MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Danny wint het moderntoernooi van 11 januari! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de donderconstructed van 4 januari! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   ma maa 10 2014, 22:20

Ontwerp Zeus contest

We hebben ondertussen een groot aantal goden gezien in Theros en Born of the Gods. Waarschijnlijk zitten er ook nog wel een aantal in Journey to Nyx.. maar wat ze echt nodig hebben is een leider.. de Zeus onder de goden zullen we maar zeggen.

Opdracht: Ontwerp Zeus. Kaart moet Mythic zijn
Art: Zelf kiezen
Kleur: zelf kiezen
Kaarttype: zelf kiezen  Very Happy 

Prijs: winnaar krijgt een draftsetje, te gebruiken voor een donderdraft van Magic Groningen

Criteria:
- Voelt de kaart Mythic aan. Is het duidelijk dat het hier om de leider van de goden gaat
- Is de verhouding castingcost en abilities goed gebalanceerd
- Is de kaart uniek genoeg

Succes iedereen!!

Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   ma maa 10 2014, 22:58

Het idee is dat Zeus de opperod is en dus de andere goden de baas is. Zoals je kunt zien is de power en toughness van Zeus groter dan die van de andere goden. Ik heb de casting cost expres laag gehouden om de kracht van de kaart te benadrukken. Ik vond 4 mana toch iets te weinig voor een 8/8.

Nog ff wat achtergrond info betreffende de naam: http://en.wikipedia.org/wiki/Zeus.

EDIT: Ik heb toch nog het een en ander aangepast. Nu met de goede enchantment god layout

Laatst aangepast door Dwarlorf op zo maa 30 2014, 13:33; in totaal 2 keer bewerkt (Reden van aanpassing : zo aan gepaste versie)
Terug naar boven Go down
Morphling
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 343
Leeftijd : 155
Registration date : 10-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   wo maa 12 2014, 12:16

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5799
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   wo maa 12 2014, 22:33

Zeus is colorless omdat hij geen andere goden aanbid, andere goden aanbidden hem!

FAQ1: The colors are white, blue, black, red and green.
FAQ2: If an Aura becomes a creature, it can no longer equip a creature. If it's currently attached to a creature, it becomes unattached (but remains on the battlefield).

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   vr maa 21 2014, 09:00

Ik realiseer me net dat mijn Zeus helemaal niets doet zonder devotion. Back to the drawing board.
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   vr maa 21 2014, 16:05

Dwarlorf schreef:
Ik realiseer me net dat mijn Zeus helemaal niets doet zonder devotion. Back to the drawing board.

Misschien moet je ook een cardtype en een creaturetype toevoegen anders is het helemaal niets ... hooguit een misprint  Razz 
Terug naar boven Go down
Niels
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 218
Registration date : 02-04-13

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   vr maa 21 2014, 16:43

De eerste versie.

Zeus is in de wolken/lucht. Dus blauw (en flying). Zeus werpt zijn lightning Bolts alle kanten op op, dus rood. Maar Zeus is vooral een heerser over zowel de Goden als de mensen en een kampioen van orde, dus wit zit 2 keer in de manacost.

Dat hij de baas is over alle goden blijkt duidelijk uit zijn ability om enchantments te exilen. Mensen (of creatures in het algemeen) wordt gemini-lightningbolt. En vervelende creatures kunnen zo nodig ook uit de weg worden geblazen met zijn stormen.

De ability is wel erg sterk, maar er moeten wel drie kleuren gebruikt worden. Misschien dat ik deze later nog aanpas.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   za maa 22 2014, 00:42

@Onzin schreef:
Dwarlorf schreef:

Misschien moet je ook een cardtype en een creaturetype toevoegen anders is het helemaal niets ... hooguit een misprint  Razz 

ja klopt dat was ik weer vergeten, ik moest hem opnieuw maken maar ik kon de creature type niet aanpassen en daarna was ik dat vergeten. zal ik binnenkort nog ff aanpassen.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   ma maa 31 2014, 21:36

Nog meer liefhebbers??
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   do apr 03 2014, 10:45

Laatst aangepast door Shard op di apr 08 2014, 15:25; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   do apr 03 2014, 15:14

Devotee moet met een hoofdletter D en je mist punten aan het eind van de zinnen. Wel een nice hoser die ook op zichzelf nog speelbaar is Smile

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   zo apr 13 2014, 18:53

Mijn entry:

Laatst aangepast door Bob op di apr 15 2014, 08:53; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : it's -> its. I hate typos! XD)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   zo apr 13 2014, 19:44

@Hennink schreef:
Devotee moet met een hoofdletter D en je mist punten aan het eind van de zinnen. Wel een nice hoser  die ook op zichzelf nog speelbaar is  Smile

En then moet than zijn
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   ma apr 14 2014, 20:10

Good luck, Jasper Razz
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   zo apr 20 2014, 16:39

Uitslag

Morphling: Zeus, King of the Gods

Helaas, kaart is te goed. Ik heb een Wild Mongrel die infinite/infinite kan worden. Geldt ook voor een psyachtog etc etc. Deze kaart is niet bedoeld om te spelen, maar om je in hand te houden en te misbruiken. Survival of the Fittest vindt hem ook tof.

Hennink: Zeus, God of Gods

Nice, kaart past heel goed in het Theros block. Devotion 10 is een stevige drawback, maar niet onrealistisch. 8 mana castingcost is wel wat conservatief in mijn ogen, had wel iets goedkoper gemogen. Je bent zeker een kanshebber

Niels: Zeus, Father of Gods

Mooie kaart. De damage wordt gedaan door de speler lijkt het wel en niet door je kaart. Kan een bewuste keuze zijn, maar dat gebeurt niet zo vaak. Lekker agressieve castingcost. Kleuren goed gekozen en mooi abillity, zeker een kanshebber

Shard: Zeus, distant Ruler of Olympus

Ja, dit is een leuke kaart die devotion op een hele andere manier benaderd. Goed bedacht. Indestructible tokens bouwen is wel heel erg goed vermoed ik. Maar goed, ik ben niet vies van wat power issues.. Ik vind je kaart origineel al wel een tikkie te sterk

Bob: Zeus, Father of Gods.

Er bestaat een kans dat ik je kaart niet goed begrijp, dan moet je maar ingrijpen. Ik speel jouw kaart en dan? Hij gaat naar de command zone. Daar doet deze niets. Abillities in de command zone werken niet, tenzij het specifiek op de kaart staat. Dat is niet het geval.  Ik zal je god dus via de graveyard in het spel moeten krijgen of via Aether Vial of zo. Ben er niet kapot van. Dit is ook een god die niet indestructible is, is daar een specifieke reden voor?

Winnaar Winnaar Winnaar
Laat ik zeggen dat de meeste kaarten goed aanvoelen als een Mythic en heel dicht tegen de opdracht zitten. Complimenten voor de deelnemers. Meestal laat ik 1 voor 1 de kanshebbers afvallen, maar in dit geval is er 1 kaart die er voor mij met kop en schouders bovenuit steekt. Dat is de kaart van Shard. Gefeliciteerd met je draftsetje. Geef maar een gil (via PM) wanneer je wilt komen donderdraften. Een setje ligt dan voor je klaar
Iedereen bedankt voor het meedoen en tot de volgende keer

Greetzz

Jasper
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   zo apr 20 2014, 16:46

Jup, je begreep mijn kaart niet goed. Had de wording ook wellicht iets anders moeten doen om het logischer te laten lijken.

Het kwam erop neer dat de effecten van Emblems wel invloed hebben op het spel vanuit de commandzone. Deze kaart zou dat dus ook doen. Hij is dus ook niet indestructable, omdat de kaart in de commandzone ligt en basicly niet kapot kan gaan daar. Daarom heeft deze kaart ook een ability waardoor hij weer uit de commandzone kan gaan. Regeltechnisch zou dit kunnen. Jammer dat deze vorm van creativiteit niet gezien werd. Sad

Maar jou kennende maakt dit voor de uitslag toch niet uit Wink

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   zo apr 20 2014, 20:10

hey en mijn inzending dan? Sad
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   zo apr 20 2014, 21:45

Bob schreef:
Jup, je begreep mijn kaart niet goed. Had de wording ook wellicht iets anders moeten doen om het logischer te laten lijken.

Het kwam erop neer dat de effecten van Emblems wel invloed hebben op het spel vanuit de commandzone. Deze kaart zou dat dus ook doen. Hij is dus ook niet indestructable, omdat de kaart in de commandzone ligt en basicly niet kapot kan gaan daar. Daarom heeft deze kaart ook een ability waardoor hij weer uit de commandzone kan gaan. Regeltechnisch zou dit kunnen. Jammer dat deze vorm van creativiteit niet gezien werd. Sad

Maar jou kennende maakt dit voor de uitslag toch niet uit Wink

Je zegt allemaal dingen die (soms) logisch klinken maar: De kaart werkt niet in de command zone, omdat het er niet op staat. Dan had je het er inderdaad op moeten zetten. Je refereert naar een kaart waar het wel op staat. Ik snap ook niet helemaal wat je met Emblems bedoelt.. ik zie nergens het woord Emblem terugkomen op je kaart, de referentie ontgaat mij.
Dat hij niet indestructible is, klinkt logisch als ie zou werken in de command zone. Dan had ik dat ook beter begrepen. Je hebt tevens het jezelf lastig te maken door te refereren aan commander, 1 van de mindere formaten in mijn ogen. Je hebt idd gelijk dat het voor de uitslag niet uit maakt Wink

@Niels.. ik had je kaart niet gezien. TIjdens het scoren van de kaarten werd je post denk ik niet goed geladen. Ik zal dat alsnog gaan doen. Mocht ik je kaart beter vinden dan die van Shard dan zal ik de prijs aanpassen.

greetzz

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   di apr 22 2014, 06:43

@Bob: Zie Oloro voor een goed voorbeeld van een triggered ability die vanuit de command zone werkt en Catacomb Dragon voor halving creature's stats. Zeus had volgens mij moeten zeggen: "As long as ~ is in the command zone, God permanents your opponents control lose all abilities and each God creature they control gets -X/-Y, where X is half the creature's power, rounded up, and Y is half the creature's toughness, rounded up.

Die wording zou je misschien al op andere gedachten moeten hebben brengen, want dat gaat natuurlijk nooit passen met alle andere rulen text er nog bij! Wink

@Shard: Feli!

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   di apr 22 2014, 08:40

@Hennink: Ik ben blij met je feedback, echter met die wording krijg je niet het gewenste effect wat ik wilde bereiken. Wat nou als deze kaart vanuit de GY op de battlefield gebracht wordt of wordt gekopieert (Body Double). Dan ligt hij uiteindelijk op het veld en moet zijn anti-God effect ook in werking treden. Dit zijn situaties waar ik rekening mee heb gehouden en daarom staat er op de kaart ook dat hij 8/8 is, voor deze gevallen.
Oloro en Derevi zijn voorbeelden van legendary creatures met abilities die werken vanuit de commandzone. Ik gaf Derevi als voorbeeld aan, omdat er niet op de kaart stond aangegeven dat de activated ability alleen werkt in de commandzone (zoals bij de rulings van die kaart aangegeven). Tis wel logisch en aannemelijk, maar het staat niet op de kaart zelf. Daarnaast geven Oloro (triggered) en Derevi (activated) geen voorbeeld voor een static ability.
Voor een static ability heb ik de Comprehensive Rules en daarbij dus Emblems erop nageslagen (Jasper, ik spreek dus niet over het gebruik van Emblems bij mijn kaart. Snap je?) en vanuit daar geconcludeerd dat dit wellicht niet nodig hoefte te zijn.
Citaat :
408.1. The command zone is a game area reserved for certain specialized objects that have an overarching effect on the game, yet are not permanents and cannot be destroyed.

408.2. Emblems may be created in the command zone. See rule 113, “Emblems.”
...
113.3. An emblem has no characteristics other than the abilities defined by the effect that created it. In particular, an emblem has no name, no types, no mana cost, and no color.

113.4. Abilities of emblems function in the command zone.

Zoals ik al eerder zei, probeerde ik gewoon een beetje creatief te wezen en iets unieks verzinnen. Helaas was dit niet voldoende of werd het niet herkend door Jasper, toen hij ging judgen. Ik heb ook toegegeven dat wording misschien iets beter mocht, maar we moeten nu eenmaal iets creatiefs qua wording verzinnen als we iets nieuws willen proberen (een non-Commander kaart in de command zone).
Ik stel verder nu ook voor om dit onderwerp te laten rusten, voordat er straks weer een grote discussie ontstaat met onnodige drama.

Congratz, Shard!  What a Face
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   di apr 22 2014, 09:01

Probleem is, dat je ineens 2 type kaarten samen gaat voegen. Een emblem is duidelijk beschreven in de regels. Maar wanneer een static ability het doet, is ook beschreven. (Alleen als hij in het spel ligt, tenzij de kaart specifiek zegt dat hij werkt in andere zones OF als hij logischer wijs ook in een andere zone moet werken.

Bij Zeus is het niet logisch, want het is ook een beest. De kaart vraagt nu om in het spel gecheat te worden (Want als je hem cast, gaat hij naar de command zone en doet hij niks. En vanuit de command zone kan je hem alleen casten...).

Waarschijnlijk had je een regel kunnen/moeten toevoegen, iets als:
"Zeus, Father of Gods abilities apply while he is in the command zone."

Weet zo gauw niet, of er een kaart is die iets dusdanigs doet (Misschien met graveyard oid?), maar dit zou de korste oplossing zijn. Gok ik.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   di apr 22 2014, 09:05

@Kwebie schreef:

Waarschijnlijk had je een regel kunnen/moeten toevoegen, iets als:
"Zeus, Father of Gods abilities apply while he is in the command zone."

That could have worked. Zoals ik zei, moest even creatief wezen en gebruikte het principe van Emblems als template voor static abilities uit de command zone. Achteraf gekeken had regel 112.6 van de Comprehensive rules wellicht ook uitkomst kunnen bieden. XD Waarom moeten die Comprehensive rules zo groot zijn! Argh!  Broken 

@Kwebie schreef:

Weet zo gauw niet, of er een kaart is die iets dusdanigs doet (Misschien met graveyard oid?), maar dit zou de korste oplossing zijn. Gok ik.

Haakon, maybe? Razz
"You may cast Haakon, Stromgald Scourge from your graveyard, but not from anywhere else."

Of Valor?
"As long as Valor is in your graveyard and you control a Plains, creatures you control have first strike."
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   di apr 22 2014, 09:13

Ik vind het idee van je wel tof bedacht, maar de uitwerking valt tegen.
Daarom snap ik ook wel, dat Jasper dacht dat de kaart niks deed (En dat doet hij ook niet bepaald atm...)
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   di apr 22 2014, 10:35

Bob schreef:
@Hennink: Ik ben blij met je feedback, echter met die wording krijg je niet het gewenste effect wat ik wilde bereiken.
"As long as ~ is in the command zone or on the battlefield [...]" was dan de correcte wording geweest. Hoe dan ook is het concept achter de kaart misschien interessant, maar de uiteindelijke uitwerking veel te convoluted voor mijn gevoel. Het is nog geen Ice Cauldron, maar het komt in de buurt ;-)

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   di apr 22 2014, 10:57

Nu Bob duidelijk heeft gemaakt wat de echte bedoeling was van de kaart, vind ik het een hele mooie entry en heb ik wel waardering voor de creativiteit. Echter zoals de kaart was ingediend kwam deze niet goed uit de verf en zo is deze ook beoordeeld.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   di apr 22 2014, 11:09

Ik zal de volgende keer wel meer toelichting geven bij mijn entries, om mogelijke complicaties te voorkomen Razz
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   di apr 22 2014, 13:35

Dank voor de felicitaties cheers , maar ik zal de uitslag van Dwarlorf's beoordeling nog even afwachten voor ik in mijn agenda ga zoeken naar een opening op donderdag Smile

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   di apr 22 2014, 15:00

Jij hebt sowieso een draftsetje gewonnen. Het kan zijn dat Niels er ook nog 1 wint. Ik zal de beoordeling van zijn kaart vanavond op het forum zetten
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   wo apr 23 2014, 12:53

in dat geval,
Dank u dank u!  cheers cheers cheers 

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   zo apr 27 2014, 20:07

Ik vind de kaart van Shard net iets beter dan die van Niels, als is het een zeer goede entry. De kaart is gebalanceerd en heeft een uniek effect. Het fighten met andere goden is goed verzonnen

Shard heeft al een draft set gewonnen, omdat ik Dwarlorf niet mee heb genomen bij de eerste uitslag (en dat vind ik slordig) wint hij ook een setje! Daarnaast is zijn kaart ook gewoon goed verzonnen

Forumneger, PM me maar wanneer je een draftsetje klaar wilt hebben liggen

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   zo apr 27 2014, 22:51

Tof. Ik zal binnenkort eens een draftavondje uitkiezen.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014   

Terug naar boven Go down

Contest 13-03-2014 t/m 13-04-2014
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Contest 27-07 t/m 17-08-2007
» Coach van het Jaar 2014 -2015
» Contest 01/04 tot en met 15/04
» Contest 12-11-11 tot 4-12-11
» Contest 22-03 t/m 07-04

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: