MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jasper Boelens wint de donderdraft van 22 juni **Gefeliciteerd**
Christiaan van Harten wint de modern fnm van 16 juni **Gefeliciteerd**
Ferrick van Dongen wint de donderdraft van 8 juni **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de dondermodern van 1 juni **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Jelmer Koopmans wint de donderdraft van 25 mei **Gefeliciteerd!**

Deel | 

Dredge

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Achair
N00b
N00b

Aantal berichten : 48
Leeftijd : 34
Registration date : 08-09-11

BerichtOnderwerp: Dredge   ma nov 03 2014, 19:57

Goedendag, ik heb een vraag voor de dredge liefhebbers op dit forum.
Ik heb een dredge deck genaakt zonder lion's eye diamond. Het deck is gebaseerd op de oudere lijsten voordat led werd gebruikt in dredge. Nu heb ik een aantal vragen mbt het deck.
Wat is het meest ideaal dread return package? Ik speel nu de flame zaelot om mijn zombies vaste te geven en ashen Rider om permanents te slopen. Zijn er misschien betere mogelijkheden? Hier en daar wordt Griselbrand geprezen, maar het lijkt mij een win more kaart. Ik vermoed, verbeter mij als dit niet zo is, dat het spel voor de tegenstander al voorbij is als je dread return kunt casten.
In plaats voor led gebruik ik dus een package van zes discarders namelijk drie keer putrid imp en drie keer tireless tribe. Is tireless tribe erg verouderd? Ik gebruik geen faithless loting. Wel vier keer breakthrough en carefull study als enablers/ cantrips.
De reden waarom ik hiervoor gekozen heb is dat tireless tribe constitenter werkt dan faithless looting. De laatste lijkt me meer voor de explosieve start met LED. Ik zie dat hapless researcher ook wordt gebruikt. Waarom is dit eigenlijk?
Zal ik mijn tireless tribe erin laten of vervangen met iets anders als bijv firestorm, faithless loting of misschien hapless researcher?

Alvast bedankt!
Terug naar boven Go down
Achair
N00b
N00b

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   ma nov 03 2014, 23:33

Heerlijk die automatische spellingscontrole op mijn smartphone.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2469
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   di nov 04 2014, 09:16

De versie zonder LED lijkt mij voor boarden infinite slechter dan de versie met LED. faithless looting kost precies 3 om te flashbacken, en omdat LED zowel als discard outlet als land fungeert in het deck heb je veel meer redundancy.

Ik kan mij op zich voorstellen dat een versie zonder LED na boarden iets beter is, omdat je meer gecontroleerde discard-outlets hebt en meer land speelt, waardoor je de post-board games wat gecontroleerder kan spelen. Je levert daar alleen pre-board naar mijn mening teveel voor in.

Ik zou wel altijd putrid imp > tireless tribe spelen. putrid imp fueled je ichorid, en dat is best wel belangrijk. Let erop dat de meeste zwarte beesten in je deck dredgers of andere ichorids zijn, die wil je niet removen.

Voor wat betreft de dread return package:

Als je dat wilt, zou ik een iona en een elesh norn runnen. Iona helpt je tegen ANT/TES (slechte match-ups) en elesh norn wint de game tegen Elves (slechte match-up). Je kunt met het dread return package vrij makkelijk switchen afhankelijk van de metagame die je verwacht.

Voor de rest is het wel een lekker deckie natuurlijk, al zou ik bij voorkeur altijd de LED versie spelen omdat die explosiever is. De post board games zijn met beide versies vaak lastig.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Achair
N00b
N00b

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   di nov 04 2014, 21:34

Dank je!
Ga ik eerst voor een iona. Langzaamaan maar de LED zien te verzamelen. Ik ben niet van plan om er nerdermagic prijzen voor te betalen. Eens kijken of ik ergens een paar mooie played weet te vinden.
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   di nov 04 2014, 22:28

Wat lennart zegt.

Daarbij heb ik ook veel Dredge gespeeld. In september nog veel online, zie hier mijn decklist: http://mtgodecks.net/decks/view/1843 die ik redelijk optimaal vindt ookal wil het wel 3x Firestorm in het SB (ipv street wraith) maar die zijn zo duur op MTGO.

Paar opmerkingen:
- Ben zelf fan van Flayer of Hatebound als DR target, die killt zonder aan te vallen dus verlies je game 1 niet van random dingen als elephant grass of ensnaring bridge. Over het algemeen kun je iig met de LED versie consistent 40+ kaarten in je GY hebben op turn 2-3, en dan return je Flayer voor 4 schade een therapy voor nog 5 schade en eventueel je tweede DR op een troll voor infi schade anders win je je volgende upkeep omdat alle te returnen ichorids ook 3 schade doen als ze in het spel komen.
- Ik vind daarentegen Flame-kin Zealot nogal mwah, die heeft me nog nooit een game gewonnen die ik niet had gewonnen als ik gewoon een grave-troll had gereanimate.
- Ook Iona vindt ik meh, zit in mijn SB alleen voor de monoR matchup.
- Elesh Norn is daarentegen uitstekend als SB target voor de Elves, Goblins en mirror(en random creature combo decks) matchup
- Ashen Rider (of die vindicate angel) speel(de) ik in het SB puur voor de Show and Tell matchup.
- Sinds Faithless Looting is de LED versie >>> LEDless of zelfs manaless, zowel preboard als after boarding. Ik speelde voor de printing van Faithless looting altijd met Tireless Tribe en ik kan je vertellen dat het een wereld van verschil is.
- Sideboarded games verlies je meestal pas als je tegenstander 2+ haatkaarten raapt en cast (of als je into oblivion mulliganned).
- Ik heb geen flauw idee hoe het nu in de meta ligt aangezien Treasure Cruise een kaart is. -> Wanneer gaan mensen eindelijk Elves-on-a-cruise of Goblins-on-a-boat spelen?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   di nov 04 2014, 23:22

Hmmm, Gobin Flottilla. Cool
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   do nov 06 2014, 16:52

Misschien wat laat en off-topic, maar goblins on a boat zie ik echt niet gebeuren.... Het deck heeft al een card advantage engine met ringleader en matron. Bovendien vul je je graveyard niet met ponders en brainstorms. volgens mij wordt gobbo's alleen maar slechter met cruise. Ik zou het iig niet erg vinden om tegen te spelen met een traditionele goblinlijst

Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   do nov 06 2014, 17:01

Zoo met treasure cruise : Noah's Ark
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
SHE
Admin
Admin

Aantal berichten : 2010
Leeftijd : 32
Registration date : 08-06-14

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   do nov 06 2014, 17:53

Jasper schreef:
Zoo met treasure cruise : Noah's Ark

LOL! Tis net geen niveautje Koos Wink
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   do nov 06 2014, 18:32

@lennartL schreef:
Misschien wat laat en off-topic, maar goblins on a boat zie ik echt niet gebeuren.... Het deck heeft al een card advantage engine met ringleader en matron. Bovendien vul je je graveyard niet met ponders en  brainstorms.  volgens mij wordt gobbo's alleen maar slechter met cruise. Ik zou het iig niet erg vinden om tegen te spelen met een traditionele goblinlijst

Ik was dan ook niet serieus, ik vind flottilla gewoon een mooi woord. Very Happy
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   ma nov 24 2014, 21:45

Om nog maar ff te necro'en...

Ik ga aankomend weekend denk ik dredge spelen op een legacy toernooi, en ik zit met de volgende overwegingen:

1. Darkblast

Volgens mij is de meta in legacy inmiddels dermate veranderd dat deze weer goed is. bulten young pyromancers, delvers en thalia's running wild en in het algemeen meer fair decks met beesten waar deze kaart goed tegen is. bovendien is het een niet te counteren dredge en discard outlet op zichzelf tegen die decks die je ook nog ontzettend veel tijd geeft. misschien een 2 - 2 split met thug?

2. de gevolgen

Als je darkblast wilt runnen met 12 land, dan kunnen de cephalid coliseums niet meer (allemaal). met mana confluence heb je een prima alternatief waar je vroeger nog undiscovered Paradise of tarnished citadel moest runnen. Ik twijfel over het cutten van 2 of 3 coliseums, wat betekent dat je er dus nog 1 of 2 runt.

Decklist wordt dan:

2 darkblast
2 golgari thug
4 grave-trol
4 stinkweed imp

4 breakthrough
4 faithless looting
4 street wraith

4 cabal therapy
4 ichorid
4 bridge
4 moeba

4 putrid imp
4 lion's eye diamond

4 city of brass
4 gemstone mine
2/3 mana confluence
1/2 cephalid coliseum

wat denken jullie?

Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   ma nov 24 2014, 23:36

Cephalid colisseum is wel weer je beste draw engine tegen blauwe decks... Persoonlijk was ik erg tevreden met 1 colisseum cutten voor n mana confluence, maar ik speelde dan ook met careful study. Ik heb geëxperimenteerd met street wraith maar die vond ik enorm underwhelming iig mijlen weg van careful study. Deze cutten voor study's heeft echter wel weer neven effect in je black creature count voor Ichorid. Ik zou daarom ook niet lager gaan dan 3 thugs, eventueel ten kostte van de 4e breakthrough als je graag een 2e darkblast wil.

Heb je overigens deze lijst ook gezien?
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   di nov 25 2014, 18:37

@tarzan schreef:
Cephalid colisseum is wel weer je beste draw engine tegen blauwe decks... Persoonlijk was ik erg tevreden met 1 colisseum cutten voor n mana confluence, maar ik speelde dan ook met careful study.

careful study is inderdaad ook prima, misschien 1 putrid imp en 1 breakthrough weg voor 2 study's. maakt het na boarden ook beter omdat je van al je breakthrough en LED af wil in veel match-ups. je punt over colisseum is wel waar.

@tarzan schreef:

Ik heb geëxperimenteerd met street wraith maar die vond ik enorm underwhelming iig mijlen weg van careful study. Deze cutten voor study's heeft echter wel weer neven effect in je black creature count voor Ichorid. Ik zou daarom ook niet lager gaan dan 3 thugs, eventueel ten kostte van de 4e breakthrough als je graag een 2e darkblast wil.

hoe vaak heb je tegen deathrite shaman/surgical extraction gespeeld? die kaart heeft mij echt heel veel games opgeleverd die anders heel lastig geworden waren zonder dredger.

Terug naar boven Go down
Eelco
Topper
Topper

Aantal berichten : 633
Leeftijd : 38
Registration date : 07-08-13

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   wo mei 04 2016, 10:08

Een paar vraagjes:

Wat vinden jullie van deze lijst? Ook van Joseph Moreno in een Top8.
Hij is van die eerdere lijst, langzaam naar deze lijst gegaan (geen street Wraith's, toen 2 en nu 3).
http://mtgtop8.com/search?player=Joseph+Moreno

4 Cephalid Coliseum
4 Gemstone Mine
4 Mana Confluence
2 Putrid Imp
3 Golgari Thug
3 Street Wraith
4 Golgari Grave-Troll
4 Ichorid
4 Narcomoeba
4 Stinkweed Imp
4 Lion's Eye Diamond
4 Bridge from Below
1 Dread Return
3 Breakthrough
4 Cabal Therapy
4 Careful Study
4 Faithless Looting

SB:
1 Dread Return
1 City of Brass
3 Lotus Petal
3 Firestorm
3 Nature's Claim
1 Ancient Grudge
1 Memory's Journey
1 Iona, Shield of Emeria
1 Ashen Rider

En geen Abrupt Decay's in het SB maar Claim's en Grudge's.

En hoe sideboarden jullie tegen Miracles? Mijn gevoel zou zeggen om hate in te boarden tegen RiP en Containment Priest, maar iemand op MTGSalvation zegt dat hij All-In Combo sideboard tegen miracles:
Miracles:+3 Petal,+1 Dread,+1 Rider/-1 Ichorid,-1 City,-2 PImp,-1 Thug
http://www.mtgthesource.com/forums/showthread.php?23432-Deck-Dredge/page161
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 1935
Leeftijd : 29
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Dredge   wo mei 04 2016, 10:32

#RemindMe: Zondag gy-hate meenemen.
Terug naar boven Go down