MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Rutger wint het Legacytoernooi van 17 juni! **Gefeliciteerd!!!**
Christiaan wint de donderconstructed Modern van 14 juni! **Gefeliciteerd**
Jasper wint de donderdraft van 7 juni! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed Modern van 31 mei! **Gefeliciteerd!**
Christiaan wint de donderdraft van 24 mei! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

(Legacy) UBr Tezzeret

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 962
Leeftijd : 31
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: (Legacy) UBr Tezzeret   do mei 21 2015, 17:17

Ik ben nog niet zeker of ik naar Lille ga, maar na gister weer eens een paar potjes gespeeld te hebben heb ik er wel heel veel zin in!
Mijn favoriete petdeck MUD lijkt me geen goede keuze momenteel met veel BUG midrange (Shardless is een makkie), Stoneblade en Miracles.

Gister wat gespeeld met een hele ruwe lijst voor UB Tezzeret en ik geloof dat dit deck momenteel uitstekend in de meta licht met een favored MU tegen meeste combo en de wat meer midrange/grindy decks die de meta domineren in Europa.

Vanmiddag wat gepuzzeld met UBr control builds met Counter/Top en de Painter/Grindstone combo ipv Thopter/Sword. Echter is dat niet compatible met Chalice of the Void wat mijn mening de reden dat dit deck veel goede MU's heeft en relatief veel free wins pakt op de play.

Uiteindelijk op deze eerste draft uit gekomen, losjes gebasseerd op http://www.starcitygames.com/article/29250_Daily-Digest-Thieves-And-Artificers.html deze lijst.
Dack geeft het deck extra filtering (redelijk noodzakelijk naar mijn idee) en heeft in heel veel MU's targets. Vraag is of ik om die reden (met de kans op een ultimate) ook targetting spells moet spelen (zoals bijv. Punishing Fire)?  

Wat is jullie mening over deze lijst en hoe deze te verbeteren? Ik twijfel vooral of de Wasteland/Crucible lock nodig is.

CREATURES
4 Baleful Strix

PLANESWALKERS
4 Tezzeret, Agent of Bolas
2 Dack Fayden
2 Jace, the Mind Sculptor

INSTANTS/SORCERIES
4 Force of Will
2 Transmute Artifact
1 Dig Through Time
1 Thirst for Knowledge

ARTIFACTS
4 Chalice of the Void
1 Engineered Explosives
1 Sword of the Meek
2 Thopter Foundry
1 Crucible of Worlds
1 Ensnaring Bridge
3 Mox Diamond
2 Dimir Signet
1 Talisman of Dominance

LANDS
1 Academy Ruins
4 Ancient Tomb
2 City of Traitors
1 Island
1 Misty Rainforest
4 Polluted Delta
1 Swamp
1 Volcanic Island
3 Underground Sea
3 Wasteland
1 Darkslick Shores
1 Urborg, Tomb of Yawgmoth
1 Seat of the Synod

SIDEBOARD
1 Ensnaring Bridge
1 The Abyss
1 Damnation
1 Toxic Deluge
1 Misdirection
1 Helm of Obedience
4 Leyline of the Void
2 Lodestone Golem
1 Grafdigger's Cage
1 Vendilion Clique
1 Flusterstorm

ALTERNATIVE SIDEBOARD OPTIONS
Trinisphere
Notion Thieve
Dread of Night
Engineered Plague
Perish
Wurmcoil Engine
Meekstone
Pithing Needle
Phyrexian Revoker
Liliana of the Veil

Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2536
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: (Legacy) UBr Tezzeret   do mei 21 2015, 22:40

Ik zie niet zo goed hoe dit deck heel favored is tegen combo.

Akkoord, je hebt FoW en chalices, maar na boarden heeft de tegenstander abrupt decay en je zet niet echt een klok met dit deck. Mijn gevoel is dat je tegen een goede ANT speler licht in het nadeel bent.

Verder zou ik de wasteland crucible zooi niet spelen. in plaats daarvan + 1 Island +1 swamp +1 underground sea en in plaats van de crucible iets van een sweeper (damnation) en/of spotremoval (go for the throat) om je superfriends te beschermen. Ook -1 thopter foundry +1 removal, zelfde reden.

Daarnaast denk ik dat Jace TMS strikt beter is dan Dack fayden in het deck. Ik zou er daar gewoon 3 van runnen en de andere dack eruit voor een extra talisman. 4 mana is in dit deck net zo makkelijk als 3 mana in de meeste gevallen, ik zou dan altijd jace runnen en die volcanic cutten voor een extra fetchland om het brainstorm effect van jace beter te maken.

Om post-board je combo MU te verbeteren zou je null brooch kunnen overwegen. Lijkt mij best wel hip. als die eenmaal ligt is het wel game-over, want dat ding kan ook niet opgelost worden met abrupt decay. maargoed, is misschien wel te cute...

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Ga naar beneden
Sepp
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: (Legacy) UBr Tezzeret   do mei 21 2015, 23:29

Dank voor de uitgebreide reply Lennart.
Dack is idd misschien wel te cute en zet behoorlijk druk op de manabase. Jace is ook geen allstar in dit deck maar blijft wel een baas natuurlijk.
De build die jij voorsteld is eigenlijk de 'standaard'  UB Tezzeret build van Caleb Durward, waarschijnlijk gewoon de beste build maar er zijn recent twee spelers die succes hebben met Dack Fayden over Jace en Mox Diamonds ipv Talismans/Signet.
Alle UBlijsten spelen slechts 4x fetch, ik ben zelf naar een extra Misty gegaan om idd Jace beter te maken in UB, 2x Misty zal wel eens teveel kunnen zijn ben ik bang. Sowieso is 24 land teveel als wasteland niet gespeeld wordt en het filtereffect van Dack weg is tegen flood.
Ik heb al spelers gezien die inderdaad Null Brooch speelden op side. Zeker het overwegen waard als Transmute Artifact target.

De reden dat ik overigens zeg dat het goede MU heeft tegen veel combo is vanuit mijn ervaring 2 jaar terug toen ik dit deck getest heb (oa veel tegen ANT). Het is redelijk vergelijkbaar met MUD en daarmee heb ik een record van 11-2 tegen ANT/TES in 'echte' potjes.

Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: (Legacy) UBr Tezzeret   do mei 21 2015, 23:43

@Sepp schreef:
Dack is idd misschien wel te cute en zet behoorlijk druk op de manabase. Jace is ook geen allstar in dit deck maar blijft wel een baas natuurlijk.
De build die jij voorsteld is eigenlijk de 'standaard'  UB Tezzeret build van Caleb Durward.

Ok, ik had geen idee, maar het zal zo zijn. ik zou in ieder geval infi 4-drops runnen in zo'n deck.

@Sepp schreef:
Alle UBlijsten spelen slechts 4x fetch, ik ben zelf naar een extra Misty gegaan om idd Jace beter te maken in UB, 2x Misty zal wel eens teveel kunnen zijn ben ik bang. Sowieso is 24 land teveel als wasteland niet gespeeld wordt en het filtereffect van Dack weg is tegen flood.

Ik had geen land count gedaan omdat ik ervan uitging dat je wasteland in dit deck wel als land telt door de grote colorless behoefte. Als je land kunt cutten dan zou ik meer thirst for knowledge spelen. Dat helpt je blue count omhoog voor FoW en maakt die ene DTT beter. Hoewel ik mij afvraag in hoeverre dit een DTT deck is, als het goed is vult je yard niet zo snel.

@Sepp schreef:
Ik heb al spelers gezien die inderdaad Null Brooch speelden op side. Zeker het overwegen waard als Transmute Artifact target.

Ja, wil je niet sowieso een derde transmute artifact? je hebt altijd wel een signet of strix over die je niet meer nodig hebt.

@Sepp schreef:
De reden dat ik overigens zeg dat het goede MU heeft tegen veel combo is vanuit mijn ervaring 2 jaar terug toen ik dit deck getest heb (oa veel tegen ANT). Het is redelijk vergelijkbaar met MUD en daarmee heb ik een record van 11-2 tegen ANT/TES in 'echte' potjes

Ok, maar MUD heeft ook nog trinisphere en een veel snellere klok dan dit deck (MUD heeft een eigen combo kill op beurt 3, dit deck wint op zijn vroegst beurt 5 als alles meezit maar het zal meestal wel beurt 6 of 7 worden. Ik wil direct geloven dat je met MUD bijna niet kunt verliezen als je op de play bent, maar met dit deck is het helemaal niet ondenkbaar dat je de game verliest op de play tegen combo.

Sepp
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: (Legacy) UBr Tezzeret   vr mei 22 2015, 09:24

Haha grappig. Alles wat je voorstelt gaat terug naar de 'ruwe' build die ik nu in elkaar heb. Geen DTT (want zonder Dack niet goed) en meer Thirsts. Best kans dat het in grote lijnen zo al prima is en rood alles alleen maar minder maakt. 21 of 22 land is prima voor dit deck als je 2-3 Thirsts speelt.

Een 3e Transmute is zeker het overwegen waard al ben ik bang dat de tweede vaak erg dood.

Trinisphere is in MUD meer sideboard materiaal al speel ik soms 1-2x main inderdaad. Lodestones zijn de grootste upside in dat deck en de klok is een stuk sneller als je een godhand hebt inderdaad.
Probleem is dat MUD een matige MU heeft tegen Miracles in mijn ervaring, een slechte MU tegen Liliana/Hymn decks en een erg matige MU tegen Stoneblade.
Daarom kijk ik naar dit deck, het voelt wel lekker om te spelen maar heb veel te weinig ervaring met het deck om de juiste build alleen te doen Wink

Zie jij kansen voor een UB Tezz lijst in Legacy op dit moment?

Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: (Legacy) UBr Tezzeret   vr mei 22 2015, 21:14

Ik denk dat ieder deck het goed kan doen in Lille, op dezelfde manier als ieder deck kan falen.

Metagamen in legacy is eigenlijk niet te doen, zeker niet op een GP. Er zijn heel veel mensen die gewoon ''hun deck'' spelen en schijt hebben aan wat Caleb Durward, LSV en alle andere invloedrijke spelers ervan vinden.

Zo wist ik een half jaar geleden al dat ik dredge ga spelen omdat ik het deck veel gespeeld heb en een duidelijk plan heb zowel pre-als post board in iedere match-up en dat meer waard vind dan ''het beste deck op het moment'' spelen (Wat ik dan waarschijnlijk minder goed doe dan de mensen die dat ook doen en wel een week over hadden om 8 uur per dag te testen of van nature betere spelers zijn dan ik.)

Daardoor is legacy bij uitstek het formaat waarin je met je vet uitgetechde deck dat 65% haalt tegen het veld dat je verwacht aankomt en vervolgens 3 keer tegen mono rood burn speelt en kunt gaan chaos-draften.

Ik denk dat U/B tezzeret inderdaad goed is tegen alle midrange-achtige decks omdat het over de top van die midrange decks gaat. De diverse combo match-ups (TES/ANT/Dredge) zijn denk ik licht nadelig tot nadelig en tegen Sneak & Show en Reanimator ga je denk ik heel hard huilen. Of dat een recept voor succes is.... Geen idee, ik vind het wel een deck dat goed in elkaar zit en genoeg brute kracht heeft om het eventueel goed te doen (net als ongeveer 15 andere decks)

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: (Legacy) UBr Tezzeret   

(Legacy) UBr Tezzeret
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: