MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 september! **Gefeliciteerd**
Donald wint de PPTQ van 12 augustus! **Gefeliciteerd**
Niels wint het legacytoernooi van 19 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint de donderdraft van 16 augustus! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint het moderntoernooi van 9 augustus! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Magic Card Market

Ga naar beneden 
AuteurBericht
ivo
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 7
Leeftijd : 26
Registration date : 01-05-11

BerichtOnderwerp: Magic Card Market    ma 7 okt - 20:55

Aangezien ik niet echt een handige plek kon vinden waar ik dit kon plaatsen leek me deze plek een goede, gezien het feit dat ik nieuw ben op dit forum ^^"

Via dit forum ben ik voor het eerst de site MagicCardMarket tegen gekomen en vroeg me af wat de ervaringen met deze ebay-achtige site zijn.
-Zijn de grote verkopers gewoon betrouwbaar?
-Hoe zit het met betalen? Via Paypal, of volstaat een gewone bankrekening?
-Zijn de verzendkosten zo hoog dat het het bijna niet waard is? Zo niet, wat zijn de average verzendkosten?
-Hoe safe is het om magic kaarten via de post te verzenden tussen landen binnen Europa?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden Very Happy

Ivo

Terug naar boven Ga naar beneden
Djmaxxl
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 197
Leeftijd : 23
Registration date : 06-07-12

BerichtOnderwerp: Re: Magic Card Market    ma 7 okt - 21:08

Magiccardmarket.eu schreef:
I have paid for my order, but the seller is not sending the cards.

If a seller is not sending your order, you can contact him anytime by the contact form on the MagicCardMarket site. If the seller is not sending your order within 7 days, you may cancel the order under "My buys". The order will be canceled and you'll be fully refunded.

The seller has confirmed shipping but I haven't gotten the order yet.

National shipping takes 1-2 business days. International shipping may take up to one week's time. If the order doesn't arrive after that period, please contact the seller. If this leads to no solution, there are two possibilities:

- you chose uncertified shipping: in that case, the MagicCardMarket will not be able to help you. You'll have to solve the problem with the seller. You are not entitled to any refunding by the Sammelkartenmarkt Ltd. & Co. KG. After two weeks, you can report the loss of the order on our website, so that this will be noted in the seller's profile.

- you chose certified shipping: Please send us an e-mail with all details of your order. E-mails without a correct order ID will not be treated!. We will then investigate the case and refund the order if eligible to do so.

If you agreed with the seller on a compensation or refund, please inform us by e-mail that the order proceeding will be delayed.

I did receive the order, but there are problems with the delivered articles.

Please refer to the previous question.
De verkopers zijn betrouwbaar en de site heeft zelfs een teruggavesysteem als je een zending bijvoorbeeld niet ontvangt (Ligt er wel aan wat voor type zending je kiest). Zelf heb ik nog nooit problemen ondervonden en heb ik alles ontvangen wat ik ooit besteld heb.

Een bankrekening is genoeg (mits je kan internetbankieren). Je moet zelfs een beetje extra betalen als je paypal gebruikt.

De verzendkosten zijn voor iedere verkoper anders. Iemand uit Nederland zal rond de 0,90 vragen. Het is dan ook het handigst om meerdere kaarten tegelijkertijd te kopen.

Nog nooit problemen mee gehad en ook nog nooit er iemand over gehoord, dus redelijk veilig. Smile

Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2541
Leeftijd : 34
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Magic Card Market    ma 7 okt - 21:15

Ik heb heel veel via MCM besteld en mijn ervaringen zijn over het algemeen positief. soms duurt het alleen wat lang voordat je bestelling binnen is.

Let wel op het rating systeem dat MCM hanteert. Oftewel, koop niet van verkopers daar die geen goede rating hebben, het blijft natuurlijk wel internet...

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
ivo
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Magic Card Market    ma 7 okt - 21:25

Thanks Smile
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic Card Market    ma 7 okt - 21:38

En het beste koop je van Duitsers.
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7405
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Magic Card Market    ma 7 okt - 21:54

@ivo schreef:

-Zijn de grote verkopers gewoon betrouwbaar?
Ja. Let op de rating, en als er een mannetje bij staat in het overzicht (professionele verkoper) dan is het prima te vertrouwen

@ivo schreef:
-Hoe zit het met betalen? Via Paypal, of volstaat een gewone bankrekening?
Via een gewone rekening via internetbankieren overmaken naar een Duitse bankrekening. De volgende dag wordt het al bijgeschreven op je account en je openstaande orders worden ook automatisch betaald als het geld binnen is.

@ivo schreef:
-Zijn de verzendkosten zo hoog dat het het bijna niet waard is? Zo niet, wat zijn de average verzendkosten?
Dat hangt er van af. Minstens 1 euro voor gewone verzending, dus 1 Doom Blade per verkoper kopen schiet niet op. Als je verzekerd verzenden kiest, dan staat MCM garant voor de aflevering. Komt het dus niet aan, dan krijg je je geld terug. Dit kost vanaf 7 euro tot 35 (is het meeste wat ik heb betaald voor een bestelling van 600 euro).

@ivo schreef:
-Hoe safe is het om magic kaarten via de post te verzenden tussen landen binnen Europa?
Prima safe zolang je verzekerd verstuurt, of de waarde onder de 50 is. Landen als Portugal, ItaliŽ en Spanje staan iets minder goed bekend: daar zou ik zelf nooit meer dan 25 euro onverzekerd van kopen bij een niet-professionele verkoper.

Al met al kan ik MCM zeker aanraden voor het kopen van meerdere staples tegelijk. Ook boosterdozen die lastiger te krijgen zijn komen er prima vandaan. Wil je 30 commons kopen dan koop ik zelf altijd bij magicunited.nl: ietsjes duurder maar een stuk minder gekloot. Anderen zweren voor commons overigens bij cardexchange of cardvalley ofzo Very Happy

Laatst aangepast door afterparty05 op ma 7 okt - 22:15; in totaal 1 keer bewerkt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic Card Market    ma 7 okt - 22:09

Cardvalley is bijna altijd het goedkoopst wanneer het om commons gaat, alleen moet je wel een aantal dagen op je kaarten wachten ivm hun waardeloze betalings- / verzendsysteem.

Trouwens: http://magicgroningen.editboard.com/t2627-een-lijst-van-koopsites
ivo
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Magic Card Market    ma 7 okt - 23:51

Zelf bestel ik meestal via themagicwell.net/magicunited.nl

Maar toen ik bij de prijzen van Magiccardmarket keek moest ik even met mijn ogen knipperen, gezien het verschil in prijs ^^'
afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7405
Leeftijd : 117
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Magic Card Market    di 8 okt - 8:32

Oh ja, voor de gewilde rares en myhics is mcm echt de moeite waard. T duurt alleen wel net iets langer.

Tattoos of ships and tattoos of tears
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic Card Market    di 8 okt - 8:54

Ik kijk altijd op marktplaats. Daar zitten veel mensen die geld nodig hebben, dus zijn de kaarten goedkoper.

Tevens voor iedere set/rotatie goed kijken welke kaarten wel eens duur kunnen worden/kunnen stijgen.

Zo heb ik mijn Chandra's voor 10 eu p/st, mijn blood Barons voor 4/5, mijn voices of resurgence voor 20, mijn Elspeths voor 15 etc
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 647
Leeftijd : 38
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Magic Card Market    di 8 okt - 14:53

Magic Card Market is een prima site, ik heb zelf prima ervaringen. Ik heb er ook veel verkocht.

De verzendkosten worden trouwens automatisch bepaald (de verkopers bepalen dat niet, dat hebben de duitsers die deze site opgezet hebben bepaald. Zo wordt een bestelling boven 25 euro verplicht aangetekend verzenden). Uit de rating kan je veel aflezen, dus mensen die een uitroepteken hebben kan je het beste mijden. Mensen met bliksems sturen snel (dus over het algemeen kun je dat in een week binnen hebben).

Er is trouwens geen vinger op te leggen welke landen snel zijn bij de posterijen, Duitsland gaat over het algemeen snel, maar ik heb ook wel eens 2 maanden kunnen wachten. Spanje gaat ook redelijk snel. Ik heb zelf wel meerdere malen verstuurd naar bijvoorbeeld Finland, 1 verzending was binnen 2 dagen, een andere een week later deed er 2 weken over.

Verzendkosten binnen europa variŽren behoorlijk, Spanje heeft als laagste tarief 1,75 terwijl NL 0,90 heeft, Duitsland 1 euro en UK ook. Kijk je naar aangetekend dan zijn Duitsland, TsjechiŽ relatief goedkoop en is NL reteduur (10 euro voor buitenland, 8 euro voor NL zelf).

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Magic Card Market    

Magic Card Market
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: IK BEN NIEUW :: Informatie voor nieuwe spelers-
Ga naar: