MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 07:42

http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/feature/285

Modern
Deathrite Shaman is banned. Bitterblossom and Wild Nacatl are unbanned.

Standard, Legacy, Vintage
No changes

EDH
Sylvan Primordial is banned!
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7258
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:10

Haha, ik wist t al dat bitterblossom unbanned zou worden! Nou snel twee kopen om mn grixis faeries deck insane te maken Very Happy

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:11

Oh great, faeries in Modern..... En dan bannen ze deathrite shaman...
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:11

afterparty05 schreef:
Haha, ik wist t al dat bitterblossom unbanned zou worden! Nou snel twee kopen om mn grixis faeries deck insane te maken Very Happy

Ze hebben het eerst met jou overleg gevoerd?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:21

Beide kaarten lagen voor de hand om unbanned te worden. Er is geen nieuw agro deck gekomen na het slopen van Zoo. Bitterblossom was gebanned uit voorzorg, persoonlijk denk ik onnodig.
Maarten en ik hebben het gisteren al gehad over het bannen van DRS, maar wij vermoeden beide ook dat Liliana er niet ver vandaan was.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3514
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:34

Goede zaak dat shaman gebanned wordt. Bitterblossom durf ik nog niet te zeggen of dat uit de hand gaat lopen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:36

Drs icm liliana was ook al nooit leuk idd :-)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:38

Ik was er al bang voor. :-(

Bitterblossom: hup, €40!

Ze zijn alleen vergeten Brainstorm te bannen. ;-)
Terug naar boven Go down
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 931
Leeftijd : 23
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:40

Ik was er ook al bang voor, ben wel benieuwd hoe goed de BGx decks nu zullen zijn.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:41

danodan schreef:
Ik was er ook al bang voor, ben wel benieuwd hoe goed de BGx decks nu zullen zijn.

Ach ik zie het zo: meer ruimte voor removal spells en/of discard of Tarmogoyfs.

Laatst aangepast door Dwarlorf op ma feb 03 2014, 08:42; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:42

Ik denk dat wanneer er veel faeries gespeeld gaat worden, uwr ook weer beter zal worden. Volcanic fallout x3 in het sb en klaar is kees.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:43

Ach gelukkig heb ik dat deck ook. Very Happy
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:46

Goryo's vengeance heeft ook meer game nu Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:50

Rob schreef:
Goryo's vengeance heeft ook meer game nu Smile

Lijkt mij juist niet, de enorme lading counters, spellstutters en discardmogelijkheden maakt het er niet beter op lijkt mij :p
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 08:51

Een deck wat bb speelt weegt niet op tegen 1000 decks die drs speelden.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 09:10

Andrι Pannekoek schreef:
afterparty05 schreef:

Ze hebben het eerst met jou overleg gevoerd?

Nee, ik had gewoon een voorgevoel. Het is een mooie kaart die veel mogelijk maakt. Hij staat ook al anderhalve week op m'n wants-list. Helaas had ik er nog geen werk van gemaakt om ze te kopen dus heb ik er nu ergens nog 2 kunnen kopen voor 30 euro. Dag Ninja, dag Magma-Jet, hallo awesomeness Very Happy

Overigens blijf ik erbij dat een UR Faeries shell beter is dan een UB shell, maar dat is ook mijn voorkeur. Iedereen kakt en moment sowieso op dit deck terwijl ik er prima mee kon spelen, dus ben benieuwd hoe het wordt als iedereen er straks mee gaat spelen. Maar aangezien ik zwart al splashte kunnen er zo twee Bitterblossom ingeschoven worden Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 09:18

Jasper schreef:

EDH
Sylvan Primordial is banned!

Dat lag ook geheel in de verwachting, Robert zal er blij mee zijn.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 09:29

Overigens terecht van Sylvan Primordial. En erg blij dat Legacy onaangeroerd is met een GP over twee weken Very Happy

Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 09:37

Er wordt wel wat van verwacht geloof ik. De goedkoopste BB is nu 50 euro op mcm.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 09:43

Dat was een uur geleden nog 38 euro :')

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 09:43

Wie wat bewaard, die heeft wat...  Very Happy

Het is ook elke keer hetzelfde, mensen willen niet de boot missen (zoals bij Landtax) en betalen belachelijke prijzen. BB is echt geen 50 euro waar.
Terug naar boven Go down
Schepijs
Pro Player

Aantal berichten : 1724
Leeftijd : 31
Registration date : 30-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 09:49

Ik kan me niet voorstellen dat die prijs over een maand nog zo is? Het is immers maar een rare.

Betekent dit eigenlijk dat Affinity nog een strpaje sterker wordt (relatief gezien)?
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2042
Leeftijd : 30
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 09:56

Haha, ik vond Bitterblossom vorige maand rond €15 nog te prijzig voor casual. Ik ben wel heel benieuwd wat die kaart gaat doen. (Ofwel: heel benieuwd of die kaart wat gaat doen.)

DRS bannen is wel jammer, trouwens. Mooie kaart om omheen te moeten spelen.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Leeftijd : 37
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 13:12

Ja wel jammer dat DRS gebanned wordt, was eigenlijk een hele leuke kaart, en vodn het niet erg om tegen te spelen. Gewoon veelzijdig. Nou ja Bitterblossom unbannen, ik ben benieuwd, ik ben blij dat ik ze ooit voor een 10 euro per stuk heb gekocht. Kan eens kijken of er wat mee te bouwen is.

En die Primordial scheelt inderdaad weer wat potjes scoopen, die mag inderdaad wel weg.
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 14:53

Die Primordial werd hoog tijd. Die kaart is beter dan Primeval Titan. Wel weer wat commander decks die een slot open hebben voor een nieuwe coole kaart Very Happy
Terug naar boven Go down
Niels
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 218
Registration date : 02-04-13

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   ma feb 03 2014, 15:16

Bah DRS! Maar fijn dat ik mijn set Bitterblossom weer kan spelen.
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   di feb 04 2014, 21:33

Schepijs schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat die prijs over een maand nog zo is? Het is immers maar een rare.

Uhm... Dat was thoughtsieze ook...
of marsh flats/arid mesa/verdant catacombs/scalding tarn/misty rainforest...
Weet je wat ook een rares zijn? Tarmogoyf...Dark confidant...  

"maar" een rare zijn betekent pas iets vanaf m10 ofzo. En zelfs toen hadden we deathrite shaman, snapcaster mage, stoneforge mystic

Toegegeven, dit zal een spike zijn door de plotselinge hype die ontstaat, maar ik verwacht dat hij niet snel onder de €25,-/€30,- zal zakken.(reprints daargelaten)

BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   di feb 04 2014, 23:13

Bitterblossom staat met twee weken op €20, en afhankelijk van succes van het deck en makkelijk te bouwen shells gaat ie daarna omhoog naar 25 (misschien 30). Hij moet wel een huisje vinden, en de spike van de afgelopen dagen is alleen voor mensen die m nu willen gaan spelen puur vanuit eerste interesse. Langetermijnprijs wordt meer bepaald door toernooi succes en dus aantal mensen dat m speelt. Een goed voorbeeld daarvan is Liliana ot Veil: die kaart werd langzaamaan meer en meer gespeeld in Legacy en vooral Modern en staat daarom nu op €45. Een goed voorbeeld van hoe ie niets kan doen is Geist of Saint Traft, die een huisje had in standard maar sinds de rotatie niet erg populair is in Modern en Legacy en daarom rond de 14 euro blijft hangen.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2495
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 05:57

volgens mij wordt de meta hierdoor echt compleet veranderd... R/G-tron zou ik iig niet meer durven te spelen met wild nacatl running around..

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 09:31

Heeft Tron zoveel moeite met Nacatl dan? Whipflare werkt niet meer, dat snap ik, maar Coils en Karns doen dan toch nog steeds hun werk?

Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 09:33

Dan ben je al dood.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 09:46

Een t3 karn of wurmcoil is wel goed, maar zoo speelt geen pte denk ik (iig niet 4)
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 10:06

T3 Karn haalt 1 beestje weg en dan word je doodgeschopt door de rest. En volgens mij wil zoo wel een paar pte spelen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 10:17

Ja, ik zat meer te denken aan bolt/ helix/ tribal flames varianten
Terug naar boven Go down
Sylke
GMT Champ 2015

Aantal berichten : 267
Leeftijd : 22
Registration date : 02-12-12

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 12:38

Als je wild nacatl wil overleven vervang je de pyroclasms mainboard toch gewoon weer door firespout.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 12:53

Punt is, de Firespout komt al een beurt te laat.

Een voorbeeldplay, waarbij de Firespout te laat is:
Turn 1: Fetch, Wild Nacatl
Turn 2: Fetch, Tarmogoyf, attack. (17)
Turn 3: Fetch, Tribal Flames (12), Lightning Bolt (9), attack (3)
Turn 4: Firespout. Hey, nu ligt er nog steeds een 3/4 Tarmogoyf.

Zie je het probleem?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 12:54

Kwebie schreef:
Punt is, de Firespout komt al een beurt te laat.

Een voorbeeldplay, waarbij de Firespout te laat is:
Turn 1: Fetch, Wild Nacatl
Turn 2: Fetch, Tarmogoyf, attack. (17)
Turn 3: Fetch, Tribal Flames (12), Lightning Bolt (9), attack (3)
Turn 4: Firespout. Hey, nu ligt er nog steeds een 3/4 Tarmogoyf.

Zie je het probleem?

Ja, ik zie het probleem: wie zegt dat dit altijd zo zal gebeuren
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 13:17

Ik geef natuurlijk wel de nuts aan nu. Maar geeft wel het probleem van die matchup aan, vanaf de kant van R/G Tron gezien.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 13:23

Ja, maar van zo'n draw verliezen wel meer decks wanneer ze alleen firespout zouden hebben om dit probleem op te lossen. Je kunt er van uit gaan dat bvb Faeries een deck gaat worden en zeker in het begin veelvuldig gespeeld gaat worden. Zoo zal in meer of mindere mate ook wel voorkomen. De sideboards zullen dus met deze nieuwe ontwikkelingen ook wel aangepast gaan worden. Net zoals maindeck. Ik denk btw dat een deck als Affinity niet zo blij is met een deck als Zoo en wel weer blij met Faeries. Zo heeft iedereen wat te miepen. Ikzelf was te voorbarig in mn negatieve conclusie, ik denk dat voor het deck dat ik speel, niet zo slecht is dat deze 2 decks (faeries/zoo) meer gespeeld gaan worden.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 14:20

Zoo kan lekker Volcanic Fallout spelen tegen die vervelende Faeries.. dat wordt een hele nieuwe matchup denk ik
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 14:25

Ik zit al te denken aan m'n Delvers uitswappen voor Scion of Oona idd, juist voor dat probleem. Faeries is toch meer midrange control dan ik dacht (tenminste, ik speel spellstutter sprite nooit uit als 1/1 flash om mee aan te vallen, anderen zie ik dat wel doen), dus daar past Scion prima in en Delver nog steeds awesome maar wellicht wat minder vanwege Firespout en Volcanic Fallout.

Ben idd wel benieuwd naar de matchup tegen Zoo. Wild Nacatl en friends zijn geen probleem, een Goyf op tafel is wel weer lastig.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 14:26

Waarom is een Nacatl geen probleem en een Goyf wel?
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 14:28

Lightning bolt.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 14:44

Oh ja, je gaat een ander deck dan straightforward faeries spelen. Ik zou dat iig niet doen, maar de volledige faeriepackage spelen.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 14:47

Mja, dat kan. Ik vind UR Faeries dusdanig sterk met zo veel antwoorden dat me dat beter lijkt dan discard enzo. Maar welke lijsten heb je gezien dan? Ben wel benieuwd wat de full package precies inhoudt Smile

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 14:56

Ik heb het in standard indertijd gespeeld. Je moet dan denken aan kaarten als:

4x Spellstutter
4x Scion of oona
4x Bitterblossom
3x Vendillion Clique
3/4 Mistbind Clique
Mutavault
Thoughtseize/Inquisition
Counters
Removal
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 16:43

Volgens mij met de banning van DRS is Snappie echt nootjes in faeries geworden.
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2495
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman   wo feb 05 2014, 16:58

Jasper schreef:
Volgens mij met de banning van DRS is Snappie echt nootjes geworden.

Fixed!

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down

Bannedlist update: Wild Nacatl, Bitterblossom en Deathrite Shaman
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» B/R list update Fate Reforged
» Dwarlorf's ruil topic. Legacy update!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: