MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   zo aug 31 2014, 10:55

Klopt, maar het kan twee kanten op. Of ik vind het prima of ik vind het niet prima. Ik weet het gewoon niet. Misschien dat jij jouw standpunt kunt geven aangezien jij de vraag gesteld hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   zo aug 31 2014, 11:04

De reden waarom ik de vraag stel, had ik al eerder benoemd. Dat het zonde zou zijn als mensen minpunten krijgen, omdat ze niet jouw artwork in deze thread gebruiken, maar de originele artwork via de post van Hennink. Mits jij het uiteraard niet prima vindt, als mensen dat doen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   zo aug 31 2014, 11:43

Nee dat doen we niet, niet idereen kan zijn contest inzending nog aanpassen. Opa heeft gesproken.

Laatst aangepast door Dwarlorf op zo aug 31 2014, 11:44; in totaal 1 keer bewerkt
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   zo aug 31 2014, 11:44

Wat he said
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   zo aug 31 2014, 11:44

Duidelijke taal ^^
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5883
Leeftijd : 37
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   zo aug 31 2014, 11:46

Ik heb de originele art gebruikt omdat ik een planeswalker wilde maken, en daar paste de originele art beter bij. Het "image" gedeelte is hetzelfde als de originele art, maar de tekstbox heeft ook art onder zich bij planeswalkers. Ik heb vooraf geen toestemming gevraagd aan Jasper, dus mensen die mijn art gebruiken doen dat op eigen risico neem ik aan. Ik zie wel wat Jasper bedenkt Smile

Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 36
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   zo aug 31 2014, 23:28

Een build-around me kaart voor (bijvoorbeeld) reanimator.

Iedereen schijnt te denken dat dat dorpje op zn rug hoort... hij lag er juist onder (zie ook de ketenen).

en die mannetjes die opgegeten worden? Dat zijn de chump blokkers van je tegenstander

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   ma sep 01 2014, 14:05

Contest gesloten. Jurering gaat van start

Edit: gaat op een later moment gebeuren. Ik zie niet alle kaarten van iedereen. Dat is lastig jureren.
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   ma sep 08 2014, 01:44

Jasper schreef:
Ik zie niet alle kaarten van iedereen. Dat is lastig jureren.

wat mis je?

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   wo sep 10 2014, 08:48

Bijna klaar met jurering. De kaart van Oswin (onzin) ligt op dit moment onder de loep
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   wo sep 10 2014, 13:44

Uitslag:

Darafayen

Naamgeving is goed, verhouding castingcost en p/t is prima. Het effect is wel eens eerder gedaan in zwart en staat dus helemaal niet verkeerd. Tekstueel ziet het er wat rommelig uit. Het is ook “a +1/+1” counter ipv “an +1/+1 counter” maar dat is een kniesoor die daar op lijkt. Je kaart voldoet prima aan de opdracht, kanshebber dus
Dwarlorf

Lomp en groot met een stevige abillity. Helaas vind ik de kaart niet heel origineel en vind ik de kaart niet passen bij de artwork. Het creature type Giant zie ik wel, maar past niet 100%. Castingcost is stevig, maar terecht bij een dergelijke kaart. De verhouding p/t is prima. Je bent deze keer geen kanshebber

Bart

De level up variant op een landje. Leuk bedacht. Tekstueel niet helemaal juist. Als jou kaart 5 of meer counters heeft is het een 5/5 beest. Nu staat er “Becomes a 5/5 creature” dat klopt niet helemaal. Ik zou jouw kaart zeker spelen, voor 5 levens krijg ik 5 mana en een 5/5 beest dat moeilijk te slopen is. Lijkt me een goede deal. Ik zie de referentie naar een landje wel, maar vind persoonlijk het kaarttype niet passen bij de artwork. Je behoort deze keer niet tot de kanshebbers

Arne

Prima kaart. Als je deze met behulp van een Aether Vial in het spel krijgt, dan doe je gemene dingen. Artwork past goed bij de kaart en verhoudingen van castingcost , p/t en abillities lijken me uitstekend. Simpel ontwerp, maar origineel. Je bent een kanshebber

Boerma

Prima ontwerp. Casting Cost is een beetje stevig en ik weet niet of dat een probleem gaat zijn. Ik vind het mooi dat de twee abillity interactie heeft met de eerste, maar niet volledig ervan afhankelijk is. Waarschijnlijk kun je dat redelijk misbruiken met dredge of andere abillities zoals Seismic Assault (lekker manabase zal dat zijn). Ik vind het een leuke originele kaart. Je hoort bij de kanshebbers

Morphling

Ik snap niet helemaal waarom jouw kaart een border van een landje heeft. Dat is het duidelijk niet. Ik vind de kaart wat clunky. Voor een investering van 10 mana kan ik een landje afpakken. Daar word ik niet heel warm van. Ik zie het wel werken in een grindy matchup, maar dat is het dan ook wel. De legendary rule lijkt me van toepassing, alleen had ik er dan meer van verwacht. Het is hoogstens een 4/4 voor 4 mana zonder bescherming. Het had wel iets gevaarlijker mogen zijn. Je behoort deze keer (en dat is lang geleden volgens mij) niet tot de kanshebbers

Mercator

De bedoeling is wel dat je een kaart laat zien waarin de artwork het beste tot zijn recht komt volgens jou. De contest had daarin misschien wel duidelijker moeten zijn dat je de kaart ook daadwerkelijk laat zien.
Okee dan de kaart zelf. Deze speel je waarschijnlijk pas laat, als je het al durft. Een 4/4 kost je 4 landjes. Dan heb ik een 4/4 vanilla die mijn tegenstander ook nog simpel kan afhouden. Daardoor wordt ie wel groter, wat ik een mooi ontwerp vind. De rarity ontbreekt, maar ik vermoed dat het een rare zou zijn. Als ik zoveel moet betalen voor een beestje, dan wil ik ook er ook echt wat voor terug. Helaas geen kanshebber

Pureekonijn

Ja, deze kaart zie ik wel zitten. De verhoudingen kloppen, maar belangrijker ik zie de kaart passen bij de artwork. Flavor goed en een stevige abillty. Simpel en schoon ontwerp, maar origineel. Daar houd ik van. Je bent zeker een kanshebber

Rutgerwessels

Goed dat je niet gekozen hebt voor een creature. Ik vind het altijd mooi om te zien dat mensen niet de meest voor de hand liggende kaart maken. Helaas gaat je kaart niet werken. Een opponent doet volgens mij geen damage. Het zijn de creatures, spells en abillties controlled by an opponent die dat doen. Als we dat even negeren is het een goede kaart. De flavor is goed en de artwork past goed bij het ontwerp. Zonder de fout was je waarschijnlijk een kanshebber geweest

Bob

Prachtige kaart. Simpel maar effectief ontwerp. De verhoudingen zijn goed en vooral de flavor vind ik erg mooi bij de artwork passen. 3 mana is inderdaad een hoeveelheid die je zou moeten betalen hiervoor. Multiplayer is het een beast natuurlijk en lastig van af te komen. Goed ontwerp, je behoort zeker tot de kanshebbers

Hennink

Mooi ontwerp en ik denk redelijk tegen het OP aan. Maar daar ben ik niet vies van. Volgens mij liggen er geen permanents in de graveyard, maar permanent cards. Dat is een slordigheidje. Ik vind de drie abillities erg mooi met elkaar samenwerken. Ik denk wel dat je als de ultimate (in dit geval de tweede) abillity kunt gebruiken het potje over is. In een deck met suspend kaarten wordt hij helemaal grappig. Ik vind je een kanshebber, maar moet daarbij wel zeggen dat ik je kaart wel heel sterk vind

Onzin

Even kijk of ik het begrijp. Voor 4 mana heb ik een armageddon op 1 landje na, dat daarna een 7/7 beest met trample is. Is dat niet wat te goed? De trigger voor de upkeep moet andersom, het is ‘During your upkeep, etc” Anders is het een delayed trigger als je tegenstander een landje speelt in zijn/haar beurt. Hmm misschien kan het ook wel, maar het leest vreemd. Wat betreft flavor vind ik het uitstekend. Een animated land past heel goed bij de artwork. Ik denk wel dat de castingcost een stuk hoger moet. Al het land stuk en een 7/7 beest in 1 kaart, daar gaat je tegenstander niet snel van terugkomen. Vanwege een moeilijke balans tussen castingcost en abillities ben je deze keer geen kanshebber

Sylke

Ja een prima ontwerp. Een gratis shock elke beurt is wel stevig, maar het een fragiele kaart. De + abillity is goed bedacht en beloont het nemen van risico’s. Flavor goed, artwork goed gebruikt. Simpel doch creatief ontwerp. Je bent een kanshebber.

Gijs

5 mana 5/5 is prima. De castingcost is stevig, maar gezien het effect dat de counter doet waarschijnlijk wel terecht. Wat ik vooral sterk vind is dat je kaart het spel al verlaten kan hebben je toch nog steeds kan winnen op de counters. Als je een tweede speelt, dan tellen de counters van de eerste gewoon mee. Dat zie je niet vaak op kaarten waardoor ik er gecharmeerd van ben. Je bent een kanshebber.

Shard

Waarom zou je een kaart hexproof en indestructible maken ? Dat is wat redundant in mijn ogen. De 6 mana 10/10 is prima. Het feit dat je deze niet met 6 land in het spel kunt spelen, is goed bedacht maar maakt de kaart redelijk beperkt. In limited onspeelbaar, dat is jammer. Maar gebeurt wel vaker met kaarten. Ik vind het ontwerp origineel en passen bij de artwork. Je bent een kanshebber

WINNAAR WINNAAR WINNAAR WINNAAR

Als eerste wil iedereen weer bedanken voor het meedoen aan deze contest. Een groot aantal inzendingen en zeer creatieve oplossingen zijn weer bedacht. Over deze uitslag mag eindeloos worden gediscussieerd, ik pas hem alleen niet aan.
De kanshebbers voor deze keer zijn: Darafayen, Arne, Boerma, Pureekonijn, Bob, Hennink, Sylke, Gijs en Shard. Dat zijn er best een hoop. Ik heb een top 3 in gedachten en als je daar niet tussen zit dan val je helaas af. Je kaart was prima, zoals ik in het commentaar duidelijk heb proberen te maken, de kaarten van je tegenstanders waren in mijn ogen gewoon wat beter waardoor je bent afgevallen.
Top 3 in willekeurige orde: Bob (prachtig ontwerp, simplistisch en gebalanceerd). Pureekonijn (Goede inzending, je kaart zou ik zeker willen spelen) en Sylke (originele planeswalker met goed gebruik van de artwork).

De winnaar van deze keer is geworden: Bob!. Alles klopt aan je kaart, goed ontwerp, goede flavor en alles in de juiste verhoudingen. De kaarten van Pureekonijn en Sylke zijn ook prachtige, maar er kan er deze keer maar eentje winnen.
Bob heeft gewonnen en kan zondag 21 september gratis mee komen doen aan onze prerelease (de zaterdag zit al vol). Bob nogmaals gefeliciteerd!!

darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   wo sep 10 2014, 13:55

Gefeliciteerd! Was leuk om weer es mee te doen. Zal de volgende keer proberen kijken of ik wat meer uit de kast kan halen Smile

Morphling
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 353
Leeftijd : 156
Registration date : 10-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   wo sep 10 2014, 14:07

Jammer Razz. Gefeliciteerd aan de winnaar en misschien maar beter dat ik deze keer geen kanshebber was... Ik vond mijn design wel goed in de juiste richting, maar twijfelde of de kaart niet iets sterker had moeten zijn en kreeg achteraf dus gelijk. Land was een fout. Het oorspronkelijke design was een manlandje, maar dat dus vergeten weg te vinken.
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5883
Leeftijd : 37
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   wo sep 10 2014, 14:09

Nice, gefeliciteerd Bob! Tot zondag Smile

Team Moosebite

Aantal berichten : 3094
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   wo sep 10 2014, 16:47

Jasper, bedankt voor de leuke contest! Bob, gefeliciteerd... maar goed dat ik niet gewonnen heb, kon toch niet langskomen Wink

***Pauper to the People***
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   wo sep 10 2014, 17:42

Hexproof en indestructible is toch helemaal niet redundant? Alleen indestructible is echt niet goed als je bijvoorbeeld Modern speelt. Oops, path to exile, gone. Komt er misschien ook nog een extra landje in het spel, wat je met die kaart misschien helemaal niet wil Razz
Alleen hexproof lijkt me ook niet zo goed tegen massremoval enzo.
Moet je maar eens een Fated Return op een Sigarda casten. Das verdomd moeilijk van af te komen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   za sep 13 2014, 13:17

Krijg iedere keer mail als er in deze thread een post wordt gemaakt, en juist van de uitslag niet dus lees het nu pas! Vet dat ik weer een keer gewonnen heb, vond de kaart ook echt goed passen als uitbreiding op de incarnation-cycle. Smile
Pureekonijn
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 93
Leeftijd : 34
Registration date : 03-12-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   za sep 13 2014, 22:48

@Arne schreef:
Jasper, bedankt voor de leuke contest! Bob, gefeliciteerd... maar goed dat ik niet gewonnen heb, kon toch niet langskomen Wink

Dit! Very Happy
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014   

Contest 15-07-2014 t/m 31-08-2014
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: