MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten
 
IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 
 

 Vraagje

Ga naar beneden 
AuteurBericht
dooiefries
Beginner
Beginner


Aantal berichten : 72
Leeftijd : 34
Registration date : 03-10-11

BerichtOnderwerp: Vraagje   zo mei 18 2014, 20:04

Als mijn Phyrexian Reclamation mijn Tethered Skirge uit de graveyard haalt, verlies ik dan een leven?
Terug naar boven Ga naar beneden
dooiefries
Beginner
Beginner


Aantal berichten : 72
Leeftijd : 34
Registration date : 03-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Vraagje   zo mei 18 2014, 20:08

Nog een.

Als mijn Falkenrath Noble dood gaat in combat, triggered zijn effect ook voor de andere creatures die in die combat doodgaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Hennink
Honey Bunny
avatar

Aantal berichten : 5883
Leeftijd : 37
Locatie : Groningen
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Vraagje   zo mei 18 2014, 20:19

1:Abilities op creatures werken alleen op de battlefield, tenzij anders vermeld. Je verliest dus niet 1 leven van de Tethered Skirge. Wel 2 van de Phyrexian Reclamation uiteraard.

2: Als creatures tegelijk doodgaan, bijvoorbeeld door combat damage of door een Wrath of God o.i.d., dan zien ze elkaar naar de graveyard gaan. Voor elk beest dat in dezelfde combat step doodgaat als Falkenrath Noble verliest je tegenstander dus 1 leven en krijg jij 1 leven.

NB. Als je Noble dood gaat aan first strike damage, dan ziet hij de creatures die aan normale combat damage dood gaan uiteraard niet meer dood gaan.

_________________
Pimpin' donkey's since 30/11/2006!
Terug naar boven Ga naar beneden
dooiefries
Beginner
Beginner


Aantal berichten : 72
Leeftijd : 34
Registration date : 03-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Vraagje   zo mei 18 2014, 21:17

Helder, bedankt
Terug naar boven Ga naar beneden
dooiefries
Beginner
Beginner


Aantal berichten : 72
Leeftijd : 34
Registration date : 03-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Vraagje   zo mei 18 2014, 21:57

Triggert het worden van een creature van bv Hidden Guerillas evolve triggers?
Terug naar boven Ga naar beneden
Boerma
Judge
Judge
avatar

Aantal berichten : 2591
Leeftijd : 31
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Vraagje   zo mei 18 2014, 22:04

Evolve triggert alleen als er een creature op het battlefield komt. Als je Hidden Guerrillas een creature wordt, ligt hij al op het battlefield en triggert Evolve dus niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://boer.ma
dooiefries
Beginner
Beginner


Aantal berichten : 72
Leeftijd : 34
Registration date : 03-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Vraagje   zo mei 18 2014, 22:26

Als de Zameck guildmage z'n eerste ability heeft geactiveerd, komt een token van Splintering Wind ook met een +1/+1 in het spel?
Terug naar boven Ga naar beneden
Hennink
Honey Bunny
avatar

Aantal berichten : 5883
Leeftijd : 37
Locatie : Groningen
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Vraagje   zo mei 18 2014, 22:37

Een token creature is een creature en jij bent de controller, dus ja.

Bonus 1: Een token creature is geen creature card, dus als een kaart je vraagt om een card name te noemen, zoals bijvoorbeeld Runed Halo, dan kun je niet een token noemen. Er is bijvoorbeeld geen kaart die Zombie heet, en dus kan Runed Halo je geen protection from Zombie(s) geven.

Bonus 2: Bizar genoeg is Splinter een bestaande kaart die je met Runed Halo kunt noemen. Je hebt dan toch protection from Splinter tokens! Dit is echt één van de weinige gevallen waarin dit opgaat.

_________________
Pimpin' donkey's since 30/11/2006!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




BerichtOnderwerp: Re: Vraagje   

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vraagje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Regelvragen-
Ga naar: