MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Legacy brainstorm geneuzel

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
rickwilbrink
Topper
Topper

Aantal berichten : 581
Leeftijd : 27
Registration date : 11-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 12:02

@Rob schreef:
1W

Enchantment Creature - Spirit

Each player can't draw more than one card each turn.

3/1

Vervelend kaartje in Legacy/Modern, in D&T invialen in reactie op een brainstorm of griselbrand activatie Razz

Nog een haatbeer om doorheen te moeten spelen.....Gelukkig heeft ANT opzich genoeg antwoorden voor dit beest, maar niet naar die antwoorden kunnen graven is wel lastig.

Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2509
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 13:23

Die witte man lijkt mij gewoon slechter dan Thalia in legacy, en je wilt ze niet allebei spelen.

Leuk geprobeerd, maar deze gaat echt geen play zien denk ik.

In modern is de belangrijkste draw engine dark confidant, en daar doet deze kaart precies niets tegen. tegen sleight of hand doet hij ook niets, dus dan blijven gitaxian probe en serum visions over. De meeste decks spelen toch peek over probe, dan is het weer geen probleem.

Deze gaat volgens mij ook in modern geen play zien.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 15:49

@lennartL schreef:
De meeste decks spelen toch peek over probe, dan is het weer geen probleem.
Haha, voor één kort moment vroeg ik me af waarom het dan geen probleem was, tot ik me herinnerde dat Peek een instant is Smile

Deze man lijkt gemaakt voor legacy waar Brainstorm e.a. een ding zijn. Ik denk wel dat zijn rol iets anders is dan Thalia. Brainstorm voor 2 is verre van optimaal, maar is in elk geval geen kaartnadeel. Ik ben het wel met je eens dat Thalia beter is, maar wellicht dat deze een slot verdient omdat Thalia legendary is?

Brobbe

Aantal berichten : 3534
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 16:00

Das wel kaartnadeel. Brainstorm zegt dan in de beurt van de tegenstander: Pak 1 kaart, leg vervolgens 2 kaarten boven op je deck.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 16:05

Ik bedoelde dat Brainstorm voor 2 kleurkloos (vanwege Thalia) geen kaartnadeel is, met Spirit of the Labyrinth is het wel kaartnadeel.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 16:06

Near schreef:
[maar niet naar die antwoorden kunnen graven is wel lastig.

En dus de reden dat Brainstorm gebanned zou moet worden. Als ik met 'mijn' deck moet hopen op een antwoord dan mag jij met 'jouw' deck wat mij betreft ook hopen op een antwoord.
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1311
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 16:25

Wat een boutargument, onder die redenatie moet mijn mono blauwe deck ook een 4/5 voor 1U neer kunnen kwakken wat jouw groene deck kan dat immers ook voor 1G ander is het niet eerlijk... Er zijn zeker redenen die je kunt aanvoeren om Brainstorm te bannen, maar dit is er naar mijn idee toch echt geen.

On topic: denk dat die man wel iets play gaat zien in Legacy maar verwacht niet heel veel. Ben het met Lennart eens dat Thalia veel beter is tegen de meeste spell based decks.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 18:59

Dat is niet wat ik bedoel met mijn argument. Op zich kan natuurlijk elk deck vrij eenvoudig Brainstorm splashen net zoals elk deck Tarmogoyf kan splashen om dat probleem op te lossen.

Het gaat mij er om dat Brainstorm, zeker in combo decks maar ook in control decks, een oneerlijk voordeel geeft ten opzichte van aggro decks waar Brainstorm niet pas binnen het gameplan. Ik neem het sideboard maar ff als voorbeeld. In principe heb je met Brainstorm (simpel gezegd) 4 sideboard kaarten minder nodig waardoor je 4 plekken extra ruimte over hebt voor andere matchups. Daar staat tegenover dat ik in mijn Goblins of Zoo een legio aan sideboard kaarten moet toevoegen om eigenlijk nog steeds geen een kans te hebben tegen combo. Naar mijn idee is Brainstorm hier voornamelijk debet aan.
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2124
Leeftijd : 30
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 19:04

Scissors schreef:
Please nerf Rock. Paper is fine.
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 19:19

Daar gaat het me niet om, het is een nivelleringsmethode om het scheefgegroeide speelveld van combo beats aggro, contol beats aggro and aggro beats neither weer recht te trekken zodat elk archetype een gelijke kans heeft om te winnen.
Terug naar boven Go down
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1311
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 21:37

Ik snap wat je bedoeld, maar ik denk niet dat het bannen van Brainstorm dat probleem oplost. Blauw heeft eigenlijk altijd de mogelijkheid meer kaarten te zien dan een andere kleur, dat is gewoon inherent aan de kleur. Als je dat wilt voorkomen moet je echt een flinke banlist aanleggen. Overigens weet ik niet of je D&T als aggro bestempelt, maar dat is best wel een slechte matchup voor Storm bijv.

Persoonlijk hoop ik niet dat Brainstorm gebanned zal worden, Legacy zonder Brainstorm is wat mij betreft geen Legacy..
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 22:41

Het hoeft ook niet volledig te voorkomen te worden, blauw mag wat mij betreft best wel de sterkste kleur blijven.

Maar Brainstorm is toch wel vrij uniek tov van de andere beschikbare opties in blauw. Het gaat om de combinatie van beste carddraw (met een beetje hulp van fetchland), de mogelijkheid om je hand te beschermen en nog een argument dat ik inmiddels vergeten ben. Smile Maar goed, dat hoef ik je vast allemaal niet te vertellen. Maar daarom ben ik van mening dat Legacy beter af is zonder Brainstorm.

Van D&T heb ik altijd het idee dat het een anti deck is, net als maverick/hatebears. Vind ik ook niet zo'n goede ontwikkeling. Maar ik ken het deck niet zo goed om daar verder echt een menig over te hebben.
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7276
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   di jan 21 2014, 23:46

Die quote van arjan, nice!!

verder lost het bannen van brainstorm niks op, die kaart is goed maar aggrodecks hebben genoeg mogelijkheden. Maverick was geruime tijd een contender, death n taxes doet het ook goed. Zoo is op dit moment niet awesome maar met de powercreep van beesten vs spells de laatste tijd komt er vast weer eens een awesome tweedrop die het veld opengooit. Goblins lijkt op het moment idd redelijk kaput, dat is idd waar.

maar je probleem zit m volgens mij meer in dat blauw een sterke kleur is qua kaartselectie, counters etc. Dat is idd inherent aan de kleur en ook de reden dat ik na tig keer gefacestompt worden met mn naya deck overgestapt ben op blauw. Counters en kaartselectie/kaartdraw zijn gewoon inherent erg sterk.

DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 01:01

Kan al dit offtopic gezeik verplaatst/verwijderd worden? Dit is een Born of the Gods spoiler topic. Het bannen van Brainstorm en algehele Legacy discussies doen jullie maar lekker ergens anders.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 09:02

@afterparty05 schreef:

maar je probleem zit m volgens mij meer in dat blauw een sterke kleur is qua kaartselectie, counters etc. Dat is idd inherent aan de kleur en ook de reden dat ik na tig keer gefacestompt worden met mn naya deck overgestapt ben op blauw. Counters en kaartselectie/kaartdraw zijn gewoon inherent erg sterk.

Dat is dus precies de reden waarom Brainstorm imo gebanned zou moeten worden en wat in Legacy gebeurd is. In dat formaat is het merendeel van de contending decks blauw en het merendeel van de andere decks zijn Anti-decks. De Kaarten als Brainstorm en Ponder zijn niet voor niets restricted in Vintage en Ponder en Preordain banned in Modern. Het zijn die kaarten die andere blauwe kaarten zoals 'counterspells' zoveel beter maken.

Jund decks breken het blauwe in Legacy patroon gelukkig nog een beetje dus daar put ik nog enigzins hoop uit. Maar dit zijn ook geen echte aggro decks. Voor mij als aggro speler is Legacy iig niet veel meer aan. Ik heb ook geen zin om mijn hele sideboard vol te gooien met haatkaarten, ik vond de 7 slots in mn Goblin deck al te veel. Ik ga nog een keer een ander deck proberen maar ik ben bang dat ik Legacy van mijn lijstje ga schrappen.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

Aantal berichten : 1071
Leeftijd : 34
Registration date : 02-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 09:23

Volgens mtgtop8 is het nog steeds aggro wat het meeste gespeeld word nelis dus ik vraag me af waar je dit alles op basseert? Persoonlijk vind ik het een zegen dat er niet veel "domme" decks zijn zoals goblins. Iedereen kan de nuts gaan met ringleaders. Komt weinig skill bij kijken. Doe mij dan maar brainstorm. Een van de meest complexe kaarten die er is. Dit is echt een kaart waar je zoveel voordeel mee kan halen mits je hem goed gebruikt. Heerlijk!!
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 09:34

Volgens velen (waarvan ik vind dat ze er verstand van hebben) is Gitixian Probe op dit moment de beste kaart in Legacy en niet Brainstorm.
Brainstorm is belachelijk sterk, ik bedank WotC ook dat het een common is en geen Mythic. Maar zonder barinstorm geen legacy (voor mij) , dat geldt ook voor FoW, Daze en Ponder. Ik vind het heerlijk om met die kaarten te spelen, voornamelijk omdat ze opties geven.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 09:51

@Meddle schreef:
Volgens mtgtop8 is het nog steeds aggro wat het meeste gespeeld word nelis dus ik vraag me af waar je dit alles op basseert? Persoonlijk vind ik het een zegen dat er niet veel "domme" decks zijn zoals goblins. Iedereen kan de nuts gaan met ringleaders. Komt weinig skill bij kijken. Doe mij dan maar brainstorm. Een van de meest complexe kaarten die er is. Dit is echt een kaart waar je zoveel voordeel mee kan halen mits je hem goed gebruikt. Heerlijk!!

Ik denk dat wij een andere definitie hanteren van aggro decks. Maar goed, daarom heb ik ook een aantal keren het woord 'pure aggro decks' erbij gezet  In ieder geval spelen al die 'aggro' decks waar jij het over hebt blauw en daarmee ook Brainstorm.

Iedereen kan ook nuts gaan met Brainstorm en gaat dat ook gezien de oververtegenwoordiging van die kaart in alle drie de archetypes in Legacy afgaande op MTGtop8.com. Sure Brainstorm is skill intensiever vooral in early game maar in feite is Brainstorm gewoon de Ringleader van blauw met dat verschil dat Brainstorm in elk deck past en Ringleader maar in 1 deck. En daarnaast heeft het veel meer functies zoals ik die al genoemd heb.

Ik begrijp dat iedereen een voorkeur heeft voor bepaalde decks / archetypes en kleuren. Maar net zoals jij er niet tegen kan dat ik nuts ga met mijn Ringleader kan ik er niet tegen dat jij nuts gaat met je Brainstorm. Ik zie daarin niet echt een valide argument.

Het gaat mij er vooral om dat er genoeg keuze zou moeten zijn voor iedereen om elk archetype te spelen die hij wil en in welke kleur hij wil en met die keuze een 'eerlijke' kans heeft om te kunnen winnen. En niet net zoals Chris de keuze moet maken dan 'maar' blauw te gaan spelen omdat 'Naya' niet goed genoeg is.

Kijk, dit is de Top20 van de meest gespeelde kaarten in alle grote Legacy Events (50+ spelers) op mtgtop8:

Card Name Decks Avg
Brainstorm 58.5 % 4.0
Force of Will 55.8 % 3.9
Wasteland 53.8 % 3.6
Misty Rainforest 44.9 % 2.8
Ponder 35.6 % 3.3
Polluted Delta 34.9 % 3.0
Swords to Plowshares 34.8 % 3.9
Flooded Strand 32.1 % 2.9
Scalding Tarn 31.5 % 2.8
Tarmogoyf 31.2 % 3.6
Tropical Island 30.7 % 2.7
Daze 30.0 % 3.4
Volcanic Island 28.8 % 2.7
Karakas 26.4 % 1.2
Jace, the Mind Sculptor 25.1 % 2.7
Underground Sea 24.1 % 2.9
Tundra 21.7 % 2.9
Umezawa's Jitte 20.4 % 1.3
Lightning Bolt 20.2 % 3.7
Stoneforge Mystic 19.7 % 3.3

Ik vindt het aantal blauwe kaarten (en blauw gerelateerde kaarten) in die lijst echt niet gezond. @Jasper: Geen Gitaxian Probe vooralsnog.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 10:34

Ten eerste gaat het er om dat jij vind dat alle segmenten van decks niet vertegenwoordigd zijn in legacy. Dat jij decks als ur delver geen aggro vind, wil niet zeggen dat het geen aggro deck is. Voor de aggro speler zijn er genoeg opties in het formaat om een deck te kiezen. Dat het niet heel goed is, komt ook, omdat er vrij veel verschillende combo decks mogelijk zijn waartegen aggro decks niet heel best zijn. Vandaar ook dat mensen kiezen voor "blauwe" aggro decks.

Ten tweede zijn brainstorm en ringleader totaal verschillende kaarten. Ze halen wel allebei kaartvoordeel, maar voor een goed gespeelde brainstorm moet je soms meerdere beurten voor uit denken een ringleader kun je gewoon opgooien en je vinger kruisen op een lekkere hit. Ik gebruik dit niet als argument, maar ik ben blij dat legacy een formaat is, waar het spelletje gelukkig iets complexer is.

Tot slot zegt die lijst van meeste gespeelde kaarten me niet zoveel. Het grote gross van de mensen speelt legacy vanwege de skillintensiteit van het spelletje. Wil lekker kaarten en z'n tegenstander "outplayen." Juist om deze reden zullen lineare decks zoals goblins, charbelcher minder gespeeld worden en al die kaarten die jij noemt meer. Deze kaarten zullen dus ook meer aanwezig zijn op een toernooi. Daar komt bij dat de "beste" spelers ook kiezen voor zulke decks om dat ze op skills hun tegenstander willen verslaan. Er zijn situaties waarin de betere spelers kiezen voor een deck wat goed is tegen het veld en toch kiezen voor een deck als pox of goblins etc, maar meestal zal dit niet het geval zijn.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 11:49

@Meddle schreef:

Ten eerste gaat het er om dat jij vind dat alle segmenten van decks niet vertegenwoordigd zijn in legacy. Dat jij decks als ur delver geen aggro vind, wil niet zeggen dat het geen aggro deck is.

Daar heb je gelijk in. Op dat punt speelt mijn voorkeur voor bepaalde aggro decks wel een bepalende rol in mijn mening. Laten we het dan vooral over skill intensiteit en in het verlengde daarvan over metagame-variatie hebben.

Ik snap de argumenten ook wel waarom veel legacy spelers de voorkeur geven aan blauw maar ik vraag me ten zeerste af of de skill intensiviteit van Brainstorm an sich iets af doet aan de skill intensiteit van het formaat als Brainstorm gebanned zou zijn. Met Ponder moet je ook vooruit denken, mss is die nog wel skill intensiever dan Brainstorm bijvoorbeeld omdat je Ponder namelijk niet reactionair kan gebruiken omdat ie een sorcery is.

Het beste voorbeeld hiervoor is denk ik discard. In feite moet ik altijd Brainstorm kiezen als ik een discard spell speel. Doe ik dat niet dan is al mijn opvolgende discard min of meer dood. In feite verminder je de skill intensiteit van andere kaarten door Brainstorm in het formaat te houden. Ik denk dat bij de banning van Brainstorm er evengoed andere variabelen bij komen waardoor een dergelijke banning in het algemeen niet zoveel invloed heeft op skill intenstiteit van het formaat. Snap je wat ik bedoel? Ik kan de subtiliteit ervan niet zo goed uitdrukken maar ik hoop dat je mijn punt een beetje begrijpt. Daarnaast is het spelen van skillintensieve kaarten niet het enige aspect van skillintensiteit. De keuze voor de kaarten die je in je deck steekt / hoe je je deck bouwt maar ook hoe je je sideboard in elkaar steekt zijn daar evengoed onderdeel van. Volgens mij moet je er dan, zoals ik al eerder ergens aanhaalde, veel meer over nadenken welke kaarten je (zowel main en sideboard) wil spelen. En ook zonder brainstorm kan je andere spelers nog steeds outplayen maar dan op een andere manier.

Voor wat betreft combo, in de kracht van combo heeft Brainstorm even grote rol. Dat is een andere reden waarom ik denk dat banning beter is voor de diversiteit van het formaat. Blauw zou dan nog steeds belangrijk zijn (en nog steeds de beste kleur vanwege Force of Will, Daze en Spell Pierce. Maar aggro zonder blauw (zoals ik dat graag zie) zou dan weer wat meer kans hebben. En ik acht het dan ook niet onwaarschijnlijk dat er hele andere decks naar voren komen en dit de metagame gevarieerder maakt.

Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik benieuwd ben naar een formaat zonder Brainstorm.  Very Happy Maar goed, ik wacht wel gewoon af hoe Legacy zich in de toekomst gaat ontwikkelen en dan stap ik er mss wel weer in.

Nog even een opmerking die ik wel kwijt wil maar die wat mij betreft geen verdere discussie waardig is
Is het zo dat het merendeel van de spelers legacy speelt vanwege de skillintensiteit? Dat lijkt me een aanname waarvan je niet zeker weet of die waar is. Je hebt alleen de directe mensen om je heen/waar je veel mee omgaat waaraan je dat kan afmeten maar dat zijn biased aannames. Hoewel de aanname natuurlijk wel waar kan zijn. Ik durf niet te zeggen of je daarin wel of niet gelijk hebt.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 12:40

Nou legacy is wel zo duur, dat mensen het niet zo maar spelen(die mensen heb je wel, die spelen vaak mono rood burn enz). Tuurlijk is het een aanname, ik heb geen enquete gehouden iig.

Verder hoop ik en denk ik dat een kaart als brainstorm nooit gebanned gaat worden.

En verder ben je een dikke mieperd Nelis!! ;-P Als legacy nog diverser word, kunnen we wel een 100 kaarten sb gaan gebruiken. Er zijn wel tig decks die je kunt spelen en die ook toernooien winnen. :-)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 12:41

We hebben al een formaat dat op legacy lijkt maar dan zonder die broken shit. Dat noemen we Modern. Presteren met een slecht deck kan ook, zie mijn sliverpile.
Terug naar boven Go down
Meddle
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 12:45

Precies mijn punt. Zelfs dat deck kan winnen en het speelt niet een van de kaarten van Nelis z'n lijstje. Goblins is nog steeds een prima deck. Je moet alleen geluk hebben met de metagame, maar dat is met stoneblade, rug delver of storm ook zo.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 13:16

Correct, ik word bijvoorbeeld niet heel blij van iedere ronde reanimator. Ik word wel weer blij van ieder beestendeck. Storm is met mijn sb ook prima te doen (pot 1 is erg lasig)
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 2124
Leeftijd : 30
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 14:04

André Pannekoek schreef:
We hebben al een formaat dat op legacy lijkt maar dan zonder die broken shit. Dat noemen we Modern. Presteren met een slecht deck kan ook, zie mijn sliverpile.

Verschilt je lijst heel erg van de sliverlijsten ca. 2008 (FoW, Daze, Vial, en 2-drops), want dat viel qua pile toch wel mee?
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7276
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 15:10

Nee het lijkt niet op countersliver, het is meer 5color all slivers no spells (op AEther Vial na natuurlijk) Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 16:00

Correct, met 15 beesten sideboard!!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   wo jan 22 2014, 20:33

@Meddle schreef:
Nou legacy is wel zo duur, dat mensen het niet zo maar spelen(die mensen heb je wel, die spelen vaak mono rood burn enz). Tuurlijk is het een aanname, ik heb geen enquete gehouden iig.

Verder hoop ik en denk ik dat een kaart als brainstorm nooit gebanned gaat worden.      

En verder ben je een dikke mieperd Nelis!! ;-P Als legacy nog diverser word, kunnen we wel een 100 kaarten sb gaan gebruiken. Er zijn wel tig decks die je kunt spelen en die ook toernooien winnen. :-)

Miep, Miep! Very Happy 

André Pannekoek schreef:

Daarom speel ik met veel plezier Modern. Ik heb er ook geen enkele spijt van dat ik heb besloten veel van m'n Legacy kaarten af te stoten om zo in Modern te kunnen instappen.
Terug naar boven Go down
rickwilbrink
Topper
Topper

Aantal berichten : 581
Leeftijd : 27
Registration date : 11-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   zo feb 02 2014, 19:58

Ik vraag me af hoe WotC het bannen van Brainstorm zou rechtvaardigen. Volgens mij krijg je dan een boutargumentatie net als bij de Mystical Tutor ban...

BerichtOnderwerp: Re: Legacy brainstorm geneuzel   

Terug naar boven Go down

Legacy brainstorm geneuzel
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Legacy toernooi 3 september in groningen
» MWS Legacy toernooi! Ronde 5 tot woensdag 17-02-2010
» reanimate legacy
» Legacy 04-03-2012 De Oude Drogisterij
» Gp Lille 4 en 5 juli 2015 - Legacy

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: