CMC creatures gemaakt, maar eentje die je tapt om zichzelf te laten saccen vind ik geniaal.
Het is zo'n stomme ability dat ie juist weer enorm origineel is en Wizards heeft dit nog niet gemaakt.
Powerlevel is wat underpowered voor een uncommon, deze had juist een common moeten zijn, zie ook Phyrexian Walker.
Waording is simpel, maar wel perfect.
De art is me wat te sci-fi voor magic, maar verder is de art en ook de flavour goed, de flavourtext is ook simpel, maar geniaal.
Je uitleg is weinig, zelfs voor een technische uitleg en daarnaast geef je geen klein verhaal vna wat dat beest en al dat andere op het plaatje is, heel jammer eigenlijk.

Een erg goeie inzending, lekker simpel, maar toch geniaal.
Alleen jammer van de wat te sci-fi inslag en de weinige uitleg.

Originaliteit: 100% * 25% = 25%
Powerlevel: 75% * 20% = 15%
Art: 70% * 5% = 3.5%
Uitleg: 30% * 20% = 6%
Totaal: 77.5%

Arne:

Tja, het lijkt best wel op Homura, Human Ascendant, toch is het verschillend genoeg om toch wat vernieuwend te zijn.
Kwa powerlevel is deze kaart erg goed, maar niet broken.
Er zijn decks die deze kaart als storm-fodder zullen gebruiken en ook in aangepaste affinity decks is deze volgens mij goed.
Wording is helaas best foutief.
storagecounters moet charge counters zijn, storage counters zijn voor landen, charge counters voor artifacts.
Daarnaast moeten de regels op het geflipte gedeelte als volgt zijn: All Assembly-Worker creatures get +2/+2 and have "T: Target Assembly-Creature gets +2/+2 until end of turn."
Kwa flavour vind ik hem toppie.
De art van de Breathing Scrapheap vind ik niet echt lijken en de art van Assembled Warbot vind ik wel erg goed passen.
Je uitleg is verhalend en informatief, toppie!

Een goed uitgewerkt concept, maar je had hem origineler en beter geword mogen maken.

Originaliteit: 65% * 25% = 16.25%
Wording: 50% * 20% = 20%
Flavour: 90% * 10% = 9%
Art: 65% * 5% = 3.25%
Uitleg: 90% * 20% = 6%
----------------------------------
Totaal: 72.5%

En hier de ranglijst:

1. Bips: 77.5%
2. Arne: 72.5%
3. Bart: 71%
4. Pureekonijn: 70%
5. Lau: 66%
6. Lordonno: 65.5%
6. Reaver: 65.5%
8. NiRVeS: 60.5%
9. Gijsbert: 56.75%
10. Rith Primeval: 53%
11. Barachem: 0.5%

Na best lang judgen heb ik dus een winnaar: Bips, je simpele maar toch geniale concept heeft zijn vruchten afgeworpen.
Gefeliciteerd met het winnen van de wedstrijd.
PM me maar voor het ophalen van de kaarten of het versturen ervan.

Ik heb deze keer kritisch maar toch wel fair gejudged, daardoor zijn de cijfers lager dan de laatste keer en denk ik weinig fouten gemaakt te hebben.
Bedankt dat jullie allemaal meegedaan hebben.

Er kan gediscussieerd worden over de jurering, maar de uitslag veranderd daar niet door.

Laatst aangepast door op di jan 29 2008, 18:07; in totaal 1 keer bewerkt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 29 2008, 14:38

Geniaal, Bips! Dit had ik nou echt niet verwacht...
Bips
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 357
Registration date : 03-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 29 2008, 15:57

thank you, thank you, your far too kind!

NiRVeS
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 29 2008, 16:32

Proficiat aan de winnaar, erg onverwacht naar mijn mening.

Eén dingetje wat ik kwijt wou: het argument van "die art is eerder gebruikt" vind ik niet echt opgaan. Naast het feit dat de meesten onder ons hun art uit dezelfde bron halen (dat zip-bestand dat op dit forum staat) kan je vind ik moeilijk verwachten dat we alle voorgaande contests en andere topics gaan checken of onze art niet door iemand anders reeds gebruikt is. En waarom geef je Lau 50% voor z'n art en mij 30%, terwijl je bij beiden hetzelfde argument gebruikt?

Om je jurering m.b.t. mijn inzending wat bij te lichten:
- Met Wheel of Fate zou ik deze niet echt vergelijken, deze heeft een veel grotere impact op het bord. Sway of the Stars lijkt me een betere vergelijking. Heb me hierop dan ook gebaseerd qua wording. De originaliteit zit 'em erin dat je i.t.t. Sway deze van ver ziet aankomen en iedereen dus kan anticiperen of het effect. Het is inderdaad niet bijzonder vernieuwend, eerder een combinatie van eerder gedane effecten.
- Ik heb 'em Legendary gemaakt omdat:
1) Ik het meer flavor vond hebben wanneer er slecht 1 klok tegelijk in het spel kon zijn. 2 klokken die zeggen dat het een ander uur is zou toch ook maar vreemd zijn? Het concept was niet bedoeld als dat van een tijdbom maar wel dat van een klok die het (onoverkomelijke) uur des oordeels aangeeft.
2) Dit in zekere mate het powerlevel toch een beetje in check houdt aangezien het nog een manier geeft om hem kapot te maken enerzijds en anderzijds het minder waarschijnlijk maakt dat iemand er 4 van zal spelen.
- Reset Clock vindt ik maar zwak klinken en iets dat werkelijk alles wegschufflet vindt ik toch aardig "doomsday"-achtig. Verder legt het een link naar een andere kaart: Armageddon Clock (gebruikt ook Doom-counters).

Verder wel een kneukeltje omdat je zoveel werk in je jurering gestoken hebt. Good point van die cijfers, zal ik zeker onthouden voor volgende inzendingen.
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   di jan 29 2008, 18:08

@NiRVeS schreef:
Proficiat aan de winnaar, erg onverwacht naar mijn mening.

Eén dingetje wat ik kwijt wou: het argument van "die art is eerder gebruikt" vind ik niet echt opgaan. Naast het feit dat de meesten onder ons hun art uit dezelfde bron halen (dat zip-bestand dat op dit forum staat) kan je vind ik moeilijk verwachten dat we alle voorgaande contests en andere topics gaan checken of onze art niet door iemand anders reeds gebruikt is.

Grappige is, ik doe dat wel.
Dus judge ik er ook naar.

@NiRVeS schreef:
En waarom geef je Lau 50% voor z'n art en mij 30%, terwijl je bij beiden hetzelfde argument gebruikt?

Fout van mij, heb het al gecorrigeerd.

@NiRVeS schreef:
Om je jurering m.b.t. mijn inzending wat bij te lichten:
- Met Wheel of Fate zou ik deze niet echt vergelijken, deze heeft een veel grotere impact op het bord. Sway of the Stars lijkt me een betere vergelijking. Heb me hierop dan ook gebaseerd qua wording. De originaliteit zit 'em erin dat je i.t.t. Sway deze van ver ziet aankomen en iedereen dus kan anticiperen of het effect. Het is inderdaad niet bijzonder vernieuwend, eerder een combinatie van eerder gedane effecten.

Dat bedoel ik dus ook, deze zie je net als Wheel of Fate aankomen.
De combinatie doet ook niet echt iets nieuws, dat is dus het punt.

@NiRVeS schreef:
- Ik heb 'em Legendary gemaakt omdat:
1) Ik het meer flavor vond hebben wanneer er slecht 1 klok tegelijk in het spel kon zijn. 2 klokken die zeggen dat het een ander uur is zou toch ook maar vreemd zijn? Het concept was niet bedoeld als dat van een tijdbom maar wel dat van een klok die het (onoverkomelijke) uur des oordeels aangeeft.

Zie ik ook, maar Darksteel Reactor is ook niet Legendary... Wink

@NiRVeS schreef:
2) Dit in zekere mate het powerlevel toch een beetje in check houdt aangezien het nog een manier geeft om hem kapot te maken enerzijds en anderzijds het minder waarschijnlijk maakt dat iemand er 4 van zal spelen.

Nou, ik vind hem juist underpowered.
Hij is is normaal gesproken best baggertraag.

Daarnaast is er nog genoeg removal om er vanaf te komen: Return to Dust, Oblivion Ring, Altar's Light, Splinter, Deglamer en al die bounce kaarten.

@NiRVeS schreef:
- Reset Clock vindt ik maar zwak klinken en iets dat werkelijk alles wegschufflet vindt ik toch aardig "doomsday"-achtig. Verder legt het een link naar een andere kaart: Armageddon Clock (gebruikt ook Doom-counters).

Wat dan met Clock of Renewal of Clock of Beginnings...?
Of Maelstrom Clock, of Vortex Clock?
Ik vind Doomsday Clock er niet echt bij passen en ook best corny.

@NiRVeS schreef:
Verder wel een kneukeltje omdat je zoveel werk in je jurering gestoken hebt. Good point van die cijfers, zal ik zeker onthouden voor volgende inzendingen.

Bedankt.
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 30 2008, 12:22

@Bips: gefeliciteerd!!

@Barachem: Goed werk Barachem. Vind de jurering mooi gedaan. Ik denk alleen niet dat jouw alternatieve wording voor mijn standstill-ability een betere is.
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 30 2008, 12:40

@Barachem schreef:
Lau:

De wording heeft twee fouten: Het moet Project III, Golem Construction en At the beginning of your upkeep, put a +1/+1 counter on Project III, Golem Construction. zijn.

Dat is niet waar Barachem, ook wizards kort wel af:
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   wo jan 30 2008, 13:28

@Shard schreef:
@Barachem schreef:
Lau:

Dat is niet waar Barachem, ook wizards kort wel af:

Kijk hoe en waarom ze afkorten.
Ik snap wel als je echt een enorme lap tekst hebt, dat het kan, maar kijk maar naar je Modular 1, de remindertekst daarvan had je weg kunnen laten, dan was er wel ruimte geweest. Wink
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5883
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   zo feb 03 2008, 14:15

Wizards gebruikt de eerste keer dat een lange naam in de text gebruikt wordt de volledige naam, bij alle volgende keren mag he eerste deel (vaak het deel voor de komma) gebruikt worden. Volgens mij doen ze dit ook bij lappen tekst die minder lang zijn. Hoe dan ook, hij moet dus _minimaal_ de eerste keer volledig genoemd worden.

Dat, en gefeliciteerd bips!

Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   ma feb 04 2008, 19:35

@Hennink schreef:
Wizards gebruikt de eerste keer dat een lange naam in de text gebruikt wordt de volledige naam, bij alle volgende keren mag he eerste deel (vaak het deel voor de komma) gebruikt worden. Volgens mij doen ze dit ook bij lappen tekst die minder lang zijn. Hoe dan ook, hij moet dus _minimaal_ de eerste keer volledig genoemd worden.

Dat, en gefeliciteerd bips!

Weet niet of dat helemaal waar is maar ik kan niet zo snel een voorbeeld vinden, vooral ik kamigawa met afschuwelijk lange beschrijvingen voor Legendary creature namen hebben ze die volgens mij niet een keer volledig in de text box genoemd.|

We hebben hier ook eerder in een andere contest een discussie over gehad en daaruit bleek dat je wel het deel na de komma mocht weglaten, vandaar dat ik het hier dus ook deed.
Daarnaast ben ik, kennelijk als enige hier..., een enorme fan van remindertext, vooral bij abilities die niet elke set terugkomen. Ben je ff een tijdje uit de scene hebben ze verdorie alweer een stuk of twaalf nieuwe keywords bedacht blijkt als je aan het draften bent, komt een beetje knullig over als je dan vraagt wat champion a kithkin nu eigenlijk betekend (goh welke kaart zou er in de booster zitten...) dus vandaar...
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008   

Contest 07-01-2008 t/m 21-01-2008
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: