MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

MTG Forge

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5883
Leeftijd : 37
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: MTG Forge   wo nov 26 2014, 14:32

Gijs wees mij op het freeware programma Forge: http://www.slightlymagic.net/wiki/Forge. Er zit een super vermakelijke quest mode in waarbij je met een een soort random sealed pool aan kaarten en 15 levens begint, en langzaam, door potjes te winnen van de AI en door kaarten te vinden, te verkopen, en te kopen, je deck verbetert. Iedereen die Shandalar leuk vond gaat dit volgens mij ook leuk vinden.

Vergeet niet de additional content te downloaden voor plaatjes en realistische prijzen (ok, de Mana Drains worden er een stuk duurder van, maar de kaarten die je vind kun je ook voor een stuk meer verkopen over het algemeen).

Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   wo nov 26 2014, 14:50

Nice.. goeie tip
Terug naar boven Ga naar beneden
https://magicgroningen.editboard.com
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1323
Leeftijd : 32
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   wo nov 26 2014, 14:55

Het is vrij sweet inderdaad. Je kunt bij de quest mode kiezen om met een soort random sealed pool te beginnen inderdaad, maar bijvoorbeeld ook met een preconstructed deck uit je favoriete set toen je net begon met magic.
Verder heb je 2 opties bij quest: fantasy en classic. Bij fantasy begin je op 15 zoals Hennink zegt en heb je naast de spell shop (waar je random kaarten en boosters koopt) een extra shop waar je allerlei perks kunt kopen zoals een free mulligan. Classic is gewoon no-nonsense magic, je begint op 20 en geen extra perks oid.
Je kunt tijdens de quest mode tegen random durdles duelen maar als je voldoende geld hebt verzameld kun je ook meedoen aan draft toernooien, lekker weer die oude toppers van vroeger draften.

Ben zelf bij quest op classic begonnen met een random sealed pool, zit ondertussen op een redelijk UWR control deck met oa een Jace TMS.

Ik second de motion dat als je Shandalar leuk vond/vind je dit waarschijnlijk ook wel vermakelijk vind. Het is niet helemaal Shandalar met alle kaarten, maar het is close enough Wink.
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   wo nov 26 2014, 15:03

Oh ja, de twee belangrijkste verschillen tussen Shandalar en Forge zijn

1) Shandalar is grafisch, Forge is menu-based.
2) Shandalar heeft alleen oldie kaarten, Forge is geüpdated t/m Khans of Tarkir!

Ik ben (toevallig) met de fantasy quest begonnen, en al die bonussen zijn vermakelijk. Ik heb nu o.a. een free mulligan en een pet bird bij elkaar gespaard.

Ik loop nu zelf rond met een hip Grixis control deck tjokvol removal en met 1 Wurmcoil Engine, 1 Ulamog's Crusher, 1 Griselbrand en 1 Nicol Bolas, Planeswalker als finishers Very Happy Oh, en 4 Dark Ritual en 3 Hypnotic Specter uiteraard. Als ik niet beurt 1 hyppie ga dan ga ik wel beurt 4 Wurmcoil of beurt 5 Griselbrand/Nicol Bolas/Crusher (speel ook nog wat signets).

Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2045
Leeftijd : 33

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   vr nov 28 2014, 09:18

Bij mij heeft iedere kaart de afbeelding van een Plains Sad

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   vr nov 28 2014, 09:29

Dan moet je de afbeeldingen downloaden Smile (waarschuwing: dit kost een uur of twee) Zit ergens onder download content. Known issue: de artwork van Journey into Nyx, M15, Commander 2014 en Khans of Tarkir is nog niet te downloaden. Boven het plaatje wordt echter in de hele interface de oracle tekst getoond, dus je kunt altijd zien wat een kaart doet.

GMT Champ 2014

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   vr nov 28 2014, 10:52

Je kunt wel handmatig plaatjes uit die sets downloaden, bijvoorbeeld voor de paar die je in je deck(s) hebt zitten. Zoek het plaatje online, Nedermagic plaatjes zijn automatisch in JPEG, die worden door Forge sowieso herkent. Download en plaats het plaatje in: *Username*/Appdata/Local/Forge/Cache/pics/*afkoring set* in het format *card name*.full dan zou Forge het moeten herkennen.
Dit is voor Windows, path zou op Mac OS zo maar net iets anders kunnen zijn. Appdata is geloof ik een hidden folder dus je moet wel even in je opties aanzetten dat je die kunt zien als je dat nog niet aan hebt staan.
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   vr nov 28 2014, 11:10

@Gijs schreef:
Je kunt wel handmatig plaatjes uit die sets downloaden, bijvoorbeeld voor de paar die je in je deck(s) hebt zitten. Zoek het plaatje online, Nedermagic plaatjes zijn automatisch in JPEG, die worden door Forge sowieso herkent. Download en plaats het plaatje in: *Username*/Appdata/Local/Forge/Cache/pics/*afkoring set* in het format *card name*.full dan zou Forge het moeten herkennen.
Dit is voor Windows, path zou op Mac OS zo maar net iets anders kunnen zijn. Appdata is geloof ik een hidden folder dus je moet wel even in je opties aanzetten dat je die kunt zien als je dat nog niet aan hebt staan.
Oh, nice!

Ik ben er overigens ook achter gekomen dat de sell cap van 1000 credits na 50 levels verdwijnt. En beide zijn variabelen die je kunt aanpassen.

Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2045
Leeftijd : 33

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   vr nov 28 2014, 11:47

Ik heb het programma alweer verwijderd toen ik las dat er geen plaatjes beschikbaar waren voor de nieuwste set Smile

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   vr nov 28 2014, 11:54

Tsk... Barbaar! *Nog* geen plaatjes, het programma wordt continu bijgewerkt.

GMT Champ 2014

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   vr nov 28 2014, 13:41

@Hennink schreef:
@Gijs schreef:
Oh, nice!

Ik ben er overigens ook achter gekomen dat de sell cap van 1000 credits na 50 levels verdwijnt. En beide zijn variabelen die je kunt aanpassen.

Oh ben er bijna Razz, na 50ish wins al level 12 ofzo...
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   vr nov 28 2014, 13:53

Ik wil eigenlijk opnieuw beginnen omdat ik "gecheat" heb met mijn eerste karakter  Very Happy En dan beginnen met kaarten uit de laatste 2 jaar of zo (i.e. standard + commander 2014)

Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   ma dec 08 2014, 18:24

Commander 2014 / Planechase 2 / Commander 2013 is een hilarisch draft formaat Smile Wel even zelf toevoegen in de configuratie bestanden Very Happy

Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   wo aug 26 2015, 09:23

Grr... Magic Origins draft r1g3. Opponent gaat Sentinel of the Eternal Watch op beurt 6, 7 én 8.  Ram hoofd tegen muur  Ik verlies (uiteraard) de pot, en krijg als troostprijs een... Tragic Arrogance.  (Censuur) Wat is het ook een k*spel! Very Happy

BerichtOnderwerp: Re: MTG Forge   

MTG Forge
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: