MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Favoriete Magic Kaarten

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Favoriete Magic Kaarten   di sep 17 2013, 19:09

Ik was wel eens benieuwd naar wat iedereen zijn favoriete magic kaarten waren, bekeken vanaf welk punt dan ook. het kan je favoriete kaart in het algemeen zijn, maar ook je favoriete common, uncommon etc, favoriete legacy, standard, commander etc en ga zo maar door (is dat dubbel op?).

Favoriete Common: Coiling Oracle. Doet die kaart niet gewoon alles wat je wil? Het is manaramp als het goed valt en ook later in het spel is de kaart nog steeds prima te doen. Altijd weer spannend wat je gaat flippen.
Favoriete Uncommon: Leech Bonder! Tsjah, Leech Bonder as my first love and it will be my last. Het eerste deck dat ik ooit heb gebouwd en nu nog steeds heb en graag speel was mijn Leech Bonder deck. Wat een coole kaart.
Favoriete Rare: Cruel Ultimatum. Van het effect tot de bizarre mana cost en dat het games totaal kan veranderen.
Favoriete Mythic: Jace, the Mind Sculptor. Tsjah, ik heb het gewoon nooit een vervelende kaart gevonden, hoe vaak ik er ook van verloor. De kaart is niet alleen krachtig, het voelt ook zo als je er mee speelt. Bovendien zijn er weinig kaarten met zo'n mooie art.
Favoriete Instant: Ergens wil ik hier Mystic Snake neerzetten, maar dat is geen instant Razz Dan ga ik maar voor Spelljack. Eeen dikke blauwe manacost en ik speel graag het deck van mijn tegenstanders.
Favoriete Sorcery: Cruel Ultimatum....
Favoriete Creature: Leech Bonder....
Favoriete Enchantment: Dit is een lastige. Ik vind Counterbalance een fantastische kaart, maar alleen als hij gebruikt zou worden zoals hij bedoeld was toen hij werd geprint. De eer gaat toch naar Maelstrom Nexus. Ik ben nou eenmaal een succer voor value.
Favoriete Artifact: Vedalken Orrary. Tsjah, Leyline of Anticipation werd overclassed door 2 andere enchantments, maar deze Artifact met bijna hetzelfde effect staat wel boven aan de lijst.
Favoriete Land: Creeping Tar Pit. Kost weinig mana om te activeren
Favoriete Kaarttype: Planeswalker
Favoriete Standard kaart: Euh, nu nog Rhox Faithmender Razz 
Favoriete Modern kaart: Life from the Loam. Heeft iets met value te maken ofzo.
Favoriete Legacy kaart: Counterbalance
Favoriete Commander kaart: Fool's Demise. Wat een fantastische kaart! Zoveel potentie, zeker als alles flash heeft!
Favoriete kaart: Cruel Ultimatum. Fantastische, goede gebalanceerde kaart.
Terug naar boven Go down
henko
Topper
Topper

Aantal berichten : 556
Leeftijd : 12
Registration date : 10-02-13

BerichtOnderwerp: Re: Favoriete Magic Kaarten   zo sep 29 2013, 23:30

bitterblossom, batterskull, elesh norn, yawgmoth's will, snapcaster mage, noble hierarch, temporal extortion

qua flavor en functie allemaal.

afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7276
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Favoriete Magic Kaarten   ma sep 30 2013, 11:46

Favoriete Common: Lightning Bolt. Heerlijk efficient, altijd toe te passen en een flinke chunk damage. Goed in elk formaat.
Favoriete Uncommon: Aether Vial. In het juiste deck is deze kaart zo goed, hij zorgt voor zoveel tempo of het verbeteren van je bord terwijl je je tegenstanders' plan lamlegt.
Favoriete Rare: Snapcaster Mage. Mooie 2/1 body met zoveel mogelijkheden. Geeft decks versatiliteit, kaartvoordeel en zorgt ervoor dat je altijd alle antwoorden bij de hand hebt.
Favoriete Mythic: Geen idee
Favoriete Instant: Brainstorm. Wederom efficient, en een 1-mana pak drie (icm een fetchlandje) is vrij insane.
Favoriete Sorcery: Ponder. Wederom efficient, digt lekker diep en zorgt ervoor dat je jezelf niet inlockt (in tegenstelling tot Brainstorm, waar soms de bovenste drie kaarten ook ggeen landje zijn terwijl je dat wel zoekt).
Favoriete Creature: Delver of Secrets. Een 3/2 flyer voor 1 mana is insane. Zoveel free wins en past ook nog erg goed in het soort decks dat ik graag speel.
Favoriete Enchantment: Hibernation's End. Met dank aan Desmond. Wat een coole, flavorfulle kaart die in EDH zoveel mogelijkheden geeft. Buiten EDH is Sylvan Library baas.
Favoriete Artifact: Birthing Pod. Maakt groene decks tot meer dan een pile of creatures. Zoveel tutormogelijkheden, combo's etc allemaal dankzij 1 kaart.
Favoriete Land: Naya Panorama. Niet per sé het beste land, maar deze kaart was echt een breakthrough voor m'n Naya Slivers deck in Peasant. Legt een beurt 1 Aether Vial maar zorgt later ook voor fixing terwijl je al beesten aan het neerplempen bent. Het landje doet in dat deck alles wat je wilt.
Favoriete Kaarttype: Instant
Favoriete Standard kaart: Sphinx's Revelation. Zo veel kaartvoordeel in 1 kaart is niet te negeren. Definieer het formaat en "gewoon" 8 kaarten pakken nadat je een Rakdos' Return op je bakkes heb gehad voor je hand minus 1 is insane.
Favoriete Modern kaart: Vendilion Clique: disruptie en een harde beater in 1, en ook weer erg efficient qua mana cost.
Favoriete Legacy kaart: Stifle. Die kaart is altijd lekkere value en is in general gewoon zo kloterig om tegen je te hebben. Oh je wilt fetchen: nee. Oh je wilt een batterskull opzoeken: nee. Oh je wilt een Germ token: nee. Oh ik moet een beest saccen aan Liliana: nee. Enz enz. Love it.
Favoriete Commander kaart: Ik speel niet zoveel Commander meer helaas, maar ik Jace, Architect of Thought. Omdat de ultimate in Standard al awesome is, maar in EDH helemaal.
Favoriete kaart: Delver of Secrets. Soms frustrerend omdat ie niet flipt, but you love to hate him. Ontzettend efficient, speelt graag samen met counters en andere fijne kaartjes die tot kaartvoordeel leiden. Heel veel flavor, heel hard meppen met evasion, heel veel free wins. Thank you Insectile Aberration Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Favoriete Magic Kaarten   ma sep 30 2013, 11:53

Favoriete Common: Momentary Blink. Super effect.
Favoriete Uncommon: Astral Slide. Zie je al een thema ontstaan?
Favoriete Rare: Rhys the Redeemed. Mijn commander.
Favoriete Mythic: Craterhoof Behemoth, hoof!
Favoriete Instant: Path to Exile. Efficient, soms ook goed genoeg om op je eigen beest te casten.
Favoriete Sorcery: Green Sun's Zenith.
Favoriete Creature: Solemn Simulacrum. Eigenlijk Rhys, maar die noemde ik al bij rare Smile.
Favoriete Enchantment: Doubling Season. Eigenlijk Astrald Slide, maar die had ik ook al eerder genoemd.
Favoriete Artifact: Thopter Foundry. Nog altijd doodzonde, dat dit deck dood gebanned moest worden in peasant Sad.
Favoriete Land: Riptide Laboratory. Makkelijk te 'misbruiken'.
Favoriete Kaarttype: Instant
Favoriete Standard kaart: Daar is het formaat nogal nieuw voor. Maar de kaart die ik het meest in mijn decks probeer is Read the Bones. Prachtige kaart, die perfect voor standard is.
Favoriete Modern kaart: Spreading Seas. Ooit mee gekwalificeerd voor het NK. Een kaart die erg fijn is.
Favoriete Legacy kaart: Green Sun's Zenith. Ik vind dat deck (GB) erg fijn. Ook al is het wat off the radar gevallen.
Favoriete Commander kaart: Leyline of Anticipation. Geen enkel ander formaat, waar deze kaart zo goed is.
Favoriete kaart: Hier noem ik dan toch weer Momentary Blink. Te veel misbruik potentieel. En toen ik net terug kwam in magic, speelde ik Mulldrifter + Blink in mijn eerste standard deckje. Oh ja... toen vond ik Reveillark een matige kaart Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Favoriete Magic Kaarten   ma sep 30 2013, 17:26

Favoriete Common: Wild Nacatl.
Favoriete Uncommon: Goblin Lackey.
Favoriete Rare: Life From The Loam.
Favoriete Mythic: Griselbrand.
Favoriete Instant: Lightning Bolt.
Favoriete Sorcery: Tooth And Nail
Favoriete Creature: Goblin Piledriver
Favoriete Enchantment: Sylvan Library.
Favoriete Artifact: Aether Vial.
Favoriete Land: Mountain.
Favoriete Kaarttype: Planeswalker.
Favoriete Standard kaart: Angel of Serenity.
Favoriete Modern kaart: Geist of Saint Traft.
Favoriete Legacy kaart: Wasteland.
Favoriete Commander kaart: Oblivion Stone.
Favoriete Kaart: Tarmogoyf.

Bijna al mijn favoriete decks die ik door de jaren heen heb gespeeld zijn in deze lijst vertegenwoordigd. Goblins (T2 & Legacy), Zoo (Legacy), Aggro Loam (Legacy), Elk EDH deck dat ik heb gespeeld, Reanimator (standard), UWr Flash (Modern), Elfclamp / Elf And Nail (T2)
Terug naar boven Go down
lennartL
Krusty, the clown
Krusty, the clown

Aantal berichten : 2509
Leeftijd : 33
Registration date : 19-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Favoriete Magic Kaarten   ma sep 30 2013, 19:22

Favoriete Common: Daze. Wat een fantastische kaart is dat, voor iedere liefhebber van tempo-decks is er maar één keuze.

Favoriete Uncommon:Fact or fiction. Toen ik nog HEEL fanatiek speelde zat deze in standard, kaart is natuurlijk zo broken als de pest, maar wel heel erg skill-intensief.

Favoriete Rare:survival of the fittest. Die kunnen ze wat mij betreft meteen unbannen in legacy.

Favoriete Mythic: Jace, TMS (laten we wel zijn, gewoon de beste mythic ooit geprint)

Favoriete Instant: Brainstorm (omdat daze al de favoriete common is, die twee kunnen ook omgedraaid)

Favoriete Sorcery: Lingering souls

Favoriete Creature: Delver of secrets

Favoriete Enchantment: parralax tide (goede herinneringen aan waaaaay back replenish en ank tide spelen)

Favoriete Artifact: Ankh of mishra (zie tide)

Favoriete Land: thawing glaciers (hoe verder ik kom hoe meer ik mezelf een magic dinosaurus vind)

Favoriete Kaarttype: instant

Favoriete Standard kaart: Standard is voor mietjes

Favoriete Modern kaart: Dark confidant (goed gebalanceerd, maar wel sterk!)

Favoriete Legacy kaart: Force of will (zonder zou mijn favoriete deck ooit niet bestaan)

Favoriete Commander kaart: Commander is voor mietjes

Favoriete Kaart: brainstorm

Vraag naar de voorwaarden via een PM!
Terug naar boven Go down
DeJong
Sugarclaw

Aantal berichten : 2204
Leeftijd : 26
Registration date : 27-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Favoriete Magic Kaarten   ma sep 30 2013, 22:14

Je bent zelf een mietje!Razz 
Terug naar boven Go down