MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Danny wint het moderntoernooi van 11 januari! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de donderconstructed van 4 januari! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Kevin

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Kevinvr
N00b
N00b

Aantal berichten : 38
Leeftijd : 25
Registration date : 23-07-15

BerichtOnderwerp: Kevin   do jul 23 2015, 15:21

Hallo iedereen!

Ik ben Kevin van Ravenswaaij (23), gloedjenieuwe magic speler en woonachtig in de stad. Ben onlangs begonnen samen met een vriend van me, en het bevalt me tot nu toe zeer. Heb een black/red dash deck in elkaar geknutseld. Heb in het verleden altijd veel plezier beleefd aan card games zoals pokémon en yu-gi-oh, en recentelijk Hearthstone op de computer.

Ik speel op het moment eigenlijk uitsluitend tegen die vriend van me, en wij hebben beide beperkte kennis over de meer geavanceerde regels, formats, meta, etc. Daar zou ik graag meer over op willen steken, in een leuke sfeer. Is een FNM hier een goede plek voor? Ik ben voornamelijk geďnteresseerd om een beetje casual te spelen en meer te leren over Magic. De ingeiwkkeldere dingen (constructed? commander? budget? huh?) komen wel als ik ze beter begrijp Smile

Anyway, ik heb een lijst met plekken kunnen vinden waar FNM's worden gehouden, maar niet wanneer deze zijn. Zijn ze elke vrijdag? Zo ja, dan kan ik morgen wel even langskomen.

enfin, heb zin om tegen meer verschillende mensen te spelen Very Happy

later!

P.S. oh, en zijn er digitale versies van magic aan te raden? wat is het verschil tussen alle versies die ik op Steam zie? En dan is er ook nog Magic online? Wat is het verschil?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Kevin   do jul 23 2015, 15:32

Hoi Kevin,

Welkom op het forum. Wij hebben een eigen agenda waar al onze toernooien op te vinden zijn. In Groningen kun je op twee plekken spelen, bij Magic Groningen en in de Purperen Draak. Wij hebben elke donderdag een toernooi en af en toe een FNM. De Purperen Draak heeft elke vrijdag een FNM.
Beide locaties zijn geschikt om het formaat en het spel te leren. Het is wel zo dat als je meedoet aan een FNM je ook een deck moet hebben. Daarom is een draft misschien een goede start om te beginnen. Bij een draft heb je niet zelf een deck nodig, maar ga je bij elkaar pakken door drie boosters na elkaar te openen. We hebben zelfs vanavond nog plek als je zin hebt. Uiteraard kun je ook gewoon langskomen om een potje te spelen buiten ons toernooitje om. Je bent van harte welkom

Vanavond spelen we vanaf 19.15 in cafe Atlantis (tegenover de Pathé) met de nieuwste set: Magic Origins. Wij hebben ook een actie dat nieuwe spelers gratis boosters krijgen (gratis = goed!). Als je drie keer bij ons gespeeld hebt krijg je zelf een gratis draft (normaal 15 euro!)

Groeten

Jasper

EDIT: Duel of the Planeswalkers is de meeste prettige digitale Magic app. Magic Online is de meeste uitgebreide maar is instabiel en ronduit een gedrocht van een game.. ik blijf er al een tijdje bij vandaan.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Kevinvr
N00b
N00b

BerichtOnderwerp: Re: Kevin   do jul 23 2015, 15:36

Hmm, wel verleidelijk om vanavond dan langs te komen. Maar moet ik voor een draft niet zelf over land van alle kleuren mana beschikken?

Voor FNM heb ik wel een deck: een black/red dash deck uit khans/dragons of tarkir. zal ongetwijfeld niet zo goed zijn, maar het is iets...
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Kevin   do jul 23 2015, 15:39

Wij hebben heel veel land liggen dat je mag gebruiken en zelfs houden als je zelf tekort komt!.
Terug naar boven Go down
Kevinvr
N00b
N00b

BerichtOnderwerp: Re: Kevin   do jul 23 2015, 15:45

Sweet. Dan denk ik dat ik langs ga komen! Zal zo even inschrijven op de thread.

Nog een laatste vraagje: wat gebeurd er met je deck en de kaarten uit de boosters nadat het draft toernooi afgelopen is?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Kevin   do jul 23 2015, 15:47

Dat is allemaal jouw eigendom dan! Soms kan het uit een kaart van € 10 te pakken die je niet gaat spelen (past niet in je deck, maar he € 10 = € 10!)

We hebben ook nog boosters in de prijzenpot zitten voor de spelers die wat potjes weten te winnen
Terug naar boven Go down
Kevinvr
N00b
N00b

BerichtOnderwerp: Re: Kevin   do jul 23 2015, 15:50

Sweet! Bedankt voor de hulp en antwoorden. Tot vanavond! Smile
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1311
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Kevin   do jul 23 2015, 17:25

Jasper schreef:

EDIT: Duel of the Planeswalkers is de meeste prettige digitale Magic app. Magic Online is de meeste uitgebreide maar is instabiel en ronduit een gedrocht van een game.. ik blijf er al een tijdje bij vandaan.

Ben het met Jasper eens, maar als je het nog kunt opbrengen een weekje te wachten zou ik Magic Duels: Origins proberen. Dat is laatste Duels game, deze zal gratis te spelen zijn in tegenstelling tot zijn voorgangers en zoals de naam al doet vermoeden begint deze met de nieuwste kaarten. De oudere games werden elk jaar vervangen, in plaats van dat systeeem zal deze game na elke set geupdate worden met de nieuwe kaarten. In principe free to play maar vermoedelijk duurt het vrij lang om alles te verzamelen, dat kun je uiteraard inkorten door ingame aankopen. Vermoedelijk is dat wel een goed punt om te beginnen dus (free=good), ik ga hem zelf ook wel ff uitproberen zodra het uit is (ik las vandaag 29-07).
Terug naar boven Go down
Kevinvr
N00b
N00b

BerichtOnderwerp: Re: Kevin   do jul 23 2015, 17:42

Goede tip! Dat klinkt als een veel beter model. Ga ik zeker doen. Vind het niet erg om te betalen voor digitale games (zolang het niet uit de hand loopt), maar om elk jaar je collectie opnieuw te moeten aanleggen omdat ze een nieuwe game uitbrengen stond me niet heel erg aan. Duels: origins it is!
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5799
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Kevin   vr jul 24 2015, 11:09

@Gijs schreef:
Jasper schreef:

Ben het met Jasper eens, maar als je het nog kunt opbrengen een weekje te wachten zou ik Magic Duels: Origins proberen. Dat is laatste Duels game, deze zal gratis te spelen zijn in tegenstelling tot zijn voorgangers en zoals de naam al doet vermoeden begint deze met de nieuwste kaarten. De oudere games werden elk jaar vervangen, in plaats van dat systeeem zal deze game na elke set geupdate worden met de nieuwe kaarten. In principe free to play maar vermoedelijk duurt het vrij lang om alles te verzamelen, dat kun je uiteraard inkorten door ingame aankopen. Vermoedelijk is dat wel een goed punt om te beginnen dus (free=good), ik ga hem zelf ook wel ff uitproberen zodra het uit is (ik las vandaag 29-07).
Die datum hebben ze echt ingesteld om mij maximaal te kunnen pesten met mijn vakantie... Smile

BerichtOnderwerp: Re: Kevin   

Terug naar boven Go down

Kevin
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kevin, Gefeliciteerd!! (Johnny natuurlijk ook)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: IK BEN NIEUW :: Stel je voor!-
Ga naar: