MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 21 juni! **Gefeliciteerd**
Rutger wint het Legacytoernooi van 17 juni! **Gefeliciteerd!!!**
Christiaan wint de donderconstructed Modern van 14 juni! **Gefeliciteerd**
Jasper wint de donderdraft van 7 juni! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed Modern van 31 mei! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Enter the infinite vs Chains

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3637
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Enter the infinite vs Chains   di okt 29 2013, 12:03

Ik zit even te kijken wat goed is in pox tegen omnishow. Stel, tegenstander gaat show & tell, legt een omniscience neer en ik een chanis of mephistopheles. Heb ik het dan goed dat deze een infinite loop veroorzaakt als de tegenstander nog 1 kaart op hand heeft (enter the infinite) en die speelt, in verband met de emrakul in zijn deck.

Als de tegenstander 2+ kaarten in zijn hand heeft, dan neem ik aan dat Chains niets gaat doen, aangezien hij gewoon op een gegeven moment die emrakul pakt en dan de rest dump, elke draw wordt afzonderlijk vervangen toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Robert
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 193
Leeftijd : 34
Registration date : 13-02-11

BerichtOnderwerp: Re: Enter the infinite vs Chains   di okt 29 2013, 12:57

Je kan volgens mij in dit scenario sowieso niet infinite gaan met Enter the Infinite, omdat Enter zegt dat je X kaarten pakt waar X het aantal kaarten in je deck zijn. Bij resolution van Enter heeft je deck een vaste hoeveelheid kaarten en die pak je dan.

Wat betreft de interactie met Emrakul weet ik niet precies hoe het werkt. Ik ben er redelijk zeker van dat scenario 2 eindigt met een Emrakul boven op het deck van je tegenstander, mits hij deze niet heeft gediscard. Scenario 1 lijkt me gewoon omkeren van het deck en dan schudden vanwege Emrakul's GY trigger. Het enige wat ik me dan afvraag is wanneer deze trigger resolved, tussen de draws in of pas aan het eind wanneer Enter helemaal afgewikkeld is.

Dit is wel een interessante situatie en ben benieuwd wat de judges ervan zeggen.
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1526
Leeftijd : 37
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Enter the infinite vs Chains   di okt 29 2013, 14:54

Van het MTG Salvation Forum, waar pox decktech wordt besproken:

I've consistently been underwhelmed by Chains of Mephistopheles. I don't mean to suggest that it isn't powerful (it is), or that it shouldn't be played. My experiences with it haven't been too exciting, though. (Granted, I've only been playing one in the board, so I don't see it too often.) But this is what has happened when I've played it:

I boarded it in against Shardless Bug to deal with Ancestral Visions. My opponent Abrupt Decayed it and drew cards. Then he played more creatures and another Visions and crushed me. (In game one, Nether Void stopped Visions cold and I won.)

I boarded it in against Omnitell and played it my second turn. My opponent cast Show and Tell for Omniscience, cast Cunning Wish to get Eldamri's Call, found his one Emrakul with Eldamri's Call, cast the monster, took his extra turn, and that was all she wrote. Yes, Chains kept him from using Enter the Infinite, but not from winning.

Against Miracles, Top on Jace kept the opponent from doing anything with it, whilst Chains kept him from putting Angel tokens in at end of turn. He still made a bunch of tokens and still crushed me with them.

All of this is to say that I've never won a game with a resolved Chains. Maybe if I sported two mainboard (as Smriggin wants to do), I'd have more luck. For now, I've actually decided to lose Chains to have two Crucibles in my 75 (one mainboard, one sideboard), as a card advantage engine. Reusing Wasteland and Mishra's Factory is pretty great. The reason I bring up Crucible as an alternative to Chains is that, in the end, both cards are intended as card advantage, and though they certainly don't accomplish that in the same way, Crucible seems more reliable to me.

On top of that, Pox shouldn't really be afraid of cards like Brainstorm, Ponder, or Preordain, because these are card selection spells, not card drawing spells. Once we've gotten all the cards out of the opponent's hand, the opponent isn't going to Brainstorm or Ponder into card advantage. The indefinite Brainstorms of Jace and the pure advantage of Visions are certainly a problem, but Top and Void should be able to deal with them.

In no way do I want to shut down a discussion of Chains of Mephistopheles as a useful card. What other advantages does it have that I'm missing?

Verder: wat Robert zegt 'Enter the infinite zegt draw X cards, where X is size of library' is statisch en veranderd niet gedurende resolutie van de spell.
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3637
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Enter the infinite vs Chains   di okt 29 2013, 14:58

Ja dat draw x had ik even overheen gelezen. Maar goed hij doet dus niet zoveel tegend at deck, snap ook niet zo goed waarom hij in sideboards zit, lijkt me niet zo goed inderdaad.
Sepp
Topper
Topper

Aantal berichten : 962
Leeftijd : 31
Registration date : 09-12-11

BerichtOnderwerp: Re: Enter the infinite vs Chains   di okt 29 2013, 14:59

Ik heb 1 x een Chains tegenover me gehad en heb me kostelijk vermaakt met mijn Goblin Welder.

Judge
Judge

Aantal berichten : 2448
Leeftijd : 30
Registration date : 14-05-13

BerichtOnderwerp: Re: Enter the infinite vs Chains   di okt 29 2013, 15:07

Ik zou zeggenómaar ik ben natuurlijk geen judgeódat OmniTell in ieder geval makkelijk kan winnen als hij Enter the Infinite plus minimaal twee kaarten heeft.

Stel dat hij alleen Enter heeft:
Hij cast Enter (0 kaarten in zín hand). Jij zegt okť, Enter resolvet. Dat zijn N draws, die afzonderlijk vervangen worden. Hij moet een kaart discarden, dat kan niet, dus de bovenste kaart van zín library gaat naar zín graveyard. Herhaal dat N keer, dan ligt zín hele deck in zín graveyard. Nu moet hij een kaart uit zín hand bovenop zín library leggen, dat kan ook niet, en dan is Enter klaar met resolven. Alles wat ondertussen getriggert is gaat de stack op (dwz, Emrakul). Zín graveyard gaat terug z'n library in, hij heeft geen kaarten in zín hand, dus deze beurt wint hij niet.

Als hij Enter en ťťn andere kaart heeft, gebeurt praktisch hetzelfde, maar dan gaan de kaarten eerst nog even naar zín hand voordat alles in zín graveyard komt te liggen. Ook hier: Z'n graveyard gaat terug z'n library in, hij heeft geen kaarten in zín hand, dus deze beurt wint hij niet.

Als hij Enter plus twee kaarten heeft:
Enter resolvet (2 kaarten in zín hand). Hij discardt een kaart (1 in zín hand) en pakt een nieuwe (2 in zín hand), herhaal N keer. Nu heeft hij twee kaarten in zín hand (Cunning Wish + Emrakul). Hij legt Emrakul terug op zín library, Wisht een Release the Ants en als jij geen kaarten met CMC>15 speelt ben je dood.
http://boer.ma
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 2031
Leeftijd : 29
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Enter the infinite vs Chains   di okt 29 2013, 15:15

Om even op het gedeelte van de triggers in te gaan:
Elke draw is inderdaad afzonderlijk, maar dit houdt niet in dat ertussen veel kan gebeuren. Triggered abilities worden pas op de stack gelegd als SBA's †gechecked zijn. Dit gebeurt pas nadat een spell in zijn geheel geresolved is. Tegenstander raapt+discard/milled zijn hele deck eerst en daarna wordt alles pas teruggeschud.

Dat is ook meteen het verschil tussen progenitus en de eldrazi's.
Stel het is een progenitus in je voorbeeld, dan wordt deze meteen teruggeschud als hij gediscard wordt.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Enter the infinite vs Chains   

Enter the infinite vs Chains
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Regelvragen-
Ga naar: