MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2038
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:01

(allereerst, nee, het begint niet weer te kriebelen)

Ik schrok me kapot. De prijzen van Legacy staples (duals / FoW / etc. etc.) zijn de afgelopen pakweg 5 jaar gewoon met 3 a 4 keer over de kop gegaan. Hoe is het nu voor beginnende spelers in hemelsnaam nog betaalbaar / leuk om met Legacy te beginnen?

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:02

Niet

Edit:
Long story short:
Daarom hebben ze Modern bedacht. Dat is een nieuw 'eternal' formaat wat een stuk betaalbaarder is.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3532
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:03

Ik zou voor modern gaan Bart.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:05

@Rob schreef:
Ik zou voor modern gaan Bart.
Ik ook Bart. Ik heb nog wel een deck te leen. Zaterdag over een week kan je ermee aan de slag.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:07

Hahahaha
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:09

Zucht.. Ook allemaal binnen vijf minuten, lol.

afterparty05
BarbaBAAS

Aantal berichten : 7276
Leeftijd : 116
Registration date : 15-04-11

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:09

Is zeker mogelijk, een half jaar geleden nog gedaan. 1200 euro neerleggen voor RUG Delver en verder niet miepen. Heb er prima plezier van en alle fetches en goyfs zijn goed te gebruiken in Modern. Koste me dus wel de helft van m'n vakantiegeld. Maar het is zeker een resultaat van de ouder wordende Magicpopulatie die meer geld te besteden heeft en de prijs opdrijft.

Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:10

Ik heb het nog nergens formeel zien staan, maar tijdens GP Strasbourg ging het hardnekkige gerucht rond dat het de laatste GP Legacy was. Modern is geen vervanger van legacy, maar een mooi formaat. Het mist de brainstorms en ponders en al die oneerlijke kaarten. Het kent wel een hele duidelijke eigen metagame en een breedscala aan decks waardoor het voor alle type spelers interessant is om er mee te beginnen.
Nadeel is dat iedereen dat vindt waardoor de prijzen van de modern staples ook richting legacy waardige hoogtes stijgen
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:11

Dus: Snel wezen!
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:12

Idd, zeker fetches gaan 50 euro zien voor ze gereprint worden.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:17

@afterparty05 schreef:
Idd, zeker fetches gaan 50 euro zien voor ze gereprint worden.
Idd, de bluebased zitten al; tegen de 40 aan.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:19

Wel zonde als Legacy echt verdwijnt, mooi formaat.

Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:20

Grappig wel dat iedereen die vroeger manend werd toegesproken door ouders te veel geld in Magic te stoppen (als in, weggegooid geld) nu de grote winnaar blijkt met een hoger rendement dan z'n ouders op de bank / beurs Wink haha.

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:23

Magic is geen investering.. het is puur een financiële gok. Je hebt geen invloed op het product, de vraag of het aanbod. Manend toesprekende ouders zitten vaak wel goed :-)

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:25

Moet je niet zoals ik 'honderden' guldens aan Fallen Empires hebben gekocht.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:27

Haha, true true.

Maar ontopic, ik wist niet dat Legacy er écht uit ging en vervangen werd met Modern. Maar als dat er dik in zit, waarom zijn Legacy staples die er met Modern uit gaan (e.g. Force of Will) dan nog steeds zo enorm hoog geprijsd?

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:32

Het is niet officieel.. daarnaast zal het nooit helemaal verdwijnen. Het gat tussen Vintage en Legacy is zeer klein (wat P9 en andere belachelijke kaarten). Het gat tussen Modern en Legacy is groot. Zo groot dat je mensen er mee zult raken als ze nooit meer competitief kunnen spelen met hun legacy pimp decks. Maar dat wizards inzet op modern als nieuw 'Eternal' formaat lijkt duidelijk.
Als je wilt beginnen met modern dan dreig je de boot al te missen, staple uncommons die de € 10 raken is niet ongewoon. Nadeel/voordeel (kwestie van perspectief) is dat Wizards alle kaarten oneindig kan blijven reprinten. Verwacht zeker een modern masters II , III en IV
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:34

Mooie van uncs die de 10 raken is dat boosters ineens weer (een beetje) uit kunnen.

Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:39

Het gaat wel om de wat oudere uncs zoals remand en inquisition of kozilek.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:39

Ik heb 2 dozen ModernMasters opengeript, alles bewaard wat ik nodig dacht te hebben of nog niet 4 keer had, de rest verkocht en 145 euro winst gemaakt. Dit kon alleen uit doordat ik mazzel had met grotere hoevelheden Path to exile, Spell Snare, Aether Vial etc
Terug naar boven Go down
afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:40

Ik denk ook wat Jasper zegt Bart: het is nog niet officieel gemaakt, en op het moment dat het officieel gemaakt wordt is de spelersbase dusdanig groot dat het niet snel impact zal hebben op de prijs. Niet alleen op offcieuze kleinere toernooien, maar ook dingen als de Bazaar of Moxen geeft aan dat de spelersbase voor Legacy binnen Europa groot genoeg is om zichzelf (voorlopig) in stand te houden.

Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:40

Modern Masters is een set met Modern playables?

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:41

@Bart schreef:
Dat is juist
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:45

Jasper schreef:
@Bart schreef:
Dat is juist
Leukste draftformaat wat ik ooit gedraft heb Smile
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:47

Of ga draften.. heb zin in morgen!!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:49

Morgen opnieuw inderdaad! Smile
Ik heb op magic online zo'n 10 drafts gedaan en 2 real life drafts. Eigenlijk baal ik er van, dat ik tijdens de MM weken zoveel gewerkt heb.

Edit:
Mijn portemonnee niet haha

Laatst aangepast door Kwebie op do aug 29 2013, 15:54; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 15:50

Het is morgen toch in de PD?
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 20:10

Vendilion Clique 30 euro Shocked 

afterparty05
BarbaBAAS

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   do aug 29 2013, 23:21

Oh ja hoi. En thoughtseize 35, liliana of the veil 35, en inquisition of kozilek boven de 8. Net als remand.

Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   zo sep 01 2013, 10:31

@afterparty05 schreef:
Oh ja hoi. En thoughtseize 3520, liliana of the veil 35, en inquisition of kozilek boven de 8. Net als remand.
Fijn zo'n spoiler Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   zo sep 01 2013, 10:35

Nog belachelijk veel geld trouwens.
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   zo sep 01 2013, 10:37

Gaat nog wel verder omlaag... het is een rare
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?   

Terug naar boven Go down

WTF, hoe is het nu nog mogelijk om in Legacy te stappen als nieuwe speler?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Legacy 29 maart in Utrecht
» [DECK:] Peasant Reanimator
» Legacy (GPT) Chicago Toernooi in Utrecht op 18 januari
» Utrecht 1/3 the Quest for more players!
» Red Death

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: