MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

deck voor Parijs

Ga naar beneden 
AuteurBericht
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2554
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: deck voor Parijs   di jan 07 2014, 19:11

Dag magiccers,

Ik ben aan het kijken naar een deck voor GP Parijs, en twijfel over een aantal decks. Ik heb dit maar op de Maarten the good, the bad, the ugly manier beschreven. Ik houd enigszins in het achterhoofd dat ik het grootste deel van de kaarten zal moeten lenen, ik heb een budget van ongeveer € 350 om e.e.a. compleet te maken na lenen.

1. RUG-delver

The good:

Ik ken het deck door en door, begrijp heel goed hoe ik moet boarden en het is compleet mijn soort magic.

The bad:

Het deck is relatief slecht tegen semi-random decks met veel beesten, daarnaast is het niet best tegen decks als BUG en Pox. gezien het feit dat ik vermoedelijk maar 1 bye heb op de GP is dit iets om zeker in gedachten te houden.

The ugly:

Als er een true-name nemesis resolved met de tegenstander boven 10 leven kan het deck eigenlijk niet meer winnen.

2. Reanimator

The good:

Het is een erg explosief deck dat zowel tegen combo als tegen aggro strategieën sterk is. Het deck heeft praktisch geen last van true-name nemesis en heeft tegen praktisch het hele veld een goede game 1.

The bad:

Ik heb het deck afgelopen zondag gespeeld en het mulligant redelijk veel, ondanks de grote hoeveelheid redundancy in het deck. verliest soms van zichzelf.

The ugly:

Deathrite shaman is een beating als de tegenstander weet wat je speelt. verder zijn de games na boarden erg afhankelijk van het board van de tegenstander.

3. U/W miracles

The good:

Het deck heeft geen last van true-name nemesis, en gezien de teruglopende hoeveelheid abrupt decays is de lock weer een lock. Het feit dat men in esper-blade TNN in plaats van lingering souls speelt is voor dit deck erg positief.

The bad:

Het is een soort magic dat mij niet ontzettend goed ligt. Ik heb het deck een tijd gespeeld en was er erg van onder de indruk, maar ik ben van nature een aggro-control/combo speler. Dat wil zeggen: ik zal dit deck niet zo goed kunnen spelen als bijvoorbeeld een Maarten of Desmond die ALTIJD control spelen. Dit is een probleem in control mirrors.

The ugly:

TIJD!! Dit deck heeft een zeer beperkt aantal wincondities die je pas kunt/gaat casten als je controle hebt. Het vinden van een entreat kan lang duren, en Jace TMS ultimate ga je in game 3 niet redden tegen een onsportieve Fransman.

Dredge

The good:

Game 1 tegen bijna alles goed, minder gevoelig voor deathrite shaman dan reanimator. cabal therapy is nootjes. Je dwingt je tegenstander om een spel te spelen dat geen moer met normaal magic te maken heeft.

The bad:

Soms verliest dit deck snoeihard van zichzelf.

The ugly:

rest in peace is heel erg een kaart in legacy, en anders leyline of the void. Je kunt hier met dredge veel minder goed op anticiperen dan met bijvoorbeeld reanimator.

Ik heb als doel om uiterlijk eind deze maand een keuze gemaakt te hebben en dan te kijken van wie ik wat kan lenen en wat ik nog bij moet kopen om het deck van keuze compleet te maken.

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   di jan 07 2014, 19:39

Goblins.
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   di jan 07 2014, 19:48

Goblins heeft niet mijn voorkeur voor de GP omdat ik verwacht dat mensen twee dingen kunnen spelen, te weten:

Een deck met True-name nemesis. (dat zijn over het algemeen stoneforge varianten, 50/50 match-up voor gobbo's)

Een deck dat geen last heeft van TNN (dat betekent combo of miracles, beide slechte match-up voor goblins)

Als het formaat weer wat normaler wordt (lees: de hype rond TNN is weg) zal goblins weer speelbaar worden.

Schepijs
Pro Player

Aantal berichten : 1738
Leeftijd : 32
Registration date : 30-08-06

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   di jan 07 2014, 20:30

Gebaseerd op mijn absente kennis van legacy dit:

Op een GP is het denk ik geen top idee om UW miracles te spelen, behalve als je er erg gelukkig van wordt. De dagen zijn lang en dan is elke ronde 50 minuten spelen (waar dit deck op lijkt volgens je beschrijving) best taai.

De nadelen die je noemt van RUG lijken me sterke argumenten tegen dat deck. Behalve als BUG en Pox niet veel verwacht worden. Het wel of niet in het spel laten komen van een TNN heb je met countermagic redelijk onder controle denk ik?

Reanimator klinkt uit jouw beschrijving als de strikt betere keus voor jou dan dredge.

Ik zat trouwens bij toeval te kijken naar dit deck dat in Amerika een groot toernooi won afgelopen weekend en het lijkt mij ongelooflijk cool. url=http://sales.starcitygames.com//deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=62390]Jund Depths[/url]
Maar ook dit ziet er traag uit? En met tabernacles godsonmogelijk duur als je die niet lenen kan.
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7449
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   di jan 07 2014, 20:56

En waarom niet een deck als BUG delver (met hymn's, deathrites, wasteland en tombstalker)? Lijkt op je keuze 1 waar je veel ervaring mee hebt maar owned TNN redelijk hard dankzij Golgari Charm, wat tevens een uitstekende sideboardkaart is tegen het weer populaire Elves.

Edit: overigens, als ik de resultaten mag zien van de afgelopen weken dan heeft RUG delver een prima matchup tegen TNN decks....
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1323
Leeftijd : 32
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   di jan 07 2014, 21:37

Ik zou zeker geen miracles spelen op een GP, als je game 1 verliest ben je screwed het merendeel van de tijd.
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   di jan 07 2014, 21:40

En waarom niet turnen naar de darkside en zelf uwr delver met TNN spelen. Ik ga het zeker proberen.
https://magicgroningen.editboard.com
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   di jan 07 2014, 21:54

@afterparty05 schreef:
En waarom niet een deck als BUG delver (met hymn's, deathrites, wasteland en tombstalker)? Lijkt op je keuze 1 waar je veel ervaring mee hebt maar owned TNN redelijk hard dankzij Golgari Charm, wat tevens een uitstekende sideboardkaart is tegen het weer populaire Elves.

Is een ontzettend ander spelletje dan RUG. RUG is een tempo-deck, BUG is een value-deck. Als je veel fair decks verwacht is BUG de betere van de twee, als je veel combo verwacht is RUG duidelijk beter in mijn beleving.

@afterparty05 schreef:
Edit: overigens, als ik de resultaten mag zien van de afgelopen weken dan heeft RUG delver een prima matchup tegen TNN decks....

Laat ik voorop stellen dat ik de match-up niet gespeeld heb met TNN, maar een stoneforge lijst met een permanent antwoord op nimble mongoose dat ook nog goyf all-day long blokt klinkt heel erg eng voor RUG. Als ik in mijn hoofd afspeel hoe die match-up vroeger ging kan ik mij niet voorstellen dat het nu nog favourable is, zeker gezien het feit dat mensen nu dingen als zealous persecution spelen, wat per ongeluk ook nog een antwoord is op mongoose zonder treshold.

lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   di jan 07 2014, 21:54

Jasper schreef:
En waarom niet turnen naar de darkside en zelf uwr delver met TNN spelen. Ik ga het zeker proberen.

omdat ik dat deck waarschijnlijk nooit compleet krijg met lenen en een budget van € 350. anders was dat zeker een optie geweest.

Pim
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 192
Leeftijd : 31
Registration date : 29-03-11

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   wo jan 08 2014, 00:08

Je kunt ook 2 TNN's in RUG Delver stoppen, maar je zegt RUG Delver het beste kennen, dan zou ik dat spelen. Legacy als formaat beloont ervaring een stuk meer dan andere formaten.

afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7449
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   wo jan 08 2014, 00:41

Ik ga zelf ws voor de karsten cotter fourcolor delver, die kan value halen met deathrites en golgari charms maar is nog steeds een rug deck met betere kaarten vs iets mindere mana (hoewel je drs dat ook weer smoothed). Is het overwegen waard?

en ik bedoel niet shardless bug, maar meer die lijst van bob huang op cfb.

En ik denk dat ervaring idd erg belangrijk is, meer dan een percentage in de meta.
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3671
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   wo jan 08 2014, 07:01

Dat deck wat Siebe noemt is prachtig inderdaad, wel even decays in sb stoppen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   wo jan 08 2014, 11:34

@lennartL schreef:
Goblins heeft niet mijn voorkeur voor de GP omdat ik verwacht dat mensen twee dingen kunnen spelen, te weten:

Een deck met True-name nemesis. (dat zijn over het algemeen stoneforge varianten, 50/50 match-up voor gobbo's)

Een deck dat geen last heeft van TNN (dat betekent combo of miracles, beide slechte match-up voor goblins)

Als het formaat weer wat normaler wordt (lees: de hype rond TNN is weg) zal goblins weer speelbaar worden.

Splash wit voor Thalia (ea karten) vs combo. Dan zit je alleen nog met TNN maar met jouw skills win je wel van de meesten. Maar ik zal eens kijken vanavond hoe vervelend TNN is. En ik heb ook nog 4 Holy Light :-)
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: deck voor Parijs   

deck voor Parijs
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: