MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Wat zouden jullie doen

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 12:14

André Pannekoek schreef:
Speler A DQ ivm het bewus achterhouden van relevante info?

Ja, dat zou ik ook zeggen. En speler B later afranselen ivm diefstal.
Terug naar boven Ga naar beneden
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 27
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 12:34

Allebei een DQ. Speler A cheat, speler B is een lul. Simpele oplossing voor dit soort mensen die je niet nodig hebt in je toernooien.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 12:39

We zijn het er allemaal over eens dat speler B er aan gaat. Nu nog ff kijken wat me met speler A gaan doen.
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1323
Leeftijd : 32
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 12:54

Is speler A uberhaupt in overtreding? Je mag tegenwoordig minder dan 15 kaarten in je sideboard hebben, ook als het er game 1 wel 15 waren. Ik weet dat je tijdens een deckcheck oid niet meer dan 15 kaarten in/bij je sideboard mag hebben, maar als het er minder zijn is dat een probleem? Ik vermoed van wel maar weet niet zo goed waarom, je benadeeld immers alleen jezelf door een kaart minder te hebben dan je geplanned had en volgens mij is er geen mogelijkheid daar echt mee te cheaten.

B is inderdaad een douchebag Razz
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2590
Leeftijd : 31
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 12:57

Eens met Wytse: Beide diskwalificeren. Stelletje eikels. (B meer dan A.)

Als A constateert dat hij een kaart mist uit z'n sideboard heeft hij een deck-/decklist-probleem, waarvoor hij een game loss zou krijgen. Omdat hij doorspeelt in plaats van een judge te roepen wordt het cheating (ervan uitgaande dat hij weet dat wat hij doet niet mag), waarvoor hij wordt gediskwalificeerd.

B heeft een kaart bij z'n spullen zitten die niet in z'n deck hoort. Stel dat die kaart inderdaad van B zelf is (niet heel waarschijnlijk, maar daar kom je als je de spelers hoort wel achter), dan speelt hij ook door met een deck/sideboard dat niet klopt. Net als speler A is B dan aan het cheaten, dus DQ. Als B wel gewoon kaarten probeert te jatten, dan weet ik niet welke Magic-overtreding hij officieel begaat, maar wil je hem in ieder geval zo snel mogelijk uit je toernooi hebben.
http://boer.ma
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 648
Leeftijd : 38
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 13:27

Speler B heeft helemaal geen probleem met zijn sideboard, de kaart zit tussen de stapel tokens. Hij is op zich wel een lul, maar dat weet iedereen.

Speler A houdt volgens mij wel bewust informatie achter, na game 1 weet hij dat hij een kaart mist. Die kan voor hetzelfde geldt per ongeluk in het deck van zijn tegenstander zitten, waardoor hij onnodig een illiegal deck zou kunnen hebben. Dus eigenlijk is het van speler A ook onspratief gedrag, pas na de pot in actie komen terwijl je het probleem al na game 1 weet.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 13:43

De juiste stappen zijn door verschillende mensen gegeven:

Speler A wordt gediskwalificeerd. Hij heeft een illegaal deck, maar heeft besloten dit niet te melden. Dit valt onder cheaten en kan alleen leiden tot diskwalificatie. Als speler A direct een judge erbij had geroepen dan was inderdaad vast komen te stellen dat er een kaart miste, en de speler had de kans gekregen deze kaart te vervangen (zoals vermeld op de decklist).
Het mag tegenwoordig inderdaad dat je een 14 kaarten sideboard houdt na het siden. Dat betekent wel dat als je 60 + 15 hebt opgeschreven je op dat moment 61 main moet spelen. Dat was in speler A zijn situatie niet zo. Hij speelde 60 kaarten main en 14 side: illegaal

Speler B wordt gediskwalificeerd en wel om de reden dat hij liegt tegen een judge. De judge heeft vastgesteld dat de kaart tussen zijn tokens aan speler A behoort. Speler B blijft volhouden dat het zijn kaart is en liegt dus. Daarop staat diskwalificatie.
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 13:44

@Boerma schreef:
Eens met Wytse: Beide diskwalificeren. Stelletje eikels. (B meer dan A.)

Als A constateert dat hij een kaart mist uit z'n sideboard heeft hij een deck-/decklist-probleem, waarvoor hij een game loss zou krijgen. Omdat hij doorspeelt in plaats van een judge te roepen wordt het cheating (ervan uitgaande dat hij weet dat wat hij doet niet mag), waarvoor hij wordt gediskwalificeerd.

B heeft een kaart bij z'n spullen zitten die niet in z'n deck hoort. Stel dat die kaart inderdaad van B zelf is (niet heel waarschijnlijk, maar daar kom je als je de spelers hoort wel achter), dan speelt hij ook door met een deck/sideboard dat niet klopt. Net als speler A is B dan aan het cheaten, dus DQ. Als B wel gewoon kaarten probeert te jatten, dan weet ik niet welke Magic-overtreding hij officieel begaat, maar wil je hem in ieder geval zo snel mogelijk uit je toernooi hebben.

Ja, mee eens. Speler B moet ook een dq hebben omdat ie 16 kaarten in zn sb heeft. De 16e kaart is immers zijn 'eigen' kaart.
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 648
Leeftijd : 38
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 13:53

Dwarlorf schreef:

Ja, mee eens. Speler B moet ook een dq hebben omdat ie 16 kaarten in zn sb heeft. De 16e kaart is immers zijn 'eigen' kaart.

Dat is dus niet zo, die kaart zit tussen zijn tokens en hoort helemaal niet bij een sideboard, tokens horen daar toch nooit bij. Wel is het daarom zo dubieus dat hij beweert dat het zijn kaart is terwijl waarschijnlijk de sleeve en de kaart in het sideboard van zijn tegenstander past. En waarom zit er wel een speelkaart in een stapel tokens....
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 2117
Leeftijd : 29
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 14:11

Gijs, vroeger wel voor zover ik weet. Met de laatste IPG update (februari ergens) krijg je geen penalty meer als je SB kaarten mist. (Andere kaarten in/bij het SB blijft natuurlijk een probleem.) Je deck behoort natuurlijk nog wel 60kaarten te bevatten minimaal als je deze presenteert.

Met deze informatie verandert het antwoord niet overigens.

Spoiler:

Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5883
Leeftijd : 37
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 14:28

Jasper schreef:
De juiste stappen zijn door verschillende mensen gegeven:

Speler A wordt gediskwalificeerd. Hij heeft een illegaal deck, maar heeft besloten dit niet te melden. Dit valt onder cheaten en kan alleen leiden tot diskwalificatie. Als speler A direct een judge erbij had geroepen dan was inderdaad vast komen te stellen dat er een kaart miste, en de speler had de kans gekregen deze kaart te vervangen (zoals vermeld op de decklist).
Het mag tegenwoordig inderdaad dat je een 14 kaarten sideboard houdt na het siden. Dat betekent wel dat als je 60 + 15 hebt opgeschreven je op dat moment 61 main moet spelen. Dat was in speler A zijn situatie niet zo. Hij speelde 60 kaarten main en 14 side: illegaal

Speler B wordt gediskwalificeerd en wel om de reden dat hij liegt tegen een judge. De judge heeft vastgesteld dat de kaart tussen zijn tokens aan speler A behoort. Speler B blijft volhouden dat het zijn kaart is en liegt dus. Daarop staat diskwalificatie.
Pfff... Je geeft het antwoord wel heel snel hoor, het is veel leuker als we meer dan twee uur de tijd krijgen om hier over te kibbelen!

Ik had persoonlijk gegokt dat speler A gediskwalificeerd zou worden voor cheaten en speler B gediskwalificeerd zou worden en een DCI banning zou krijgen voor het verdonkeremanen van andermans kaarten (misschien een crime of opportunity, maar het is nog steeds stelen).

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 14:38

Volgende!
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 36
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 15:25

ik vind... ow wacht... al over

Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 266
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 22:00

Speler A speelt een life.deck (extended 2005). Speler B speelt een madness deck. We zitten in dag 2 van een GP. Life.deck wint door oneindig levens te halen en een test of endurance te spelen.
Speler B heeft 3 kaarten op hand waaronder een stifle en de nodig druk om speler A in 2 beurten dood te maken. Speler A heeft ook 3 kaarten in hand. Het is de beurt van speler A.

Speler A speelt een meddling mage op stiffle en valt aan met een ander beest. Speler B noteert de damage waarop speler A zijn permanents untapped en een kaart pakt.

Als judge kom je bij de tafel en zie je dat speler A precies de combo heeft om oneindig leven te krijgen. Het is niet met zekerheid te achterhalen welke kaart speler A gepakt heeft maar hij zegt dat het een landje is.

Wat doe je als judge?
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 23:43

Drawing extra cards:
eerst pak je een random kaart uit zijn hand, en schudt die terug, daarna geef je hem een warning, en daarna een game loss. rel is immers professional

GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1323
Leeftijd : 32
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   wo maa 19 2014, 23:51

Drawing extra cards is volgens mij altijd een game loss op professional
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   do maa 20 2014, 00:22

dat is wat ik zeg, de eerste twee acties zijn redundant

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   do maa 20 2014, 07:54

@Onzin schreef:
Dwarlorf schreef:

Dat is dus niet zo, die kaart zit tussen zijn tokens en hoort helemaal niet bij een sideboard, tokens horen daar toch nooit bij. Wel is het daarom zo dubieus dat hij beweert dat het zijn kaart is terwijl waarschijnlijk de sleeve en de kaart in het sideboard van zijn tegenstander past. En waarom zit er wel een speelkaart in een stapel tokens....

Ja ik kan ook wel een lading speelkaarten in mijn doosje tussen de tokens doen en zeggen dat het bij de tokens hoort. En dan op een toernooi er lekker 1tje van gebruiken als dat nodig is. Ik zou dat niet accepteren als Judge. Maar het een en ander hangt natuurlijk af van de context en dat mist eigenlijk in dit voorbeeld.
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7449
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   do maa 20 2014, 08:09

Drawing extra cards, dus klaar.

niels, als jij bij een deckcheck 60 kaarten deck, 15 kaarten sideboard en dan nog wat tokens en extra kaarten ("om te ruilen" oid) hebt, krijg je gegarandeerd een gameloss. Heb ik iig dustin meerdere van uit zien delen, en staat los van wel/niet decklists enzo.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   do maa 20 2014, 08:14

Ik wou ook al zeggen.

al

Laatst aangepast door Dwarlorf op do maa 20 2014, 09:28; in totaal 1 keer bewerkt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   do maa 20 2014, 08:51

Zeg dan al.
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   do maa 20 2014, 11:07

Volgens mij moet je eerst vaststellen of er sprake is van opzet. Drawing Extra cards is indd een game loss, maar alleen indien het een fout betreft. Bij opzet volgt diskwalificatie
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   do maa 20 2014, 11:16

Jasper schreef:
Volgens mij moet je eerst vaststellen of er sprake is van opzet. Drawing Extra cards is indd een game loss, maar alleen indien het een fout betreft. Bij opzet volgt diskwalificatie

Hoe wil je dat vaststellen?
Het aan A vragen? als hij bewust cheat zal hij dat nooit toegeven.
Het aan B vragen? ...

Zijn toernooigeschiedenis raadplegen? (dit punt is enigszins redundant, lijkt me dat je dat altijd doet namelijk)
Dat zal je hooguit vertellen dat het een sloppy player is, waardoor de warning misschien kan worden opgewaardeerd en je hem kunt ejecten/een dq geven.
Vaststellen van cheaten lijkt me nagenoeg onmogelijk als je er niet naast staat.

Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 193
Leeftijd : 35
Registration date : 13-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   do maa 20 2014, 11:29

Voor mensen die het waargebeurde verhaal omtrent het illegale sideboard willen lezen:
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Events.aspx?x=mtgevent/worlds06/ddq

Wat Dwarlorf aankaart vind ik wel interessant. In hoeverre zijn andere kaarten dan je deck+sideboard toegestaan op dezelfde plek als waar je je deck bewaart? En mag je andere kaarten dan je deck+sideboard bij je op tafel hebben als je een potje Magic speelt op een toernooi?
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7449
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   do maa 20 2014, 11:35

Nee, die mag je niet in je deckbox of op tafel hebben, omdat het voor je opponent niet vast te stellen is of deze kaarten onderdeel zijn van je sideboard of niet. En kan je dus meer kaarten uit je sideboard spelen dan de 15.

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   do maa 20 2014, 11:44

@Shard schreef:
Jasper schreef:

Hoe wil je dat vaststellen?
Het aan A vragen? als hij bewust cheat zal hij dat nooit toegeven.
Het aan B vragen? ...

Zijn toernooigeschiedenis raadplegen? (dit punt is enigszins redundant, lijkt me dat je dat altijd doet namelijk)
Dat zal je hooguit vertellen dat het een sloppy player is, waardoor de warning misschien kan worden opgewaardeerd en je hem kunt ejecten/een dq geven.  
Vaststellen van cheaten lijkt me nagenoeg onmogelijk als je er niet naast staat.

Vergis je niet hoeveel mensen kraken op het moment dat een judge ze stevig aan de tand voelt. Het kan zijn dat dit de enige manier nog was voor de speler om te kunnen winnen. Een judge hoeft niet 100% objectief vast te stellen of iemand de waarheid vertelt. Hij/zij mag oordelen op eigen inzicht. Indien de headjudge het idee heeft (sterke overtuiging) dat de speler niet de waarheid spreekt dan kan een diskwalificatie volgen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   do maa 20 2014, 12:04

Afgelopen "NK" ben ik na de draft ongenadig hard aangepakt door Frank Wareman, als in, ik zou links hebben meegekeken. Het verhaal zat zo: ik ging anders zitten omdat ik anders tegen de muur aan zou zitten (en tegen een uitklapbaar rolluik) Daardoor wekte ik blijkbaar de indruk dat ik zat mee te kijken bij Floris de Haan (niet dat ik dat deed). Frank zei dat hij overwoog mij te diskwalificeren, ik had eea uit te leggen. Ik heb toen uit mijn hoofd kunnen opdreunen hoe mijn picks er uit zagen en waarom ik bepaalde keuzes maakte, ik hoefde niet te kijken, ik wist tenslotte al wat Floris naar alle waarschijnlijkheid had gepakt (dat bleek achteraf te kloppen). Frank accepteerde alles wat ik zei en ik kon verder gaan spelen. Ik zei tegen Frank dat ik me nogal ongemakkelijk voelde bij de wijze waarop ik werd aangepakt. Hij zei (met een glimlach): "dat is de bedoeling, anders krijgen we de waarheid nooit boven tafel"
Walter
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 266
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   do maa 20 2014, 17:25

Over het extra kaarten pakken:

Dit is mij écht overkomen tijdens een GP in 2005. Ik was de madness speler. Judge A vond het lastig en haald judge B er bij. Judge A en B riepen vervolgens de head judge (level 5). Deze oordeelde een warning.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Wat zouden jullie doen   

Wat zouden jullie doen
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Regelvragen-
Ga naar: