MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter wint de donderconstructed Modern op 2 november! **Gefeliciteerd**
John wint de Donderdraft van 26 oktober! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Verslag legacy toernooi 16 december 2007 te Groningen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2036
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Verslag legacy toernooi 16 december 2007 te Groningen   zo 16 dec - 18:54

Legacy 16 december te Groningen

Na een teleurstellige NK in Zwolle (ging 4-3 met Domain Zoo en werd 30-42e), wilde ik dit Legacy toernooi weer met mijn favoriete deck spelen, Landstill.

Ik heb tussen haakjes even de afkorting gezet, zodat mensen die iets minder bekend zijn in het formaat, ook snappen waar ik het over heb.

Landstill

4 Flooded Strand
1 Island
4 Mishraís Factory (manland)
2 Nantuko Monastery
1 Plains
2 Polluted Delta
3 Tropical Island
4 Tundra
3 Wasteland

4 Brainstorm
3 Counterspell
2 Crucible of Worlds (CoW)
2 Engineered Explosives (EE, Explosives)
3 Enlightened Tutor (tutor)
4 Force of Will (FoW)
1 Genju of the Fields (Genju)
2 Humility
1 Seal of Cleansing
4 Standstill
2 Stifle
4 Swords to Plowshares (StP, ploeg)
2 Teferiís Response
3 Wrath of God (WoG)

Sideboard
1 Compost
2 Condemn
2 Divert
1 Genju of the Falls
1 Pithing Needle (Peedle)
2 Sacred Ground
1 Seal of Cleansing
1 Serenity
3 Tormodís Crypt (Crypt)
1 Wrath of God (WoG)

Ronde 1 tegen Bastiaan Boel met UGr Threshold
Ik mulligan naar zes. Hij speelt in zijn eerste twee beurten een Nimble Mongoose, dus ik zoek met mijn Enlightened Tutor een Engineered Explosives op en deze ruimt ze op. Beurt drie speelt hij nog maar een mongoose. Deze beukt wat en hij bolt me. Ik sta dan op vier levens. Tussendoor nog ff een Burning-Tree Shaman (BTS) geploegd. Ik tutor naar Genju of the Fields en omdat ik vrij veel landen heb liggen, zou ik zijn ability meerdere keren kunnen gebruiken. Ik WoG en hij speelt een beurt later een Tarmogoyf, welke een ploegje vangt. Gelukkig topdeckt hij een nieuwe, een 6/7. Mijn manlandje vangt een Lightning Bolt, maar gelukkig weet ik met mín Genju weer naar 12 te kruipen. Het kost wel telkens mijn landje, maar op een gegeven moment neem ik wel 6 damage om een CoW te kunnen spelen en dus continu de Tarmogoyf te kunnen blokken en daarmee levens te krijgen. Hij cast nog een BTS, maar dan maakt een Wrath of God het voor me af. Hij scoopt, omdat hij geen beesten heeft en ik er per beurt zes levens bij zou gaan krijgen.

-2 Stifle, -1 Seal of Cleansing, +2 Tormodís Crypt, +1 Wrath of God

Ik vond twee Crypts wel genoeg, omdat de Tarmogoyf dankzij mijn eigen graveyard nog wel sterk bleef en het dus vooral voor de lastige Nimble Mongoose was.

Hij begint weer met een beurt 1 Nimble Mongoose, gevolgd door Tarmogoyf. Uiteraard wordt hij geploegd. Hij cast weer een Tarmogoyf, ik speel Counterspel, maar die vangt een FoW. Een 3/3 Nimble Mongoose, 4/5 Tarmogoyf en later nog een Burning-Tree Shaman beuken mij snel dood.

Game drie begint hij weer beurt 1 met een Nimble Mongoose (grrr). Mijn EE vangt een FoW, welke ik op mijn beurt weer probeer te counteren met een FoW, maar hij had nog een Red Elemental Blast. De 3/4 Tarmogoyf ving een beurt later gelukkig een StP. Met nog 15 levens cast ik Humility, maar toen was de tijd op. Een draw dus.

0-0-1: 1 punt

Ronde 2 tegen Maarten Kwant met Charbelcher
Hij begint met een Lionís Eye Diamond. Ik tutor naar een EE en maak de LED daarmee stuk. Ik cast een Genju en Standstill. Dan gaat hij af met een Spoils of the Vault naar Land Grant. Hij vindt hem en begint daarna zijn deck te schudden. Ik wijs hem er op dat dit niet mocht. Aangezien hij geen enkel idee had welke kaarten nog zouden komen en het geen NK was, maakte ik er geen probleem van. Hij vond het echter een te grote speelfout en concede.

-2 Wrath of God, -1 Humility, +1 Pithing Needle, +1 Seal of Cleansing, +1 Compost

Het was jammer dat ik niet meer kon siden, want mijn deck had nog steeds veel dode kaarten (StP, WoG, Humility).

Ik begin met een beurt 2 Seal of Cleansing. Ondanks dat deze ligt, speelt hij toch Dark Ritual, Cabal Ritual en dan Charbelcher. Deze maak ik dus stuk en thatís it. Zijn Bayou maak ik met Wasteland kapot, waardoor twee Chrome Moxen (zwarte en groene imprint) zijn enige mana source zijn. Ik pak een EE en zorg ervoor dat hij niets meer kan.

1-0-1: 4 punten

Daarna hebben we nog 4 potjes voor de lol gespeeld en deze heeft Maarten allemaal beurt 0, 1 of maximaal 2 gewonnen. Ik was volledig kansloos en ben dus goed weggekomen.

Laatst aangepast door op zo 16 dec - 21:08; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2036
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Verslag legacy toernooi 16 december 2007 te Groningen   zo 16 dec - 18:55

Ronde 3 tegen Arne Haak met Pox
Arne en zijn deck ken ik goed (we oefenen vaak tegen elkaar) en we wisten allebei dat het een redelijk gunstige matchup voor mij zou zijn.

Hij begint middels een Dark Ritual met een Duress, waarop ik reageer door te tutoren naar CoW (komt bovenop library te liggen) omdat hij de tutor anders zou discarten. Een CoW is namelijk erg vervelend voor hem. Hij cast met de overige twee mana nog Hymn to Tourach. Een vrij goede beurt 1 dus. Ik heb nog maar 1 land in play en mijn hand bestaat uit 1 land en CoW. Dan speelt hij Smallpox en ik kies ervoor om de CoW te discarten. Dan kon ik tenminste nog iets als ik Standstill, Teferiís Response of wat dan ook pakte. Die kans leek me groter dan runner-runner land. Hij topdeckt een Tombstalker, gevolgd door mijn topdeck Humility. Zijn 1/1 vangt twee beurten later een WoG. Dan pak ik nog een tutor waarmee ik CoW opzoek. Hij speelt er ook een, dus we wasteland-locken elkaar, haha. Maar Arne zag dat hij het niet meer zou gaan winnen en i.v.m. de tijd gaf hij op.

-2 Wrath of God, -1 Engineered Explosives, -2 Stifle, +2 Condemn, +2 Sacred Ground, +1 Compost

Ik koos ervoor om de twee Condemn erin te doen voor WoGs, omdat ik daarmee zijn Nether Spirits kan opruimen en/of zijn manlandjes. Ik hou er 1 Explosives in, zodat ik meerdere antwoorden dan alleen Seal of Cleansing op Pithing Needle heb. Sacred Ground en Compost lijken me verder logisch.

Ik hou een goede beginhand met genoeg land en Sacred Ground. Zijn Phyrexian Totem gaat stuk aan de Seal of Cleansing. Later was er nog een mooi moment. Ik heb in mijn hand drie Enlightened Tutors en hij cast Hymn to Tourach. Ik gebruik in response nog even een tutor. Later speelt hij Smallpox, zodat ik mijn StP moet discarten en hij rustig een 5/5 Tombstalker kan spelen en mij dood beukt.

Dit potje ging erg makkelijk. Hij begint met Senseiís Divining Top en ik met Standstill. Hij breekt met Smallpox, waardoor ik een tutor raap en naar CoW zoek. Hij Duresst nog een Humility, maar dankzij de CoW weet ik het te winnen.

2-0-1: 7 punten

Ronde 4 tegen Douwe van Noordenburg met Survival (oude lijst Wink)
Hij begint met twee BoP en een Wall of Roots. Ik cast Standstill en raap kaarten, omdat hij tutort naar Survival. Deze vangt later een FoW. Helaas krijgt hij de Survival middels een Eternal Witness weer in het spel. EOT tutor ik naar Humility, gevolgd door een WoG. Hij misbruikt zijn Survival nog even met een Squee in zijn graveyard, maar middels een volgende tutor vind ik een Seal of Cleansing om de Survival mee stuk te maken. Hij valt me aan met vier 1/1 Birds of Paradise, haha. Maar dan scoopt hij omdat dit potje alleen maar tijd zou kosten en ik het zou winnen.

-1 Genju of the Fields, -2 Stifle, -2 Teferiís Response, +1 Pithing Needle, +1 Seal of Cleansing, +1 Wrath of God, +2 Tormodís Crypt

Zijn beurt twee Survival vangt een Seal of Cleansing. Later breekt hij mijn Standstill met een hardcasted Genesis (dat kan dus ook nog). Een 4/4 body is mij iets te veel, dus ik WoG. Douwe gaat moeilijk zitten doen met een Gaddock Teeg. De eerste kan ik nog counteren, maar door de dode Genesis kan hij hem terughalen. Ik kan nu dus geen Humility, WoG, Force of Will, etc. spelen. Ik cast nog even een Peedle op Survival. Hij wil deze stuk maken met de Seal of Primordium, maar ik Counterspell. Hij reageert met Force of Will, maar zag toen in dat dit niet kon door zijn eigen Gaddock Teeg, haha. Hij beukt hard met een hardcasted Anger, Eternal Witness en nog een 1/1 elfje. Ik raap door een Brainstorm eindelijk een StP. Daarmee kan ik de Teeg stukmaken en daarna het bord opruimen met WoG. Hij scoopt.

3-0-1: 10 punten

Ronde 5 tegen Andre Pannekoek met UGw Threshold

Hij begint met twee Mental Notes, dus dat valt me weer mee. Geen vroege Mongoose dreiging. Mijn Standstill wordt gecounterd en dan komt toch eindelijk een 3/3 critter. Ik had een prima hand met o.a. 2 Explosives, 1 WoG en 1 Humility. Omdat ik niet wilde dat mijn Humility een counter zou pakken, speelde ik eerst de Explosives op 1 (voor de Mongoose). Die vangt een Counterspell. Gelijk cast ik de ander en blaas hem op. De beurt erop cast hij Tarmogoyf. Ik besluit om eerst de WoG te spelen, want een eventuele counter hierop (die hij zou spelen als hij er een zou hebben) zou minder erg zijn dan die op Humility de volgende beurt. Hij countert niet. Dan komen bij mij een Humility, Crucible (zijn Counterspell vangt een FoW), Standstill en later nog WoG. In verband met de tijd scoopt hij.

-2 Stifle, -2 Teferiís Response, +3 Tormodís Crypt, +1 Wrath of God

We beginnen met een mooie situatie. Ik heb een Island en Wasteland en hij heeft een Volcanic Island en Wasteland. Alles untapt, het is mijn beurt. Ik target met mijn Wasteland zijn Volcanic, maar dan reageert hij met Brainstorm en Dazed zijn eigen spell door de Volcanic terug te halen. Met zijn eigen Wasteland betaalt hij de extra mana. Gevolg was dus dat mijn Wasteland vern**kt was. Een beetje stom, want dit had ik eigenlijk ook wel kunnen verwachten, aangezien ik wist dat hij vier Dazes speelde. Hij pakt twee maal achter elkaar Wasteland en maakt mijn landjes stuk. Ik cast een Humility. Het staat lang in een patstelling, maar dat is in principe in mijn voordeel. Mijn mana base is best aangevallen, dus ik kom niet verder dan drie land. Ik tutor twee maal naar een Crucible, maar beiden vangen een Daze. Dit was te verwachten, maar ik moest wat. De tweede Daze kon ik gelukkig nog FoWen. Helaas zorgde zijn eerdere Crypt er voor dat ik alleen nog maar fetch in mijn graveyard had liggen. Zijn 1/1 Tarmogoyf schopt een beetje, totdat hij (hoe onverwacht) een Krosan Grip op Humility speelt, ik niet topdeck, en mij vernietigd.

Er waren nog zeven minuten te gaan, dus waarschijnlijk zou het een draw worden. Maar je weet het nooit met Threshold. Dat kan wel snel gaan. Gelukkig mag ik beginnen en dat doe ik met een basic Plains met daaronder een Genju of the Fields. Ik beuk een paar beurten en kom daardoor op 27 levens. Hij staat op 13. Maar goed, toen was de tijd op en werd het een draw, haha.

2-0-2: 11 punten

Ronde 6 tegen Jasper Boelens met Ichorid
Ik wist dat Jasper hier mee zou spelen en ik wist tevens dat ik enorm kansloos was. Ik speelde geen zwart voor Extirpates (puur en alleen omdat ze niet heb).

Aantekeningen van het eerste potje: ďzooi in graveyard, kruisje..Ē

-2 Stifle, -2 Teferiís Respone, +3 Tormodís Crypt, +1 Compost

Vooral Compost leek me wel een geinige combinatie met zijn dredge kaarten. Ik kan een heel verhaal typen over zijn hardcasted Narcoemoebaís of zoiets en allemaal 1/1 creatures (onder Humility) die mij helemaal kapot schopten, maar er staat wederom: ďzooi in graveyard, zooi op tafel, kruisje..Ē Dankzij zijn twee Deep Analysis wist ik hem nog wel op 14 te brengen.

2-1-2: 11 punten

Met 11 punten word ik helaas vierde. De winnaar (op weerstand) was Andre, Bastiaan tweede en Jasper derde.

Conclusie wat betreft mijn Landstill deck: ik ga geen Teferiís Response meer spelen. Ook speelde ik tot nu toe zonder de toevoeging van zwart omdat ik de mana base te fragiel vond worden en de Deeds te langzaam. Heb er wel een tijdje mee gespeeld, maar het beviel me niet. Dit was toen vooral nog met oog op Goblins. Alleen, nu deze veel minder worden gespeeld, denk ik dat de Deeds het wel weer zullen doen. Daarnaast geeft zwart de mogelijkheid tot Extirpate, een gamewinner.

Laatst aangepast door op ma 17 dec - 15:41; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3082
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Verslag legacy toernooi 16 december 2007 te Groningen   zo 16 dec - 19:49

mooi verslag bart... behalve ronde 3... daar had eigenlijk iets heel anders moeten staan...

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down

Verslag legacy toernooi 16 december 2007 te Groningen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Legacy toernooi 3 september in groningen
» MWS Legacy toernooi! Ronde 5 tot woensdag 17-02-2010
» Legacy tijdens de NKQ te Groningen
» Legacy (GPT) Chicago Toernooi in Utrecht op 18 januari
» NKQ Groningen 10/04

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: