MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Legacy] Meddling Mage

Ga naar beneden 
AuteurBericht
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7449
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: [Legacy] Meddling Mage   vr apr 18 2014, 21:25

Omdat ik een aantal Delver-varianten aan het uitproberen ben (begonnen met RUG delver, toen bRUG delver, vorige keer Team America (wat meer een Deathrite Shaman deck is dan een Delver deck, maar soit)), wil ik binnenkort ook een andere variant spelen die Meddling Mage op sideboard speelt. Omdat ik nog nooit met deze kaart heb gespeeld zou ik graag wat meer inzicht willen krijgen in wanneer je deze kaart inboard en wanneer hij goed is. Ik zou ook heel graag willen horen van mensen die tegen deze kaart spelen wat ze er van vinden en of ze er inderdaad bang voor zijn. Bijvoorbeeld van Gijs of een Meddling Mage op Tendrils of Agony inderdaad heel naar is, of van Lennart of Meddling Mage op Breakthrough/Cabal Therapy heel problematisch is.

Dit is wat ik tot nu toe heb bedacht:

ANT/TES:
Noem Tendrils of Agony. Win? Of heeft dit deck er outs tegen?

Dredge:
Breakthrough of Cabal Therapy? Op Breakthrough beurt twee is misschien wel goed omdat de dredger dan minder snel af kan gaan, maar tegelijkertijd is Cabal Therapy de kaart die je hand sloopt en er voor zorgt dat je niet meer kan winnen/beesten kan removen.

BUG (Team America):
Ik heb mensen Meddling Mage op Abrupt Decay zien leggen in deze matchup, maar ben er zelf niet zo heel bang van als bRUG/BUG speler. Daarvoor heb je tenslotte Disfigure op side, en Abrupt Decay niet kunnen spelen is alleen problematisch als er iets naast ligt waar je van af moet komen en geen anderen oplossingen voor hebt (Blood Moon, Ensnaring Bridge, etc).

Sneak & Show:
Volgens mij is een Meddling Mage op Show and Tell redelijk problematisch voor ze, nog andere adviezen of overwegingen?

Mijn voorlopige conclusie zou dus zijn dat Meddling Mage vooral goed is tegen combo en decks met weinig removal. Maar verder? Zou je het bijvoorbeeld inboarden tegen CounterTop op Terminus? Graag advies! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1323
Leeftijd : 32
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] Meddling Mage   vr apr 18 2014, 22:49

Meddling Mage is wel ok tegen storm, er zijn zeker betere opties maar die zijn weer wat minder breed inzetbaar (bijv. Canonist). Volgens mij moet je trouwens niet Tendrils noemen maar ik denk Infernal Tutor, als de storm speler een beetje weet wat hij doet heeft hij wel antwoorden op Mages ingeside. Bounce side je eigenlijk altijd in en tegen een deck met U en W weet je als het goed is dat Mage een optie is en kun je evt. Massacre oid insiden als je die hebt. Denk dat je daarom moet stoppen dat ze 1 van hun engines kunnen resolven (Ad Nauseam of Past in Flames), als ze dat doen dan is de kans namelijk groot dat ze toch wel een bounce/kill spell vinden en dan heb je niet zoveel aan je Mage gehad. De beste manier om dit te doen is denk ik Infernal Tutor noemen gezien ze meestal maar 1 AN en 1 PiF spelen maar uiteraard wel 4 IT. Bovendien als je AN noemt kunnen ze het altijd nog via PiF proberen, of andersom.
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2588
Leeftijd : 31
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] Meddling Mage   za apr 19 2014, 00:07

@afterparty05 schreef:
Zou je het bijvoorbeeld inboarden tegen CounterTop op Terminus? Graag advies! Very Happy
Ik denk dat je tegen Miracles wel Mages wil inboarden en Sensei’s Divining Top, Terminus of Supreme Verdict noemen. SDT is zelfs een optie als je tegenstander er al een heeft liggen, want dan kan hij geen 1-CMC spells (~40% van je deck?) meer Counterbalancen door SDT bovenop te leggen. Lang niet iedereen speelt Supreme Verdict, maar Terminus kan je in theorie altijd nog “gewoon” counteren.
http://boer.ma
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2554
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] Meddling Mage   za apr 19 2014, 08:58

Dredge wordt niet overdreven bang van meddling mage. ichorid en narcomoeba worden beide niet gecast. Als je hem legt zou ik hem zeker op cabal therapy leggen. breakthrough is gewoon één van de vele draw spells, terwijl therapy de enige manier is om snel veel zombies te bouwen en zeker te weten dat de tegenstander geen antwoord heeft. (Goede dredge lijsten spelen geen dread return meer main)

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: [Legacy] Meddling Mage   

[Legacy] Meddling Mage
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: