MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 september! **Gefeliciteerd**
Donald wint de PPTQ van 12 augustus! **Gefeliciteerd**
Niels wint het legacytoernooi van 19 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint de donderdraft van 16 augustus! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint het moderntoernooi van 9 augustus! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Tournament Report] PTQ Amsterdam 16 augustus

Ga naar beneden 
AuteurBericht
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 961
Leeftijd : 24
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: [Tournament Report] PTQ Amsterdam 16 augustus   ma aug 25 2014, 20:28

Het is weer zondag half 7, wat doe ik nu al naast mn bed? Het is weer tijd voor een PTQ!
In de voorafgaande PTQ (Utrecht) ging het niet heel goed (2-2 drop), GP Utrecht ging ook niet heel denderend (4-1 into 5-4), het was wel weer eens tijd om een beter resultaat neer te zetten.

Dit was de lijst die ik speelde:
4 Verdant Catacombs
4 Marsh Flats
4 Blackcleave Cliffs
3 Raging Ravine
1 Twilight Mire
1 Fire-Lit Thicket
2 Overgrown Tomb
1 Blood Crypt
1 Stomping Ground
2 Swamp
1 Forest

4 Tarmogoyf
4 Dark Confidant
3 Scavenging Ooze
1 Courser Of Kruphix
1 Batterskull

4 Lightning Bolt
3 Inquisition of Kozilek
3 Thoughtseize
2 Terminate
2 Anger of the Gods
3 Abrupt Decay
1 Maelstrom Pulse
1 Slaughter Pact

3 Liliana of the Veil
1 Chandra, Pyromaster

Sideboard:

1 Slaugher Pact
1 Thoughtseize
4 Fulminator Mage
1 Thrun, the Last Troll
1 Grafdigger's Cage
1 Golgari Charm
1 Rakdos Charm
1 Ancient Grudge
2 Shatterstorm
1 Anger of the Gods
1 Chandra, Pyromaster

Eerst speelde ik 2 Courser of Kruphix en ik wilde er eigenlijk helemaal geen enkele meer spelen, achteraf had dit waarschijnlijk een Liliana of the Veil moeten zijn.

Ronde 1: Martijn met Jund

Game 1 Thoughtseize ik hem en zie ik een hand vol antwoorden op mijn threats (bolt, terminate, decay), maar heeft hij zelf geen threat. De eerste threat die hij pakt is een Liliana die ik niet kan beantwoorden en dat was redelijk snel de game. Game 2 pak ik niet genoeg actie, meteen 0-1 aan zo'n toernooi beginnen is nooit fijn.
0-1

Ronde 2: Jacob met UWRb Control

Game 1 zie ik hem steeds foutjes maken waardoor ik voor kom te liggen in deze pot (zoals niet bolten in reactie op de Raging Ravine trigger, maar blocken met Snapcaster en daarna bolten). Ik vond het al vreemd dat hij een Academy Ruins en een Blood Crypt had liggen, maar ik kon niet bedenken waarom hij deze had. In deze grindy game kreeg ik hem op 3 leven, maar pakte helaas geen bolt bij, op een gegeven moment kon hij zich hieruit Helixen. Een paar beurten later speelt hij een Keranos, God of Storms. Ik krijg hem op 4 leven met een Dark Confidant in play. Hij heeft mij steeds gebolt met Keranos waardoor ik op 1 sta. Ik zou de volgende beurt sowieso dood zijn aan zijn Colonnade, dus ik kon dus alleen winnen als ik een landje van mn Dark Confidant zou flippen. Op dit moment had ik al 17 land gehad en dus nog maar 7 in mijn deck. Helaas flipte ik een bolt waardoor ik dood was. Deze game duurde 35 minuten, ik maakte me al zorgen omdat ik dan nog 2 games zou moeten winnen in een kwartier tijd. Game 2 zie ik dat hij Porphyry Nodes heeft ingeboard, aangezien ik deze zag aankomen sloopte het alleen een Ooze van mij die al twee keer had kunnen aanvallen daarna kon ik daarna met een Goyf de game winnen. Nog iets minder dan 10 minuten te gaan voor game 3. Doordat ik geen hand disruptie pakte konden zijn Nodes hier twee beesten slopen. Een beurt 5 batterskull won me daarna makkelijk de game]. Na de match bleken de vreemde landjes voor Engineered Explosives en sideboard kaarten als Hide // Seek en Slaughter Games.

1-1

Ronde 3: Thomas met Rock Gifts

Thomas mulligant game 1 naar 6 en zie ik op beurt 1 een Watery Grave en op beurt 2 een Temple Garden Waar hij een Noble Hierarch van speelt. Wat voor deck was dit? Melira Pod met blauw? Vervolgens kregen we een enorm vreemde boardstall waar hij 2 Goyfs en een Thrun in play had en ik 3 Goyfs. Hij speelde daarna een Lingering Souls die in zijn eentje de game wel won. In de laatste beurt voor ik dood was speelde ik nog een Inquisition of Kozilek en zag een Unburial Rites, daardoor was het me wel duidelijk wat voor deck Thomas speelde. Ik wist niet precies hoe ik hiertegen moest sideboarden, maar ik heb het vooral beschouwd als Rock deck en zo gesideboard. De tweede game nam ik veel damage van mijn manabase en early pressure van Thomas, maar ik kon van zijn threats af komen en mijn Scavenging Ooze won de game. In de eerste beurten van game 3 werd tijd gecalled en werd het een draw.

1-1-1

Op dit moment had ik nog even gepraat met andere Groningers, van wie een aantal dus 2-1 of beter gingen. Ik dacht dit gaat weer zo'n toernooi worden waar ik er snel uit lig en hoop dat andere Groningers het beter doen, ik mag nu niks meer fout doen!

Ronde 4: Chris met UR Delver

Antwerpen all over again, daar kwam ik Chris ook al tegen, nu was het alleen zaak om wel te winnen. Game 1 zorg ik er met wat hand disruptie en removal voor dat Chris nooit echt in de game komt (on the play zijn is a big deal in de matchup). Game 2 mulligannen we allebei naar 6. Ik heb deze pot een fetchland waarmee ik toch besluit toch een nonbasic te halen, omdat ik een Inquisition of Kozilek en geen andere groene manasources had. Ik zag geen Blood Moon, maar die kwam vervolgens wel op beurt 3 neer en toen was het potje wel voorbij. Game 3 ben ik weer on the play, mijn Dark Confidant flipt een Goyf die ik niet speel omdat ik BG open wil houden voor het geval Chris Blood Moon weer had, die speelde hij niet uit. De derde[vierde] beurt speel ik mn Tarmogoyf en hou weer BG open en nu speelt Chris de Blood Moon wel. Deze kan ik dus slopen en na deze start komt Chris niet meer terug in de game.

2-1-1

Ronde 5: Rogier met mono G Aggro

Ik begin met een mulligan naar 5 en na een Thoughtseize zie ik onder andere een Strangleroot Geist, een Scavenging Ooze, een Dismember en een Leatherback Baloth, dit deck zag ik zeker niet aankomen. Ik weet de game nog bijna te stabilisen op mijn eigen Scavenging Ooze en Tarmogoyf maar door twee Rancors kon hij toch genoeg damage doordrukken. Game 2 mulligan ik naar 6, maar in deze game pakt Rogier over het verloop van het spel enorm veel land en kan ik met een grote Scavenging Ooze de game naar mijn hand zetten. Game 3, weer een mulligan naar 6, was nog best een grindy game en nadat ik dacht te stabilisen speelt Rogier een Thrun terwijl hij daarnaast ook een Strangleroot Geist had liggen. Ik had alleen een Courser op het veld. Nadat ik 4 nam van zijn Thrun en hij een Obsinate Baloth speelde moest ik zijn Strangleroot Geist bolten en decayen, vervolgens mijn beurt aannemen en een Maelstrom Pulse op zijn Baloth gooien om daarna te chumpen met Courser en eindelijk Liliana te spelen om van zijn Thrun af te komen. Mijn topdeck Tarmogoyf is daarna 6/7 en maakt de pot snel af, toch nog best een eng deck, dat mono groen.

3-1-1

Ronde 6: Joost met Junk

Game 1 mulligan ik naar 6 en Joost naar 5. Hoewel de Jundy mirrors vaak enorm grindy zijn viel dat deze match heel erg mee, game 1 houdt hij niet veel over van zijn hand na een Inquisition en win ik de pot vrij snel. Game 2 pakt hij veel land en moet hij al vrij snel chumpen met Lingering Souls. Normaal gesproken is Junk hier best wel favored door een betere mana base, Tectonic Edge en Lingering Souls, dus ik was wel blij dat ik snel heb kunnen winnen. Eindelijk even tijd om bij te komen van alle matches die naar tijd gingen.

4-1-1

Ronde 7: Roy met BG

Ik zie Roy altijd zitten bij de grotere toernooien en ik dacht me te herinneren dat hij op PTQ Utrecht een Jundy deck speelde. Nadat hij al tegenover me kwam zitten stond hij weer op en liep hij naar iemand toe, ik nam aan dat dat was om te vragen welk deck ik speelde. Nadat we beide onze hand disruptie speelden game 1 werd het duidelijk dat Roy voor kwam te staan, ik topdeckte echter een Liliana nadat hij mijn threat had gedecayed. Deze zette ik op 4 en ik had geen kaarten meer op hand. Hij speelde vervolgens 2 Scavenging Ooze uit waardoor hij de upperhand zou krijgen. Ik topdeck een Abrupt Decay waardoor ik van zijn threats afkom en mijn Liliana in play blijft. Hierna topdeck ik alleen nog maar nonlands en sleep de game er daardoor uit. Roy klaagde al dat ik erg lucky was, ik was het wel met hem eens. Game 2 leek ik eerst snel de upper hand te krijgen, waarna hij met een Ooze ervoor kan zorgen dat mijn Goyfs 3/4 worden en heeft hij daarna een Obstinate Baloth in play. Daardoor duurde de game wat langer dan ik had gehoopt maar ik sleep de game er wel uit.

5-1-1

Van 1-1-1 naar 5-1-1, ineens sta ik hier voor mn eerste win and in. Wat wel jammer was, doordat ik een win and in had moest Sylke spelen terwijl hij 6-1 stond omdat hij slechte weerstand had.

Ronde 8: Tristan met UWR Control

Ik dacht dat ik niet heel nerveus was voor deze match maar nu ik op mijn scorepad kijk heb ik ronde 9 opgeschreven in plaats van 8. Game 1 mulligant Tristan naar 6 en weet ik onder een Cryptic Command door een Tarmogoyf te sticken waar hij geen removal meer voor bijpakt en win ik de game redelijk snel. Game 2 mulligan ik naar 6 en zie ik een hand met onder andere 2 Electrolyzes en een Cryptic Command. Op dit moment heb ik zelf een Dark Confidant op hand die ik maar besluit niet uit te spelen, vaak cyclen UWR Control spelers wel de Electrolyze op je hoofd, en zo blijft hand disruptie ook wel goed. Tristan speelt de game ook geduldig en houdt de Electrolyzes gewoon op hand, na een Thoughtseize zie ik een Flashfreeze en een Celestial Purge naast de 2 Electrolyzes. Ik besluit de Flashfreeze te pakken omdat ik meer rode en groene threats heb dan zwarte. Ik pak daarna een Batterskull bij, helaas wordt de token gepurged en kom ik niet meer terug in de game. Game 3, de game waar het allemaal op aan komt. Een Inquisition of Kozilek zorgt ervoor dat ik een Electrolyze, Timely Reinforcements, Celestial Purge, Spell Snare, Cryptic Command en 2 land zie. Ik besluit de Spell Snare weg te halen, vervolgens krijg ik een Tarmogoyf en een Courser of Kruphix op het veld tegen zijn Timely Reinforcements. Hij besloot bij mijn eerste en tweede aanval niet te blocken en speelde een Ajani Vengeant om daar Tarmogoyf mee getapped te houden. Dit koopt voor hem veel tijd en hij krijgt Ajani uiteindelijk op 6 loyalty en speelt hij nog een Baneslayer Angel uit. Op dit moment kan ik de Angel Slaughter Pacten en nog een mannetje van de reinforcements bolten om zo Ajani te slopen met mijn beesten. Opeens zag de game er weer goed voor mij uit. De beurt nadat ik voor mijn Pact moest betalen speelde ik ook een Chandra .Die resolvde, maar flipte alleen maar land over een aantal beurten. Tristan tapte steeds mijn team met Cryptic Command en kon vervolgens uiteindelijk wrathen. Ik had nog wel beesten op hand gehouden om uit te spelen maar ik pak (inclusief Chandra) alleen maar land of irrelevante spells (Terminate etc.). Een Path op mijn Goyf zorgt dat ik alleen een Scavenging Ooze heb. Doordat de tijd begon te dringen en ik wel zenuwachtig werd besloot ik te vroeg (de beurt dat ik ooze speelde) om twee beesten te exilen waardoor Tristan in response gewoon mijn Ooze kan bolten, stomme fout. Tristan topdeckt een Sphinx’s Revelation, pakt 6 extra kaarten en gaat naar 11 leven. Ik eindig de game op 3 leven terwijl Tristan 3 Colonnades in play heeft en de tijd en extra beurten op zijn. Aan een draw hebben we beide niks en ik zou die game nooit meer winnen dus ik wens Tristan veel succes in zijn eerste PTQ top 8.

5-2-1 (19e)

Ik was eerst wel teleurgesteld om de laatste game te verliezen, maar ik ben wel tevreden over mijn spel op de PTQ. Een paar foutjes gemaakt, maar over het algemeen wel tight gespeeld. Tijdens de laatste twee rondes stonden er steeds veel mensen te kijken, aan de ene kant vind ik het wel gaaf, maar het maakt me wel meer nerveus. Zeker tijdens de laatste game zag ik achter Tristan zo'n 10 man staan en ik hoorde dat achter me tenminste Sylke, Desmond, Sepp en Eelco stonden. Brr, ik heb toch liever een rustige tafel.

Ik heb mijn deck voor de matchups die ik heb gekregen wel flink misgebouwd, ik verwachtte meer Pod decks (vandaar de Angers maindeck) en meer Affinity (vandaar de 2e Shatterstorm). In een metagame met veel Junky decks en ook wat UWR speel ik liever Junk, wat ik denk ik sowieso liever speel. De manabase van Jund is atrocious, op beurt 3 wil je dubbel zwart/rood/groen. Ik heb het idee dat je nu rood vooral speelt voor Anger Of The Gods. Bolt is prima maar je kan best zonder en Scavenging Ooze is ook merkbaar slechter op deze manabase (al helpen de filterlandjes wel).

Al met al een awesome dag, hopelijk de volgende keer een nog beter resultaat!
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] PTQ Amsterdam 16 augustus   ma aug 25 2014, 20:46

Mooi verslag.. je gaat vast binnenkort wel een keer T8.
https://magicgroningen.editboard.com
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 2064
Leeftijd : 29
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] PTQ Amsterdam 16 augustus   ma aug 25 2014, 21:34

Was leuk om te lezen!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: [Tournament Report] PTQ Amsterdam 16 augustus   

[Tournament Report] PTQ Amsterdam 16 augustus
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: ALGEMENE INFORMATIE :: Artikelen-
Ga naar: