MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 21 juni! **Gefeliciteerd**
Rutger wint het Legacytoernooi van 17 juni! **Gefeliciteerd!!!**
Christiaan wint de donderconstructed Modern van 14 juni! **Gefeliciteerd**
Jasper wint de donderdraft van 7 juni! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed Modern van 31 mei! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant

Ga naar beneden 
AuteurBericht
AvdM
Spammer

Aantal berichten : 1506
Leeftijd : 41
Registration date : 08-07-07

BerichtOnderwerp: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   di nov 11 2014, 21:06

High-powered Peasant (HPP) is a format akin to the peasant format we used to play. So, rares and mythic rares are banned and you may include at most five uncommons in your deck plus sideboard.
There is one important difference: in HPP some cards are restricted. That means that you are allowed to include one copy of that card in main deck plus sideboard.

The following cards are banned in HPP:

Bazaar of Baghdad
Jeweled Bird
Library of Alexandria
Mana Drain

The following cards are restricted in HPP:
Brain Freeze
Cranial Plating
Demonic Consultation
Demonic Tutor
Frantic Search
Skullclamp
Sol Ring
Strip Mine
Tendrils of Agony
Windfall
Terug naar boven Ga naar beneden
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2444
Leeftijd : 30
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   di nov 11 2014, 21:32

Rarity is still according to lowest on Gatherer, including online releases? So, for example, Arrogant Wurm is common and Mishra’s Factory is uncommon?
http://boer.ma
AvdM
Spammer

BerichtOnderwerp: Re: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   di nov 11 2014, 21:48

@Boerma schreef:
Rarity is still according to lowest on Gatherer, including online releases? So, for example, Arrogant Wurm is common and Mishra’s Factory is uncommon?

Indeed, rarity can be checked on Gatherer:

http://gatherer.wizards.com/Pages/Default.aspx
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1072
Leeftijd : 34
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   wo nov 12 2014, 17:00

Hoe heet de groen rode deck met gobelins en fecundity ook alweer? 😜
Schepijs
Pro Player

Aantal berichten : 1737
Leeftijd : 31
Registration date : 30-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   wo nov 12 2014, 17:14

Ik vrees dat dirty kitty niet stoer genoeg is voor het formaat dat Allard voor ogen heeft? Maar misschien ook wel Razz
AvdM
Spammer

BerichtOnderwerp: Re: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   wo nov 12 2014, 18:33

@Schepijs schreef:
Ik vrees dat dirty kitty niet stoer genoeg is voor het formaat dat Allard voor ogen heeft? Maar misschien ook wel Razz

Er is een speciale draad voor discussie over decks in dit formaat. Dat is een betere plaats voor dit soort discussies. Ik heb trouwens daar een high tide deck gepost dat consistent in beurt drie wint. Ik weet niet of dat met Dirty Kitty lukt...
JasperJ
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 4
Leeftijd : 40
Registration date : 29-07-14

BerichtOnderwerp: Re: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   do aug 13 2015, 15:12

Ik speel regelmatig met vrienden van me Magic in het oude RKZ (Helpman). Vaak spelen we Peasant met elkaar. We willen hierbij de Groningse banlijst hanteren. Het is alleen helaas zo dat het peasant-format weinig meer leeft in de stad.

Eén ding die mij onduidelijk is aan de regels betreffende niet- en wel-toegestaande kaarten zijn de kaarten met rarity-shift in 'Vintage Masters', zoals bijv. 'Battle Screech' en 'Chainer's Edict'.

Volgens http://peasantmagicgroningen.blogspot.nl/2009/02/peasant-magic-rules.html
worden kaarten als common gerekend als ze op Gatherer ooit als common zijn uitgegeven, zelfs in  sets die alleen online zijn gepubliceerd.

Een van mijn Magic-vrienden, Daldo (Eduard), beweert dat de set 'Vintage Masters' niet meeteld voor Peasant-Magic. Dus dan blijven 'Battle Screech' en 'Chainer's Edict' als uncommon gerekend worden.
Wat is nu waar? Kan iemand mij hier antwoord op geven?

NB Hoe zit het met 'Treasure Cruise' en 'Delver of Secrets'? Deze zijn op de Franse Pesant-Magic site op de banlist komen te staan...
http://mtg-peasant.com/rules/
Enig zicht erop of dit in Groningen ook navolging gaat krijgen?
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2444
Leeftijd : 30
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   do aug 13 2015, 15:42

Wij hielden de laagste rarity op Gatherer aan, inclusief online-only sets, en de Fransen doen zo te zien hetzelfde. Chainer’s Edict en Battle Screech tellen dan als common.
http://boer.ma
Bips
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 355
Leeftijd : 35
Registration date : 03-05-07

BerichtOnderwerp: Re: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   do aug 13 2015, 18:40

In Arhem spelen ze Peasant. Daar zijn de "online-only" sets (Vintage Masters) rarities niet geldig, alleen de geprinte versies.

EDIT: foutje! Ze spelen daar Pauper (alleen commons dus)...

Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   do aug 13 2015, 18:51

Wat betreft treasure Cruise en Delver of Secrets, daarvoor hebben wij gewoon te weinig data en spelen we te weinig. Indien we nog een league hadden dan waren ze misschien gebanned, maar daar is nu geen aanleiding voor. Het kan best wel weer een 1/2 jaar duren voordat we weer eens spelen
https://magicgroningen.editboard.com
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5863
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   do aug 13 2015, 19:12

@JasperJ schreef:
Volgens http://peasantmagicgroningen.blogspot.nl/2009/02/peasant-magic-rules.html
worden kaarten als common gerekend als ze op Gatherer ooit als common zijn uitgegeven, zelfs in  sets die alleen online zijn gepubliceerd.

Een van mijn Magic-vrienden, Daldo (Eduard), beweert dat de set 'Vintage Masters' niet meeteld voor Peasant-Magic. Dus dan blijven 'Battle Screech' en 'Chainer's Edict' als uncommon gerekend worden.
Wat is nu waar? Kan iemand mij hier antwoord op geven?
Als je de regels volgt van peasantmagicgroningen dan tellen online sets mee. Een kaart is common als Gatherer zegt dat hij als common geprint is. Het maakt daarbij niet uit of dat in een normale set, een core set, een supplemental product (zoals Commander) of een online set is gebeurd. Vintage Masters telt dus wel degelijk mee voor het bepalen van de rarity, en Battle Screech is dan ook gewoon een common.

Een update aan de banned list (of überhaupt een update van de blog) hoef je voorlopig niet te verwachten. Zoals Jasper al aangeeft wordt daar tegenwoordig te weinig Peasant voor gespeeld. De laatste paar toernooien die zijn georganiseerd waren volgens mij ook nog eens high powered Peasant toernooien, waar een hele andere banned list voor wordt gebruikt.

Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 4
Leeftijd : 40
Registration date : 29-07-14

BerichtOnderwerp: Re: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   di aug 18 2015, 11:13

Hey, heel erg bedankt voor jullie reacties! Dan weet ik beter hoe we er voor staan met ons Magic-clubje... en ik geef het nog even aan Daldo door...
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant   

Rules + banned and restricted cards High-powered Peasant
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: