MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de dondermodern van 18 augustus **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Nieuw Frame vanaf M15

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Nieuw Frame vanaf M15   ma jan 06 2014, 07:27

Vanaf M15 krijgen magic kaarten een nieuw frame:

There are five big changes visible above on Waste Not. Four are game-wide changes that will be implemented in M15 and every set going forward, and the last is a little something special just for this set. Let's go over them.

1) The font

Since its inception, Magic has used off-the-shelf fonts on its cards. As a brand, we feel that we'll be better served by having our own unique proprietary font—something with a little edge and character that is still very readable.

In general, we liked the heaviness and shape of the "Matrix Bold" font we'd been using previously, so there are a lot of similarities between the old font and the new, named "Beleren," which should alleviate any jarring feeling when you mix the two together in decks.

2) The holofoil stamp

You'll notice a little silver oval in the bottom center of Waste Not. That's a new unique holofoil stamp that we're applying to all rares and mythic rares going forward. This stamp makes those cards feel more special, as well as guarantees authenticity.

Commons, uncommons, and basic lands will not feature this stamp.

3) The collector info

In the lower left of the card is a series of letters and numbers that indicate the card's collector number (122/269), rarity (R), set (M15), and language (EN). The little dot between the set and the language will be a star on premium cards, so just about everything you'd ever need to know about a card's edition is in one easy-to-read place.

Making the bottom of each card black to accommodate this information was not an easy decision, and may be the most disconcerting part of this frame update, but it was done with the best of intentions. This information is machine-readable by recognition software at our production plants. It will help eliminate the rare packaging error, like cards sneaking into the wrong expansion's boosters.

4) Decreased border size

In order to fit all this cool new stuff on the cards, we've reduced the width of the black border by almost a millimeter all the way around. This reclaimed real estate allows us to have slightly bigger art and text boxes as well.

5) The designer credit

You'll notice that we gave you all credit for making this card in the place normally occupied by flavor text—"Designed by the Magic community." This is the first time we've ever given credit for a specific card design on the card itself, and it's you! You should be very proud! While every card going forward won't feature a designer credit (kinda sad, really), there are a handful of others in Magic 2015, specifically, that will. (You'll have to wait on those details! It's cool, I promise!)
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Frame vanaf M15   ma jan 06 2014, 08:34

Eerst dacht ik: Ziet er prima uit. Even wennen, maar dit overleven we wel.

Toen zag ik de Wall of Fire.. Ugh, dat zwarte randje onderin geeft mij het gevoel dat ik naar een Rakdos hybrid kaart keek. Dat hadden ze echt anders op kunnen lossen, vind ik.
Terug naar boven Go down
Boerma
Judge
Judge

Aantal berichten : 1987
Leeftijd : 29
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Frame vanaf M15   ma jan 06 2014, 09:37

@Kwebie schreef:

Toen zag ik de Wall of Fire.. Ugh, dat zwarte randje onderin geeft mij het gevoel dat ik naar een Rakdos hybrid kaart keek. Dat hadden ze echt anders op kunnen lossen, vind ik.

Wall of Fire ziet er heel onafgewerkt uit: alsof de textbox uit het frame gezakt is. De afronding van het frame onderin grijpt met geen enkel ander element in het ontwerp aan. For the record:

En trouwens: set, rarity en taal? Is er iemand die daar na Stronghold moeite mee heeft gehad?
Terug naar boven Go down
http://boer.ma
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3483
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Frame vanaf M15   ma jan 06 2014, 09:53

Jeeeeeeeeej Waste Not in M15!
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7237
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Frame vanaf M15   ma jan 06 2014, 09:58

De rode lijn onderaan had door moeten lopen, nu is het een iets te groot blok. Ik vind t overigens niet verschrikkelijk. En het hologram voorkomt toekomstige problemen met fake kaarten enzo. Goed vooruitgedacht.

Arjen: die set/rarity/taal is voor het automatisch kunnen checken of er geen verkeerde kaarten in verkeerde boosters komen, is dus meer voor WotC intern. Kan er geen bezwaar tegen hebben Very Happy

Al met al geen prachtige ontwikkeling (vind de kleinere borders zelf niet zo heel mooi) maar tis te doen. Enige bij dit soort aanpassingen is niet alleen te bedenken wat er bij moet, maar ook wat er af kan. Daar is nu niet over nagedacht aangezien er gekozen is voor een smallere border. Zo zie je nu in die Wall of Fire tekstbox een flinke rand aan de onderkant: best wel lelijk en geeft aan dat er dus meer dan genoeg ruimte is op de kaart.

Oh wat wel gruwelijk lelijk is overigens is dat nieuwe lettertype. Die F van Wall of Fire is zooo lelijk, juck.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Frame vanaf M15   ma jan 06 2014, 10:46

Ik vind het lettertype juist wel wat hebben.
Natuurlijk is het wennen, maar geeft wel een iets meer fantasy gevoel.

Maar die onderkant van Wall of Fire, daar heb ik echt het grootste probleem mee. Op zwarte kaarten lijkt het geen probleem (Zie Waste Not), maar op anderen dus wel. Of het moet in geprinte versie toch iets anders lijken.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Frame vanaf M15   ma jan 06 2014, 10:58

Alles went, zelfs een...
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Frame vanaf M15   di jan 07 2014, 12:55

@Boerma schreef:
@Kwebie schreef:

Wall of Fire ziet er heel onafgewerkt uit: alsof de textbox uit het frame gezakt is. De afronding van het frame onderin grijpt met geen enkel ander element in het ontwerp aan. For the record:

En trouwens: set, rarity en taal? Is er iemand die daar na Stronghold moeite mee heeft gehad?

Helemaal mee eens. De afronding sluit een beetje aan met de p/t/ box, maar aan de linkerkant is het echt heel lelijk.

Is het zo moeilijk om dit te maken?

spoiler: nee, kostte me 2 minuten met PAINT (of all things)

Vind het nog steeds niet alles, maar het sluit in ieder geval beter aan...

EDIT!
Het is nog erger! ik dacht al dat de kaart niet goed uitgelijnd was, dus heb ik mijn hypergeavanceerde grafische programma erop los gelaten en de BOX tool gebruikt om ...

het raakpunt van de rondingen eens te vergelijken.
overigens lijken de zwarte borders mij juist breder.....

Honey Bunny

Aantal berichten : 5772
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Frame vanaf M15   di jan 07 2014, 18:12

Nope, ze zijn smaller! Zie http://imgur.com/a/LsXsO .

Laatst aangepast door Hennink op di jan 07 2014, 20:57; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
danodan
Pro - Kataki

Aantal berichten : 923
Leeftijd : 23
Registration date : 31-08-12

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Frame vanaf M15   di jan 07 2014, 19:55

Er staat een punt achter je link waardoor die niet zo goed werkt Razz.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5772
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Frame vanaf M15   di jan 07 2014, 20:59

Lekkere autolink dan Razz Fixed!

Nieuw Frame vanaf M15
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuw Frame vanaf M15
» Vrolijk kerstmis en een gelukkig nieuw jaar!
» Nieuw vanaf Tsunacon
» Hallo, ik ben nieuw :3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: