MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Rutger wint het Legacytoernooi van 17 juni! **Gefeliciteerd!!!**
Christiaan wint de donderconstructed Modern van 14 juni! **Gefeliciteerd**
Jasper wint de donderdraft van 7 juni! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed Modern van 31 mei! **Gefeliciteerd!**
Christiaan wint de donderdraft van 24 mei! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Beginneling

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Peter2
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 45
Leeftijd : 26
Registration date : 21-05-14

BerichtOnderwerp: Beginneling   wo mei 21 2014, 17:41

Hallo,

Ik ben altijd een fan geweest van kaartspellen maar eigenlijk nooit echt de stap genomen naar TCG's omdat ik niet echt vrienden had die daar ook aan deden(moeilijk tegen jezelf spelen). Maar ik speel Hearthstone sinds begin Beta en word sindsdien steeds meer richting Magic getrokken, omdat dit toch meer diepgang heeft.

Ik kijk af en toe op twitch wat toernooien alleen is dit lastig te volgen als je de kaarten niet allemaal kent.
Nu vroeg ik me af wat een goede manier is om te beginnen met magic, want met een starterdeck en zonder ervaring heb je weinig tezoeken bij de toernooien van jullie lijkt me.

groeten
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Beginneling   wo mei 21 2014, 18:56

een goed begin is het vinden van mensen die een passie voor het spel hebben. De mensen van Magicgroningen spelen in Cafe de Atlantis en daar is het niveau over het algemeen hoog. Voor een beginner zou ik je aanraden een keer naar de Purperen Draak te gaan, daar zitten ook entousiastelingen die soms (net) begonnen zijn.
Als je een beetje de basisregels van het spel kent dan is de prerelease M15 een mooi begin van iets dat op competitief spelen lijkt (de 'M' sets komen ieder jaar uit en zijn de basis van het spel). Wij organiseren die op 13 juli a.s. en daar zullen genoeg mensen zijn die je willen helpen met het maken van een deck en misschien zelfs wel wat kaarten over hebben die je kunt krijgen.
Kom gerust ook een keertje langs voor tips, advies en misschien wel kaartjes ruilen in de Atlanis of in het Denksportcentrum.
https://magicgroningen.editboard.com
Peter2
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Beginneling   ma mei 26 2014, 12:04

bedankt voor de info, ik kan helaas de 13de niet.

is mtgo een goede manier om het spel wat beter te leren?
ikzie veel verschillende meningen over mtgo...

edit: ik zie dat het juli is en niet juni, wellicht dat ik er bij ben dan:)
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 962
Leeftijd : 31
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Beginneling   ma mei 26 2014, 22:33

MTGO zou ik je afraden om te beginnen. MTGO is meer een plaats om te grinden en als je net begint gaat het je klauwen met geld kosten.

Zoals Jasper zegt, De Purperen Draak is erg friendly voor beginners (overigens de groep die nu in Atlantis speelt ook hoor, echter komen daar meer spelers die ook de grote toernooien afgaan en Magic vaak al meerdere of soms zelfs tientallen jaren spelen).

Vanuit Standard kom je vanzelf in aanraking met de complexere formats, maar ik zou niet met iets anders beginnen dan Standard aangevuld met een draft af en toe.

Leuk dat je interesse hebt om MTG op te pakken, het spel is fantastisch en het laat je niet makkelijk meer los! Game On!

Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Beginneling   di mei 27 2014, 15:43

bedankt voor alle info erg hulpzaam,

welke sets zou je me dan kunnen aanraden? ik lees dat er binnekort een nieuwe M(15?) set komt, dus is het dan verstandig om geen M(14?) aan te schaffen?

ik dacht juist dat draft wel handig zou zjin, aangezien je daar geen deck voor nodig hebt.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Beginneling   di mei 27 2014, 15:56

Ik zou M14 idd ff skippen en wachten op m15. Draften kan wel maar het is best wel lastig om goed te doen. Maar wel geschikt om op een leuke manier aan aan kaarten te komen (tov gewoon pakjes kopen)
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7378
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Beginneling   di mei 27 2014, 15:57

Ja, draften is een goed begin met magic, daar leer je een hoop van en draften zelf krijg je ook mettertijd onder de knie.

Als je zelf graag je eigen deck wilt gaan bouwen en Standard wilt gaan spelen, dan zou ik nu geen kaarten meer kopen van M14, Return to Ravnica, Gatecrash en Dragon's Maze, omdat deze vanaf september niet meer gespeeld mogen worden in Standard.

Theros, Journey into Nyx en Born of the Gods zijn de sets waarmee je draft en daar kan je vervolgens ook mee spelen in Standard. M15 komt inderdaad binnenkort uit en die kaarten kan je daarna ook spelen inn Standard.

Komende donderdagavond gaan we ook weer draften, dus als je mee wilt doen ben je altijd welkom! Als je iets eerder bent (we beginnen om 19:15, maar kom bijvoorbeeld om 18:45) dan kan ik je er alvast even doorheen praten en wat tips geven hoe je het voor jezelf en de mensen om je heen tot een leuke draftervaring kan maken Smile

Tattoos of ships and tattoos of tears
Peter2
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Beginneling   di mei 27 2014, 16:16

ahh nice donderdag kan ik wel!
Gesponsorde inhoud